mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Spiraalin vaihto... natisee ja ESP ihmettelyä

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4626
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 22.7.2017 11:26    Viestin aihe: Spiraalin vaihto... natisee ja ESP ihmettelyä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihdettiin kaverin väykkään spiraali ja bagi kun sytytti vikavalon kunhan ensin oli laittanu siihen vikavalon poistetun polttimon tilalle polttimon Very Happy

No, ei nyt osaa sanoa kumpi sen valon sytytti kun en muistanu pelkän bagin vaihdon jälkeen kuitata valoa pois. Embarassed

ESP ja BAS valohan syttyi (akku oli irti auton sähköistä rassauksen ajan) kun ei oo se ratin laidasta laitaan käyttö kuitattu. Mutta kun lähti ajamaan ja rattia kääntelemään niin ratti natisee oikein kunnolla.

Entisessä spiraalin vastakappaleessa oli rasvaa, nyt arvaan että miksi ihmeessä. Liekö tyypillistä rasvata se vai jossain muussa syy moiseen natinaan.

Edellinen omistaja oli selvästi yrittänyt avata sitä spiraalin vastakappaletta kun siinä pari muovikynttä törrötti ja kuori oli millin raollaan yhdestä kohtaa. Oisko se natinan syy?

Mitä ne sinertävät ledin näköiset siinä vastakappaleessa on? Antureitahan ne, mutta mikä mittaustapa? Oisko 6 kappaletta niitä - vaikuttaisikohan sen osan toiminta siihen että kun ajoi n 80kmh tiukkaa ramppia niin kesäkelillä (kevyt vesisade) puuttui ESP peliin.... Jotain pielessä? Renkaat toki vanhat vaikka pintaa onkin, Pari kertaa teki ton oikeelle tiukkaan ajettaessa 60-80 vauhdissa.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4626
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 24.7.2017 14:39    Viestin aihe: Re: Spiraalin vaihto... natisee ja ESP ihmettelyä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jep eli nyt kumpaankin suuntaan ja pienemmässä vauhdissa lyö ajonvakautusta päälle kuivalla kelillä.

Auttaako jos testerillä säätää rengaskoot tai olikos ratin akseli anturissa joku testerillä tehtävä perusasetus?

Spiraali pyöri noin 5 kierrosta ja laitettiin lähinnä keskiasentoon se kun ratti suorassa.

Pitääkö toi spiraali olla jompaan kumpaan suuntaan enempi pois keskiasennostaan?
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1642
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 24.7.2017 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein

Onks se samanlaisesta autosta ?
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4626
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 24.7.2017 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

pekkovee kirjoitti:
Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein

Onks se samanlaisesta autosta ?


No, spiraali näytti samalta ja numerokin tais olla oikein. Teki tota espn herkkää peliin puuttumista ennenkuin otettiin ratti ja spiraali pois. Tosin japanissa ovat aukasseet spiraalin vastakappaleen tai ainakin yrittäneet muovikynsien harottamisesta päätellen.

Polttimonhan ne oli sit poistaneet kun eivät muuten saaneet sammumaan SRS valoa...

Mutta toi narina nyt täytyy saada pois ja siihen tarvii sen spiraalin vastakappaleen toisen. Tai ehkä mieluummin koko paketti.

Onko tehtaalla laitettu siihen vaseliinin tapaista kun sitä siinä vanhassa oli spiraalin ja asentoanturin välissä pikkuisen. Voitelu ei auttanut kylläkään tässä ja periaatteessa en tonne laittaisi mitään voitelua.


Täytyy katsella mitä se asentotunnistus sanoo. Nyt auto meni toki katsastuksesta läpi ja saatiin kilvet.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1642
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 24.7.2017 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein

Onks se samanlaisesta autosta ?
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AK47
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Hel 2007
Viestejä: 4626
Paikkakunta: 08/09

 LähetäLähetetty: 25.7.2017 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

pekkovee kirjoitti:
Keskellä pitäis olla, ja nollakohta näkyys Starilla, muistaaksein

Onks se samanlaisesta autosta ?


Pittää tutkia testerillä kun kaveri palaa reissultansa.

Numeron perusteella sama osa ja kuulema väykystä. Ei ollu käynyt jonkun 96 tai 95 vuosimallin eron takia edelliselle kuulema. Netissä on erinäköisellä liittimellä olevaa myös. Tässä auto loppuvuodesta -97. Oli muuten ruosteettomin väykkä mitä oon nähny.

Tosin voihan tota osaa olla monessakin muussa aakkosista alkaen.

Ainoa näkyvä ero oli spiraalissa vanhassa ohut pahvi siellä sisällä ja "uudessa" käytetyssä varaosassa pahvi näytti huopapintaiselta.

Tuli tossa mieleen että kun siellä vastakappaleessa on useempi optoportti ja ei tullut mitattua niitä spiraalissa olevia lipareita että ovatko saman mittaiset ja missä suhteessa toisiinsa ja optoportteihin, niin jos siellä on Gray koodauksen tapainen. Se voi olla että pitää kääntää spiraalia johonkin suuntaan että ESP alkaa pelata.

Mutta eiköhän se oo rikki se vastakappale ja sais olla molemmat osat alkuperäisenä parina.
_________________
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit