Bercedeksen hairahdus Vol 2 ja 3

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Bercedeksen hairahdus Vol 2 ja 3

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tähän alkuun varoitus, tarina on yhtä jaarittelua ja intro on taas helvatan pitkä. Itse autoista en puhu vielä hetkeen aikaan mitään. Eli pahoittelut jo etukäteen.

Alkusanat: Pyyttoni on nyt myyty. :shock:

Niille, jotka eivät tiedä tai muista mikä on Pyyttoni ja miten se liittyy hairahdukseeni, voivat lukea tämän topikin. viewtopic.php?t=60368

Seuraavaksi nokkelimmat jo ihmettelevät, että mikäli Pyyttoni oli se ensimmäinen hairahdus, niin miten tässä topikissa voi olla osat 2 ja 3. Se selviää tarinan myötä… :wink:

Kaikki alkoi siitä kun…eli lyhyesti: laitoin tovi sitten Pyyttonin myyntiin ja aloin katsomaan…jahans, ollaanpa nyt ihan rehellisiä…en siis aloittanut mitään vaan olin jo pidemmän aikaa katsellut Phaetonille seuraajaa. :oops: Olin ajanut Phaetonin reilussa vuodessa ja neljässä kuukaudessa 69tkm mittarilukemasta 138tkm:in. Auto oli juuri käynyt määräaikaishuollossa ja tuulilasinkin olin vaihdattanut heti vapun jälkeen. Autonvaihto oli siis taas kaikilla mittareilla jotain aivan muuta kun järkevää. Ja kuinka olinkaan reilu vuosi sitten taas vaimolle puhunut, että ”tässä mulle autoa pitkäksi aikaa…” ja vaimon vastaus ”niin varmaan” oli jälleen todistettu oikeaksi. Tätä kirjoittaessa alkaa jo hiukan hävettämään. Kuinka heikko liha onkaan, kun silmien eteen listataan toinen toista kiiltävämpiä peltilehmiä… :cry:

Kun kevätaurinko alkoi muuttumaan jo kirkkaammaksi, niin perinteinen autonvaihtohuuma oli jo paranormaalilla tasolla ja potentiaalisista seuraajasta oli tehty excel-listat, joissa oli hinnat, ajokilometrit, värit ja varusteet, myyjien arvostelut ja paikkakunnat, joilla autot ovat ja mihin pitää lentää ja millä etäisyydellä lentokentästä liike on ja mihin hintaan pääsee perille ja ja ja ja ja…eli aivan kauheeta nysväämistä ja ”ylipelaamista”. :roll:

Sitten tuli se päivä, että Phaeton löysi uuden omistajan. :bates:
Autonhaku voi alkaa ja matkaan voi lähteä kuin naistentansseihin, tositarkoituksella ja tyhjin käsin ei ole takaisintulemista.
Siinä kun kirjoittelimme luovareita, niin puhelin soi ja puhelimessa mies pohjoisesta Satakunnasta kyseli: ”Sulla on sellanen E-Mersu myytävänä?”. Mitäs siihen muuta sanomaan kuin: ”Jep, jep”. Elikä perheessämme on siis ollut MB 250cdi vm -11, jonka ajosuoritteista on päävastuussa ollut viimeisenä reiluna vuotena vaimo. Auto oli edelleen mun nimissä ja kun näytti siltä, että Phaetonia ei ole niin helppo myydä, niin kuningasidea on myydä sitten auto vaimon alta ja antaa Phaeton hänen huolekseen. Ritarillista eikö?!

Mersu oli siis edelleen myytävänä ja jos sitä joku tiedustelee, niin pitäähän se tarjous kuunnella herkällä korvalla. Siinä samalla kun kirjoittelimme Phaetonin papereita ja puhelimessa keskustelin Mersun hinnasta, niin lopputuloksena molemmat autot oli myyty, Volkkari pomminvarmasti ja Mersun myynnistä oli tehty puhelimessa ”esisopimus”. Sen verran minussakin on miestä, että uskalsin soittaa rouvalle ja kysyin, että onko saamani tarjous sellainen, että hänen mielestään voimme siihen suostua ja että sillä rahalla voi lähteä metsästämään autoa ts. Mersusta saa ”siemenrahat” seuraavaan ”pitoautoon”. Lupa tuli.

Ongelmia tuottaa seuraavat asiat: työni vuoksi ajan paljon, vaimo ei pääse julkisilla töihin (eikä kyllä haluiskaan), kahden lapsen kuljettaminen kouluun, eskariin, harrastuksiin ja milloin mihinkin vaatii perheeseen kaksi autoa. Tällä hetkellä tämän tarpeen täyttämisestä ei puuttunut kuin 100%:a. Tämä kyseinen episodi tapahtui siis tiistaina ja itselläni on seuraava työreissu sunnuntaina, jolloin olen menossa tiettömien taipaleiden taakse, joko autolla tai lentäen. Tätä ennen pitäisi luovuttaa Mersu Pohjois-Satakuntaan eli autoja pitäisi saada pikaisesti alle, ei ainoastaan yksi vaan kaksi. Kaikki tietää mitä kiireellä tulee, näin käy varmaan tässäkin.

Jatkuu...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 19.5.2018 18:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Täällä odotellaan jännityksellä mitä tuleman pitää ja innolla kertomusta auton vai autojen hakureissusta 8) Mutta nopeat liikkeet on näyttäviä :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

nytkö sä jo tiedät että tuut hairahtamaan :shock: :pope:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Jatkoa ootellessa. Entiset autot muistaen, rima on varmasti korkealla.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tulette pettymään... :wink:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kun kaupat Volkkarista oli tehty, otin Tampereen keskustasta taksin alle ja kävin hakemassa vaimon Mersun ja lähdin hakemaan lapsia. Vaimo oli jo katsonut aikaisemmin itselleen mahdollisen uuden auton (en siis ollut ainoa autokuumeinen :kuume: ). Käskin vaimon katsoa Tampereelta vastaavaa autoa, jota voisimme käydä koeajamassa. Vaimo varasikin koeajon ja kävimme ottamassa myöhemmin samana päivänä tyypit Jaguar XE:stä. No, alkaako jo selviämään, että miksi tässä topikissa puhutaan kahdesta huorin…eiku hairahduksesta?

