Holaa..
Alkoi tuo kehonliikutin ilmoittelemaan nuolenkuvaa ylöspäin ja Malfunction. Kävin lukaisemassa vikakoodit ja kompura kuulemma käy liika pitkään.
No pikaisen tutkimisen jälkeen kompura käy ja sammuukin. Auto pysyy ryhdissään joka nurkalta, vaikka useammankin päivän seisoisi paikoillaan. Kompuran imuputki oli neljästä kohtaa halki, suodatin ihan järjettömän p*skainen. Kompura ilmeisesti joskus vaihdettu, koska paistoleima on -08. Auto on -07 ja ajettu 316tkm.
Tänään huomasin, että oikeanpuoleinen ajovalo näyttää todella alas.
Imuputki korjattu, ei vaikutusta. Kompuran tilasin netistä ja sen vaihto olis nyt edessä. Mitäs pitää ottaa huomioon? Aika mekaaninen homma vaihtaa.
Tarteeko vikakoodeja nollata kompuranvaihdon jälkeen, ennen kuin virheilmoitus poistuu? Auto on menossa määräaikaishuoltoon ens viikolla.[/img]
R:n airmaticin kompuran vaihto
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 20.10.2010 18:20
- Paikkakunta: Ooolusta
R:n airmaticin kompuran vaihto
Mb R 320 CDi 2007
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
Todennäköisesti menee samalla kaavalla kuin ML kompuran vaihto.
Letkut&piuhat irti ja kompura vaihtoo. Muutaman tunnin homma jos sitäkään. Paineletkun kiinnitys oli aikaa vievin yksittäinen homma.
Itse en nollannut koodeja, kun ei ollut konetta hollilla juuri silloin. Ei jäänyt varoituksia tms näyttöön.
Letkut&piuhat irti ja kompura vaihtoo. Muutaman tunnin homma jos sitäkään. Paineletkun kiinnitys oli aikaa vievin yksittäinen homma.
Itse en nollannut koodeja, kun ei ollut konetta hollilla juuri silloin. Ei jäänyt varoituksia tms näyttöön.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 20.10.2010 18:20
- Paikkakunta: Ooolusta
Juu uus rele kuului tuohon kauppaan.
On tämä jumalauta kumma maalima. Veholta uus kompura vajaa 900€. Minuutin googlettamisella 285€ kotiovelle toimitettuna. Sisältää releen. Tiistai iltana 18 aikoihin tilaus menemään ja tänään klo 10 oli paketti Oulussa ovella.
On tämä jumalauta kumma maalima. Veholta uus kompura vajaa 900€. Minuutin googlettamisella 285€ kotiovelle toimitettuna. Sisältää releen. Tiistai iltana 18 aikoihin tilaus menemään ja tänään klo 10 oli paketti Oulussa ovella.
Mb R 320 CDi 2007
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
Juu, ilmeisesti samasta kioskista tilasin omani. Raaskin jopa ottaa express paketin.IlkkaMoilanen kirjoitti:Juu uus rele kuului tuohon kauppaan.
On tämä jumalauta kumma maalima. Veholta uus kompura vajaa 900€. Minuutin googlettamisella 285€ kotiovelle toimitettuna. Sisältää releen. Tiistai iltana 18 aikoihin tilaus menemään ja tänään klo 10 oli paketti Oulussa ovella.
Vaikea perustella itselle hintaeroa kotimaa kivijalka vs intternet.
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 20.10.2010 18:20
- Paikkakunta: Ooolusta
Itse itselleni vastaten, helppo homma. Oikeastaan suurin työ haalata työkalut pihalle, nostaa tunkilla ilmaan ja ottaa rengas poies.
Akun kenkäkin meinasi olla hukassa mutta sieltähän se vänkärin puolelta löytyi. Etupenkki taakse, verhoilua raottamalla ja maapuoli löytyi. Tai ainakin saatiin auto suht virrattomaksi
Sitten vaan sisälokasuoja irti ja tadaa...
Liittimet (2kpl) irti, imuletku ja muovinen ilmaletku irti. Kolme jousitteista kymppimillistä ruuvia alapuolelta irti ja möykky oli käsissä.
Uusi oli täsmälleen samanlainen. Ilmaliitin piti katkaista veitsellä (EI esim. sivuleikkureilla). Meni suoraan paikoilleen. Sitten vaan kasaus ja kovaa ajoa.
Rele vaihdettiin samalla. Löytyy oikean ajovalon päällä olevasta sulakerasiasta keskivaiheilta.
Vaihtakaa ja kattokaa tosiaan tuo imuletku ja sen suodatin vaikka joka huollon yhteydessä. Mulla oli letku neljästä kohtaa halki.
Varmaan menny kompurasta läpi semmonen määrä pashaa, että ajatuskin hirvittää.
Suodatin maksoi 10€. Tuo letkuhässäkkä olis maksanu jotain 125€ mutta paineilmaletkua metrin verran vitosella.... Kymppimillistä sisähalkaisijaltaan sekin.
Suodatin löytyy samalta puolen aikalailla ylimmästä kohtaa, missä sisälokasuojien liitoskohta on.
Kokonaisuutena ensimmäistä kertaa tehtynä noin tunnin homma. Jännä sinänsä, että Veholla tähän menee työnjohdon mukaan pari-kolme tuntia... Ei vaatinut koodailuja, ainakaan ensimmäisen kymmenen kilometrin ajon perusteella.
Nyt saatetaan säästyneellä 500-700€:lla ostaa vaikka iso koppa olusta. Ei muutako kiip oon gouing...
Akun kenkäkin meinasi olla hukassa mutta sieltähän se vänkärin puolelta löytyi. Etupenkki taakse, verhoilua raottamalla ja maapuoli löytyi. Tai ainakin saatiin auto suht virrattomaksi
Sitten vaan sisälokasuoja irti ja tadaa...
Liittimet (2kpl) irti, imuletku ja muovinen ilmaletku irti. Kolme jousitteista kymppimillistä ruuvia alapuolelta irti ja möykky oli käsissä.
Uusi oli täsmälleen samanlainen. Ilmaliitin piti katkaista veitsellä (EI esim. sivuleikkureilla). Meni suoraan paikoilleen. Sitten vaan kasaus ja kovaa ajoa.
Rele vaihdettiin samalla. Löytyy oikean ajovalon päällä olevasta sulakerasiasta keskivaiheilta.
Vaihtakaa ja kattokaa tosiaan tuo imuletku ja sen suodatin vaikka joka huollon yhteydessä. Mulla oli letku neljästä kohtaa halki.
Varmaan menny kompurasta läpi semmonen määrä pashaa, että ajatuskin hirvittää.
Suodatin maksoi 10€. Tuo letkuhässäkkä olis maksanu jotain 125€ mutta paineilmaletkua metrin verran vitosella.... Kymppimillistä sisähalkaisijaltaan sekin.
Suodatin löytyy samalta puolen aikalailla ylimmästä kohtaa, missä sisälokasuojien liitoskohta on.
Kokonaisuutena ensimmäistä kertaa tehtynä noin tunnin homma. Jännä sinänsä, että Veholla tähän menee työnjohdon mukaan pari-kolme tuntia... Ei vaatinut koodailuja, ainakaan ensimmäisen kymmenen kilometrin ajon perusteella.
Nyt saatetaan säästyneellä 500-700€:lla ostaa vaikka iso koppa olusta. Ei muutako kiip oon gouing...
Mb R 320 CDi 2007
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11
Mb Sprinter 319 Carsport -14
Mb Sprinter 216 Carsport -14
Mb Sprinter 316 A3 A -11