mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Marcon E300 TDT "Bella" *laakeri\vetari damage*

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 20.7.2016 18:26    Viestin aihe: Marcon E300 TDT "Bella" *laakeri\vetari damage* Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Seiskaneljävitosen entinen "Musti" siirtyi omistukseeni jokin aika sitten, kun Väykkä lähti talosta ja joku auto piti saada alle. Kyseessä siis tämä auto: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=58324

Mitään ihmeellistä en ole vielä ehtinyt autolle tekemään, paitsi pakollinen soitin-päivitys + aktiivi-subin asennus. Niin ja tulihan nuo vilkut savustettua ja takatuikutkin saivat osansa.

Tälläisenä se saapui pihalle:


Ja tässä nykykuosissa:


_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®


Viimeinen muokkaaja, Marco pvm 17.8.2017 8:41, muokattu 7 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 03.8.2016 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laatikko ajoittain oireilee, joten Rassuumiitissä pitäs varmaan vaihtaa laatikkoon jousisarja, kun 2-->3 vaihdossa heittää hetkeksi vapaalle (alle sekunniksi). Öljyt, putsari ja tiiviste vaihtuu samalla. Jälkiasennus vakkarin (Waeco) reagointinopeutta säädin pykälän herkemmäksi ja nyt asetettu nopeus pysyy pienemmässä haarukassa. Aiemmin nopeus seilasi +- 5km/h. Jarrutkin alkaneet hieman vinkumaan, joten levy\palajumppaa tiedossa jossain vaiheessa.
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Nippe



Liittynyt: 26 Hel 2007
Viestejä: 319
Paikkakunta: Rivervalley

 LähetäLähetetty: 03.8.2016 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvän näkönen kampe. Mihin sijoitit aktiivi subin?
_________________
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 03.8.2016 11:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nippe kirjoitti:
Hyvän näkönen kampe. Mihin sijoitit aktiivi subin?


Hantin puolen etupenkin taakse lattialle. Täähän on 2-paikkanen, joten tilaa on Wink Sen verran on ahdasta penkkien alla, ettei mahdu matalakaan subi sinne...
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Nippe



Liittynyt: 26 Hel 2007
Viestejä: 319
Paikkakunta: Rivervalley

 LähetäLähetetty: 03.8.2016 12:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joo samassa paikassa itellä ja samasta syystä 😁
Kaveri laitto pienet korokkeet penkin kiinnikkeisiin, niin sai penkin alle.
_________________
MB s124 300td -91 tuned by PPD
MB s124 300e24v -91(ex)
MB w210 220d -96(ex)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 15.8.2016 8:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rassuumiitissä tuli vaihdettua laatikkoon K1 jousisarja ja nyt 2-->3 vaihto pelaa kuten pitääkin. Askiöljyt ja putsari vaihtui tietty samalla.
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 27.9.2016 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä ole Bellalle juuri muuta tarvinut tehdä, kuin ajaa ja tankata Wink



Takapuskuri vaatii toimenpiteitä jossain välissä, mutta sekin on lähinnä kosmeettinen ongelma.
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 17.11.2016 8:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jarrulevyt\palat tuli vaihdeltua joka nurkkaan ja Hotari keksi vaihtaa myös molemmat etupyörän laakerit. Muutahan tuolle ei oo tullu tehtyä, kuin kovaa ajoa. Tai no... Pitihän se kokeilla, miltä projektoriumpiot näyttää keulalla ja hyvinhän noi istuu. Ainakin omaan silmään Wink


_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1480
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 17.11.2016 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikä oli laakereissa mukamas vikana? Mä vaihdoin ne keväällä....
_________________
Volvo V70
Chrysler LeBaron

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 17.11.2016 11:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

745 kirjoitti:
Mikä oli laakereissa mukamas vikana? Mä vaihdoin ne keväällä....


Hantin puolella oli ainakin kehässä jälkiä.
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 19.11.2016 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään tuli rassuumiitissä irrotettua perämurikka, että sai katkenneen abs-anturin jämät ulos. Välityskin tuli samalla tarkistettua. Aavikkovälityshän sieltä löytyi eli 2,65 Wink

Abs ja asd valot sammuivat vihdoin, kun sai ehjän anturin paikoilleen. Asd toimii, mutta kolmiovalo syttyy, kun nopeus ylittää 60km\h ja sammuu taas, kun laskee alle kuudenkympin. Onko tuo ominaisuus vai onko jossain vielä vikaa?


_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25828

 LähetäLähetetty: 19.11.2016 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vikaa, erikokoiset renkaathan tuota tekisi tms. nopeusero.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 19.11.2016 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Vikaa, erikokoiset renkaathan tuota tekisi tms. nopeusero.


Renkaat on joka nurkassa samankokoiset Shocked Mutta onko abs-ohjausyksikkö sama riippumatta perävälityksestä?
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25828

 LähetäLähetetty: 19.11.2016 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eiköhän se ole, kun ABSit toimii samalla boksilla vaikka minkä perän vaihtaa.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
250D



Liittynyt: 25 Tou 2007
Viestejä: 70
Paikkakunta: Suomi

 LähetäLähetetty: 29.11.2016 0:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minun ymmärtääkseni tuo kolmio voi syttyä myös mikäli etunavan hammaskehä on likainen/ruostunut ja ABS anturi mittaa nopeuseron.

Minulla on sama oire 4-matiissa (vai toimiiko ASD:ssa mittaus eri tavalla?) kun kolmio syttyy yli 120 km/h nopeuksissa. Syttymiskohta on siirtynyt nyt puolen vuoden ja 16 tkm aikana n. 140 --> 120. Onneksi on nyt talvi ja nopeudet alemmat, ärsyttää tuo.
Itse en saanut vielä puhdistettuna, joten varma tietoa tämä ei ole. Pultit liian tiukassa jarrusatulassa...
_________________
W124 300D '91 manuaali (varastettu)
W124 250D '91 manuaali
W124 300D Turbo 4-Matic '92
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 29.11.2016 9:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

250D kirjoitti:
Minun ymmärtääkseni tuo kolmio voi syttyä myös mikäli etunavan hammaskehä on likainen/ruostunut ja ABS anturi mittaa nopeuseron.

Minulla on sama oire 4-matiissa (vai toimiiko ASD:ssa mittaus eri tavalla?) kun kolmio syttyy yli 120 km/h nopeuksissa. Syttymiskohta on siirtynyt nyt puolen vuoden ja 16 tkm aikana n. 140 --> 120. Onneksi on nyt talvi ja nopeudet alemmat, ärsyttää tuo.
Itse en saanut vielä puhdistettuna, joten varma tietoa tämä ei ole. Pultit liian tiukassa jarrusatulassa...


Tässä on vielä jännä homma, kun ASD:n kolmiovalo syttyy heti, kun nopeus ylittää 60km\h ja ABS-valo syttyy, kun nopeus ylittää 130km\h. Samoista antureistahan nuo pyörintänopeudet mitataan Rolling Eyes
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4887
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 29.11.2016 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nuohan on kuitenkin eri boksien takana. Liekö erilaiset toleranssit pyörimisnopeuden eroille tms? nocando

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 29.11.2016 11:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Roisto kirjoitti:
Nuohan on kuitenkin eri boksien takana. Liekö erilaiset toleranssit pyörimisnopeuden eroille tms? nocando

t.
Risto


Mulla on aina ollut sellainen mielikuva, että ASD saisi pyörintänopeustiedon ABS-boksilta, mutta liekkö sitten molemmissa bokseissa erilliset pyörintänopeuden haistelijat?
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4887
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 29.11.2016 11:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Marco kirjoitti:
Mulla on aina ollut sellainen mielikuva, että ASD saisi pyörintänopeustiedon ABS-boksilta

