S. Leon, harjoitusvastus

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

S. Leon, harjoitusvastus

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Juukelis puukelis. Ostettii meijjän perhee tulevalle kuljettajalle Seat Leon. 2001 vm ja tonnikuussatasella pensakoneella. Vaihdekepistä puuttuu pykälä pakille mentäessä, eli ykkösen ja pakin välillä täytyy arpoa fiilispohjalta. Onko folkkaristeilla joku edullinen patentti ehkä varsin yleiseen vikaan? Vanhakantaisesti kuvittelen että marmoritiskin palikat maksaa auton hinnan.
Viimeksi muokannut aaltojarvi, 26.5.2018 8:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Itse itselleni vastaten: Vaihreköpin tyvessä o muovilirputin joka vastaa vasiten kolottuun puolikaareen. Tuo muovilirputin on rikkipoikki. :arrow: Hajottamolta ehyt kepukka, joka samalla sisältää ehjän pussin ja siistin nupin :idea:

Lisäksi vaatinee kokolailailla selkärepullisen koiranluita, kaamee kolina soratiellä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Keppi purettiin yläkautta ja vaihdettiin vain tarvittavat osat, koska alaosat oli ehjää ja kovan työn takana vaihtaa.

Moottorin häiriövalo syttyi kun meijjjän perheen iskä, siis mää, kiihdytteli pikatien rampista täysillä. EGR virtaus liian suuri oli diagnoosi. Putsataan EGR-venttiili ja kaasuläppä :idea:

Alle laitettiin työkaverilta puoli-ilmaset aluvanteet uusilla Kumho kesärenkuleilla, kelpaa heinäkuun lopussa lähtee reenaa :D

Toiselta työkaverilta ostin halvalla ison kasan radion kuunteluun liittyvää kamaa, kovapuhujia ( joista yksi oli semmonen kylpytynnyrin kokonen, vaatii kuulemma rakentaa leikkimökin takaluukkuun että toimii :shock: ), vahvistimia etc. Ja mun autosta lähti soitin :lol: . Saas nähdä mitä vielä verstaalla tapahtuu...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Sen verran itse autosta että on ihankin siisti sisältä ja päältä, katsastettu tammikuussa, jakopäällä ajettu 30tkm ja huoltokirjakin on ihan loppuun asti. Koko autolla on ajettu 210tkm. Pientä nyppimistä toki on ja on vielä tulossa lisääkin, kuten ne em. koiran luut ja vakaajan runkokumit. Jollain aikavälillä kaikki jarrulevyt ja palat jotka nekin niin halpoja että vaikka laskis lisäksi auton 900€ hankintahintaan, jäädään vielä reilusti alle yleisen markkinahinnan.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Mukavaa puuhastelua. Aika kuluu ja nuorisokin oppii rassaamaan autojaan.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Pappi kirjoitti:Mukavaa puuhastelua. Aika kuluu ja nuorisokin oppii rassaamaan autojaan.
Juu, sepä juuri :idea:
Antaa kokeilla ja touhuta, iskä vahtii ja opastaa ettei hölmöillä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vakaajan runkokumit näissä ensin menee. Koiranluut kestää tuplaten keskikumeihin nähden.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ne runkokumit tässäkin on kuluneet, kissa menee häntä pystös vakaajan ja kumin välistä. Ajeltiin pari päivää rouvan kans tällä töihin kun Cee oli verstaalla kärylappua hakemas. Ei syttyny vikavalo kiihdyttelyssä, lie läpän ja venttiilin tiskaus auttanu. Tuli kokeiltua vähän tahattomasti: Rouva on viimiset viis vuotta ajanu automaatilla :arrow: manuaali Seatti ei pikatien kiihdytyskaistalla vaihda isompaa vaikka kuinka olis kuustonnia kierroksia ja härnäis kaasulla... :shock: :idea: :lol:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tuleva kuljettaja suoritti eilen ajokortin teoriakokeen hyväksytysti :D . Auto vaan odottaa kuljettajaa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Kovalla innolla johtaja alotti subbarin asennuksen. Tuli asennettua ja samalla meni loput kolmesta muuttolaatikollisesta hifiä myyntiin :lol: . Työmäärään nähden on kuulemma huvia ja hyötyä mitättömästi, riittää soittopelit nykymallissa.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Inssi on sitte puolentoistaviikon päästä :idea:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

aaltojarvi kirjoitti:Inssi on sitte puolentoistaviikon päästä :idea:


...eli tänään. Tästä siis alkoi alle tonnin Seatin kestotesti :D
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Neljä viikkoa, neljä tuhatta kilometriä. Pikkusen tossa parin viikon kohdalla pöläytteli sinistä "aamu"startilla. Käskin kattoo tikkuun :arrow: alle alarajan ja öljy niin notkeeta että tason tulkinta oli lähtökohtasesti epävarmaa. Motonetistä iso kannu 10w-40 heijjän omaa merkkiä. Parin tonnin ajeluiden seurannalla on pölläyttely loppunu ja kulutus selvästi vähentyny :!:

Moottorin- ja sisälämppärin toiminta täytyy vielä varmistaa, nyt on tieto että semmoset autosta löytyy.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Sytytelly moottori valoa ja ajoittain jotaki outoutta kuulemma käynnissäkin. Hänmies itse halpistesterillä vikakoodia :arrow: iskä hei, sylinteri kolme, sytyskatkoksia, mitä se tarkottaa? No se tarkottaa että motonetistä puola, johdot ja tulpat, vassokuu.

Alkuperänen puola yheksänkymppiä, siihen johdot viiskymppiä ja tulpat 6€/kpl. Ei viittii tolla hintaa jättää vanhoja johtoja :roll: .

Huamenna sitte kolli tekee seattiremontinkorjuuta, jos hinkuu ehtoolla riiuulle :twisted:
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ja tekikin. Käynti korjaantui. Tässä on siis semmonen kokkare missä kaikki puolat ja yksikkö on samassa. Jarruvalopolttimon harjotteli vaihtamaan samalla.

4,5kk/yli 10000km :roll: .
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tänään leimalla. Hylky takajarrulevyistä, kuten taisin tuolla syksymmällä mainitakin että vaihtoon menee. No se em. aikaväli oli nyt. Kolme kehotusta joista yksi oli tiedossa ja toinen huolimattomuutta :evil: .

Mutta se kolmas: etusumuvalot palaa koko ajan kun on edes parkit päällä. Merkkivalo taasen ei pala ollenkaan. Syytän valokatkasiaa jossei kellään ole antaa parempaa vinkkiä.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tehtii yhdessä toinen puoli jarruja ja poika yksin toisen. Pari kertaa varmisteli kysymällä, mutta muuten saa iskä olla ylpeä. Ja ylpeä siksikin että kysyi :D. Eli jarrut roger.

Sumareitte johdon väliin kytkin valolla. Roger.

Ne kolisevat vakaajankummit. Roger.

Parit pimeet polttimot. Roger.

Ylihuomenna näytille.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Äh, tänäpä vasta kerittii. Eikäkön ehdittii...

Leima. Roger.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Ykspilkkukuuslitranen kuustoistaventtiilinen, lienee VW-murteella AUS moottori. Pureksii sitä moottori öljyä siedettävissä määrin, mutta siniset pölläykset putken päästä on tympeitä. Onkohan jotakin moista aiheuttavaa tyyppivikaa kellään tiedossa? Ei viitti ilman kysymättä alkaa venttiilikummijumppaan.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Polttoainepumppu hajos. Ei käynnisty enää edes kolistelemalla. Paikallisella purkaamolla 130tkm ajetusta autosta pumppu 75€. Tili on kuulemma torstaina, siksi aikaa mummulta auto lainaan, mummu kun on saaressa mökillä ja auto huilaa joutilaana. Noh, hoituu työmatkat noinkin, pääasia että löytyy omaa kykyä hoitaa asioitaan.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Vaihdettiin pumppu, minä taustanaurajana. Taas toimii.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Takaluukku ei aina aukea kahvasta. Keskuslukon moottori kyllä surahtelee molempiin suuntiin. Eipä sinne takaluukkuun juuri mitään mahdu kun täynnä bassokovapuhujia, mutta kunhan pojalla töissä sesonki helpottaa ni katomme verhoilujen sisälle mikä siellä juonii. Leimakin lähestyy.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kovin raskaasti ei kannata luukun avautumattomuuteen syventyä, kun kuitenkin lumen ja pakkasten tullen lakkaa kaikkien luukkujen ja ovien salvat ja lukot pelaamasta, t. nimim. i]"joskus oli cordoba vähän aikaa"[/i]

Erona toki se että sitten niitä ei saa kiinni.
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Jotain ne on sitten ainakin 6L ibizaan saanu parannettua, koska ei mulla koskaan ole pakkasten takia luukut kiinni jääny tai aukeamatta. Hyvin pelaavat.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
miqum_86
aktiivimeseläinen
Viestit: 2092
Liittynyt: 25.10.2010 20:14

Viesti Kirjoittaja miqum_86 »

Sama kun moni sanoo ylipäänsä vag-konsernin tuotoksien lukkojen temppuavan, niin en ole kuin yhden passatin kanssa aikanaan tapellut aiheesta. Kymmenkunta konsernin vehjettä omistaneena.
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Mulla Golfissa ainakin hanttikuskin lukko temppuili
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja mitä itellä noita vag-konsernin vehkeitä on ollut niin aivan jokaisessa on lukot temppuilleet varsinkin silloin kun kelit soutaa pakkasesta lämpöasteiden puolelle ja takaisin pakkaselle :lol: Sitten kun viitsi purkaa lukon auki ja pestä tehdas vaseliini möhnät pois ja lisäämällä jousen sinne niin sai hetkeksi lukot pelaamaan niinkuin pitääkin mutta viimeisen golfin kanssa en vaan jaksannut alkaa sitä tekemään jonka vuoksi mustekala oli vakiovaruste autossa :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joskus oli -96 Passat ja eräänä talvi-iltana kun pihasta olisin ollut lähdössä kuskin oven lukko päätti heittäytyä hankalaksi.
Oli siinä vähän kiire ettei olisi sillä kertaa joutanut kuumailmapuhallinta etsimään, sillähän olisi yhden kerran saanut oven suljettua.

Varmaan kyläläiset kuuntelivat että jaahas, se on John Bonham muuttanut paikkakunnalle ja harjoittelee näin iltaisin. Taisi se ovi lopuksi kiinni jäädä ja lasikin säilyi ehjänä.
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Tuo takaluukku oli kesällä viimeksi toimimaton, toimi välillä ja nyt taas lyö kahva tyhjää. Ehkäpä tuota katellaan keväällä... Töissään saanee joskus sisälle sulamaan, mutta tammikuusta alkaen varuskunnan parkkipaikalla lie sama aukeaako luukku vai ei :D
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2549
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Lukot sinällään on siis toiminut viime talvena ihan hyvin. Keskuslukko ei aina toimi avaimen nappuloista, siihen vaivaan kuulemma on jo lääke.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”