Bercedeksen hairahdus

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Bercedeksen hairahdus

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Lähden liikkeelle pitkähköllä introlla, jolla koitan (ilmeisesti) epätoivoisesti hakea hyväksyntää pahoille ajatuksilleni ja teoilleni. Loruilen pitkän kaavan mukaan, joten otsikoiden alta näkyy mikä vaihe hankinnasta menossa.

Taustaa:
Olin jo jonkin aikaa potenut eriasteista autokuumetta :kuume: , josta olen täälläkin maininnut. Nykyisessä autossani ei taaskaan ollut mitään erityistä vikaa, olin vaan jo liian tottunut siihen ja halusin jotain uutta. Vika oli siis jälleen minussa.

Aloin katselemaan erilaisia vaihtoehtoja Mersulta mm. vanhempaa Ässää ja CLS:ää sekä uutta C:tä, mutta aika pian kävi selväksi, että Mersun mallistosta ei ollut mitään vaihtoehtoa, joka sopisi seuraavaksi autokseni. Syynä oli joko absoluuttisesti liian korkea hinta tai vaatimaton vastine rahoille (oikea syy: köyhä olemukseni). Tein siis ratkaisevan liikkeen ja aloin vilkuilemaan aidan yli kohti muita merkkejä.

Aloitin hakuni listaamalla varusteita ja kelpuutin hakutuloksista jatkovertailuun vain tiettyjä merkkejä. Mutta ei sieltä oikein kelvannut mikään. Aloin laajentamaan reviiriä ja hyväksyin myös merkkejä ja malleja, joita en ollut aikaisemmin edes katsonut. Ei oikein tullut haluttavia tuloksia. Unohdin asian hetkeksi ja ikäänkuin tyydyin kohtalooni, kunnes eräänä päivänä havahduin ja bongasin liikenteestä yhden merkin ja mallin, joka ei ollut tullut eteeni liian tiukan seulan vuoksi. Tein nettiautoon haun ja huomasin, että kyseistä mallia ei ole kovinkaan paljon tarjolla. Selvittelin kyseisen mallin historiaa enemmän ja se alkoi todella kiinnostamaan. Seuraavaksi aloin seuraamaan hintatasoa Saksan markkinoilta ja vertasin sitä myös kotimaan tarjolla oleviin harvoihin ehdokkaisiin. Kotimaasta ei löytynyt riittävän uutta, vähän ajettua tai muutoin vaan kriteereihini sopivaa yksilöä. Mahti-järjestelmästä en löytänyt automallia, jotta olisin voinut laskea verojen määrän. Tarkastin myös sovellettuja autoveroja ja siellä oli isoa hajontaa veroissa ja oikein mitään muuta logiikkaa niihin en saanut kuin että veroja tulee mielestäni reilusti.

Yritin pitää pään kylmänä, mutta en kuitenkaan pystynyt pitämään itseäni kurissa ja pian olinkin jo kyselemässä tarjousta, jossa kyseinen auto tuotaisiin Suomeen ja samalla tuojataho ottaisi vaihdossa nykyisen autoni. Sain kyseisiä tarjouksia kahdesta eri paikasta, mutta kumpikaan vaihtotarjous ei miellyttänyt. Ensinnäkin tuontikustannukset olivat mielestäni liian isot ja hyvitys autostani oli huono. Jätin siis autoasiat taas pois mielestäni tai siis ”päätin” pitää Mersun itselläni, olinhan laittanut siihen taas ison summan rahaa huollon yhteydessä, jolloin laatikon öljynvaihdon yhteydessä vaihdettiin myös jarrulevyjä ja paloja.

Tarina jatkuu...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 14.1.2017 23:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Asia alkaa konkretisoitua:
Olin jo aikaisemmin merkannut suosikeiksi mobilen sivuilla useita vaihtoehtoja ja vertailin niiden ominaisuuksia, jotta pääsin paremmin kiinni hinnoista ja varusteista eli yleisestä tarjonnasta. Jatkoin tätä seurantaa myös aikaisemmin mainitsemani päätöksen jälkeen. Aloin puhumaan vaimolle, että josko hänen autonsa menisi vaihtoon ja hän hyppäisi tulevaisuudessa minun nykyisen autoni puikkoihin. Sain kuulla kommentteja autonvaihdon järkevyydestä, aikataulusta ja lisäksi mutinaa, että E-mersu on hänelle liian iso jne. Tulkitsin siis omavaltaisesti, että hän hyväksyi ehdotukseni ja näin ollen joulun välipäivien aikana laajensin hieman mobile-hakua. pidin siis merkin ja mallin samana, mutta hyväksyin hakukriteeriksi myös mustat nahkapenkit (alunperin katselin vain vaaleita penkkejä, vaikka lapsiperheen järkevä valinta olisi aivan joku muu) ja päätin myös, että webasto ei ollut enää pakollinen vaihtoehto. Näillä muutoksilla sain pari mielenkiintoista hakutulosta ja päätin edetä. Laitoin mobilen kautta kyselyä kolmeen eri paikkaan ja sain nopeasti vastauksen yhdeltä myyjältä. Aloin sähköpostin välityksellä tarkentamaan tietoja autosta ja kyselemään milloin voisin tulla katsomaan autoa sekä miten etenemme asian kanssa yleensäkin. Myyjän kanssa muutaman sähköpostin jälkeen hän yllättäen ilmoitti, että auto on myyty, sori.

Eihän tässä nyt näin pitänyt käydä! :ttu: No, mutta onhan se ymmärettävää, että jos ostaja ilmestyy liikkeeseen, puhuu englannin sijasta saksaa ja lyö rahat käteen niin onhan se auto myytävä. Oikeanhintaiset autot siis menevät nopeasti. Pian myyntiin ilmestyi uusi hakukriteereitäni vastaava auto ja laitoin siitä heti myyjälle kyselyn. Autosta ei ollut vielä kuvia ja ilmoituksessa luvattiin, että kuvia on tulossa nopeasti. Yllätyksekseni automyyjä soitti minulle saman iltana. Selvittelimme asiaa puhelimessa. Auto oli 69tkm ajettu, ensirekisteröity 11/2011 ja siitä löytyi valitsemani varusteet. Auto oli myyjän mukaan hyvässä kunnossa ja tämän sekä monen muun auton hintaa oli juuri laskettu ja heidän tarkoituksenaan on myydä autot nopeasti. Ilmeisesti tämä liittyi vuodenvaihteeseen, jolloin autoista tulee taas ”yhdessä yössä vuoden vanhempia”. Kerroin olevani asian kanssa tosissani ja kysyin miten voin varata auton. Myyjä kertoi, että hän lähettää minulle autosta kuvia ja dokumentteja tms. lisätietoja, jonka jälkeen voin kertoa haluanko auton. Hän painotti, että varauksen takia ei makseta mitään etumaksuja tms. rahoja, vaan että he haluavat tietoa, josko haluan auton. Myöntävän vastauksen jälkeen allekirjoitetaan viralliset paperit ja auto on minun. Auton saa omakseen kun sen on maksanut. Autolla on jonkinlainen ”takuu” ja heidän liikkeensä laatukriteereiden vuoksi auto pitää tarkastaa ja huoltaa ennen myyntiä eli autoa ei edes saa heiltä viikkoon tai kahteen. Näin ollen minulla oli aikaa varata matka ja heillä aikaa hoitaa auto luovutuskuntoon.

Sain autosta kuvat ja dokumentit ja päätin ostaa auton. Alkoi dokumenttien allekirjoitukset ja edestakaiset lähettelyt. Sovimme, että auto on hakukunnossa (rekisteröity ja paperityöt kunnossa) 12.1.. Autossa oli vain kesärenkaat ja saksankitkojen hankkiminen tulisi kalliiksi, koska niitä tarvitaan vain kotiin ajettaessa ja ostaisin autoon kuitekin pohjolankitkat. Laatustandardien vuoksi liike ei voinut laittaa auton alle käytettyjä renkaita ja pitivät tästä pykälästä tiukasti kiinni. Päätin siis hankkia Suomesta kitkarenkaat ja lähetää ne myyjäliikkeeseen, ei tämä nyt niin vaikeaa voi olla: tiedustelu rengasliikkeistä ja toimitusosoite Mannheimiin. Todellisuudessa renkaiden hankkiminen oli hankalaa. Käytin puolikkaan päivän renkaiden hankkimiseen ja silti ei onnistunut. Renkaiden koko oli 255/40 19 ja kantavuus 100 ja sellaisia renkaita ei myyjien mukaan ollut varastossa ja renkaiden lähettäminen taasen ei kiinnostanut ketään (vaikka olisin tietenkin maksanut senkin). Otin siis tuttuun kaveriin yhteyttä ja noin tunti puhelusta rengasasia oli hoidossa ja renkaat lähtivätkin matkaan 29.12.. Palvelua on niin vaikea saada nykyaikana, ensin ei pääse puhelimella läpi, sitten ei ymmärretä mitä pitäisi tehdä tai kaikki on niin hankalaa tai kukaan ei tiedä mistään mitään. Todella turhauttavaa asioida ihmisten kanssa!

Tarina jatkuu...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 14.1.2017 20:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Matkan valmistelua:
Velipoika ilmoitti lähtevänsä mukaani reissuun. Varasin menomatkan lennot ja paluuajankohdaksi laivamatkan Tukholmasta-Helsinkiin. Alkoi kuumottava odotus samalla kuin jatkoimme sähköpostittelua ja soittelua myyjän kanssa. Seurasin renkaiden matkaa kohti Mannheimia, jossa auto oli myynnissä: Tampere-Turku-Malmö-Hampuri-Worms-Mannheim. Maksoin auton etukäteen, jotta näkevät rahojen saapumisen eikä tarvitse kulkea ympäri Eurooppaa kuin Andy McCoy eli ”muutama kymmenendonaa taskussa”.

9.11. sain ilmoituksen myyjältä, että renkaat olivat perillä...tai siis, että vain kaksi rengasta oli perillä ja vielä niin, että ne saapuivat ilman pakettia (yleensä renkaat kahden paketeissa). Mitä helvettiä! Kuka on mennyt avaamaan paketit kesken toimituksen, miksi vaillinainen toimitus on otettu vastaan ja ennen kaikkea, missä h-e-l-v-e-t-i-s-s-ä on mun renkaat? Muutama päivä meni nopeasti ja asia ei edennyt, myyjäkään ei edistänyt asiaa vaan oletti minun tietävän missä renkaat ovat. Olin lähettänyt 4 rengasta ja heillä ei ollut kuin 2, joten ongelma oli heidän päässään. Toki myös minulla oli ongelma, suunnitelmat menisivät mönkään ilman renkaita. Aikataulut oli järjestetty ja matkat tilattu, muutoin koko tammikuu oli ihan täynnä töitä eli tämä oli ainoa paikka matkustaan Mannheimiin. Sain viestejä, että renkaat ovat löytyneet kuljetusliikkeen varastolta Wormsista eli homma ok.

Tämän lisäksi olin patistanut vaimoa laittamaan autonsa myyntiin, jotta pihalla ei makaa ylimääräisiä autoja ja kassavirta on aina kiva asia. Pesetin vaimon auton perjantaina ja laitoimme sen myyntiin samana iltana ja auto oli myyty lauantaina ennen puoltapäivää, farkut viedään käsistä (kuten suomalaisessa sketsisarjassa sanottiin). Auton luovutimme toki vasta keskiviikkona illalla 11.1., koska perheessämme tarvitaan kahta autoa.

Matkaanlähdön aattona olimme siis yhden auton loukussa, kun automyyjältä tuli viesti, jossa hän pyysi minua soittamaan. Hän kertoi, että ei niitä kahta puuttuvaa rengasta ole löytynytkään ja autoa ei saada edes viimeisteltyä luovutuskuntoon, :ää: koska eivät lähde kesärenkailla ajamaan autolla tulliin tms. paikalle, jossa katsotaan auton runkonumero ja saadaan kilvet. Kerroin hyvin suorasanaisesti, että olen tulossa huomenna ja auto luovutetaan minulle talvirenkailla kuten on sovittu ja että en ole kiinnostunut kenen talvirenkaat autossa on, mutta tulossa ollaan kuitenkin. Myyjäkin siinä hieman kiivaili, koska oli itsekin asian takia stressaantunut. :quarrel: Saimme kuitenkin yhteisymmärryksen, että autonrenkaita etsitään edelleen kuljetusliikkeen varastolta ja odotetaan viimehetken ihmettä. Punnitsimme veljeni kassa tarkasti, että lähdemmekö reissuun vai emme.

Päätimme lähteä.

Tarina jatkuu...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Autonhaku alkaa:
Viimeinen yö kotona oli vähäuninen tai lähes uneton, niin oli ollut myös edellinen yö. Olin murehtinut renkaita, vaikka vaikutusmahdollisuuksia minulla ei siihen ollut. Typerää märehtimistä. Aamulla ylös klo 4:30, velipoika tulisi hakemaan klo 5:00 ja lento lähtee klo 08:00.
Välilasku Tukholmaan, jossa laitoin viesti myyjälle ja kysyin tilannetta renkaiden osalta. Kerroin myös, että jos mun renkaita ei löydy niin alkaa hankkimaan saksankitkoja, koska auto pitää saada lähtökuntoon. Automyyjä vastasi, että saksankitkojen toimitusajat 2-3 päivää. Mielikuvitus oli siis myyjällä nolla, kuten saksalaisilla yleensäkin (prosessista ei osata poiketa silloin kun sitä vaaditaan). Vastasin, että aikataulu ei kelpaa, lähtisimme autolla tänään kohti Suomea, joten rankaatkin tarvitaan heti. Myyjä vastasi, että ei pysty. Enpä vastannut enää mitään, sillä vitutti kuin pikku oravaista. :evil:

Olimme aikoneet mennä Frankfurtista Mannheimiin junalla, mutta rengasepisodin vuoksi päätimme ottaa vuokra-auton ja lähteä rengasliikkeisiin kysymään renkaita, sillä kai nyt jostain liikkeestä löytyy moiset renkaat, olemmehan autoilumaassa ja nyt on talvi. Päästyämme Frankfurtiin soittelin muutamalle rengasliikkeelle ja kyselin renkaita. Sormi meni monessa paikkaa suuhun, kuulemma 19-tuumaisuuden takia eli ei ollut hyllyssä. Tämä hieman yllätti, eiköhän nyt joka Mersussa ja Bemarissa oo vähintään tuon kokoiset renkaat, joten luulisi nyt jostain löytyvän.

Meidät neuvottiin johonkin Euromasterin putiikkiin ja luvattiin tekstiviestillä myös osoite, osoitetta ei koskaan tullut. Koska alkuperäinen tarkoitus ei ollut mennä vuokra-autolla, niinpä meillä ei ollut ennakkovarausta. Autoja oli joka paikassa vähän jäljellä ja saamamme Alfa Romeo oli törkyhintainen. Kävimme parissa rengasliikkeessä, johon saimme ohjeet mennä, mutta kummassakaan ei kuitenkaan renkaita ollut. Lisäksi tulimme paikalle juuri sopivasti lounasaikaan, jolloin rengasliikkeet olivat kiinni. Palveluhalukkuus oli huonoa ja muutoinkin kiinnostus tarpeeseeni oli nihkeää. Olimme lähdössä uuden vinkin perään, mutta päätin soittaa automyyjälle tilannekatsausta varten. Myyjä ilmoitti ohimennen, ikäänkuin sivulauseessa, että kaksi muuta rengasta on löytynyt ja auto olisi valmis reilun tunnin kuluttua. Eli sain tämän tiedon sattumalta. :shout:

No, nilkka suoraksi ja kohti Mannheimia. Reilut kolmevarttia ja olimme autoliikkeen pihassa. Iso merkkiliike, jonka takana oli vaihtoautojen halli ja sen takana oli myyjien toimistot. Sieltä löysimme keikarimaisesti pukeutuvan nutturapäisen nuoren miehen, joka esittäytyi automyyjäksi, jonka kanssa olin hommaa hoitanut. Hän oli pahoillaan mitä oli tapahtunut, mutta huomasi hänen olevan selkeästi rauhallisempi, koska tilanne oli ratkeamassa. Kaveri oli nuori ja kun tilanne ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan niin paletti hajosi välittömästi, ehkä tämä korjaantuu iän ja kokemuksen myötä.

Jonkin aikaa odoteltuamme hän laittoi autoon jotkin väliaikaiset siirtokilvet, joiden kanssa voisimme ajaa hänen antamaan osoitteeseen, jossa pöydän nro 6 takana olisi Herr. Daub (joka puhuu myös englantia). Siellä tämä virkamies katsoisi, että auton runkonumero täsmää papereiden kanssa ja antaisi meille kilvet, jotka automyyjä kiinnittäisi myöhemmin autoomme. Aikaa oli puoli viiteen asti eli noin puolisen tuntia.

Ajoimme noin 10 minuuttia ja löysimme rakennuksen, sisältä löytyi oikea pöytä ja kaveri, mutta englantia ei kaveri osannut. No, hän tiesi odottaa meitä ja hänellä oli kilvet ja paperit jo valmiina. Automme oli parkissa talon viereisellä bussien kääntöpaikalla, jossa katsoimme ensin moottoritilasta koodin. Kun olimme katsomassa auton sisältä koodia, niin paikalle porhalsi bussi ja kuski alkoi soittamaan torvea, olimme siis pahasti hänen tiellään. Virkamies säpsähti ja sanoi ok (en tiedä ehtikö edes lukea koodin loppuun asti), ojensi paperit ja toivotti hyvät jatkot.

Osoite rekisteröintipaikkaan
Kuva

Autolla pikapikaa liikkeeseen, kilvet kiinni ja helvetinmoinen paperirumba, ei minulla vaan myyjällä. Myyjä hikoili, ruksi ruutuja ja allekirjoitutti minulla papereita. Melkoista on byrokratia. Hän oli kuulemma liikkeen ainoa, joka ”suostuu” myymään autoja ulkomaille eli EU:n sisällä, sillä muut eivät pidä byrokratiasta. Venäjälle ja Marokkoon myyminen on kuulemma helpompaa kuin EU:n sisällä myyminen, ilmeisesti alvien palautuksien tms. muiden kommervenkkien takia.

Kello alkoi olla jo viisi, kun saimme kaiken valmiiksi. Laitoimme navigaattorin puhumaan englantia ja kävimme muutamia asioita läpi auton käytöstä. Kesärenkaat olivat pakattuna autoon, yksi takaluukussa ja loput takapenkillä. Laitoimme ne turvavöillä kiinni, jotta todennäköisyys kuolla äkkijarrutuksen tai törmäyksen sattuessa olisi pienempi. Lopuksi kättelimme kohteliaasti ja samalla kysyin myyjältä, että mitä tuumaisi, jos ostan seuraavankin auton häneltä (halusin nähdä miehen ilmeen): hän sanoi, että se kyllä sopii, mutta kesäaikaan, jotta vältytään rengasjumpalta. Oikeasti hän varmaan :hang:

Tarina jatkuu...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 14.1.2017 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kotimatkalla:
Suunnistimme veljen kanssa peräkkäin kohti Frankfurtin lentokenttää, johon palautamme vuokra-auton. Heti autobahnalle siirryttäessä huomasin, että en muistanut auton olevan niin mukava ja hiljainen. En tiedä vertasinko sitä siinä vaiheessa vuokra-Alfaan (Giulia), joka oli kaikin puolin karmean ilmestys, vai oliko se Saksan teiden sileys taas joka yllätti. Ohjaus oli kevyt, mutta ihanan tahmea, eikä palauttanut kunnolla, ihan kuin vanhalla Mersulla ajais...aah... 8) Auto siis tuntui vanhanaikaiselta, mutta mukavalta, ihan niinkuin minäkin. :rollin:

Reitti oli aikataulutettu ja suunniteltu jo aikoja sitten valmiiksi, joten eikun sitä toteuttamaan. :kuski: Ensimmäinen etappi oli ajaa Mannheimista Puttgardeniin, matkan varrella Kassel, Hannover, Hampuri. Alla oli siis pohjolan kitkat, joten hirveän suuria matkavauhteja emme voineet ottaa, jotta renkaat eivät sula alle. Matkaan oli varattu 7 tuntia. Tälläkin foorumilla ollaan mainittu Kasselin mäet (8% nousut), joten ne tuli koettua, mutta koska oli pimeää kuin mörön perseessä niin eipä niistä ole hirveästi kerrottavaa. Lämpötila oli 2 ja 3 asteen välillä ja satoi vettä tai räntää. Tiet eivät olleet kuitenkaan liukkaita.

Välillä pysähdyimme rekka-Penan tapaan huoltoasemalle: tankkaus, vessatauko, syötävää ja kahvia mukaan, sitten taas ”säkki päässä” pimeyteen. Toinen siis ajoi ja toinen torkkui vieressä. Hotellia ei oltu varattu, koska lähtiessä ei oltu varmoja aikataulusta eli milloin päästään Tanskan puolelle. Puttgardeniin tulimme 00:45 ja pääsimme suoraan lautalle, lautta oli melkein tyhjä.
Kuva
Kuva

Lautalla molemmat ottivat taas torkut ja ostimme taas matkaevästä.
Tässä kuva torkkupaikalta.
Kuva

Tanskan puolella tarkastettiin passit, niinkuin Schengen-alueella nykyään tehdään. :roll: Sama tapahtui myös saapuessamme sillan yli Malmön puolelle. Koska emme olleet pakolaisia vaan muuten vaan köyhiä suomalaisia saimme jatkaa matkaa vain passia vilauttamalla.

Pysähdyimme Helsingborgissa ja otimme molemmat torkut autossa, rest-toiminto vaan päälle ja unta kuuppaan. No, itseäni ei sitten kuitenkaan nukuttanut kovinkaan pitkään, joten hyppäsin takaisin kuskin pukille ja annoin velipojan nukkua. Matka eteni Jönköpingiin asti, jossa söimme aamupalan.
Kuva

Sen jälkeen Tukholmaan, jossa olimme puolen päivän jälkeen. Laivaa piti olla odottamassa klo 15:30, joten olimme lopulta hyvissä ajoin perillä. Laivalla saatiin univelat kuitattua pois, joten reissun jälkeen ei ihmeemmin edes väsyttänyt.

Tarina jatkuu...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 15.1.2017 0:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Loppuyhteenveto matkasta:
Lähtötilanne oli vaikea ja otimme riskin lähteä matkalle vaikka renkaita ei vielä siinä vaiheessa ollutkaan. Olimme varautuneet siihen, että joudumme viivästyttämään paluuta, jos emme saa minkäänlaisia talvirenkaita ekan päivän aikana. Toki riskinä olisi ollut myös tulla tyhjin käsin takaisin, mutta olimme asennoituneet, että kyllä auto sieltä tuodaan mukanamme, vaikka sitten väliaikaisilla renkailla.

Vältimme reissulla monta "katastrofia" tai viivästyksen aiheuttajaa viime hetkillä:
- lähettämäni renkaat löytyivät viime hetkillä, emmekä ehtineet ostamaan ylimääräisiä talvirenkaita, joihin olisi mennyt ylimääräinen tonni, renkaiden löytyminen mahdollisti myös paluumatkan suunnitelmien mukaan ja ilman ylimääräisiä hotellivarauksia ja lauttamatkojen siirtoja
- uutisista huomasimme, että Suomen merillä oli ollut meidän ajomatkan aikana myrskyä, tämänkin vältimme
- myös Keski-Eurooppa oli ollut sekaisin ja Frankfurtissa oli lähtömme jälkeen satanut lunta helvetisti ja liikenne sekä tiellä että taivaalla oli kärsinyt keskeytyksistä, tämänkin alta pääsimme pois

Kustannukset:
- Lentomatkat kahdelle Hki-Tukholma-Frankfurt: 146€
- Vuokra-auto + naftat: 158€ + 25€ (tämä ylimäärinen kustannus, junalla oli tarkoitus mennä Frankfurtista Manheimiin.
- Laivamatka Tukholma - Helsinki 2 hlöä ja auto: 160€
- Tämän lisäksi pari tankkia naftaa ja parkkimaksu Hki-Vantaan lentokentällä (jälkimmäinen meni velipojan piikkiin, niin en tiedä summaa) ja tietenkin ruuat, mutta pitäishän sitä muutoinkin syödä.

Edit: Tähän vielä Puttgardenin-Rödby -laivamatka 78€ ja Juutinrauman sillan ylitys 50€.

Tarina jatkuu (seuraavassa viestissä jo hieman autosta)...
Viimeksi muokannut bercedes menz, 15.1.2017 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Välikysymys: Miksi niin monet Saksantuojat ajavat tuliaisensa Suomeen? Auton saa kotipihaan vaikka kuinka monen mutkan takaa Saksasta 800 eurolla ja logistisesti hyviltä alueilta sitten halvemmalla. Olen ajanut itse meidän perhepiiriin ostetut kolme autoa sieltä ja loput neljä ollaan tuotettu rekalla.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:Välikysymys: Miksi niin monet Saksantuojat ajavat tuliaisensa Suomeen? Auton saa kotipihaan vaikka kuinka monen mutkan takaa Saksasta 800 eurolla ja logistisesti hyviltä alueilta sitten halvemmalla. Olen ajanut itse meidän perhepiiriin ostetut kolme autoa sieltä ja loput neljä ollaan tuotettu rekalla.
Kerran olen tuottanut auton. Tämä haku oli mulle eka kerta, joten sen takia oli pakko päästä matkalle. Jälkikäteen ajatellen, olisin tuottamalla päässyt vähemmällä stressillä, mutta kyllä se jo nyt tuntuu siltä, että oli stressin väärti. Ehkä...
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Itse autosta:
En uskonutkaan, että tästä tulisi mitenkään suosittu topikki, mutta pian se on entistä vähemmän suosittu.
Pitkitetään jännitystä vielä muutaman kuvan verran, jotta ehdin saada etumatkan ennenkuin mädät tomaatit alkavat lentää... :kivalla_paahan:

Nyt alkaa tulla vihjeitä siitä mihin oikein olen käteni lykännyt.