Kuva

No, sen verran voin paljastaa, että Jaguar se uusi auto ei ole, ei ainakaan XE. Millaista kauheeta paskaa ne nykyään tehtaalta päästävätkin ihmisten riesaksi!! :shout: Jaggen äänieristys oli nolla. Kun ajoi kaivonkansien yli niin tuntui kuin autossa ei olisi pohjaa ollenkaan, ääni oli sama kuin olisi fillarilla liikenteessä, käikki äänet tulee perille asti. Ties montako kertaa koitettiin, että onko ikkunat auki kun ohiajavat autot piti niin kovaa ääntä. Ei ollut, auto oli vaan ihan paska. Palautimme Jaggen ja sain puhuttua vaimon toiseen liikkeeseen, jossa kävimme koeajolla. Vaimo tykästyi itse autoon, mutta ei syttynyt kyseiseen yksilöön.

Itselläni oli outo fiilis. En tiedä mikä reaktio se oli, mutta vaikka kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt elää jokamiehen unelmaa eli katsella haluamiani autoja tositarkoituksella ja tilanteen oli tarkoitus päättyä niin että pääsee ihan ostoetäisyydelle…mutta jotenkin kyseisen tiistain jälkeen ei kiinnostanut auton ostaminen tai myyminen pätkänvertaa. Sikäli ongelmallista, koska hommasta puuttui vielä ainakin puolet eli se autojen hankkiminen. Ties vaikka se etukäteen valmisteltu autonhankinta oli vienyt voimat niin, että nyt tunnelma oli hiukan latistunut. Sain kuitenkin tiistaina ennen puoltayötä kirjoiteltua sähköposteja excel-listan automyyjille ja jäin odottamaan vastausta…
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Keskiviikkona heräsimme uuteen aamuun. Olin luvannut Mersun ostajalle, että soittelen milloin hän saa auton. Itselläni on ns. tyhjä viikko eli mörköilen kotona ja valmistelen tulevia hommia, selaan Mobile.de:tä ja…itse asiassa, eipä sitten muuta. :wink:

Eli autonhankinnalle oli periaatteessa aikaa, ne hankittavat autot ei vaan olleet vielä selvillä. Aamusella vaimo ilmoitti, että oli löytänyt itselleen auton, josta piti pyytää tarjous. Laitoin velipojan asialle, koska hän ja isäni ovat tehneet kyseisessä liikkeessä useita autokauppoja ja saisivat luottomyyjän heti ymmärtämään, että nyt oli aika tehdä kerralla veretseisauttava tarjous, eikä leikkiä vaikeasti haluttavaa. Itse vaihdoin sähköpostia oman potentiaalisen autoliikkeen kanssa ja puhuin puhelimessa vaimon auton myyvän liikkeen edustajan kanssa. Tämä multitasking päättyi siihen, että tilasin lennot ja hotellin Saksaan torstaille ja vaimolle tuli periaatteessa hankittua auto. Laitoin myös tutulle taksikuskille viestin, että mua pitää olla hakemassa klo 0350 torstaina ja suuntana Tre/Pirkkala.

Loppuviikon suunnitelmaksi muodostui seuraava:
- Itse lähden torstaina klo 0525 Saksaan katsomaan potentiaalista autoa. Tarkemmin reitti menee seuraavasti: Tre/Pirkkala-Riika-Hampuri-Bremen-Oldenburg. Sieltä oletan pääseväni automyyjän kyydillä perille. Käyn tarkastamassa auton, että on sellainen kuin ilmoituksessa. Mikäli täsmää, niin tehdään kaupat ja saan tarvittavat paperit toimitettua ens viikon alussa ja maksettua auton.
- Kun tulen Saksasta perjantaina aamulla Tampereelle, haen Mersun ja tykitän sillä Pohjois-Satakuntaan. Sieltä velipoika hakee mut ja vie Poriin autoliikkeeseen, jossa on tarkoitus katsoa vaimolle hankittava auto läpi ja jos se on sellainen kirsikka, joksi automyyjä sitä väittää, niin vien auton mukanani.
- Sunnuntaina pitää lähteä päivän työreissulle, joko lentäen tai autolla. Lentoja menee niin huonosti, että saatan autoilla tuonne, vaikka ei siinäkään nyt mitään järkeä ole. No, onko ollut tähän mennessä missää muussakaan? Eipä juuri. :roll:

Seuraava viikko on suunnitteltu jo seuraavasti tai ainakin varauduttu seuraavaan.
- Palaan työreissusta Pirkanmaalla maanantaina yöllä tai tiistaina.
- Keskiviikkona on yksi työpäivä Tampereella, jonka jälkeen olen vapaa siirtymään Saksaan noutamaan autoa mikäli se on sellainen kuin myyjä ilmoittaa. Helpoiten (ja halavalla) pääsisin perjantaina aamulle Tampereelta Bremeniin, kun Rynkky lentää silloin.
- Takasin pitäisi tietenkin tulla autolla. Stressiä pukkaa…vaikka autonvaihto pitäisi olla hauskaa. Keski-iän kriisikö? :cry:

No, ei mennä asioissa liikaa eteenpäin vaan aletaan käymään läpi miten hommat etenivät ja miten suunnitelmat pitivät. Se miten tässä oikeasti kävi ja mitä autoja pihaan tuli vai tuliko ensinkään, selviää seuraavissa jaksoissa… :shock:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, niin tiistaina tapahtui ihmeitä. :shock: Keskiviikkona tapahtui lisää ihmeitä :shock: ja torstaina alkoi sitten autojen hankintatoimet konkretisoitua.

Olin nukkunut tosi huonosti ti-ke välisen yön ja koska lento lähtisi torstaina klo 0525 niinpä ke-to välisenä yönä pitäisi saada kunnolla unta kupoliin vaikkakin vähän lyhyeksi yö jäisi. No, jäihän se. Keskiviikkona alkoi kurkkua aristamaan ja illalla pukkasi sellaista yskää, ettei nukkumisesta tullut yhtään mitään. Yritin syödä ties mitä Strepsilsiä ja yskänlääkettä, mutta ainoa vaikutus olis helvetinmoinen närästys. :twisted:

Kello tuli tosi nopeasti klo 0315, jolloin ylös, suihku, cappuccinot naamariin ja odottamaan taksikuskia. Vaimokin oli herännyt ja tuli toivottamaan hyvää matkaa ja hääpäivää :pusuposkelle: …ai niin, sehän oli tänään ja mittariin tulee 15-v naimakauppaa. No, juhlitaan sitä tällä tavalla.

Taksi tuli samassa paikalle ja matka alkoi. Lentokentälle on matkaa 30 minuuttia. Aamuöisellä matkalla ei näkynyt yhtään peuraa (joka on ihme, koska on Suomen peuratiheintä aluetta), mutta rusakoita näkyi melkein kymmenen. Aamuyön usva oli hieno ja huono uni ei painanut enää silmissä.
Ruuhkaahan tuolla kentällä ei ole, varsinkaan tähän aikaan aamusta. Olen viimeksi matkustanut tuolta joskus 2011 tai 12, enkä muistanut kuinka kiva kenttä olikaan. Pieni, hiljainen ja siisti. Oikein rento tunnelma isoihin lentokenttiin verrattuna. Lentokentällä söin lisää yskänlääkettä, ilman näkyvää tulosta. :nocando: Yskä lähtee tunnetusti yskimällä.

AirBalticin vatkainkin odotteli jo kuumeisesti kentällä, joten pian olisi aika lähteä.
Kuva

Kuva


Lento saapui Riikaan hiukan etuajassa. Kyseisellä kentällä en ole koskaan ollutkaan, näytti oikein mukavalta sen 20 minuutin perusteella jonka siellä ehdin olla.

Kuva

Matka jatkui Hampuriin.

Kuva

Hampurissa oli tarkoitus mennä ensimmäiseen junaan, joka suuntaan Bremeniin. Ostin lentokenttäjunassa istuessani DB:n mainiolla appilla joustavan lipun, koska en tiennyt ihan tarkasti mihin junaan ehdin. Päärautatieasemalla kaffettelin, kattelin narkkareita ja ihmettelin isoja kebabeja, perus sightseeing siis.

Kuva

Lähdin klo 0946 junalla kohti Bremeniä. Junan määränpää oli Frankfurt, mutta ensin tämä ajaa Bremeniin. Matka jatku hetken aikaa niinkuin pitikin, mutta sitten alkoi tapahtumaan. Juna pysähtyi asemalle mielestäni liian pitkäksi aikaa. Konduktööri kuulutti jotain useampaan kertaan, kuuntelin kuulutusta huonolla saksankielelläni onnettomuus, joudumme jotain jotain...Bremen...Münster...Osnabruck...

Asemalla ollut viereinen juna lähti liikkeelle, mutta me olimme jo aikataulusta myöhässä. Hetken kuluttua juna lähti liikkeelle ja konduktööri kuuluttii englanniksi, että joku on hypännyt jonkun junan alle ja joudumme muuttamaan reittiä. Pysähdymme Münsterissä ja Osnabruckissa. Mitä vattua?? Olen pyörinyt tuolla seudulla töiden takia ja niiden ei pitäisi olla tällä välillä ollenkaan vaan Düsseldorfista pohjoiseen. Kyselin viereiseltä kaverilta, että olenkohan oikeassa junassa ja näytin matkalippuani. Hän vastasi lyhyesti "ok, oikea juna". Takana oleva kaveri puuttui keskusteluun ja kertoi, että tämä juna ei pysähdy Bremenissä. No voi helevetti! Selvisi, että tuon onnettomuuden vuoksi joudumme vaihtamaan reittiä ja Bremen jää välistä ja sen vuoksi olisi pitänyt vaihtaa viereiseen junaan äskeisellä asemalla. Ja enhän minä sellaista ymmärtänyt saksankielisestä kuulutuksesta ja englanninkielinen kuulutus tuli vasta kun juna oli liikkeellä, lisäksi kuulutus kertoi vaan missä pysätään seuraavaksi.

Jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Ei jumaleisson miten jännää


Jatkusispa jo ...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No niin, taas mitä parhainta tarinaa :idea:
Jaggen äänieristys oli nolla. Kun ajoi kaivonkansien yli niin tuntui kuin autossa ei olisi pohjaa ollenkaan
Jos jagge olisi ollut viitisentoista vuotta vanha niin mahdollisesti tilanne juurikin tuo, sen verran on pahoja ruostumaan :happy:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kiireen vilkkaa konduktöörin puheille, notta missä pääsen pois junasta ja miten pääsen Bremeniin? Pari konnaria osasivat englantia ja sanoivat, että he jäävät seuraavalla pysäkillä pois ja minun pitäisi tehdä sama peliliike. Sieltä kuulemma pääseen seuraavalla junalla Bremeniin, mutta ainakin puoltuntia pitää odottaa seuraavalla asemalla. Tällaisesta pysähdyksestä ei kertonut mikään kuulutus, kai he oletteivat että kaikki saksankieliset ovat poistuneet junasta jo edellisellä pysähdyksellä. Konnarit pyysivät, että jään siihen heidän lähistölle odottamaan niin he ohjaavat mut oikeaan junaan kunhan päästään asemalle.

Kun juna pysähtyi niin hyppäsin ulos ja konnareiden kanssa katsottiin (he käyttivät samaa appia) mistä pääsen Bremeniin. Kerroin, että lopullinen määränpää oli Oldenburg. Sinne pääsi useammalla vaihtoehdolla, mutta suosittelivat odottamaan ylimääräisen vartin, jonka jälkeen tulisi juna joka menisi suoraan sinne (Bremenin kautta), joten ei tarvitse ylimääräisiä vaihtoja. Oikein ystävällistä palvelua.

Tässä se hyvä appi
Kuva

Palloilin asemalla ja lämpötila oli alhaisempi (ehkä 14 astetta) kuin mihin viime päivinä tottunut. Vielä kun olin ehkä hiukan alipukeutunut ja flunssa päällä niin odotellessa oli hiukan kylmä. Karhean kurkun vuoksi olin ottanut lentokoneeseen kaulahuivin, Liverpoolin kannattajahuivin, jonka kanssa sai mainioita katseita asemalla. :lol:

Surullisen näköinen oli paikka, jossa pysähdyin
Kuva

Kuva

Autojuniakin meni ohi
Kuva

Ilmoitin autoliikkeeseen, että aikataulu venyy, mutta tulossa ollaan. Odotusaika kului ylllättävän nopeasti ja kun juna saapui, pääsin taas jatkamaan matkaani.

Jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tässä vielä kuvaa Hampurin päärautatieasemalta.

Kuva

Narkomaaneista en ottanut kuvia. :shock:

Jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Puksuttelin junalla kohti Oldenburgia ja olin saanut automyyjältä viestin, että lähettää minua vastaan jonkun ja hän odottaa bussiaseman puolella. Bussiasema löytyi, siellä hengaili nuori kolli, joka tiedusteli saksaksi, josko olin se noudettava. Menimme autoliikkeen mainoksilla varustettuun autoon ja lähdimme kohti liikettä, matkaa oli noin vartti. Kuski ei hirveästi puhunut englantia, mutta vaihdoimme muutaman sanan matkalla.

