Ensimmäinen mese?

Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Ensimmäinen mese?

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Moi
Noilla VAG konsernin autoilla on tullut ajettua useampi vuosi ja nyt menee hermot.
Perheessä on asuntovaunu ja kolme poikaa joten ne asettavat omat rajoituksensa autohankinnalle.

Pitkän pähkäilyn jälkeen olen päätymässä W211:een. 4maticilla, airmaticilla ja 320 koneella. Kun lompakkoon katsoo, katse kääntyy väkisinkin tuonne etelään ja saksan maalle.
Sieltä meikäläisen budjetilla saisi tuollaisen reipas 200tkm ajetun yksilön. Niin vm-2007 jolloin lastentaudeista on päästy, ei samalla lailla jarruongelmia eikä noita sähköongelmiakaan.

Kun tätä foorumia lueskelee, tuntuu aika paljon vikaa noissa olevan. Se on nyt saanut miettimään tuon järkevyyttä uusiksi. Tuntuu että VAG on vähävikaisempi sitten kuitenkin...

Kertokaas olenko ihan hakoteillä?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jos foorumeita lueskelee, niin ei uskalla ostaa mitään autoa :lol:
Meillä oli -03 S211 320CDI nelisen vuotta ja sillävälin ajettiin ~119tkm.
Vaihtoon mennessä mittarilukema oli hiukan vajaa 450tkm.
Tuo nyt ei ollut 4-matic eikä ollut airmaticia, mutta hiukan osaa sanoa ko. automallista..

En ottaisi väenvängällä airmaticia, nykyisessä (erilaisessa korissa tosin) on eikä se kyytiä mitenkään autaallisemmaksi tee, mutta mahdolliset (tulee varmasti, ennemmin tai myöhemmin) remonttikulut on aivan toista luokkaa verraten rautajousiin. Tosin jos neliveto on pakollinen, niin en tiedä onko näitä saanut ilman aimaticia?

Samaten faceliftissä saa v6 moottorin omine murheineen. Vanhassa rivikuutosessa on vähemmän murhetta ja kuulopuheitten mukaan menee hiukan vähemmällä naftalla.

Lyhyestä virsi kaunis, 12 vuoden aikana omistamistani kahdeksasta Mersusta on 211 ollut ehdottomasti mieluisin.

viewtopic.php?t=35519&postdays=0&postorder=asc&start=0 Jos kiinnostaa, voi linkistä vakoilla yhteistä taivalta.
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

A

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Airmatic olisi toiveissa juuri tuon vaunun takia. Kun on kolme jannua takapenkillä, tavarakontissa tavaraa ja vaunun aisapaino päälle niin tahtoo perä roikkua muuten.

Vai on näissä V6sissakin ongelmansa. Jotenkin tyohon jo päässäni päädyin jo siksi että sitä ei ajamalla saisi rikki..

Voi voi kun on hankalaa :)
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Farmareissa on takapää ilmalla aina tehtaalta lähtiessä. Takapussi ei ole han tolkuttoman kallis, mutta airmaticin etutolpan kanssa voi jo tulla suru puseroon.
V6 sisältää venyvän jakoketjun, omasta nykykulkineesta oli 200tkm. ajolla venynyt niin paljon, että ajoitus oli hampaan verran myöhässä.
Myös öljynlauhduttimen tiiviste lohkon päällä vuotaa usein ja on aika työläs vaihtaa.

viewtopic.php?t=42634
Tässä ketjussa juttua v6 CDI:stä
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Tuo V6 ketju luettu lävitse ja onhan se aika murheellista että nämä eivät kestä pidempään.

Eikös tuo ketju kuitenkin ole verrattavissa ihan normaaliin nokkaketjuun? Eli kustantaa sen päivän verran työtä + osat? Lauhduttimen liitos onkin sitten surkeampi tapaus.

Jotenkin VAG vehkeissä kyllästynyt että 200t ja turbo loppu, kaksmassavauhtipyörä vaatii vaihtoa, kytkin loppu plus kaikki muu eksoottisempi. Toivoin että vehje josta aina kehutaan että niillä ajetaan miljoona kilometriä olisi vähän vähävikaisempia.

Niin niin, farkuissa on aina pussit takana riippumatta varustetasosta. No sittenhän sekin riittäisi meikäläisen tarpeisiin.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Farkku on tosiaan aina ilmaperällä, jos ei ole jälkeen muutettu.
Jakoketjun vaihto maksanee jotakin 800€ luokkaa pelkiltään.
Minulle laitettiin ketju, lauhduttimen tiiviste, hehkut, suuttimen pohjatiivisteet, vesipumppu ja moniurahihna. Loppulasku hiukan reilu 3kiloa :jerkit:
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Auts...

Entäs noi laatikot sitten? 5 ja 7 pykäläisiä on tähän ollut. Kumpi suositeltavampi?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

matikis on aina 5v
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Meillä on ollut puolisen vuotta R jossa on 7G vaihteisto. Tällä kokemuksella 5-vaihteinen on kyllä mielestäni parempi.

+Helpompi öljynvaihto
+halvemmat osat (kun jossain välissä kuitenkin vaihdellaan johdinlevyä yms.)
+7G on hidas

Tuosta hitaudesta. En oikein ottanut vakavasti kun foorumilla porukka kirjoitteli noista aika uudennahkeana. Vähän naureskelin, että eihän se nyt voi olla niin surkea kun annetaan ymmärtää.
Kyllä se on. Lähdetään esimerkiksi ohittamaan maantievauhdista:
Ensin kaasua saa runtata kohtuuttoman paljon, jotta rasia suostuu vaihtamaan pienemmällä. Tuntuu siis oikeasti, että kaasupolkimen liikeradasta saa käyttää puolet ennen vaihtoa. Sitten kun on saavutettu riittävä nopeus ja kevennetään kaasua, sekuntikaupalla mennään 3500 kierrosta taulussa ennenkuin saadaan taas isompi pykälä päälle :roll:
Ja ei, en halua kajota rattinappeihin. Jos haluaisin käsipelillä puuttua vaihteenvalintaan, niin en kai olisi ostanut automaattivaihteistolla varustettua autoa :?:
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Kyllä 2014 on jo hieno peli .
Toimii kuin ajatus ,
Paras mersu menossa 5 sukupolvi.
350 cdi,farkku ,ym pientä,,, :P
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Leemu kirjoitti:Farmareissa on takapää ilmalla aina tehtaalta lähtiessä. Takapussi ei ole han tolkuttoman kallis, mutta airmaticin etutolpan kanssa voi jo tulla suru puseroon.
V6 sisältää venyvän jakoketjun, omasta nykykulkineesta oli 200tkm. ajolla venynyt niin paljon, että ajoitus oli hampaan verran myöhässä.
Myös öljynlauhduttimen tiiviste lohkon päällä vuotaa usein ja on aika työläs vaihtaa.
Yksilöitähän nämä lie. Mulla on 280 v6:n mittarissa 510tkm eikä ole ketjua vaihettu vielä. Lauhduttimen tiiviste ja takapussitkin on vaihettu vasta kerran :)
7G:n hitauteen en ota kummemmin kantaa kun en ole päässyt 5-lovisella ikinä ajamaan, mutta kickdown kyllä tuntuu olevan vähän myöhässä.
Ainiin, SBC-yksikkö on myös alkuperäinen. Ei vissiin ole poljettu jarrua liikoja.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Supa kirjoitti: Yksilöitähän nämä lie. Mulla on 280 v6:n mittarissa 510tkm eikä ole ketjua vaihettu vielä. Lauhduttimen tiiviste ja takapussitkin on vaihettu vasta kerran :)
7G:n hitauteen en ota kummemmin kantaa kun en ole päässyt 5-lovisella ikinä ajamaan, mutta kickdown kyllä tuntuu olevan vähän myöhässä.
Ainiin, SBC-yksikkö on myös alkuperäinen. Ei vissiin ole poljettu jarrua liikoja.
Joo, ei toki kaikissa esiinny mitään näistä tyyppivioista. Toisissa on sitten kaikki :lol:
Joitain ketjuja on kai vaihdettu jo 100tkm. nurkilla :shock:
Ilmeisesti käynnistysten määrä ajomäärään verrattuna vaikuttaa, samaten huoltoväli saattaa olla yksi voimakas vaikutin :roll:
SBC:tä on myös turha nykyään pelätä. Yksiköitä saa jo ohi marmoritiskin ja useimmiten taitaa riittää kun käy mutkan yhden maagisen kuusen alla :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ketjun vaihtoon vaikuttaa myös se että miten haluaa ajoitusten olevan kohdallaan ja miltä haluaa moottorin joutokäynnin kuulostavan :wink:
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Ketjun vaihtoon vaikuttaa myös se että miten haluaa ajoitusten olevan kohdallaan ja miltä haluaa moottorin joutokäynnin kuulostavan :wink:
Joo, meidän ärräkin kävi melko rivosti "rynkyttämällä" tyhjää ennen ketjun vaihtoa. Osasyyllisenä oli varmaankin myös 6.sylinterin suuttimen pohjatiivisteen vuoto, aiheutti jo sytytyskatkoja ko.sylinteriin :shock:
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

No nyt homma nytkähti eteenpäin, heppu kyselee jo auton perään.

Pitäisiköhän vaimolle kertoa?
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Valkoinenkuolema kirjoitti:No nyt homma nytkähti eteenpäin, heppu kyselee jo auton perään.

