OM 651 Ongelmat

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

OM 651 Ongelmat

Viesti Kirjoittaja Stein »

2009 tienoilla tulleissa 220 ja 250 cdi -koneissa (blue efficiency) ollut suutin ongelmia .. onko muita ongelmia ilmaantunut tähän mennessa?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Jakopää. Etsimällä lisää tietoa.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

nix0n kirjoitti:Jakopää. Etsimällä lisää tietoa.


Vaikea löytää .. linkki tai vinkki?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kiristin vaihtoon ja ketju venyy.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

nix0n kirjoitti:Kiristin vaihtoon ja ketju venyy.


Koskeeko tuo vielä tämän vuoden mallejakin?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Alkupään malleja vaivasi suutin ja jakopääongelmat. Hyvä moottorihan tuo on kaikkiaan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

nix0n kirjoitti:Alkupään malleja vaivasi suutin ja jakopääongelmat.


Mikä vuotisen uskaltaa ostaa? 2009 - 2015
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

En ole ennustaja, niin en osaa sanoa mikä kestää ja missä saattaa tulla vikaa. Alkupään malleissa kun koneen päällä boksissa lukee solenoid, on siellä paremmat suuttimet. Kylmäkäynnistyksessä kun ei kuulu rallatusta, niin ketjun voisi olettaa olevan vielä kunnossa. Noihin on vaihdettu tehtaan piikkiin suuttimet ja osiin kiristäjä/ketju. Minä uskaltaisin ostaa minkä vuotisen tahansa, sillä kurahaaraan verrattuna tuo on luotettava moottori :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Öljyt kannattaa vaihtaa useammin kuin huoltonäyttö ehdottaa ja käyttää laadukkaita öljyjä niin välttyy moottorivauriolta.
OM651:iä on hajoillut jonkin verran, kampiakselin laakerointi pettää.
oulaistenliikenne.fi
Stein
Viestit: 65
Liittynyt: 04.12.2014 8:36

Viesti Kirjoittaja Stein »

dealer kirjoitti:Öljyt kannattaa vaihtaa useammin kuin huoltonäyttö ehdottaa ja käyttää laadukkaita öljyjä niin välttyy moottorivauriolta.
OM651:iä on hajoillut jonkin verran, kampiakselin laakerointi pettää.


"kampiakselin laakerointi pettää"

- päteekö kaikkiin vuosimalleihin?
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Varmasti pätee, mutta eiköhän tuo ongelma tule siitä kun ajellaan niillä 25 tkm huoltoväleillä. Toinen on se että moottori asennetaan sprintteriin jonka kokonaismassa suurimmillaan 5 tonnia, on siinä moottori lujilla, ja sellaiset tervat koneessa.

Mulla oli E 200cdi 450-487 tkm ja ohjelmoituna 200hp tehoille ja hyvin toimi, pirteä ja kohtuu pieniruokainen moottori. Oli yhdellä omistajalla taksina sitä ennen ja ei hirveästi oltu remonttia tehty, jakopää ja vesipumppu takuuseen ja suuttimia oli vaihdettu. Mä vaihdoin termostaatin, laturin ja jakoketjun kiristimen varuilta. Ja joku tiiviste egr jäähdyttimeen. Kaikenkaikkiaan hyvä auto, 5v automaattikin toimii näissä paljon fiksummin mitä vanhemmissa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käsittääkseni pätee, mutta kuten edellä korostettu nimenomaan liian pitkät öljynvaihtovälit aiheuttavat nuo moottorivauriot.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”