Olo oli edelleen rauhallinen, eikä pistävän autokuumeinen. Kumma juttu, oliko tämä sitä aikuistumista, joka tapahtuu omalla kohdallani neljäkymppisenä vai onko flunssa vienyt viimeisenkin terän vai ei kai mua vaan jännitä? Mikä tässä nyt voisi jännittää, on niitä autoja ennenkin ostettu. Olen reissanut ympäri maailmaa omin päin, joten matkassa ei ole mitään jännittävää, pääosin matkustaminen on nimensämukaisesti tylsää matkustamista. Näiden mun (jaaritteluihin sortuvien) matkaraporttien hardcore-lukijat muistavat varmaan edellisen autonhakureissun, jolloin lähettämäni talvirenkaat olivat hukassa ja automyyjällä paketti leväällään, silloinkaan en voinut sanoa nauttineeni autonhakureissusta. Nyt oli vähän sama fiilis, vaikka mitään oikeata ongelmaa ei ollut, ainoastaan reilun tunnin viivästys junaongelmien takia.

Pian saavuimme autoliikkeen pihaan, jossa näinkin mustan auton, jota olin tullut katsomaan. Itselläni ei ole ollut mustaa autoa ja niitä olen pyrkinyt välttämään, tai oikeammin ei ole osunut kohdalle. Oma kuvitelmani on, että niitä on mahdoton pitää puhtaana ja muutoinkin kaikki jäljet näkyvät maalipinnassa. Toki puhtaana musta auto on hieno eli noin 12 minuuttia autopesun jälkeen. Eli mikäli tämä auto, jonka merkkiä ja mallia yritän pantata mahdollisiman pitkään, päätyy minulle niin otan mieluusti vastaan mustan auton hoito-ohjeita.

Autoliike oli lasin ja tiilen yhdistelmä keskellä pihaa. Autot olivat pääsääntöisesti ulkona rakennuksen ympärillä ja pihaa kiertävän aidan ympärillä oli nurmialue. Ensimmäiseksi huomasin pihalla Bentley Continental Flying Spurin, jota joku vanhempi herrasmies tutkiskeli.

Kuva

Lisäksi huomasin pihaan tullessa noin kymmenen VW Phaetonia. Kuski jätti minut pihalle ja opasti menemään rakennukseen sisään. Rakennukseen johti silta, jonka ympärillä oli vettä. Myöhemmin huomasin, että vesi ympäröi taloa ainakin etuosasta ja vedessä uiskenteli isoja kaloja mm. karppeja, joitakin oransseja mötkäleitä, joita en tunnistanut. Katsoin jälkikäteen Googlesta, että tämän tiilirakennuksen takana oli varsinainen autohalli ja huoltotilat jne. Isompi kuin mitä etupihalta katsottaessa uskoisi.

Kuva

Liikkeen sisällä, etuaulassa oli tällaisia menopelejä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kun myöhemmin kyselin aulassa olevista autoista. Minulle esitteltiin nuo Lambot ja kertoivat, että kaksi niistä oli juuri myyty ja molemmat Ruotsiin. Valkoinen Lambo oli kuulemma myyty 186K€urolla ja se ei ollut ihan perus-Lambo (mikä sitten on perus-Lambo?), sillä edellinen omistaja oli pinnoittanut takaspoilerin, peilejä ja sisustaa hiilikuidulla ja tehnyt siihen muitakin muutoksia, mm. maalauttanut katon mustaksi, koska se ei ollut muutoin riittävän agressiivisen näköinen. Hän selitti muitakin Aventadorin ja Huracanin eroja ja kummasta itse tykkää, mutta ei jäänyt oikein muuta mieleen kuin, että toinen tuntuu selvästi uudemmalta ja parannetulta versiolta. Kuulemma kyseisessä aulassa on yleensä autoja melkein 1M €:lla, tilaan mahtuu siis kolme autoa.

Jatketaan tarinaa...kerroin aulan tiskillä millä asialla olin tullut. Sain avaimet ja luvan tutkia autoa kaikessa rauhassa, minun myyjäni oli ”valitettavasti” jonkun toisen asiakkaan kanssa autonmyyntipuuhissa jossainpäin tonttia ja tulee pian perässä. Ei haitannut yhtään, nyt minulla oli aikaa pyöriä ympäri autoa katsella kaikki vikapaikat.

Jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Otin avaimet ja lähdin autolle. Näytti hyvältä, ainakin kaukaa katsottaessa. Olin jo myyjän kanssa sähköposteja vaihdellessa saanut selville, että autolla on täydellinen huoltokirja ja kilometrit, kaikki reilut 46tkm, täsmää. Hän oli myös kertonut, että autoon on vaihdettu takapuskuri, joten tiedän että käyn sen kimppuun ensimmäiseksi. Eli tarkastan maalipinnan, josko harittavat silmäni huomaavat sävyeroja, eivät huomanneet.

Tarkoitus oli muutoinkin kierrellä autoa ja katsoa ainakin ne kohdat, jotka viimeisimmissä autoissa on jäänyt huomaamatta. En tiedä miten teidän autonostoissa on käynyt, mutta ainakin itsellä löytyy ne pienimmät naarmut ja kulumat vasta myöhemmin. Eli nyt istutaan jokaisella auton istuimella useaan eri kertaan ja pää saa pyöriä kuin pöllöllä. Ovia avataan ja paiskotaan ja kuunnellaan herkällä korvalla soundeja. Sain myös etukäteen kuvan auton takaluukun sisäpuolella olevassa verhoilun naarmusta, sekin piti muistaa tarkastaa, vaikka ei kuvissa näyttänyt miltää isolta. Itsellä menikin hetken aikaa kun etsin naarmua, sen verran huonosti se oli löydettävissä. Kyljet olis suorat, auton alla ei valunut mitään, kurkkasin myös auton alle takapuskurin taakse, josko sillä näkyy muita vaihinkoja. Ei ollut nähtävissä. Takaluukusta nostin mattoa ja venytin takaverhoilua sen verran, että näin onko puskurinvaihtoon johtanut tapaturma ollut niin iso, että olisi rikkonut jotain muutakin. Ei löytynyt mitään. Myös kaikissa renkaissa oli uraa vähintäänkin riittävästi eli hyväkuntoiset renkaat.

Sitten availin ovia, ensimmäisksi huomasin, että kynnyksissä oli pieniä naarmuja, jotka pitää laikalla kiillottaa. Vaaleassa maalissa ei olisi huomannut mitään, mutta musta auto paljastaa nämäkin. Kynnyksissä oli kromilistat, niissä luki auton varustetaso, sekin täsmäsi. Auton penkkien verhoilu on kaksivärinen ja niistä toinen hiukan "erikoinen", tämä ei siis ollut yllätys, mutta piti ihan livenä katsoa ja kosketella. Hyvältä näytti sekin. Vaimo oli ollut ihmeissään valinnastani, ei kuulemma ole ollenkaan minuntapaistani valita tuollaista väriä, mutta hänen mielestään se näytti hyvältä ja olisi itsekin valinnut saman.

