mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

-96 E420 v8 tyhjäkäynti

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
user1



Liittynyt: 08 Mar 2017
Viestejä: 18
Paikkakunta: Vaajakoski

 LähetäLähetetty: 29.11.2017 22:52    Viestin aihe: -96 E420 v8 tyhjäkäynti Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tässä tuoreeseen Mercedekseeni syvällisemmin tutustuessa alkaa selvitä miksi tarjoamani summa kelpasi.

Auton tyhjäkäynti näet satunnaisesti alkaa seilaamaan, eikä edes seilaa vaan toimii hyvin omituisesti. Välillä on kierrokset, niin kuin hidasta pulssia ajaisi päälle pois, päälle pois, sitten kohta taas nousee kierrokset hitaasti kunnes yks kaks tippuvat alas, niin kuin 20 sekunnin saha-aalto ylöspäin tai niin kuin hidas kondensaattori latautuu ja purkautuu, tai sitten muuten vaan kierrokset pysyvät tyjäkäynnillä siinä 2000 kierroksen hujakoilla jonkin aikaa ennen kuin tippuvat.

Kun nyt sitten tätä foorumia ja muita lähteitä aloin tutkimaan, niin näyttää siltä, että kaoottinen tyhjäkäynti on melkeinpä ostettu tauti auton mukana. Foorumin viestien ja muiden lähteiden perusteella syitä on ollut alipaineletkuissa, ilmamassasensorissa, ylijännitesuojareleessä, jänniteregulaattorissa, huonoissa piuhoissa, kaasuläppäkotelon mekaniikassa tai potikoissa jne. Silmiini ei kuitenkaan osunut kunnon yhteenvetoa aiheesta. Erityisen hyvin tähän yksilöön osuvat oireet ja kuvaus löytyi www.restoreyourmercedes.com:n tyhjäkäyntikuvauksien perusteella. Onpa tuolla jopa video kaasuläppäkotelon vaihtamisesta vanhaan v8:aan.

Arvaan, jotta ostamanikin yksilö on edellisten omistajien toimesta käynyt jonkun Mersutohtorin arvuutuksessa ja lähtenyt saman tien kiertoon kun uuden kaasuläppäkotelon hinta on selvinnyt. Eipä silti, sama "yllättävä kallis osa"-kuvio on toistunut ostamani Audin kanssa, josta löytyi 2 euron hitainen hapertunut tiiviste, jonka vaihtaminen maksoi yli tonnin. Samoin yllättivät Volvon kalliit iskunvaimentimet ja Subarun ilmajouset ja Pajeron haljennut V6 lohko ja niin edelleen. Smile

Noh, faktathan selviävät aina vasta, kunhan tutkitaan. Mitenkäs pääsis käsiksi V8:n service manuaaliin tahi vastaavaan raamattuun, jossa tuota E420:n V8:a ja sen ohjausta on käsitelty?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5850

 LähetäLähetetty: 29.11.2017 23:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kokeiles ottaa ilmamäärämittarista johdot kokonaan irti...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
user1



Liittynyt: 08 Mar 2017
Viestejä: 18
Paikkakunta: Vaajakoski

 LähetäLähetetty: 10.7.2018 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Päivitänpä tämän: korjattua tuli, kaasuläppäkotelo meni vaihtoon. "uusi" löytyi edullisesti romuautosta. Parin euron hintanen kaasuläpän kotelontiiviste piti tilaututtaa saksasta.

Vaihto onnistui yläkautta imusarjat paikallaan, ja operaation hankalin homma oli saada MAF:n sovitinkumin kiristinrenkaat auki/kiinni. Semmosta avainta kun ei taida olla taviksen työkalupakissa, jollainen tuonne väliin mahtuu silloin kun kiristinruuvi ei ole sopivalla paikalla.

Pari tuntia hikeä ja ähellystä lähinnä noiden kiristinkumien kanssa ja muutama kymppi osia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit