Supan (rouvan) heräteostos W203 220cdi -01

Vastaa Viestiin
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Supan (rouvan) heräteostos W203 220cdi -01

Viesti Kirjoittaja Supa »

Nythän pääsi käymään niin että rouvan kanssa iltalenkkeilyä suorittaessa osoitin naapurin pihaan ja totesin "tuo olis myytävänä", tarkoittaen autoa enkä taloa. Mokoma otti ja innostui, meni hintaa kysymään ja kohtahan sitä oltiin koeajolla vaikka ei tässä nyt varsinaisesti oltu autoa etsittykään...

Noh, hyvähän se oli ajaa, kaikki classicin vähät varusteet toimi, hävyttömän hyvässä kunnossa sisältä ja päältä, ja ennenkaikkea reilusti nettiauton halvinta halvempi.
Tähän hintaan sisältyi pari koukkua; myydään vain talvirenkailla ja rajumpi kaasunkäyttö pistää vikatilaan. Katsastaakin pitää tammikuun aikana viimeistään.
Se ei pelaa joka pelkää, ja niinpä tässä iltahämärissä sitten auto siirtyi pihasta toiseen.

Myyjä oli autocomin tulosten perusteella vaihtanut tarvike-imm:n ilman mitään vaikutusta, itse ajattelin käyttää ihan starissa kiinni ja lähteä siitä sitten vianhakuun. Tuossahan nyt voi olla aika monta tekijää haljenneesta alipaineletkusta lähtien mutta vaikka imusarja pitäis uusia jää kokonaishinta silti siedettäväksi. Täältä foorumilta näkyy löytyvän monenmoista ongelmanratkaisukertomusta, pitää niitä lukea tässä homman edetessä.

Yritin sitä varustelistaa hakea mutta ei sitte millään lontoonkielistä sivua löytyny ja tuo venäjäntaito on kyllä 25 vuoden käyttämättömyyden aikana ruostunu lähes täysin. Jos joku tahtoo auttaa niin vin-koodi on WDB2030061A085025...

Kuvia myöhemmin, pimeässä ei tummansinistä autoa näe :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ident. number (FIN) WDB2030061A085025
VIN WDB2030061A085025
Baumuster 203006
Sales name C 220 CDI
Order number 0 0 529 14397 (Destination: Finland)
Delivery date 29 11 2000
PAINT1 345U BRIGHT BLUE - METALLIC PAINT
Interior color 001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
Engine 611962 30 291448
Gearbox 722699 02 586643


000A FABRIC
001A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
345U BRIGHT BLUE - METALLIC PAINT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
580 AIR CONDITIONER
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
668 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/ TIE-DOWN HOOKS
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
801 AEJ 00/1 R 170 AEJ 99/2
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
984 COC DOC., DELETION OF VEHICLE REGISTRATION DOC.
M611 R4-DIESEL ENGINE OM611

Tuossa :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Aah, kiitoksia.
Lista on lyhyt mutta ytimekäs. Tosin perälaudassa on mallimerkintä, liekö joku sen kuitenki halunnu siihen liimata. Parempi ois ilman, nyttenki sai hinkata kirjainten reunoja kun autoa pesi.

Vikadiagnoosia aloteltiin tänään ja eipä tarttenu starin pistoketta autolle näyttää, saippuavesi juorusi haljenneen imusarjan. Ihan tyypillistä mun tuuria että aina se hankalin tapaus. Ebaysta näyttäs löytyvän kuiten uusia kohtuurahalla, huomena tosin kuulen yhen käytetyn tilanteen ja hinnan. Muutama hetki menee kyllä vaihtaessa kun kaikki mahollinen pitäny tehtaalla tonne väliin tunkea...

Tänään oli töissä pari löysempää hetkeä niin ennätti pesemään auton sisältä ja päältä, tulihan sitä muutama kuva otettua.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Siistin näkönen Cee 8)
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Vanja-eno kirjoitti:Siistin näkönen Cee 8)
Kiitoskiitos, kyllähän se siisti on.

Pari kauneusvirhettä toki tässä hintaluokassa esiintyy, eli tähtäin puuttuu keulalta ja toinen ajovalo on musta.
Myyjä kertoi tummentaneensa ne spraylla kesäksi ja toisen oli putsannutkin mutta kuulemma kaupat tuli niin nopeesti että toisen putsaus jäi mun huoleksi.

Ja siitähän sitä savotta saatiinki. Ensin töissä kokeilin Bräkleeniä. Ei vaikutusta. Sitten MPÖ kesä. Ei vaikutusta.

Sitten kysyin myyjältä millä h**vetillä tuon tökötin saa pois.
Seuraavaksi ostin Motonetistä ihan vasittua tummennuslakanpoistoainetta suihkepullon. Ei vaikutusta. 98E ei vaikutusta.

Tässä vaiheessa kysyin myyjältä onko tummennus sisä- vai ulkopuolella. Kuulemma ulkona.
Ostin pullon asetonia. Ei vaikutusta. Hiomatahnalla ei vaikutusta väriin mutta kiilto parani.

Mitenkähän tuo umpio lähtee ehjänä irti? Ja saako siitä "lasia" irrotettua? Pitääkö purkaa koko keula? Pakko kai tuo on vaihtaa jos sitä ei muuten saa kirkastettua. Saa tarjota halvalla kuskinpuoleista ;)
Vertailun vuoksi, peilivilkuista tummennusväri lähti asetonirätillä ihan huitomalla, että jotaki vilunkia tässä nyt on :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Puskuri täytyy irrottaa umpion vaihtoon. Ei ole paha homma.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kerran oli yhessä tummaumpioisessa nokea sisällä, oli imusarja halki. Mulla olis hyväkuntoinen umpio mutta ainakin yhden kiinnikkeen joutuisi tekemään reikänauhasta kun kolaripelistä.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Multiviri kirjoitti:Kerran oli yhessä tummaumpioisessa nokea sisällä, oli imusarja halki.
Supa aiemmin kirjoitti:saippuavesi juorusi haljenneen imusarjan
Tästähän vois jonkunmoisen yhtälön kehitellä, tosin ihmettelen mistä ihmeestä se noki sinne umpioon menee mutta melko kivasti sillä nurkalla konehuonetta sormensa sotkee.
Multiviri kirjoitti:Mulla olis hyväkuntoinen umpio mutta ainakin yhden kiinnikkeen joutuisi tekemään reikänauhasta kun kolaripelistä.
Se nyt ei tämän auton kanssa varsinaisesti muodosta ongelmaa, tässä hintaluokassa purkkapatentit sallitaan. Jos kerrot hintapyyntiä (vaikka yksärillä jos ei tässä kehtaa) nii voitas harkita pikku liiketoimintaa. Ei sulla sattuis myös ehjää imusarjaa löytymään? 8)
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos noudat niin 10e. Jos pitää postittaa niin 20e plus postikulut.

Joo jännä homma mistä se löytää tiensä umpioon se noki.

Imusarja löytyy mutta tehtaantakuu että on karstoittunut umpeen. Siinä sama hintapolitiikka kuin valossa 8)
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Näillä hinnoilla voin uhrata muutaman tunnin elämästä sen imusarjan auki rassailuunkin, tuskin tuo paikallaan olevakaan kovin puhas on sisältä.

Katotaas mite noutoa ajatellen sais aikataulut natsaamaan tulevalla viikolla, jos ei helpolla nii sitte menköön ostokuljetukseen, kunhan yhteen toimituskuluun mahtuu :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jees. Ilmottele ku olisit tulossa nii puran irti
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Multiviri kirjoitti:Jees. Ilmottele ku olisit tulossa nii puran irti
Laitoin yksityisviestiä.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Paketillinen osia saatu, tästä suuret kiitokset. Imusarja saa kävästä alkuviikosta erään huoltohallin Teijossa mutkan pikku pesussa, mekaanista putsausta katellaan sen jälkeen. Vielä on vähän mietinnässä mitä läppämekanismille tekee, sen poistohan ois tässä vaiheessa melko suoraviivanen operaatio.

Umpion kans ei pidetä kiirettä, se on korjauslistalla sijalla 2, moottori ennen ulkonäköä. Tallin hyllyllä saapi ootella vuoroaan...

Noh, auto kyllä on toiminu tässä välissä ihan moitteettomasti, ei oo vikatilaan saatu vaikkei kyllä ole yritettykään. Pakoputki mokoma vuotaa mahan alta, oisin klemmarin vaihtanu mutta vanhassa pyöri pultti tyhjää enkä jaksanu alkaa sahaamaan poikki ahtaassa paikassa. Katotaas sitäki kun pääsee nosturille.
Sisävalo palaa välillä himmeästi ja välillä ei ollenkaan. Huomasin että vänkärin ovessa kytkin on uponnu kohtuuella tolpan sisään joten sieltä ainaki voi ettiä vikaa, toki siellä lampun kotelossaki saattaa olla hapettumaa. Palaa se kyllä kirkkaastiki joskus eli vikahan voi tottakai olla jossain ohjausboksissa :D

Keskuslukossa on ärsyttävä piirre, jenkkityyliin yks painallus aukasee vaan kuskin oven lukosta, pitää painaa uuestaan että aukeaa loputki. Tietääkö joku saako tuota koodattua aukomaan kaikki luukut kerrasta?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Teemu.P
Viestit: 130
Liittynyt: 08.6.2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Teemu.P »

Supa kirjoitti:Keskuslukossa on ärsyttävä piirre, jenkkityyliin yks painallus aukasee vaan kuskin oven lukosta, pitää painaa uuestaan että aukeaa loputki. Tietääkö joku saako tuota koodattua aukomaan kaikki luukut kerrasta?
avaimesta avaus ja lukitusnappi pohjaan n.10sekunniksi, avaimessa oleva ledi vilahtaa pari kertaa. Nyt pitäisi luukut aueta kerta painasulla
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Teemu.P kirjoitti:
Supa kirjoitti:Keskuslukossa on ärsyttävä piirre, jenkkityyliin yks painallus aukasee vaan kuskin oven lukosta, pitää painaa uuestaan että aukeaa loputki. Tietääkö joku saako tuota koodattua aukomaan kaikki luukut kerrasta?
avaimesta avaus ja lukitusnappi pohjaan n.10sekunniksi, avaimessa oleva ledi vilahtaa pari kertaa. Nyt pitäisi luukut aueta kerta painasulla
Juu kiitoksia, näinhän se homma hoitui. Tosin koodaus oli avainkohtainen, ihmettelin kun rouva vaan valittaa ja valittaa kun ei ovet aukea kerrasta... :D

Tällä ollaan vaan ajettu. Ja välissä tankattu.
Imusarja ois puhas, päätin ulkoistaa vaihtohomman kun ei kuulemma ole monen tunnin juttu ammattilaiselle nii en viitti ite alkaa koko viikonloppua tuhlaamaan ja siinä samalla jotain särkemään kun haluaa tehä ite ja säästää. Nyt kun tuo toinen auto näyttäs taas toimivan nii tämänhän vois pistää telakalle...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Auto käväsi tänään imusarjan vaihdossa. Asentaja lähti kuulemma operaation jälkeen saunaan, vaikutti melko nokiselta puuhalta :D
Palikan etupäässä oli pikku vuoto saumassa ja ihmettelinki että voiko niin pieni rako aiheuttaa ongelmia... No takapäästä löytyki sitte sormen mentävä reikä kun pöydälle nostettua osaa kattelin. Ehkä ei oikein ylipainetta kertynyt. Läppäkoneistoon uusittiin vähän kiinnikkeitä ja niveliä samalla.

Vetoja ei oikein ollu vieläkään ja testerihän sanoi että IMM (onko tässä nyt massa- vai määrämittari?) ei anna mitään arvoja. Tämänhän edellinen omistaja oli vaihtanu tarvikemalliin kun ei muuta vikaa ollu konehuoneesta Autocomillaan löytäny.
Purkamolta käytetty orggisosa putsauksen kautta paikalleen (kun ei uutta tälle päivälle saatu) ja johan toimii. Ei tästä vieläkään mitään rakettia tullut mutta melko huomattava ero entiseen :D

Seuraava projekti ois vaihtaa se nokea täynnä oleva umpio. Kun vaan jaksais :x
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Välipäivinä lomailin, ja rouva myös, joten oli aikaa vaihtaa umpio. Pari tuntiahan tuossa meni kun ensin oli tallin lämmittäny valmiiksi ja umpio valmisteltu asennukseen. Mielenkiintoinen rautakappale tuossa yhistämässä puskurinkuorta ja etulokaria, ois varmaan kannattenu täältä ettiä neuvoja eka nii ois säästäny vähän aikaa :D
Kummasti kirkastu näkymät ja auton ilme parani huomattavasti :)

Noh sitten katsastukseen. Melkein hyvä. Korjauskehotuksia tuulilasista (tiedossa), pakoputken klemmarista (unohtu vaihtaa) ja takavakaajan jostain kiinnitysruuvista. Ei paha. Hylky tuli sitten siitä että takajarrut ei toiminu huonostikaan. Toisella puolella ei tehoja yhtään, ei käyttö- eikä seisontajarrussa, ja sitten sillä pitävällä puolella käyttöjarru laahasi. Huoh. Tilasin Saksasta uudet satulat ja hilppeet, en ala vanhoja elvyttämään.

Valitettavasti paketti ei oo kerenny vielä saapua ja vika näköjään pahenee, tänään talliin ajaessa tuli nenään melko vahva palaneen käry. Jonkun aikaa siinä autoa kiersin ja konttasin taskulampun kanssa mutta mistään ei savua tullu - sitten siellä takarattaan vieressä tuntu melko lämpimältä ja vannehan oli niin kuuma ettei koskea kestäny. Tietääpähän mitä huomenna tekee, pitää yrittää saada sen verran jarru toimimaan että ens viikon ajot voi hoitaa. Eiköhän ne uudet osat viikonlopuksi tänne ennätä. Onneksi rouvalla on pitemmästi vapaata nii ei tartte kauppaa kauempana ajella...
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mielenkiintoinen rautakappale
Eikös vaan :lol: yksi 25 torx ruuvi pyöränpuoleisella laidalla ja sitten vääntää käsin tai vääntöraudalla samaa laitaa poispäin puskurista, sitten vetää koko palikan pois...
oulaistenliikenne.fi
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

dealer kirjoitti:
Mielenkiintoinen rautakappale
Eikös vaan :lol: yksi 25 torx ruuvi pyöränpuoleisella laidalla ja sitten vääntää käsin tai vääntöraudalla samaa laitaa poispäin puskurista, sitten vetää koko palikan pois...
Jep. Oli sen verran kuraa kertyny väliin ettei irronnu ihan yhellä sormella vetämällä nii hieman arvelutti että mitähän tästä hajoaa :D

Noh, käytin jarrupaloja irrallaan ongelmanurkassa ja kyllähän tämä oli selvä tapaus.
Kuva
Jos tiivisteet näyttää tältä ja sisäpuolen männästäki puuttu pala (ei oikeen kuvassa erotu) nii miten ihmeessä tämä on voinu toimia ollenkaan... Kaikki vaan uutta levyä lukuunottamatta kumpaanki takanurkkaan nii josko se siitä sitten.
Sai tuota nyt sen verran herkisteltyä ettei se varmaan tuleen syty jos 2-5km matkaa ajaa 40-50km/h nopeuksilla.
Harmi kun ei koko perhe mahdu Vitoon.
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

dealer kirjoitti:
Mielenkiintoinen rautakappale
Eikös vaan :lol: yksi 25 torx ruuvi pyöränpuoleisella laidalla ja sitten vääntää käsin tai vääntöraudalla samaa laitaa poispäin puskurista, sitten vetää koko palikan pois...
Ja jos ei tietoa missä kunnossa nuo raudat/ruuvit on suosittelen uusimaan. Itselläni oli niin pehmeät että ei enää pitäneet kunnolla puskuria paikallaan ja yksi #$%@*÷*$@ laittaa paikoilleen :shock:

211:ssä muuten samanlainen systeemi paitsi että rauta lähtee eteenpäin. Ei kyllä liity tähän mutta ajattelimpa mainita :lol:
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Multiviri kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Mielenkiintoinen rautakappale
Eikös vaan :lol: yksi 25 torx ruuvi pyöränpuoleisella laidalla ja sitten vääntää käsin tai vääntöraudalla samaa laitaa poispäin puskurista, sitten vetää koko palikan pois...
Ja jos ei tietoa missä kunnossa nuo raudat/ruuvit on suosittelen uusimaan. Itselläni oli niin pehmeät että ei enää pitäneet kunnolla puskuria paikallaan ja yksi #$%@*÷*$@ laittaa paikoilleen :shock:
211:ssä muuten samanlainen systeemi paitsi että rauta lähtee eteenpäin. Ei kyllä liity tähän mutta ajattelimpa mainita :lol:
Onneksi tässä se rauta oli ihan siistissä kunnossa. Putsailin toki enimmät kurat poies ennen purkua ja uudelleenasennusta :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Alottelinpa jarruremppaa tänään kun vihdoin kaikki osat (ja työkalut) oli tontilla. Nätistihän se kuskin puolen satula irtosi autosta, levy ei sitten halunnu lähteä mihinkään kun se pikkunen torxipultti oli edellisten remppareiskojen jäljiltä melko pyöreäkantanen.
Vaan onneks tässä rattaassa käsijarru toimii ihan ok, joten toivotaan että toisen puolen saa ottamaan paremmin ihan säädöllä. Muuten tulee kyllä virka-apupyyntö jolleki pajalle tämän kanssa.

Eikai siinä sitten muuta kuin uusi satula paikalleen, uudet palat sisään ja uutta tappia reikään - paitsi että se uus tappi oli liian pitkä. Ei taas Motonetin myyjällä ollu menny hommat putkeen. Naputtelin vanhan tapin paikalleen koska se oli ihan hyvässä kunnossa, olkoot prkl. Ilmaus meni muuten hyvin mutta kyllä tässäki ois tarttenu apurin, samaisen Motonetin ilmaushärvelistä ei ollu paljoa apuja kun neste tulee ulos ilmaruuvin juuresta vaikka aukasee ihan minimaalisen vähän. :D

Nooh, kyllä se siitä saatiin ilmattua jotenki. Ainaki toimii, ajamalla testaamaan en lähe ennenku toinen puoli on tehty. Rouva vaan tuli huutelemaan saunaan nii pitänee huomena jatkaa rojektia. Saas nähä mitä vänkärin puolelta sitten löytyy... :roll:
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Sakari

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Jollei torxissa oo kantaa ja pultti piukassa niin-> pallopäävasaran pallopää torxia vasten, reilu lyönti 5kilon hienosäätölekalla vasaran päähän-> dremelillä/vastaavalla ura siihen ruuviin ja sit käännät tasapäisellä ruuvarilla auki. Uus ruuvi ei oo kallis.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juu :roll: ja jos vaikka poraamaan joutuisi niin ilman ruuvia pärjää mainiosti, vaikka kannattaahan se tilaisuuden tullen asennella paikoilleen.
oulaistenliikenne.fi
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Juu olen minä joskus unohtanu ton ruuvin poies kun jarruja kasaillu remontin jälkeen :oops:
Mutta katsotaas eka se toinen puoli, jos sinne joutuu hilut vaihtamaan nii sitte alan käyttämään väkivaltaa mm. mainituin konstein :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Säätämällä meni seisontajarru, toiselta puolen aukesi kyllä se ruuvi mutta levy ois vissiin pitäny särkeä että irti saa :x
Tämä katsastus kuiten nyt hoidettu, jos/kun tuonne pitää kengät vaihtaa tehköön sen joku jolla on nosturi ja leveämpi talli, ei innosta puolen metrin levysessä tilassa lattialla istuen painia yhtään enempää kuin on pakko :D
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”