Sitten takapenkille mars, kynnyksissä samat naarmut kuin etupenkeilläkin, tästä pitää sanoa myyjälle eli että ne pitää kiillottaa piiloon. Takaovien kaiuttimet näytti ehjältä, istuimet kunnossa, takailmastoinnin säätimet näyttivät ehjiltä. Nostin takasivuikkunoiden verhot ylös, nekin ok. Olen pitänyt entisessä Phaetonissa useita puhelinpalavereita istuen apumiehen puolella takapenkillä läppäri sylissä ja aurinkoverhot ylhäällä, jolloin olen saanut olla ihan rauhassa vaikka kaupungin keskustassa. Kerrankin parkkipirkko pysähtyi autoni kohdalle, katsoi parkkilappua, alkoi katselemaan ympärilleen, että näkyykö omistajaa. Kun avasin ikkunan, niin pirkko ei tajunnut ollenkaan, että autossa on joku sisällä vaan katseli ympärilleen, että mistä ääni tulee. Sieltä takapenkiltä olen ottanut aikaisemmin kuvan ns. toimistonäkymästä ja tein saman, julkaisen kuvan vasta myöhemmin, jotta ei mene yllätys pilalle jo tässä vaiheessa. Nostatetaan nyt hypeä oikein kunnolla ja puhkaistaan ilmapallo myöhemmin ja annettaan pettymyksen tulla oikein kunnolla.

Auton ympärilläpyöriminen jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Jatkoin taas pyörimistä auton ympärillä. Kuskinpukille istumaan ja stereot päälle. Kuuntelen ajessa edelleen merisäätä kovalla volumella, joten tässäkin autossa piti olla stereot kunnossa. Tähän yksilöön oli ruksittu hyvälaatuiset poppivehkeet, ne tunnisti siitä, että kaiuttimissa luki valmistajan nimi.

Kriteereinä oli näitä autoja valitessa mm.
- ajettu alle 65 tkm
- nahkaverhoilu
- etupenkkien sähkösäädöt
- ilmajouset
- paremmat stereot
- panoramakatto.

Kun nämä löytyivät niin auto pääsi alkuseulasta jatkoon. Lisäpisteitä sai mikäli autossa oli
- webasto
- muistipenkit
- takailmastointi
- silmäämiellyttävät vanteet, tässä oli ok-vanteet kokoa 20-tuumaa

Tästä yksilöstä löytyi nämä kaikki. Lisäksi painotin värivalinnassa jotain muuta sisustaväriä kuin pelkkää mustaa, sekin toteutuu tässä. Etupenkit eivät tässä kyseisessä vehkeessä ole ilmastoidut, kaikkea ei näköjään voi saada. Enkä tiedä saanko tätäkään, ei olla juteltu mistään konkreettisesta kuten auton tarkemmasta historiasta saatika käyty koeajolla. Nelivetoja nämä olivat kaikki, joten siihen ei tarvinnut puuttua.

Mennään takaisin asiaan eli sinne etupenkille. Pyörittelin ääntä jokaisessa auton osassa erikseen ja poppivehkeet soivat joka kaiuttimella moitteettomasti. Vaihdoin äänialoja ja totesin musiikkivehkeen riittäväksi. Ai niin, piti tarkastaa, että onhan tässä tuplalasit, hiljaisuus on puoliruokaa, johon tottui edellisessä autossa. Ikkunat alas ja räpläämään, jep, tuplana ovat. Koristelistat ja keskikonsoli on pianolakattu ja pipeniä naarmuja näkyy siinäkin, samanlainen ongelma kuin esim. meillä olevassa E-Mersussa, jossa Avantgarden mustat/tummat listat. Pitää kysyä mitä niille voisi tehdä.

Musiikki pois ja auto käyntiin. Ei mitään ylimääräistä. Mittarissa näkyi oikeat lukemat. Ratin näppäimistöistä selailin menua: kaistavahti, liikennemerkkien tunnistin, etäisyyden mukaan säätyvä vakkari jne. Ratista kunnolla kiinni ja tutkimaan ettei siinä ei ole naarmuja. Tuulilasikin oli ehjä ja isoja kiveniskuja ei näkynyt mun silmään...samassa automyyjä tuli paikalle.

Kyseessä oli myyntipäällikkö tms. jantteri, Raphael nimeltään. Näytti saksalaiselta vaikka etunimi viittasi Etelä-Eurooppaan ja sukunimi Puolaan. Hän pahoitteli, ettei päässyt heti alkuun mukaan vaan oli hoitanut Bentley-kauppoja vanhan herrasmiehen kanssa. Kuulemma kaupat on tulossa, mutta rahoja odotellaan. Aloitin kyselemään auton historiasta, entinen leasing-auto, yksityiskäytössä. Tullut heille pari viikkoa sitten ja olivat ottaneet myyntikuvat, mutta eivät tehneet muuta. Auton paperit olivat tulleet heille tänään eli periaatteessa auton saisi jopa tänään mukaan.

Katsoimme takapuskuria yhdessä ja hän kertoi, että vaihdettu osa oli takapuskurin alaosa, ei koko puskuri. Tämän oli tehnyt merkkiliike, kuten leasing-autoissa on tapana. Vakuutti, että kilometrit täsmäsivät ja lupasi käydä huoltokirjan läpi toimistossa.

Aloitimme koeajon. Ratti ei ollut ihan suorassa, hän sanoi, että suoristetaan tottakai. Olen pahasti allerginen vinolle ratille ja en siedä moista ollenkaan. Renkaatkin lienee eptasapainossa, koska täristää, moottoritiellä enemmän. Toinen allergian kohde. Myyjä sanoi, että homma hoidetaan kuntoon. Kysyin, että mikäli kyseessä ei olekaan pelkkä renkaiden epätasapaino vaan jos kyse onkin ”vakavammasta” eli kalliimasta esim. vanteista, renkaiden rungosta, jarrulevyistä tms. niin mitäs sitten? Hän sanoi, että se on jokatapauksessa hoidettava kuntoon heidän puolestaan, koska auton pitää olla myytäessä kunnossa eli jos menee jarrulevyt vaihtoon tai pitää hommata uudet renkaat/vanteet jne. niin se on heidän ongelmansa.

Koeajolla hän kertoi, että ovat olleet Saksan suurin kyseisen merkin käytettyjen Leasing-autojen myyjä (määriä en muista), mutta nyt ovat kolmanneksi suurin.

Jatkuu...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 19.5.2018 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Koeajo päättyi ja lähdimme toimistoon. Tällöin kävimme keskustelun jo aikaisemmin mainitusta Lamborghini-keskustelusta.

Kävimme läpi auton papereita, jotka olivat saaneet siis tänään. Huoltokirjaa selattiin tarkasti ja hän huomasi, että vaikka edellisestä huollosta oli noin 6tkm, niin seuraavan huollon määräaika oli tullut tai tulossa täyteen. Veikkaan, että auto on seisonut hetken ennen heille tuloa ja se saattaa selittää osin auton tärinän.

Myyntipäällikkö kertoi, että he huoltavat auton ennen luovutusta samalla kun suoristavat ratin ja hoitavat (renkaiden) epätasapainon. Hän sanoi, että kun heiltä ostaa auton, niin sen pitää olla kunnossa, eikä niin, että asiakas joutuu heti auton ostamisen jälkeen laittamaan siihen lisärahaa ja huoltamaan sitä. Ihan hyvä periaate mielestäni, toivottavasti toteutuu käytännössä. Näin ollen sanoin ostavani auton mikäli koeajolla huomatut asiat korjataan. Sopimukseen tuli maininnat em. asioista ja lisäksi tuli luonnollisesti maininta koko auton kiillotuksesta ja sisäpesusta.

Laput täytettin ja laitoin nimmarin alle. Sain myös laskun mukaani. :? Asiat alkoivat siis konkretisoitua.

Hän kertoi, että oli myynyt muitakin autoja Suomeen. Lähimmät omaa residenssiä olevat paikat olivat Hämeenlinna, Tampere ja Valkeakoski. Valkeakoskelle oli myynyt mm. Bentleyn. Kävimme vielä autolla katsomassa, että onko jotain muuta huomautettavaa. Sanoin vielä niistä kynnyksissä olevista naarmuista eli että ne pitää saada pois, tämä oli hänelle selvä asia ja että koko auto kiillotetaan. Näin muuten viime yönä painajaista, että olivat kiillottaneet auton kunnolla ja maalipinta oli palanut. Toivottavasti ei ollut enneuni. :cry:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Onneksi tämä on kaikkien luettavissa. Voisi joku paikallinen kauppias ottaa mallia miten kaupat hoidetaan kunnialla maaliin saakka.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Juttelimme vielä niitä näitä ja löimme kättä päälle. Muistutin, että tulen ensi viikon perjantaina hakemaan auton (varasin lennot samalla kun täytimme lappuja ja allekirjoitin kauppakirjan) ja hän ilmoittaa, milloin raha näkyy heidän tilillään. Olimme myös sopineet, että autossa on punapäiset kilvet valmiina kun tulen perjantaina. Tämä kaupankäynti oli toistaiseksi niin paljon jouheampaa toimintaa kuin edellisen Phaetonin osto.

Tämän jälkeen se sama nuori kolli vei minut rautatieasemalle. Paluumatkalla juttelimme jo enemmän ja hän kertoi olevansa harjoittelemassa myyntiä ja muita autokaupan hommia. Oli kuulemma automiehiä. Rattimiehiä ei ollut, ajoi kuin kiinalaiset taksikuskit: vähintään kaksi pykälää liian suurella vaihteella. :lol:

Olin siis suunnistamassa kohti Bremeniä, jossa yövyn lentokenttähotellissa ja aamulla palaan Tampereelle. Oldenburgin rautatieasemalla oli paljon porukkaa ja jonkinlainen jalkapallon kannatusryhmä tms. nuorisoporukka huusi voitonlauluja kaikuvassa asematunnelissa niin, että paikallinen polizei otti heidän puhutteluun. Hoidin pari työpuhelua ja tajusin, että en ole syönyt juuri mitään päivän aikana ja kello taisi olla jotain neljän ja viiden välillä.

Junalla puksuttelua puolisen tuntia kunnes olin Bremenin päärautatieasemalla.
Kuva

Tavoitteena on löytää jostain ruokaa. Kun kerran Saksassa ollaan, niin vaihtoehtoina on currywurstia tai kebabia (tämä on varsinkin Berliinissä se must). Kebabia olin jo kuolannut siellä Hampurin rautatieasemalla, jossa minulla ei ollut aikaa moista syödä. Schnitzel ei ollut vaihtoehto vaikka sika onkin Saksan "pääruoka". Löysin ihan rautatieaseman vierestä pari kebupaikkaa ja tilasin rullakebabin ja poikkeuksellisesti kanalla. Aivan h*lvetin hyvä, paras mitä olen koskaan saanut! Tähän jälkkäriksi Starbucksista ylihintainen latte mukaan ja taksin metsästykseen.

Taksi oli aivan kahvipaikan ulkopuolella ja autona kermanvärinen E-mersu, mittarissa 309tkm. Tiistaina Tampereella olin vastaavan Mersun kyydissä (kun hain vaimolta auton) ja siinä oli vain 280tkm. Mittarilukema pitää aina tarkastaa kun ajelee taksilla "Ennätykseni" on Wienissä, jossa istuin W210 takapenkillä, jonka mittarissa oli noin 800tkm ja jokainen kilometri tuntui. :lol:

Tämä kyseinen taksikuski oli vanha (oletettavasti turkkilaista sukua oleva) herrasmies, jolla oli 80-luvulla muodissa ollut ruudullinen bleiseri päällä. Rattia hän käänsi kivasti lypsämällä ja ajaessaan varmaan muisteli Istanbulin liikennettä, koska meno oli jonkinverran nykivää ja autoa hivutettiin pienimpäänkin väliin. Englantia ei ymmärtänyt, joten puhuin Saksaa, jota en muuten osaa puhua. :shock: "Flugplan Hotel Holiday Inn" meni hänelle hyvin perille...tai näin luulin, mutta hän kysyi, että mikä terminaali...niin jouduin kertomaan hänelle hotellin osoitteen, jonka hän tiesi.