Kuten jo mainitsin, auto tuntuu kuin ajaisi vanhalla Mersulla, käsijarrukin löytyy vanhasta tutusta paikasta...
Kuva

...lisäksi on viisarikello, joka on löytyy myös useasta tähtikeulasta...
Kuva

Kuva

Muutosta Mersuun oli mm. vaihdekeppi, joka on sijoitettu keskelle kabiinia...
Kuva
Tosin käsi hakeutuu koko ajan ratin viereen, josta vaihdekeppi on löytynyt viimeiset vajaa puolitoista vuotta.

Omani on lyhyt versio, sillä olen sulka päässä reilut puolitoistametrinen eli pitkää en olisi tarvinnutkaan. Sisustukseksi tuli tumma vaikka vaaleaa alunperin halusin...
Kuva

...halusin myös Dynaudion stereot, jotka näytti olevan suuressa osassa autoja...
Kuva

Onkohan joku jo arvannut?

Kuva

No, oli miten oli, kyseessä on kuitenkin vitun Volkkari!
:eec: :firing:

Ja viimeistään nyt ne kaikki kolme, jotka ovat tätä lukeneet, sulkevat topikin :lol: ja ovat varmoja allekirjoittaneen mielenterveysongelmista. :arsespank: :idiot:

Auto liikkeessä, vielä puhtaana
Kuva
Kuva

Paskaisena ja suolattuna parkkihallissa
Kuva
Kuva
Kuva

Saksalaisten teiden suolattomuuden myytti on ainakin purettu. Ei Suomessa edes ole niin montaa suola-autoa kuin mitä näin matkalla Frankfurtista-Hampuriin.

Kotipihassa
Kuva

Joo, eli Phaeton tuli hankittua. Tällaisesta aloin unelmoimaan kun tajusin, että kyseessä ei olekaan Audi A8:n sisarmalli vaan Volkkarin oma tekele, jonka tekniikan (mm. alustan) on saanut myös Bentley Continental.

Auto on siis 3,0 V6 (240hv) eli taitaa olla sama kone, jota on Audeissa. Laatikko normaali 6-vaihteinen automaatti. Neliveto on jatkuva. Autossa on tuplalasit, joten auto on hiljainen. Nuo Nokialaiset kitkan vaan on meluisat. No, renkaat toisaalta pitää kuin tauti, vai johtuukohan se nelivedosta?

Tässä silloisen VW:n pääjohtajan, Ferdinand Piechin, vaatimuslistaa tulevalle autolle. http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Phaeton

Tehtävän evästeeksi Piechin sanotaan antaneen insinööreille 10-kohtaisen luettelon vaatimuksia, jotka auton tulisi täyttää, sekä lähes rajattoman budjetin. Kymmenen kohdan vaatimusluettelo ei ole vuotanut julkisuuteen, mutta siitä kerrotaan mm. että Piech vaati auton suoriutuvan koko päivän kestävästä matkanteosta 300km/h matkanopeudella 50 asteen helteessä niin, että auton ilmastointilaite pitää matkustamon tasaisessa 22 asteessa.

Hanke oli varsin kunnianhimoinen, sillä siitä oli tarkoitus saada S-Mersulle kilpailija tai jättää S-Mersu taakse. Tässä kohtaa palstaveli nauraa jo ääneen. :lol:

Auto on ilmeisen luotettavan pelin maineessa ja paikallisen huollon mukaan auton perushuoltaminen ei ole erityisen kallista. Tietenkin rikkontuva osa voi olla kallis mm. ilmajouset tms.

Laakkosella (jonne en aikonut autoa viedä) Phaetonia huoltaa ihan omat/omalaatuiset miehet (miksei naisetkin), joilla on kyseinen ”erikoisosaaminen”.

Tätä autoa varten rakennettiin Dredseniin oma tehdas, joka on muodoltaan pyöreä, läpinäkyvä eli lasista tehty ja kokoonpanon lattia on vaahteraparkettia.
Kuva

Suunnitteluun ja valmistamiseen panostettiin, mutta myynti siis sakkasi pahasti, koska eihän kukaan halua maksaa Volkkarista tai Passatin näköisestä autosta aivan helvetisti.

Tämän minunkin autoni hinta oli laskenut viidessä vuodessa ja vajaassa 70tkm aikana noin 75%. Tässä kohtaa nuuka suomalainen ilmestyy paikalle, kun edustusauton saa pilkkahinnalla.

Jopa Jeremy Clarkson tykkää autosta https://www.youtube.com/watch?v=xm2swohEtYM

Edit: päivitin muutaman matkakuvan noihin aikaisempiin kirjoituksiin. Kuvia ei ole paljon, koska oli aivan helevetin pimeää kotiinpäin ajaessa.
Viimeksi muokannut bercedes menz, 15.1.2017 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Hieno auto. Kerro kokemuksia miten elo sujuu ja matka taittuu.

Toinen erikoinen auto mitä ei juuri Suomessa näe on Citroen C6. Nettiautossa niitä on muutamia mutta olenkohan kerran nähnyt livenä.

En kyllä muista Phaetonia nähneeni?

Hiljaisia ja turvallisia kilometrejä uuden kulkineen kanssa.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Erinomaisen mukavaa tarinaa, jos jotain mielellään lukee niin näitä.
Kiinnostavaa on myös seurata edelleen mersumiehen elämää volkkarin kanssa, vaikkakin tyystin erilaisen kuin mitä sana "volkkari" mieleen tuo...
oulaistenliikenne.fi
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Nää kunnlla kirjotetut hakujutut on mahtavia!

Onnee uudelle pitoautolle LOL!!!!! (mä en kyllä enää morjesta sulle kylällä :wink: tai no ehkä kun opin tunnistamaan auton, erottuuhan tuo vaggimassasta)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Alkutarinasta vähän odottelin Cadillaciä tms, mutta ei pöllömpi tämäkään, onnittelut!
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Hese126
Mr. VaihtaaKuPaitaa
Viestit: 1904
Liittynyt: 19.10.2010 12:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hese126 »

On kyllä erinomaisen viihdyttävä lukukokemus. Eikä tuo autokaan paha ole, mutta että S mersun kamppaaja, näääh.

Onnea taipaleelle ja turvallisia kilometrejä.
Tuuria kuin Aku Ankalla.
s211, 270cdi,7-p.A

ex-Honda Shuttle -97, 2.2i A 7-p.
1500S 2105 lada -95, navetassa.
® Mesen linttaklubi -Kuluttaa ja kans kulukee.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Hyvä kertomus, jos joskus ostaisin ulkomailta auton varmaan toisin sen ajamalla.
Paljon muuten maksoi väli Puttgarden-Rödby , ilmeisesti ei ollut ennakkoon varattu?

Niin ja mielenkiintoinen auto tuommoinen, onnea!
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Kiitoksia kaikille osanotosta.

Itselle oli kynnys katsella muita merkkejä, sillä tähdenmuotoiset silmälasit oli vahvasti silmillä. Eli yritän nyt kaikin keinoin vakuutella, että yritin kyllä hommata Mersun, mutta jossain meni vikaan ja näin kävi, juuh. :roll: :? Onneksi auto on vanhanaikainen, joten mersumaisuus säilyy. Ja onhan tuossa pihassa edelleen tuo Eemeli, joten Mersun rattiin pääsee kyllä haluttaessa.

Tuosta mun laskelmasta puuttuu muuten juurikin nuo Puttgarden-Rödby 78€ ja Juutinrauman silta 50€, hyvä kun tuli asia puheeksi. Lauttamatkaa ei varattu etukäteen, koska ajateltiin, että keskellä yötä ei ole jonoa. Ei ollut. Tuolta voi katsella lipunhintoja: https://www.scandlines.com/tickets-und- ... rodby.aspx

Pitoautosta en uskalla enää edes mainita :lol:, niin monta kertaa on tullut syötyä sanat. Koska vanha Mersu on edelleen perheessä, niin vaimolle voi morjestaa kun näkee kylillä. :wink:

Tässä kuvassa tää mun Ässänkamppaaja vaanii sitä aitoa ja alkuperäistä
Kuva :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Jos haluaa ajaa Saksasta Ruotsin kautta kotio, niin hyvä vaihtoehto on myös Sassnitz-Trelleborg. Viime kesänä käytin tuota ja hinta auton kanssa oli 40e ilta/yölaivalla. Laivamatka taisi kestää 3-4h.

En hetkeäkään miettinyt sitä toista vaihtoehtoa juutinrauman sillan kautta, kun pelkkä siltamaksu olisi ollut kalliimpi kuin tuo laivamatka.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Andy kirjoitti:Jos haluaa ajaa Saksasta Ruotsin kautta kotio, niin hyvä vaihtoehto on myös Sassnitz-Trelleborg. Viime kesänä käytin tuota ja hinta auton kanssa oli 40e ilta/yölaivalla. Laivamatka taisi kestää 3-4h.

En hetkeäkään miettinyt sitä toista vaihtoehtoa juutinrauman sillan kautta, kun pelkkä siltamaksu olisi ollut kalliimpi kuin tuo laivamatka.
Vaihtelee suuresti, joskus ollaan menty 55 eurolla yli siitä, 2h ja auto.
Viimeksi ei menty kun olisikin maksanut rapiat 200 euroa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Toivottavasti keskivertoa toimivampi volkkari. Valitettavasti Phaetonin myyntilukujen notkahdus ei johdu pelkästään siitä että ostajat olisi hoksanneet volkkarin merkin vasta vuosien varrella, tuskin ulkonäöstäkään.

Tervettä järkeä osoittaa muiden merkkien kokeilu eikä se ehdoin tahdoin yksistään mersussa pitäytyminen.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tähtikuljettaja kirjoitti:Toivottavasti keskivertoa toimivampi volkkari. Valitettavasti Phaetonin myyntilukujen notkahdus ei johdu pelkästään siitä että ostajat olisi hoksanneet volkkarin merkin vasta vuosien varrella, tuskin ulkonäöstäkään.

Tervettä järkeä osoittaa muiden merkkien kokeilu eikä se ehdoin tahdoin yksistään mersussa pitäytyminen.
Joo, tätä toivotaan. Mä en tiedä nousiko myyntiluvut koskaan eli ei oo ollut notkahdusta, kun on aina myynyt huonosti. :D Tässä autossa hinta-status ei täsmää. Tuon mun härvelin hinta on ollut Saksassa uutena 90K€ ja mobilessa oli myynnissä samanmerkkisiä värkkejä, joiden hinta on ollut uutena 110K€. Siihen hintaan saa jo muita paljon arvostetumpia merkkejä, joilla ei ole kansanauton mainetta. Tuossa aikaisemmin laittamassani videossa Clarksonkin nauraa Volkkarille, joka maksaa yli 65000£. :shock:

Volkkarin kanssa kehtaa parkkeerata asiakkaan pihalle, kun taas vm. -87 Mersun kanssa ei oikein voi, kun asiakas on sitä mieltä, että pihaan tuli öky-Mersu. :lol:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
masa66
saabisti
Viestit: 691
Liittynyt: 23.3.2007 8:28
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja masa66 »

Järkivalinta, paljon autoa "pienellä" rahalla, turvallisia kilometrejä.

t. masa
Find your own road...

Ex-W124 E280T
Ex-W124 300E 4matic
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Erittäin hieno kertomus. Onnittelut XL Passatin hommaamisesta! :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Kuvista ajattelin että olis Lexus ja käsijarrukuvan perusteella Volvon Black line, mutta VW se sitten olikin. Onnea hankinnan johdosta! On mullakin ollut Mersun jälkeen VW, toki malliston toisesta päästä. :)

Niin ja sen Volkkarin jälkeen taas Mese :wink:
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
Mou
Viestit: 1630
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mulle tuli taas vaihdekepistä ja sisustasta aamutuimaan mieleen 300C, mutta hyvä on tämäkin joskin piskuinen moottori vähän kummastuttaa. Autohan on aika tankki, koska ei omaa aa'kaseista tuttua SpaceFrame aluminirunkoa vaan on terästä. Muuten tekniikka on samaa kuin kaseissa. Alusta sitten onkin melko paljo parempi, koska on sukua enempi Bentleylle. On kerrottu että tämä olisi paljon ylellisempi kuin A8. Hieno tarina ja hieno auto kaiken'kaikkiaan. Onnea!

Alkoi taas autokuume täälläkin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Volkkarilla on kaksi mallia jota ei voi volsuksi kutsua ne on jotain aivan muuta laadullisesti ne ovat Phaeton ja Touareg

äänieristys on jotain muuta kuin kuplassa
vanha v10 on mojova moottori jo vakionakin muutamasta on bitit peukaloitu ja siitähän tulee ihan tajuton
ei nyt kuitenkaan ihan tommonen
https://www.youtube.com/watch?v=Hdd7Tq3w2r0

samoin audin 8 sarja on kaukana normi audista
joku joskus sanoi että pensalla pestään pensselit no dieselihän ei sovellu edes siihen pesuun
https://www.youtube.com/watch?v=8Jed_au6LZQ
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Onnea uudelle autolle, mielenkiinnolla odottelen miten VAGinaattori pelaa, kyllähän sitä Mersumies aina välillä hairahtuu, mutta jostain kumman syystä aina palaa takaisin tähdelliseen (vrt. allekirjoittanut & Skoda Octavia / Citroen C5)
Pappi kirjoitti:Toinen erikoinen auto mitä ei juuri Suomessa näe on Citroen C6. Nettiautossa niitä on muutamia mutta olenkohan kerran nähnyt livenä.
Meidän kylillä on yksi C6, on kyllä jäätävän coolin näköinen ja oloinen peli. Jos olis enemmän pelimerkkejä hukattavaksi autoihin, olisin jo kokeillut myös C6:sta
Viimeksi muokannut Vanja-eno, 02.10.2017 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Tuo on kyllä varmasti hinta-laatusuhteeltaan paras auto, jonka voi ostaa.
Mutta helvetin tylsän näköinen ja lattea imago, ei mikään ihme että ei
koskaan tuottanut VW:lle rahoja takaisin.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Makia kampe ja on tosiaankin hiljainen. Joskus Tapsan kans vertailtiin niin tuntui että hiljaisempi kuin W220 :roll: Valaistus meni minun makuun jo vähän överiksi. Muuta ei oikein jäänyt mieleen... Hyvä talviauto nelivetoineen eikä edes naftasyöppö.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Mitenkähän on osat hinnoitelleet?
Vw/Bentley kumpi vetää voitot
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Harald
Viestit: 270
Liittynyt: 21.11.2007 11:52
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Hieno auto ja tarina. Onnittelut uudelle.

Hakureissun laajuinen vertailu VeeWeen ja E-Mersun väliltä seuraavaksi tiskiin, kiitos. 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”