mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

w210 270 cdi - 01, EPC - Kiihdytyksessä.

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
arvali



Liittynyt: 04 Hei 2012
Viestejä: 5

 LähetäLähetetty: 24.6.2017 16:31    Viestin aihe: w210 270 cdi - 01, EPC - Kiihdytyksessä. Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikähän voisi olla vikana otsikon mesessä?
Kun kiihdytetään isoilla vaihteilla voimakkaasti, kierroslukualueella ~1500- 2800, mottorin veto loppuu ja EPC - tulee tauluun. Eli moottori sammuu. Käynnistyy heti uudelleen, kun avain käännetään virta pois ja takaisin. Tätä ei esiinny kierrosalueen yläalueella. Kyseessä manuaali. Erittäin hankala ohitustilanteissa, jopa vaarallinen 😥. Ilmamassa-mittari vaihdettu, imusarja ja egr nuohottu, läpät poistettu. Mikä vialla? ??? Question
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25933

 LähetäLähetetty: 24.6.2017 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Yleensä tuo johtuu polttoaineen paineen riittämättömyydestä, joka taas johtuu siitä että suutin tai useampi on huonossa kunnossa tai/ja korkeapainepumppu viallinen.
Mainitsemasi tehdyt toimenpiteet eivät varmastikaan auta, mutta eipä niistä haittaakaan ole vaikka olisi yritetty tätä vikaa niillä korjata.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arvali



Liittynyt: 04 Hei 2012
Viestejä: 5

 LähetäLähetetty: 24.6.2017 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä kyseinen yksilö huilannu 560 tkm. Mitä nuot suuttimet ja pumppu yleensä kestää ajoa.? Se on kyllä ollut huomiona, että savutus on lisääntynyt polkastaessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 25.6.2017 3:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pumpuista en osaa sanoa muutakuin että ei olisi ollenkaan tavatonta että hajoaisi 560tkm kohdalla, on se vaan niin suuri lukema.

Suuttimia periaatteessa alkaa yleensä hajoilemaan siitä 200tkm lukemista ylöspäin. Starilla pääsee tutkailemaan suuttimien korjausarvoja joista näkee suuttimien kunnon.

Toki jos tiedät että orkkissuuttimet siellä on niin varmasti ovat kuluneet noilla kilometreillä. Siinä tapauksessa lähtisin myös liikkeelle uusimalla ensin ne ennenkuin koskee pumppuun joka kuitenkin harvemmin hajoaa jos vrt. Suuttimiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25933

 LähetäLähetetty: 25.6.2017 9:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sakari edellä kertoikin ... lisätään vielä että suuttimista pitäisi mitata ohivuodot. Haulla löytyy hyvät ohjeet.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arvali



Liittynyt: 04 Hei 2012
Viestejä: 5

 LähetäLähetetty: 25.6.2017 22:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jep. Hyvä ohje löytyi ohivuotojen mittailuun. Tein sen letkuvirityksen suuttimien ylivuotoputkien liitoksiin. Minuutin aikana tyhjäkäynnillä tuli n 9 ml löpöä letkuihin. Keskinäistä eroa suuttimien kesken en saanut havaittavaa eroa. Eli aika tasaista oli ohivuoto. Taitaa olla tuo 9 ml aika normaaleissa rajoissa kuiten ??
-voisko railpaineensäädin vihoitella?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit