Sprinter automaattilaatikon öljynvaihto

Vastaa Viestiin
kukkalapio
Viestit: 61
Liittynyt: 07.10.2014 21:48
Paikkakunta: lahti

Sprinter automaattilaatikon öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja kukkalapio »

Moi. -99 vuoden sprintterin automaattilaatikon öljynvaihtoa mietin. Kuinka usein se kuuluu tehdä? Varsinki kylmänä laatikon käyttäytyminen on melko karkeaa niin tekisi mieli koittaa muuttuisiko öljynvaihdolla paremmaksi. Joskus on myös meinannu jäädä vapaalle eli vaihdon aikana kierrokset kiekasee.

Auton malli on 312D ja 4-vaihteinen laatikko. 90kw moottori. Ajettu alle 300tkm. Edellisistä laatikon öljynvaihdoista ei ole merkintöjä.

Mitä kannattais tehdä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noin 60tkm välein öljynvaihto niin säästyy kalliilta korjauksilta.
oulaistenliikenne.fi
kukkalapio
Viestit: 61
Liittynyt: 07.10.2014 21:48
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja kukkalapio »

Millainen öljynvaihto olisi järkevää? Huuhtelukoneen tekemä 100% vaihto vai ite valuttaa kaiken mikä valuu pois ja laittaa pumpulla uudet sisään? Mitenköhän tässä mallissa katotaan öljyn määrä oikeaksi?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro

Jos on 4-vaihteinen, niin sitten varmaan löytyy momentinmuuntimestakin tyhjennysproppu. Öljypohja ja muunnin tyhjäksi. Sitten uutta suodatinta ja lientä sisään.

Yleensähän niissä on moottoritilassa joku tikku...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

60 tkm välein olen vaihdellut. Öljynä on ollut mobilin 220 , castrolin atf dex 2 ja seuraavaksi menee jotkut teboilin litkut sisään ( halvinta eli parasta?)

Lootan suodatin ei sitten ole sama kun henkilöautoissa, saa kl ja vehon kautta mutta on vähän kalliimpi kun perus 722.3 filtteri. Öljypohjan tiiviste sama kaikissa 722.3

Turbiinissa on roppu.

Painetta lisää lootan kyljestä jos loota viipyilee, pakin kytkeytymisestä tuntee kun on liikaa painetta, niskat kovilla :lol:

8-9 litraa taisi riittää vaihtoon
kukkalapio
Viestit: 61
Liittynyt: 07.10.2014 21:48
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja kukkalapio »

Nostellaas taas kysymys pinnalle. Laatikko on toiminu hyvin pitkän aikaa mut nyt rupes taas vähä jekkuilemaan. Yritin säätää lisää painetta laatikon kyljestä, mutten löytäny mistä sitä säädetään. Laatikon oik puolella oli yks semmonen tasapääruuvi joka on lukittu 10mm mutterilla. Ajattelin että se olis ilman muuta joku säätö, mutta vaikka lukitusmutterin löysää ni ei ruuvia saa kierrettyä ku vain 1/8 kierrosta. Lienee väärä ruuvi siis.

Muihin möhkäleisiin en arvannu pahemmin koskea ennen ku tietää mikä on oikea paikka. Osaisko joku neuvoa sen?

Yritin lähettää tähän kuvia laatikosta mut ei tunnu kännykällä onnistuvan millään..[/img][/nettivaraosa]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”