Mäntäpistiäinen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Mäntäpistiäinen

Viesti Kirjoittaja dealer »

Otsikon ötökän tunnistaa äänestä kun se on tulossa. Naputusta kiihdytyksessä / vedätyksessä, voimakkaassa kiihdytyksessä joskus repivää "surinaa" josta tietää että otus on jo tosi lähellä.

Ötökkä on paarmaa pahempi, haukkaa tosin vain nätin palasen mutta purema tekee tosi kipeää lompakon kohdalle.

Kuva

Kuvassa pistiäinen on käynyt vähän yli 300tkm ajetussa OM646:ssa. Oli naputellut kuukauden päivät mutta auton omistajan lajitunnistus meni pieleen ja näin pääsi käymään :(
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Oliko korjattu tyyliin radioa isommalle ja pedaalia syvemmälle? :lol: . Suutinvika tekee suoraruisku dieseleissä äkkiä pahaa jälkeä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Onko tästä syytä huolestua?

Nimin. OM646, yli 300 tkm, päässä naputtaa ja kuuluu muutenkin kummia ääniä.

:wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Päässä naputtaminen on normaalia :ope:

Oli korjattu just kuten kaima tuossa aiemmin arvelee :D
oulaistenliikenne.fi
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Onneksi vanha kammiokone om606 8)
® Mesen linttaklubi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Serkkupojalla oli aikoinaan e28 528 ja siitä alkoi kuulua naputusta. Serkku yritti korjata vikaa antamalla kenkää oikein huolella mutta epä se sillä korjaantunut. Syynä oli irronnut lukkorengas joka pitää keinuvipua oikealla kohdalla keinuakselilla. Keinu oli siirtynyt sivuun ja painoi venttiiliä auki jousilautasesta :lol: . Ihme ettei lukot auennu ja tippunu venttiili männänpäälle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

hcmato kirjoitti:Onneksi vanha kammiokone om606 8)
Prekambrikauden moottorit rulettaa. Porstuat takasi kansiin! :D Nopeakäyntisissä Dieseleissä oiva kapistus, vaikka hivenen termistä hyötysuhdetta nakertaakin.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
hcmato
ST-mies
Viestit: 1147
Liittynyt: 21.7.2007 22:25
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Easy Rider kirjoitti:
hcmato kirjoitti:Onneksi vanha kammiokone om606 8)
Prekambrikauden moottorit rulettaa. Porstuat takasi kansiin! :D Nopeakäyntisissä Dieseleissä oiva kapistus, vaikka hivenen termistä hyötysuhdetta nakertaakin.
Mukavastihan kammiokin kiertää 6500rpm
® Mesen linttaklubi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

jari_w123 kirjoitti:Serkkupojalla oli aikoinaan e28 528 ja siitä alkoi kuulua naputusta. Serkku yritti korjata vikaa antamalla kenkää oikein huolella mutta epä se sillä korjaantunut. Syynä oli irronnut lukkorengas joka pitää keinuvipua oikealla kohdalla keinuakselilla. Keinu oli siirtynyt sivuun ja painoi venttiiliä auki jousilautasesta :lol: . Ihme ettei lukot auennu ja tippunu venttiili männänpäälle.
Tilastotappio, yleisetsiottaen moottorin sivuäänet kyllä poistuu nimeomaan antamalla kunnolla kenkää :ope:
Yleensä vaan siinäkohtaa kun ääni loppuu niin siinä on sellainen pieni ikävä juttu että lopsasta pitää löytyä 5000-10000€ :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

hcmato kirjoitti:
Easy Rider kirjoitti:
hcmato kirjoitti:Onneksi vanha kammiokone om606 8)
Prekambrikauden moottorit rulettaa. Porstuat takasi kansiin! :D Nopeakäyntisissä Dieseleissä oiva kapistus, vaikka hivenen termistä hyötysuhdetta nakertaakin.
Mukavastihan kammiokin kiertää 6500rpm
Nimenomaan se sen tekeekin. Muilla tapaa hankalampaa..
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”