S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85 kokeilua. Siirrytty bensaan takaisin.

Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

S500 rajoittimen poisto / "lastutus", NYT re85 kokeilua. Siirrytty bensaan takaisin.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Katselin testerillä että on 210kmh rajoitin japanissa ollu tossa ja eipä se näyttänyt siitä muuttuvan minnekkään vaikka valitsi sen 250.

Toi on aika lussu 225kW tehoiseksi (toki painaa).

Mites toi rajoitin lähtee?

Minkälaista "lastutusta" tohon löytyisi että heräis vähän paremmin? Jotenkin tuntuu että laatikon ohjaus on esteenä lähtöhaluihin. Käsin joutuu kakkoselle pudottelemaan jos haluaa että alkaa liikahtaa. Ja jos joutuu käsin veivaamaan niin mitäs iloa siitä automaatista sitten on... Oiskohan s55 lootassa ohjelmassa jotain eroa viissataseen... jotain käyttökelpoista?

Aattelin että jos moottorinohjaukseen kopioisi euroversiosta semmoisenaan niin uskaltaisi saksassakin ajella sitten. Ei toi mikään pakko ole toi lastutus.

Onkos kellään lastua s500:ssa kokeiltu?
Viimeksi muokannut AK47, 07.12.2021 11:35. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Joo on laiska, tästä syystä olen kattelemassa toista autoa..s55 amg kompressor
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Onko kukaan kokeillut tota digituningin kauppaamaa

225 kW (306 hp) 225 kW/306 hp 460 Nm 250 km/h
-> 240 kW/326 hp 485 Nm 265 km/h

Maksaa 550 mikä on toki aika paljon lukuihin nähden.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Starilla pitää muuttaa auton markkina-alueeksi muu mailma eli ROW ja sen jälkeen on toivoa löytää 250. Varma en ole mutta koita.

Musta 5-sataa on ihan ok hinta. Ei kannata verrata hintaa ja luvattuja lukemia, vaan kokonaisuutta. Itse kärvistelin saman rajoitin asian kanssa kun halusin kokonaan pois ja lopulta päädyin Kleemannin softaan.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:Starilla pitää muuttaa auton markkina-alueeksi muu mailma eli ROW ja sen jälkeen on toivoa löytää 250. Varma en ole mutta koita.

Musta 5-sataa on ihan ok hinta. Ei kannata verrata hintaa ja luvattuja lukemia, vaan kokonaisuutta. Itse kärvistelin saman rajoitin asian kanssa kun halusin kokonaan pois ja lopulta päädyin Kleemannin softaan.
Voisipa olla alueseen liittyvää. Onko se ME2.8 alla vai jossain muuallapäin?

Pitäis varmaan katsella euroopan s500 vehettä rinnakkain niin näkis mitä asetuksia niissä on tai kopioida koko boksi...

Juu jos ois vaikka s55 tai edes s600 niin vois maksaa kyllä halukkaammin mutta nyt 8 tonnin karvalakkimalli kyseessä niin maksuhalukkuus on matala jos pelkästään huomaa vain rajoittimen poistuneen ja yhtä nuhainen edelleen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

jotain vikaa taitaa olla autossa jos nuhaselta tuntuu? 6,5s lupailee tehdas 0-100 kuitenki. tietysti riippuu mihin on tottunu :D
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

simoks kirjoitti:jotain vikaa taitaa olla autossa jos nuhaselta tuntuu? 6,5s lupailee tehdas 0-100 kuitenki. tietysti riippuu mihin on tottunu :D
Selvästi nuhaisempi kuin c36 ja s600 m137 myllyllä. Siis oikein kunnolla odotuttaa ennenkuin menohalua ois. Tehopainosuhdetta kun ajattelee niin tommosia 6-7 sekunnin menijöitähän noi ois kaikki. En ole kellottanut paljonko ottaa 0-100.

Voi siellä ollakin vikaa mutta testerillä ei löydy mitään...

No, ei ensimmäinen asia mikä pitää tutkia mutta todo listalle pääsee.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
simoks
Retro-HVM
Viestit: 791
Liittynyt: 30.10.2010 17:56
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kokeileppa tuota 0-100 huvikses paljonko tulee lukemaks. Toki niinkun mainitsit niin jos laatikko ei toimi oikein niin nappaa äkkiä suorituskykyä pois vähän niinkun vanhoissa mersuissa kickdown vaijeri jos liian löysällä niin auto ajelee aina isoimmalla vaihteella taajamassakin ja ei vaihda herkästi pienempää pesään :roll:
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minkäslaisella aikavälillä nämä "oppii" uudet kujeet laatikon osalta, kun ajotapa muuttuu, jos on ensin ajettu pidempään jotain bulevardimatelua? AK47 varmaan nuo adaptaatiot jo resetoinut, mutta eipä paljoa aikaa ota kokeilla muillakaan....tyyliin virtalukko kakkos asentoon, kaasupoljin täysin pohjaan ja pidä siellä 10sek, ja sitten virrat pois...ja eikun opettamaan autolle ripeämpiä lähtöjä, niin oppii tavoille :wink:

Tuossa näyttäis olevan yleisohje tarkemmin selostettuna:
http://www.mercedesmedic.com/reset-merc ... tructions/
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ei se kick-down kiihdytys kuitenkaan pappa-ajostakaan miksikään muutu.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Juu ei muutu, mutta kuten AK47 tuossa aiemmin kertoi, että joutuu vaihdekepillä puljata pienempää pesään että lähtee kulkemaan edes jotenkin, niin onhan siinä joku "pois oikeasta" jos laatikko ei sitä itse tajua tehdä? Johon ehdotin tätä adaptaatioiden nollausta ja opettaa laatikko agressiivisemmalle ajolle.