Kuva

Saavuin hotellille ja hotellihuoneessa maksoin saamani laskun. Tässä kansiossa on kaikki laput ja nyt voitte arvailla mikä merkki ja malli on tulossa. :wink:

Kuva

Hotellissa katsoin Suomen tappion Sveitsiä vastaan ja vaivuin surumielisesti uneen...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
petrereesa
Viestit: 64
Liittynyt: 13.12.2010 16:14

Viesti Kirjoittaja petrereesa »

Olen joskus joutessani lueskellut V. Kilven Alastalon salissa teoksen (petrereesa on muuten vohkittu siitä), tämä BM:n teksti tuo ihailtavasti tyyliltään mieleeni sen.
Jo jakson klo 12:48 tarkka kuvaus implisiittisesti antaa vahvan tunteen merkistä ja mallista.
Silti jännitys säilyy, sillä todellisuus voi antaa tunnetta korville :oops:.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

petrereesa kirjoitti:Olen joskus joutessani lueskellut V. Kilven Alastalon salissa teoksen (petrereesa on muuten vohkittu siitä), tämä BM:n teksti tuo ihailtavasti tyyliltään mieleeni sen.
Jo jakson klo 12:48 tarkka kuvaus implisiittisesti antaa vahvan tunteen merkistä ja mallista.
Silti jännitys säilyy, sillä todellisuus voi antaa tunnetta korville :oops:.
Otan hatun pois ja kumarran syvään tälle analyysille.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Audi A8. A6 on liian tavanomainen. Tai sitten Bentley.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Audi minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. Veikkaan että A7.
petrereesa
Viestit: 64
Liittynyt: 13.12.2010 16:14

Viesti Kirjoittaja petrereesa »

Pappi kirjoitti:Audi A8. A6 on liian tavanomainen. Tai sitten Bentley.
Se on tuossa klo 14.37 jutussa sanottu :D .
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Entisestä Phaetonista puhuttiin niin kai tämä on uudempi sellainen.
Mielenkiintoista kerrontaa kyllä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kello herätti vähän jälkeen neljän aamulla. Olin nukkunut hyvin, koska univelkaa oli ja on vieläkin. Lento lähtisi kuuden jälkeen. Matkaa lentokentälle oli 200 noin metriä, mutta koska kyseessä on Ryanair, niin jonottaminen on kuin maatalaousmessuilla ja vieläpä siellä lehmäaitauksen sisäpuolella.

Nopea suihku, kamat kasaan ja alakertaan katsomaan mitä voisi napata mukaan aamupalalta. Aamupala alkoi tässä hotellissa jo klo 0400. Nappasin kupin cappuccinoa, omenan ja appelsiinin (jonka muistin tätä kirjoittaessa olevan vieläkin laukun pohjalla). Pieni pyrähdys lentokentälle ja huomasin, että turvatarkastuksessa ei ollut vielä jonoa. Siitä läpi ja jonkin pöydän ääreen kirjoittamaan tätä hairahduskertomusta niin saan ajan kulumaan nopeasti. Aikaisempia osia olen kirjoittanut mm. junassa matkalla autoliikkeeseen. Odotus menikin nopeasti ja pääsin koneeseen.
Kuva

Pitää ihmettellä Ryanairin toimintaa: kaikkeen paikkaan pitää jonottaa ihan ihmeellisessä avopallossa, virkailijat yms. henkilökunta on tylyä ja koko ajan hoputetaan johonkin. Luulisi, että edes henkilökunnan hymyileminen olisi sen verran halpaa, että sen voi kustantaa halvallakin lipulla. Koneessa lentoemäntä oli ihan pihalla ja kuulutti kymmenisen kertaa, myös sen jälkeen kun koneen ovet olivat kiinni, että ”tämä lento on menossa Suomeeen ja Tampereelle”. Mielestäni väärälle lennolle on vaikea päästä nykyään, joten se jatkuva määränpään kuulutus ei kai ollut varmistusta siitä, että joukossa olisi joku joka olisi vahingossa suuntaamassa väärään paikkaan vaan päätteelin sen olevan joko hänen vilpitöntä innostustaan päästä Pirkanmaan helmeen tai sitten hänellä oli Tampesterin kanssa jonkinlainen mainossopimus. :lol:

Sain käytäväpaikan ja kirjoittelin nousun jälkeen tätä eeposta. Matka meni taas nopeasti ja Tre/Pirkkalan lentokentälle laskeuduttaessa alkoi taksin metsästys. Kone laskeutui juuri, mutta ei yhtään pirssiä tolpalla. :(
Myöhemmin kävi ilmi, että Ryanairin tolpalta ei takseja voi tilata vaan pitää mennä toisen terminaalin tolpalle, joka sekin oli autio. Soitin tolpan puhelimesta taksin, joka kurvasi pian paikalle. Matkalla kuulin taas selostuksen kuinka ”…ala ei ole kultakaivos ja hintoja ei voi ainakaan laskea...taksimarkkinoita ostaa ulkomaalaiset ja verotulot valuu Bahamalle ja hän joutuu maksamaan lisää veroa…” Luojan kiitos saavutimme vaimon työpaikan ja pääsin taas nauttimaan omasta hiljaisuudestani. :roll:

Vaimo toi minulle Mersun avaimet. Hän oli pakannut talvirenkaat autoon, kaksi takaluukkuun ja kaksi takapenkille turvavöihin köytettynä. Lyhyet kuulumiset ja lähdin kohti Kankaanpään autoliikettä. Molemmat autot, sekä Mese että Pyyttoni, menivät suoraan autoliikkeille, joista sai paremman hinnan kuin vaihtamalla tai yksityishenkilöille myymällä. Mersussa vaihdon ja suoraanmyynnin hintaero oli jopa 3K€.

Kävin vielä hakemassa Tampereen keskustasta vähän kahvia ja jotain aamupalaa ja kaasuttelin kohti määränpäätä. Tämä auton hakukertomus jatkuu siis nyt Suomen osalta ja kuvia en liiemmälti ottanut vaikka ohitin kuitenkin matkalla sellasia eldoradoja kuin Ylöjärvi, Hämeenkyrö, Ikaalinen, Jämijärvi. :wink:

Saavuin autoliikkeen pihalle juuri ennen puoltapäivää. Marssin sisään ja kysyin ensimmäiseltä vastaantulijalta, josko hän oli se, joka halusi ostaa mun Mersun. Nappiin osui ja menimme ulos pyörimään auton ympäri. Myyjä lähti koeajolle. Sain samalla sähköpostia Saksasta, jossa Nord Automobilen myyntipäällikkö ilmoitti rahojen näkyvän jo tilillä. :shock: Yllättävän nopeaa, ilman tätä Kankaanpään keikkaa voisin olla jo tulossa omalla autollani kohti kotia.

Jahas, myyjä tulikin jo takaisin, koeajo kesti siis noin 3 minuuttia. Hän totesi, että siisti on kuten lupasin ja menimme sisälle tekemään paperit. Nopeeta oli toiminta, sillä auto oli luovutettu noin 20 minuuttia siitä kun ajoin liikkeen pihalle, mukaan oli laskettu small talk, joka on pohjoissatakuntalaisesti hyvinkin smallia. :lol:

Kättelin myyjän ja lähdin marketin pihalle notkumaan ja odottamaan velipoikaa, joka lupasi tulla hakemaan. Olen tainnut olla Kankaanpäässä viimeksi joskus 90-luvulla, jolloin pelasin pesäpalloa. Aika synkältä täällä näytti edelleen, ei siis millään pahalla, mikäli lukijoissa on kankaanpääläisiä. Sen huomasin sen vajaan kymmenen minuutin odottamisen aikana, että kytkimen käyttö on paikallisille hämmentävä kokemus, sillä kuulin sen verran monta kytkimen irroitusta täyskaasulla sekä vaihteen vaihtamista ilman kytkintä. :P

Pian viininpunainen avo-Lexus pyrähti paikalle. Laskimme katon ja lähdimme kohti Jazz-kaupunkia. Ei tosin ollut avoautokeli ja jossain kohtaa nostimme katon takaisin ylös, jotta flunssani ei pahenisi. Tuo Lexus on kyllä hieno, sisällä vaaleaa nahkaa ja puuta, ajoltaan pehmeä mutta vakaa, selkeästi jenkeille tehty. Mielestäni paljon tyylikkäämpi kuin uudemmat Lexukset, jotka näyttävät sisältä Aurikselta. Tämä on siis kritiikkiä Lexusta, ei Aurista kohtaan.

Kun vauhti on oikea :kuski: , niin Pori oli jo pian edessä. Lyhyt pyörähdys lounaalla ja sitten autokauppaan katsomaan autoa, jonka olin periaatteessa jo ostanut. Hinta ja muut yksityiskohdat oli siis väännetty etukäteen kohdilleen. Nyt pieni muodollinen koeajo, jossa totesin, että aivan helvatan hyvänoloinen auto. Perhana, olisko sitä pitänyt hommata itsellenikin tällainen? :eec:

Sitten vuorossa paperien teko, joka sekin meni jouheasti. Myyjä oli isäni luottokauppiaan (jolta on ostanut vuosien aikana useita autoja) poika eli teimme autokauppaa jo toisessa sukupolvessa. :D Velipoika oli myöskin kyseisestä liikkeestä ostanut useita autoja. Kyseessä oli Volvon merkkiliike Auto Palin Oy. Tämä tarinan ensimmäinen hairahdus alkaa siis paljastua tässä ja voin kuvitella ilmeitänne :opel: ja kuinka tietokoneita suljetaan ja kyseinen topikki laitetaan boikottiin vaikka ollaan vasta puolessavälissä... :cry:

Kyseessä oleva auto, joka tulee vaimon käyttöön, on Volvo S60 D5 vm -15. Mittarissa kokonaiset 33tkm ja auto on Volvo-select vaihtoauto eli vuoden takuulla. Varustukseltaan auto oli Summum ja vetotapana etuveto. Auto oli huollettu aamulla, mukaan tuli uuden Volvon 17-tuumaiset aluvanteet ja uudet Hakkapeliitan nastarenkaat. Tähän kohtaan sopii antaa isot kiitokset Kai Lähteenmäelle erinomaisesta palvelusta ja muutenkin asioiden mutkattomasta hoidosta!

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Aloitin kotimatkan Pirkanmaalle ja matkalla tutustuin auton ominaisuuksiin. Auto on sisustaltaan tyylikäs, se on yllättävän hiljainen ja jämäkkä, lisäksi 225 hv:n ansiosta ripeä. Hirveästi en viitsinyt happea antaa, koska takapenkit oli kaadettu ja siellä sekä takaluukussa oli yhteensä 4 kpl renkaita. Vaikka ne olivatkin vöillä kiinni, niin en luottanut niiden pysyvän paikallaan, kun tekisin äkkijarrutuksen. Tämän tarkempaa matkakertomusta tästä reilun puolentoistatunnin turneesta ei ole, mutta sen verran mainitsen, että pysähdyin Mouhijärvellä Lounaskahvila Ykkösrastille, josta saa burgereita ja ennen kaikkea hyvää palvelua. Kannattaa poiketa, jos ajaa Tre-Pori -väliä, ja vielä kun paikka on pystyssä, sillä aika hiljaiselta näyttää. https://m.facebook.com/ykkosrastii/

Loppumatka kotiin ja auton luovutus vaimolle. Olin tehnyt oman osuuteni ja nyt oli aika levätä. Vielä on flunssa päällä ja sunnutaina pitää lähteä matkaan vaimon autolla kohti asiakasta.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ja seuraava deadline on perjantai, jolloin on lähtö Bremeniin (tarkemmin Oldenburgiin tai oikeastaan Rastedeen) noutamaan autoa. Mahdollisesti otan pojan mukaan hakumatkalle, koska on automiehiä ja tällä saadaan aikaiseksi isä-poika-roadtrip. Toki paluumatka on pitkä ja kivinen ja etukäteen tylsistyttää se Malmö-Tukholma -väli.

Tämä topikki jää siis siksi aikaa tauolle ja voitte kauhistella sekä Volvoa, että vielä toistaiseksi tuntematonta toista hairahdusta. Vihjeitä on annettu riittävästi ja niitä seuraamalla uskoisin auton merkin ja mallin selviävän. Äänestys tulevasta autosta ja siihen liittyvä herjaus on siis avoinna tässä topikissa, älkää säästelkö vihapuhetta, koska aihe on tärkeä. Erityisen tärkeää on ruotia allekirjoittaneen mielenterveyttä ja miettiä onko jo edellinen hairahdus ollut edesauttamassa tätä nykyistä sairautta. :wink: Lisäksi moderaattoreilla on hyvää aikaa sensuroida tätä topikkia sekä mahdollisesti poistaa käyttäjätunnukseni vedoten Mersu-foorumilla trollaukseen ja jatkuvaan epäonnistumiseen autonvalinnassa. :wink:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tässä ei ole mitään epäonnea. Tämän kertomuksen kaltaiset topicit ovat mielenkiintoista luettavaa. Voi melkein kokea itse matkailun riemua.

Kävin tuon tuon nordautomobilen? sivuilla. Nämä paikalliset autoliikkeet alkaa muistuttaa nakkikioskeja tuohon verrattuna. Kuvissa huomasin autoliikkeen katolla melkoisen määrän aurinkopaneeleja.

Volvosta onnea. Vaalea nahkasisusta on todella upeaa katseltavaa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Kukaan ei ole vielä veikannut Porschea, joten veikaan siis sitä, Plussamallin talouskone, kuten isäni sanoisi, tai lättään astuttu kuplavolkkari... siis joskus vielä silloin kun autot näyttivät autoilta eikä aggressiivisislta peräpuikoilta :roll:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Jopas on pienen näköiset renkaat volvossa :o

Taitaa olla jotkut 15 tuumaset ?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Von kempf kirjoitti:Jopas on pienen näköiset renkaat volvossa :o

Taitaa olla jotkut 15 tuumaset ?
17-tuumaiset.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”