Ituhippi pömpelin poltto palaako koko Lanssi

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...

Palaako

Ei
3
14%
Kyllä
11
52%
Maza 6
7
33%
 
Ääniä yhteensä: 21

Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Ituhippi pömpelin poltto palaako koko Lanssi

Viesti Kirjoittaja hotari »

Onkelmahan on ollut että vanhalla tukan kuivaimella polttoa tapahtu noin 3pv välein. Vaihdoin föönin samallailla polttaa, vaihoin jakovitjan polttaa jo lähes 100km sateellä 2X. Palaakohan tuo kohta niinku sillä yhellä lattiasta johdot ja maalit niin saa ees ehkä ifistä korvausta. :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Missähän se viestiketju on, kun oli kuvia palosta...
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

ei muista :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Kerro sille että siinon uus pömpeli, taikka heitä kuikkaan koko turha keksintö.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10588
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

And the winnner is ....


Maaaaaaaazaaaaaaasiiiiiix.
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Nyt menee löpöökin 600km pääsy tankilla nurkissa nyt pääsee 400km vitja rempassahan oli suuttimet irti ja 6 suutin han oli oikeesti kiinni niin onkoha sen runko venähtäny :idea: jos kattelis korjausarvot tai onko pömpeli muuten vaa tukos tai sitte fööni puhaltaa öölii loukkuu hituse mut kuites kaa ei savuta sinist :shock: tiiän 1 518 mis oli paljo poltto päällä fööni p*skana ei savuttanu olleskaa :shock:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

öljytikus ei näy kulutusta
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Vai voiko ennakkojen muuttuminen muuttaa ruiskutusta niin paljo et suttimet kun on orkikset 615tkm vedetyt niin niitten syöttö ei nyt oo niinkään toleranssis kun venähtäneel vitjal
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Muuttuuks se ennakko vitjasta ?

Venttiilikoneistolla toki, mutta eikö cdi komenna triggerin tai kammen asennon perusteella ?
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

vitja oli niin paljo venyny kun laitto 1syl merkkiin niin kampura oli

Kuva
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Cdissä ei ruiskutusennakko muutu vaikka jakopää ois missä asennossa tahansa.

Ajoitusta varten siellä on se kampiakselin asentotunnistin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole - ihme kyllä - tarvinnut kovin perehtyä asiaan, mutta mihin nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa cdi:ssä ?
oulaistenliikenne.fi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:Ei ole - ihme kyllä - tarvinnut kovin perehtyä asiaan, mutta mihin nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa cdi:ssä ?
Kertoneko se, kummalla kierroksella kampiakseli on. Monestihan kampiakselin hammastuksessa on yksi puuttuva hammas, joka kertoo ykkösen YKK:n. Se ei vielä sano, missä asennossa yläpää on. Siihen tarvitaan nokka-akselin anturi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Turha vissiin kysyä, mutta onhan öljy varmasti DPF-sopivaa? Sitten pitää miettiä miten mittarilukema saattaa vaikuttaa öljynvalintaan. Onko tarve muuttaa eri viskositeetille? :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

hotari kirjoitti:öljytikus ei näy kulutusta
Haiseeko öljy dieselille. Tukkopömpelillä voi öljynpinta jopa nousta, kun poltto-ohjelma puskee löpöä niinku rännistä. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Roisto kirjoitti:
dealer kirjoitti:Ei ole - ihme kyllä - tarvinnut kovin perehtyä asiaan, mutta mihin nokka-akselin asentotunnistin vaikuttaa cdi:ssä ?
Kertoneko se, kummalla kierroksella kampiakseli on. Monestihan kampiakselin hammastuksessa on yksi puuttuva hammas, joka kertoo ykkösen YKK:n. Se ei vielä sano, missä asennossa yläpää on. Siihen tarvitaan nokka-akselin anturi.

t.
Risto

Näin mäkin olen asian itselleni mieltänyt, ja samasta syystä sitä anturiarvoa ei tarvita (ainakaan kaikissa koneissa) enää, kun kone sitten käy
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Noinhan se menee.