Pitäisiköhän vaimolle kertoa?
Naah.. Ehtiihän tuota sitten kun resu on laivassa tulossa :lol:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

BielajaSmjert kirjoitti:Eikös tuo ketju kuitenkin ole verrattavissa ihan normaaliin nokkaketjuun?
Sikäli jos vastaava löytyy esim. kopiokoneesta. :idea:

Päästöt pitää saada alas, eli moottorin pyörittämä ylimääräinen massa ja kitka minimiin. Riimut on vahvuudeltaan kuin lavuaarin tulpassa. Samalla halutaan saada vielä materiaalikulut minimiin, jolloin se naurettavan vahvunen vitja on vielä tavan ämpäriläkkipellistä punottu. :D

Linnunsilmävaahterat kyllä pitää laatuvaikutelmaa yllä kunnes uuden ostaja taas toivottavasti vaihtaa tuoreempaan. :wink:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

No reisillehän tuo heti meni. Auto oli juuri myyty pihasta.
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Mistä muuten tunnistaa sadetunnistimen kuvista? Nykyisessä on ja se olisi melkein must. Samoin tuo mäkilähtöavustin, onko sitä tunnistettavissa jostain?
Niin ja rengaspainevahtia?

Uusi jo kiikarissa, siisti kuvien perusteella...
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos en ole aivan väärässä niin kaksi ensimmäistä on vakiona 211:ssa.

Rengaspaineita valvotaan esp:n avulla, isännän facelift 211:ssa on se joten olisiko se vakiona faceliftissä? Vanhempiinkin voi onnistua koodata starilla päälle tuo.

Toki on myös antureilla olevia systeemejä mutta me ovat lisävarusteita
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarkista valmistenumerolla EPC:stä varusteet.
oulaistenliikenne.fi
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

dealer kirjoitti:Tarkista valmistenumerolla EPC:stä varusteet.
Siinähän tuo onkin, noita ei löydy siltä listalta.
Onko sitten niin että jos ominaisuus on vakiona ko. pelissä, se ei listalla näykään?
Myyjän ilmoituksessa nuo kuitenkin on.

202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
229L GERMANY
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
287 THROUGH-LOADING FEATURE
289 WOOD/LEATHER STEERING-WHEEL
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
368U FLINTGRAY - METALLIC PAINT
386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *1 642.9__ 20040505 DIESEL PARTICULATE FILTER
474 *2 211____ 20030709 PARTICLE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
614 BI-XENON HEADLAMPS FOR RIGHT-HAND TRAFFIC
619 CORNERING ILLUMINATION
672 LIGHT-ALLOY-WHEEL 5-STAR DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
731 WOOD TRIM BURRED WALNUT ROOT
807 AEJ 06/1/M/X
807 *1 722.6__ 19960119 AEJ 06/1/M/X
807 *2 211____ 20030218 YEAR OF MODIFICATION
807 *3 642.9__ 20040805 YEAR OF MODIFICATION
850A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
854A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BROWN
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
926 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 4 TECHNOLOGY
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K12 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P80 SPECIAL MODEL FLEET PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
oulaistenliikenne.fi
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

Myyjän ilmoituksesta:
Rain sensor
Hold function
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

dealer kirjoitti:
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
Joo siitä tuon bongasinkin. Myyjän ilmoituksessa tuosta ei ollut mitään.
Noita kahta muuta en kuvista tunnista eikä tuosta vin tekstistä löydy???

e: Siis kaksi ominaisuutta on myyjän ilmossa muttei listauksessa ja yksi listausessa muttei ilmossa. Alkuperäinen kysymys johti vähän harhaan.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Ei näy sadetunnistinta omassanikaan listauksessa, mutta se silti on. Liekö sitten kaikissa, joten ei myöskään varusteeksi lueta... Hill holdi on kaikissa ainakin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Valkoinenkuolema
Viestit: 145
Liittynyt: 21.8.2016 12:29

Viesti Kirjoittaja Valkoinenkuolema »

No sittenhän se on hyvä, kait.
Kiitos tiedosta.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

luokyio kirjoitti:Hill holdi on kaikissa ainakin.
Ei oo välttämättä, jos on vaihdettu SCB-yksikkö. Itellä ei ole vaikka serkkupojan saman ikäisessä oli. Tähän on jossain välissä vaihdettu ko. pömpeli.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kappas. Vaihdettu on itsellänikin (pömpeli valmistettu 2012) ja hyvin toimii holdi :shock:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

luokyio kirjoitti:Kappas. Vaihdettu on itsellänikin (pömpeli valmistettu 2012) ja hyvin toimii holdi :shock:
Se oisi ihan kiva joskus – lähinnä tasamaalla. Pikkuisessa vastamäessä pitää automaagi pirssin paikoillaan. Ihmettelin sitä ääneen kerran Jäälin monimerkkikorjaamolla ja siellä asiantuntija sanoi, että riippuu yksiköstä, onko sitä vai ei. Itellä on 2005-leimat.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”