Ärrä tuli taloon

luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Eipähän siinä, yön yli pyörittyäni kallistun siihen suuntaan, että tämä on vain hyvä juttu lompakon kannalta, vähemmän juttuja hajoamassa. Samasta liikkeestä tullut ostettua tosi monta autoa, ja tulevaisuudessakin varmasti, joten pitää seuraavalla kerralla kommentoida ja vinkua alennusta seuraavasta. :lol:

Ei tuo sinänsä olisi ostopäätökseen ainakaan heikentävästi vaikuttanut, korkeintaan kysymys on, olisiko hinta ollut alempi? Vaikea hakea vertailukohtaa kun ei noita takavetoina ole oikein täällä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Saattaa vaikuttaa myös maksettuun veroon? Onko nelikon co2 päästö isompi kuin vajaavetoisen?

Kannattaa selvittää ja oikaista jos eroa on.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Otteessa ei puhuta mitään 4maticista, joten lienee rekistereissä ihan oikein.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Mittaristo alkoi herjaamaan alhaisesta öljymäärästä, ja alarajassahan tuo tikun mukaan olikin. 17 tonnia edellisestä vaihdosta, joten ei muuta kun pikaöljynvaihtopisteessä uudet Mobilin ESPit sisään. Kävin Motonetistä peräöljyt pitkällisen nettitutkiskelun jälkeen (kiva nimihirviö CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP LS 75W-140 1L GL-5) ja pyysin vaihtamaan samalla kun ei huoltokirjassa lukenut yhtään vaihtoa. Ihan nätinväriset öljyt tuli ulos, liekö sitten kuitenkin vaihdettu jossain välissä, mutta onpahan nyt uutta.

Uusi EGR-venttiilikin tuli Saksasta, koetin jos olisi samalla vaihtaneet senkin, kun takimmainen pultti on aika ikävässä raossa venttiilin takana, mutta eivät oikein innostuneet aiheesta. Pitänee koettaa saada itse se irti ja vaihtoon. Pirullisen vaikeassa paikassa verrattuna W211:een, missä pääsi operoimaan suoraan yläpuolelta.

Ilmanputsaritkin ostin valmiiksi samalla Motonetistä, mutta eipä ollutkaan niin helppo vaihtaa kuin ajattelin, taitaa tarvita jonkin verran purkamista että pääsee käsiksi... Eivät innostuneet tästäkään projektista. :roll: Noh, edellisessä huollossa 17 tkm sitten vaihdettu joten ei liene hätä, mutta kivahan nuo olisi kaikki vaihtaa nyt heti alkuun.

Yhteen asiaan olen kiinnittänyt huomiota, vähän reilun 60 km/h vauhdissa pitempään tasanopeudella ajaessa, laatikon ollessa vitosella (kierrokset ehkä joku 1200 rpm), kierrokset humppaa aavistuksen satunnaisesti, ja sen tuntee lievänä nykäisynä. Vähänkin enemmän tai vähemmän vauhtia, niin ei ole tietoakaan moisesta. Samoin jos pakottaa laatikon neloselle, niin menee nätisti. S211 teki aika samanlaista oiretta kun KYB-venttiili oli vaihdon tarpeessa, mutta onko näissä 7G-lootissa samanlaista?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Okei, ärsyttävästi juuri edellisessä huollossa askiöljyt vaihdettu, joutunee siis vaihdattamaan nyt uudelleen että saa nykimiset pois.

On OM642:lla. Sen verran ikävän pitkä tuo selityksesi, että ulkoistan tämän sittenkin seuraavassa huollossa joskus 15 tonnin päästä. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Jukkahep
Viestit: 8
Liittynyt: 17.1.2016 8:52

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Vaihdoin just om 642 ilmansuodattimet joilla ajettu 25 th. Ja aivan kamalassa kunnossa. Seuraavat vaihtuu 20 th.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Vaihdoin eilen EGR-venttiilin, oli muuten työn ja tuskan takana että irtosi. Mutta lopulta lähti.
Kuva

Kävin testaamassa illalla, ja kaikki toimi oikein hienosti. Tänä aamuna sitten emäntä sanoi, että vikatila taas päällä. :evil:

Kuva

Eikö tuota saakaan vaan heittää paikalleen, vaan pitääkö se jotenkin kertoa starilla?

edit: otin uudelleen irti, putsasin sen putkea niin pitkälle kuin ylsin, ja kasasin takaisin. Nyt näyttäisi toimivan taas. :D

Tuo P2616 tosin roikkuu yhä, pitänee ruveta selvittelemään sitä seuraavaksi.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

100 km kesti ja taas limppimoodi päälle. :evil:

Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tänään kävi Karalan jälleenmyyjällä. EGR poistettu ohjelmasta ja piuha pysyvästi irti (kuulemma voi aiheuttaa vikatilaa jos laittaa piuhan kiinni).

Käsittämättömän muutoksen saa kyllä tuosta 280-kuristusversiosta aikaan. Naurattaa väkisin kun polkee kaasua, kulkee bussikin aika kivasti. 8) :lol:

Ei dynotettu, mutta arviolukemat 190 hp/440 Nm -> 270 hp/600 Nm.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

luokyio kirjoitti: Yhteen asiaan olen kiinnittänyt huomiota, vähän reilun 60 km/h vauhdissa pitempään tasanopeudella ajaessa, laatikon ollessa vitosella (kierrokset ehkä joku 1200 rpm), kierrokset humppaa aavistuksen satunnaisesti, ja sen tuntee lievänä nykäisynä. Vähänkin enemmän tai vähemmän vauhtia, niin ei ole tietoakaan moisesta. Samoin jos pakottaa laatikon neloselle, niin menee nätisti. S211 teki aika samanlaista oiretta kun KYB-venttiili oli vaihdon tarpeessa, mutta onko näissä 7G-lootissa samanlaista?
Tämäkin vika hävisi muuten totaalisesti ohjelmoinnin yhteydessä, liekö sitten syynä EGR vai muu ohjelmistoseikka...

Mutta nautinnollinen on ajella nyt, toivotaan että pysyy viatkin poissa tovin. 8)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Nätti-jussi
Viestit: 12
Liittynyt: 02.10.2005 23:59

Viesti Kirjoittaja Nätti-jussi »

Moro!

Paljonko ohjelmointi kustantaa ja missä käytit? Itsellä w211 280 cdi ja egr temppuillut jo pitkään ja samanlaista kierrosten hummausta. Olen itse yhdistänyt sen vaihdelaatikkoon.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kyllä olet hyvähermoinen kaveri, ei tulisi nieleskeltyä 4-maticina myytyä takavetoa, rautajouset niinkin :ope:
Mahtaa olla omanlaisensa homma joskus jälleenmyydäkkin moinen takavetoisena jos ei yksinkertaisesti myy hinnalla :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Nätti-jussi kirjoitti:Moro!

Paljonko ohjelmointi kustantaa ja missä käytit? Itsellä w211 280 cdi ja egr temppuillut jo pitkään ja samanlaista kierrosten hummausta. Olen itse yhdistänyt sen vaihdelaatikkoon.
Savonlinnassa Starafixillä, 490 € oli.
Jube kirjoitti:Kyllä olet hyvähermoinen kaveri, ei tulisi nieleskeltyä 4-maticina myytyä takavetoa, rautajouset niinkin :ope:
Mahtaa olla omanlaisensa homma joskus jälleenmyydäkkin moinen takavetoisena jos ei yksinkertaisesti myy hinnalla :roll:
Olen joskus kuullut samaa hermoistani. :lol: Luotettavuutta kun hakee useamman edellisen auton jatkuviin vikoihin kyllästyneenä niin näen aidosti takavetoisuudenkin plussana. Nelimatikkius ei sinänsä vaikuttanut päätökseen mitenkään, vaikka korvessa asuukin yksityistien takana, ei koskaan ole tullut vielä aitoa tarvetta nelivedolle vaikka niitäkin on ollut pihassa.

Myyntihinta on sitten sen ajan murhe. :? Muutama noita näkyy olevan Nettiautossa myynnissä, ei ainakaan pyyntihinnassa eroa tunnu olevan. Tai sitten myyn takaisin samaan liikkeeseen, se keskustelu voi olla mielenkiintoinen. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Viesti Kirjoittaja Teddy »

luokyio kirjoitti:
Nätti-jussi kirjoitti:Moro!

Paljonko ohjelmointi kustantaa ja missä käytit? Itsellä w211 280 cdi ja egr temppuillut jo pitkään ja samanlaista kierrosten hummausta. Olen itse yhdistänyt sen vaihdelaatikkoon.
Savonlinnassa Starafixillä, 490 € oli.
Jube kirjoitti:Kyllä olet hyvähermoinen kaveri, ei tulisi nieleskeltyä 4-maticina myytyä takavetoa, rautajouset niinkin :ope:
Mahtaa olla omanlaisensa homma joskus jälleenmyydäkkin moinen takavetoisena jos ei yksinkertaisesti myy hinnalla :roll:
Olen joskus kuullut samaa hermoistani. :lol: Luotettavuutta kun hakee useamman edellisen auton jatkuviin vikoihin kyllästyneenä niin näen aidosti takavetoisuudenkin plussana. Nelimatikkius ei sinänsä vaikuttanut päätökseen mitenkään, vaikka korvessa asuukin yksityistien takana, ei koskaan ole tullut vielä aitoa tarvetta nelivedolle vaikka niitäkin on ollut pihassa.

Myyntihinta on sitten sen ajan murhe. :? Muutama noita näkyy olevan Nettiautossa myynnissä, ei ainakaan pyyntihinnassa eroa tunnu olevan. Tai sitten myyn takaisin samaan liikkeeseen, se keskustelu voi olla mielenkiintoinen. :lol:
Joo joo, olkoon vajaavetoisuus etu tai ei, kyllä tuossa kohtaa on täysi oikeus vaatia tuntuvaa hinnanalennusta. Eihän siinä kauppatavara vastaa kuvaustaan ollenkaan.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Leimalla tuli käytyä toisena mahdollisena päivänä. Muuten läpi heittämällä, mutta öljypohja on öljyinen. Kurahaara here I come? :? Yläpuolelta katsottuna kaikki kuivaa... Ei inssikään saanut selvää mistä voisi tulla, sanoi vaan että kannattaa pestä ensitöikseen että näkee mistä mahtaa kuseksia.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei vissiin ole ennen mersun moottoria altapäin nähnyt.

Kaikki kait nuo kusee jostaki välistä.
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

..
Viimeksi muokannut Sakari, 03.9.2019 19:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tosiaan tsekkaa Sakarin ilmoittama paikka ja varaa samalla uusi tiiviste kun laitat imuputken takaisin ja samalla vaihtaa huohottimen tiivisteen. Huomaa että tiivistettä on muutamaa mallia imuputken/turbon liitokseen. Jos tuo kohta on kuiva, irroita löpösuodatin telineestä, niin näät lauhduttimelle ja onko siellä kehdossa öljyä.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mika.T kirjoitti:Ei vissiin ole ennen mersun moottoria altapäin nähnyt.
Kaikki kait nuo kusee jostaki välistä.
Juu ei ne ihan tiiviitä pulloja tuppaa olemaan, vaikkakin ekat cdi:t tässä suhteessa poikkeuksellisen "hyviä" onkin (tai no ehkä nyt voidaan jo puhua että olikin) :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tämä on kyllä ollut niin huoleton peli, ettei meinaa uskaltaa sanoa ääneen. Löpöä tankkiin ja etiäppäin vaan. Ei edes yhtään polttimoa ole tarvinnut vaihtaa. Ei toki maailman ekoautoin ole, maantiellä talvirajoituksin pääsee 7,5 litraan, mutta käytännön kulutus pyörii kympissä omassa parinkymmenen kilsan suuntaansa ajoissa. Lämpöä riittää hyvin, ei montaa kilsaa kestä edes yli -20°C pakkasissakaan nousta moottorin lämmöt tappiin, ja mitään viimasuojia ei ole.

12 tuhannen kohdalla öljynvaihdon jälkeen herjaili öljytasosta, lisäsin puoli litraa ja herjat pysyneet poissa. Varmaankin tuo ulospäin vuotaa tuon verran. Kohtapuoliin joutaa huoltoon niin katsokoot mistä se vuotaa, kelit ei oikein ole suosineet omaa tutkimista.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minäpä vilkaisen...joo, öljynjäähdyttimen tiivisteet tai öljynsuodatinjalka :P
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Tehokas mies tuo dealeri. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

luokyio kirjoitti:Tämä on kyllä ollut niin huoleton peli, ettei meinaa uskaltaa sanoa ääneen. Löpöä tankkiin ja etiäppäin vaan. Ei edes yhtään polttimoa ole tarvinnut vaihtaa.
Kannattaa sanoa näitä ääneen. Tänään lunastin ulos korjaamolta, rapiat 1600€ meni siihen :lol:

Ketju kävi pitämään ääntä kovilla pakkasilla, ja juuri ennen korjaamoaikaa rupesi vinkumaan apulaitehihna. Sinnekin kiristimet ja rullat uusiksi. Samalla normaali huolto putsareineen.

Öljyvuotoa ei vielä korjattu, kurahaarastahan se tulee. Jäi seuraavaan kertaan vielä. :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kurahaaran remontissa suosittelen pesemään imusarjat, on meinaan skeidaa siellä :lol: Samallahan poistaa ne läpät ja siirtää moottorin muualle surisemaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Emäntä onnistui peruuttamaan aamulla apukuskin peilin nurinniskoin. Katkesi se tappi joka tulee siihen mekanismiin, joka kääntää peilin, joten on nyt ihan velttona koko peili.

Katselin EPC:stä varaosanumeron koko hässäkälle, eBayssä pyydetään melkein 500 euroa käytetyistä peileistä, Original-teile.de:stä löytyi uusi orkkisosa 300 eurolla posteineen joten tilasin sen.

Sitten välähtikin, että tuohan voisi mennä kaskoonkin. Pitäisiköhän tuo tilaus perua nyt kuitenkin ennen kuin tulee vakuutusyhtiöstä päätös? Ei ole koskaan tullut vakuutuksesta pyydeltyä korvauksia niin tämä toimintapa vähän epäselvä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos otat kertakorvauksen ei tilatusta peilistä tietenkään mitään haittaa ole asiassa.
oulaistenliikenne.fi
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Katselin ehtoja, POP vakuutuksessa kun on. Siellä tipahtaa 20 % bonukset, euroina ensimmäisenä vuonna nousisi 200 € ja toisena vuonna vielä 100 € täysiä bonuksia kalliimpaa... Eli yhteensä tulisi hintaa 500 euroa. Eli ei kannata ottaa vakuutuksesta (olettaen että kertakorvaus jää alle viidensadan).
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Kertakorvaus olisi ollut 500 €, tasan samat kuin bonarimenetykset ja omavastuut. Onnistui vaihtaa peili kuitenkin ilman maksullista apua joten kulut jäi melkein kohtuulliseksi.

Kelien lämmettyä ilmastointi ei aina työntänyt kylmää, joten käytin huollossa. Jonkin verran oli kaikonnut aineita sitten viimekesäisen täytön, mutta ei niin paljoa että olisi pitänyt aiheuttaa vielä ongelmia. Huollon jälkeenkin oireet samat, välillä tulee hyvin kylmää, välillä (useimmiten) ei.

Stari tuli hommattua pitkästä aikaa, ja sillä tutkiessa ei vikakoodeja, mutta näyttää paineiksi 127,5 baria, kun pitäisi olla 2-25 bar. Anturi rikki, piuha jostain maissa vai mikä tuon aiheuttaa?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Anturia veikkaisin. Jos siitä ottaa johdon irti niin voisi vilkaista painetta uudelleen...
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”