Moottori käy kun käynnistyksessä vaan saadaan selville että yläpää tulee oikealla kierroksella mukana että ohjainpoksi osaa alottaa ruiskutuksen oikealla kampiakselin kierroksella.
Käynnistymisen jälkeen nokan asentotunnistusta ei tarvita oikeastaan mihinkään.

Juuri kampiakselin asentotunnistimen vikaantuessa moottori sammuu kun poksi ei enää tiedä millä kierroksella ja missä asennossa kampiakseli on menossa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

OM651:ssa on jonkin verran jouduttu vaihtamaan nokka-akselin asentotunnistimia. Niissä oireet on olleet sellaiset että moottorin häiriövalo syttyy ajossa, käynnistymisessä ja käynnissä ei huomaa eroa normaaliin.
oulaistenliikenne.fi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Mika.T kirjoitti:Noinhan se menee.

Moottori käy kun käynnistyksessä vaan saadaan selville että yläpää tulee oikealla kierroksella mukana että ohjainpoksi osaa alottaa ruiskutuksen oikealla kampiakselin kierroksella.
Käynnistymisen jälkeen nokan asentotunnistusta ei tarvita oikeastaan mihinkään.

Juuri kampiakselin asentotunnistimen vikaantuessa moottori sammuu kun poksi ei enää tiedä millä kierroksella ja missä asennossa kampiakseli on menossa.
Joissain autoissa kone käy pelkän nokan tunnistimen varassakin. Olikohan niin että vaatii tosi pitkän startin lähteäkseen käyntiin. Jos en kovin paljoa valehtele.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

dealer kirjoitti:OM651:ssa on jonkin verran jouduttu vaihtamaan nokka-akselin asentotunnistimia. Niissä oireet on olleet sellaiset että moottorin häiriövalo syttyy ajossa, käynnistymisessä ja käynnissä ei huomaa eroa normaaliin.
Joo. Nykykoneet voi varmaan tarkemmin seurata optimitilannetta. Uudemmissa bensakrematorioissa voi olla kans tarkempaa, kun pitää tietää, mihin asentoon nokka-akseli on säädetty (portaaton säätö). Vanhemmissahan oli vaan joko-tai -säätö.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

OM651 toimi ainakin pelkällä k-a tunnistimella, kun oli jakopää siinä jamassa, että ei synkkaantunut anturit keskenään. Ei tarvinu ku sekuntin-parin vieterin että lähti käyntiin ja toimi kaikin puolin moitteitta.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Easy Rider kirjoitti:Turha vissiin kysyä, mutta onhan öljy varmasti DPF-sopivaa? Sitten pitää miettiä miten mittarilukema saattaa vaikuttaa öljynvalintaan. Onko tarve muuttaa eri viskositeetille? :?
Fuchs titan c3 5w-30 mb 229.51 eli loukku ölppää
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No tuoksuuko öljyssä diäseli?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Easy Rider kirjoitti:No tuoksuuko öljyssä diäseli?
Muutto rahtia on nyt ajeltu jos viikonloppun kerkeis syventyy tai rassuu miitis viimestää kun suikkalakkia pukkais
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No seki perk3le. Tuo verrarinpunanenki häätys kohta käyttää neuvolassa. Paras kai ottaa jakkara hallissa alle kun tuomiot rikoksista liikenneturvaa kohtaan luetaan ja luetellaan.
:idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Lanssi han on K-A Löpö kulutus samaa luokkaa +35L sadalle km :shock: :roll: :lol:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kuulostaa kohtuulliselle. :lol: Haaramoottorit imasoo, sehän on tiijetty maaliman sivu. :D

Ei vaan nyt kyllä kiinnostaa, jotta mikä siellä rikuneeraa.. :?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Faktaa pöytää

Kuva

Kuva

Kuva

Juu eli loukku olis taas polttoo vaille ja syöttöö ecu haluu enemmän eli jossain on sisänen vuoto
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Kylymällä koneella tulee aina enemmän soppaa.
katoppa lämpimänä.
Ja kurkkaa samalla täyttöaste, tuossa se ei näy.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”