Joo. Näinhän se menee. Mutta ABS:n ja ASD:n bokseissa voi olla omat rajat sille, mikä nopeusero (tai puuttuvat impulssit) on niiden mielestä OK.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 28.1.2017 12:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli tänään käytettyä vanha rouva suikkalakin syynissä ja hyväksytysti meni laakista läpi Cool



En tiiä osasko inssi tutkia kunnolla alustaa, mutta ainakin takapään tukitankojen puslat on ihan loppu ja pitäs vaihtaa kaikki sinne. Tukitankosarja (8kpl) on jo valmiina odottamassa inspiraatiota, samoin kuin uudet jousipallotkin, niin sais takapään pomppisen ojennukseen. Muuta tälle ei ole viime aikoina tehty, kuin tankattu ja nautittu ajamisesta Wink


_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 04.4.2017 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään vaihtoi paikallinen autokorjaamo taakse Eibachin jouset (Kiitokset Dealerille jousista + vinkistä kolmosen kumeista. Perä on aika alhaalla kolmosillakin Wink ) ja tasonsäädön pallot. Mukava taas ajella, kun perän pomppiminen katosi. Eikä taida viitsiä enää itse autoa rassailla, kun korjaamo tekee sen halvemmalla. Korjaamo veloitti jousien + typpipallojen vaihdosta 80€ Cool
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 11.4.2017 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään aloin vaihtamaan takaiskareita Väykän vastaaviin. Vanhat oli aika huonossa hapessa:


Onhan noilla vanhoilla jo 640tkm ruuvattu...

Uudet on vajaa 300tkm ajettu ja suht siistit:


hydrauliletkut oli v-mäinen irrottaa, kun hydrauliputken liitin oli yhtä puuta putken kanssa. Sama ongelma oli "uutta" iskaria asennettaessa. No saihan sen letkun kiinni, kun pyöritteli iskaria samalla. Pistin iskarin paikoilleen ja alapään pultit kiinni ja aloin yläpään pulttia kiristelemään. Pultti oli tiukalla, mutta iskari ei ollut kunnolla kiinni vaan lonksui. Lähempi tutkiskelu paljasti, että Väykän iskarin yläpään kiinnitystappi on muutaman millin pidempi, kuin Lankussa:


Olishan tuo ollut helppo pätkästä, kun iskari oli irti. Leikkasin yhden yläpään kumin halki ja laitoin tilkkeeksi väliin. Nyt ei lonksu kiinnitys.

Samalla tuli todettua, että takapään kolina ei johtunutkaan kuluneista koiranluista vaan katkenneesta vakaajan kiinnikkeestä:


Pitänee hommata uudet kiinnikkeet molemmille puolille, niin saa taas vakaajan kunnolla kiinni.
_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 12.4.2017 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt olis takaiskarit vaihdettu. Ilmasin systeemin ajamalla peräpään rampeille, irroittamalla säätöventtiilin tangon ja ajamalla ahteria ylä- ja ala-asentoihin. Aika korkeelle se nousee, kun vääntää nupit kaakkoon Wink Oikee wannabe 4matic Laughing


_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Marco
Herrasmies

ATK-guru
Mahtisonni


Liittynyt: 04 Tou 2007
Viestejä: 3017
Paikkakunta: Kouvola\Myllykoski

 LähetäLähetetty: 17.8.2017 8:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viime viikolla paukahti takapyörän laakeri, joka samassa rytäkässä rikkoi vetarin ja pyörännavan. Meno tyssäsi siihen paikkaan ja jouduin turvautumaan hinurin kyytiin Sad Ehjä napa löytyi nopeasti, mutta asd-vetaria joutui tovin metsästämään. Löytyihän sekin vihdoin. Kiitoksia Aki P Smile Kotiinpaluun kunniaksi vaihdettiin kulahtanut pappa-mallin maskikin uuteen Avari-malliseen Smile




_________________
E300TDT -94
W208 230K -98
Exät: 2xW201, 2xW124, 2xS124, 2xS210, 1xW126

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit