Automaatin vaihtaminen ja vetämättömyys

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
JohnnyR
Viestit: 54
Liittynyt: 14.3.2013 13:15
Paikkakunta: uusimaa

Automaatin vaihtaminen ja vetämättömyys

Viesti Kirjoittaja JohnnyR »

Selailin tossa aiheet läpi ja en oikeen löytäny juttua josko jollain ois samanlaista vaivaa ollu joten:

Autoni on -83 2.3 E M102 tomaatti. Kuulopuheitten mukaan ois ollu alunperin sillä vanhemalla 2.3 kaasari? koneella missä aluvenakoppa. Kone vaihdettu joskus. Epäilen kyllä tätä koneswappia ku papereissa kotkotin on 230E 0% siisti konehuone ruisku käsittääksini ei sitä vanhempaa konetta ruiskulla saanut? Samoin sanovat laatikon vaihdetun entisen antauduttua. Autossa on myös 200D:n perä.

En oo päässy koodeja alle kattoo mikä loota siellä on, hyvin pelaa, sillon ku kierrokset on vääntöalueella. Kakkosella aina liikkeelle lähtee, jos L asennolla lähdet niin tuntuu ettei heitä kakkosta millään. S asenolla taas ei oikeen vaiha ykköselle ollenkaan.
Samoin jos ajelet D:llä taajamavauhtia ja painat lapun lattiaan, ei kuitenkaan kikille asti, ei tapahdu yhtään mitään. Ei vaikka painasit kikinki pohjaan. Et pääse rattorista kaasua painamalla ohi. Pakkovaihtamalla kyllä kiihtyy ja kulkee kuten pitää. Jotain oon lueskelu ja pohtinu että tuo tiheempi perä vois sotkee sitä laatikon logiikkaa mitä se päättää tehä? Onko K-jetti millään tavalla laatikon kans tekemisissä? Varmaanki laatikon voi säätää vaihtamalla korkeemmilla kierroksilla. Miten?

On se perkele ettei D asennolla ensilumen liukkailla saa risteyksessä pulukkaa luisuun.

Kävin viime kesänä koeajaa yhtä 2.3 tomaattia jossa samaa oiretta,(se oli se kaasarimallin alukoppanen kone) oli vaan pahempi. Ei kiihdy kaasulla mihinkään. Omani tekee myös semmosta että ku vauhti nousee yli 80 kikki ei enää heitä pienempää. Heti ku navi näyttää 78kmh ni pelaa taas. Kaasu pohjassa saat polkea mutta kuski vaan kiihtyy.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Laatikko pitäis olla 722.4. Mulla oli omassa 300D:ssä samaa ongelmaa ostohetkellä ja syynä oli liian löysällä oleva laatikon ohjaus vaijeri. Vaijeri pitäis löytyä jostain kaasuvivuston lähistöltä. Sitä koitat pikkusen kiristää ja käyt kokeilemassa milloin tuntuu hyvältä.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

ei liity nuo välitykset mitenkään tuohon..

katsoppas vaijerit / tangot, että on laitettu ja myös ovat oikeissa kireyksissä!
® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123 voimansiirto”