Sitten se kickdown kiihdytys ainakin omassa diisseli ässässä tekee sen, että kierrättää joka vaihteen rajoittalle, jolloin ollaan todella kaukana parhaan tehoalueen käytöstä ja auto kiihtyy huonommin kuin laatikon itse päättämänä parhaasta kiihtyvyyden alueesta...
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
harriba
Viestit: 36
Liittynyt: 06.2.2007 22:44

Viesti Kirjoittaja harriba »

Laiskuushan on suhteellista, mutta ainakaan omaa S500:stani en laiskaksi haukkuisi. Tosin käskemättä se ei kulje, eli ripeästi liikkuminen vaatii joko käsin vaihtamista tai sitä että survoo lämän tiskiin kickdowniin asti. Ei tuo bensavapari samalla tavalla vastaa välittömästi kaasuun alakierroksilta kuin jokin kunnollinen kuutosdieseli. Motarilla kaikki 306hp ovat mukavasti käytössä.

Tiuhemmalla perävälityksellä varmaan saisi ihmeitä aikaan. Normaaliajossahan kierroksia ei tarvitse nostaa yli 2000 r/min.

Mun oma fiilis on että tämä S500 on selvästi innokkaampi liikkumaan kuin mun aiempi E500. Olikohan btcf:llä joku juuri mainostamassa S600 twin turboa €16.000 sopuhintaan. Siitä voisi saada jonkinlaista verrokkia.

Ymmärtääkseni ainoa selkeä lisätehon lähde noissa tuning chipeissa tulee vain siitä, että nostetaan oktaanivaatimus jostain kehitysmaatasolta 98:iin. Ei kait ne chipit vaihteistoon vaikuta millään tavalla? Kaasun annostelun kuvittelisi olevan täysin softan asia, joten sitä ehkä voi chipillä avittaa.
Ex: W115 220A -72 (kaunis mutta mätä), W123 230 -76 (Auto), 525ixTA -95 (mainio), X3 3.0DA -05 (tylsä), S211 500TA4M (high maintenance), E61 525ixT (menetteli), E39 530d (parasta A-luokkaa)
Nyt: W220 S500 (rock), R1100RT (roll)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

harriba kirjoitti:Laiskuushan on suhteellista, mutta ainakaan omaa S500:stani en laiskaksi haukkuisi. Tosin käskemättä se ei kulje, eli ripeästi liikkuminen vaatii joko käsin vaihtamista tai sitä että survoo lämän tiskiin kickdowniin asti. Ei tuo bensavapari samalla tavalla vastaa välittömästi kaasuun alakierroksilta kuin jokin kunnollinen kuutosdieseli. Motarilla kaikki 306hp ovat mukavasti käytössä.

Tiuhemmalla perävälityksellä varmaan saisi ihmeitä aikaan. Normaaliajossahan kierroksia ei tarvitse nostaa yli 2000 r/min.

Mun oma fiilis on että tämä S500 on selvästi innokkaampi liikkumaan kuin mun aiempi E500. Olikohan btcf:llä joku juuri mainostamassa S600 twin turboa €16.000 sopuhintaan. Siitä voisi saada jonkinlaista verrokkia.

Ymmärtääkseni ainoa selkeä lisätehon lähde noissa tuning chipeissa tulee vain siitä, että nostetaan oktaanivaatimus jostain kehitysmaatasolta 98:iin. Ei kait ne chipit vaihteistoon vaikuta millään tavalla? Kaasun annostelun kuvittelisi olevan täysin softan asia, joten sitä ehkä voi chipillä avittaa.
Kyllä ne "chipit" muuttaa ohjelmaa varsinkin poistaa tuon ohjelmallisen kuristuksen siihen 210. Samallalailla hiipuuu siihen kuyin c36 jossa oli rajoitettu 250. Eli ei kerrasta katkaise vaan hiljalleen alkaa pihistämään polttoaineen saantia. c36 menee ilman 270 ja s500 jotain 260 joten on se kuohittu.

Vaihteisto saisi kyllä olla enempi mukana menopuolessa ja c36 toimi ihan hyvin vaikka 722.3 loota siinä ilman 722.6 kaltaista älypoksia.

No, eipä ole yhtään tyyppiä ilmottautunut joka osaisi sanoa miten s500 muuttui lastun kanssa.

Jos jollain on tietoa lastutetusta yksilöstä niin kai sen softan vois lähettää jollekkin softaukkelille tutkittavaksi niin näkis mitä siellä on ronkittu....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Musta toi menee vähän säätämiseksi. Ei kai se softausukkokaan sitä ilmaiseksi tee? Eikö helpompi olisi käydä vaikka ottamassa Celticin softa tai mikä se oli se paja joka osasi Mersuja käpälöidä, Digituning tms.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mou kirjoitti:Musta toi menee vähän säätämiseksi. Ei kai se softausukkokaan sitä ilmaiseksi tee? Eikö helpompi olisi käydä vaikka ottamassa Celticin softa tai mikä se oli se paja joka osasi Mersuja käpälöidä, Digituning tms.
Ei ole varaa ensin kokeilla aata ja sit beetä ja sit ceetä ja sit deetä jne.

Asia kyllä hieman kiinostaa samassa mielessä kuin miksi herätyskello lopunperin puretaan;)

Toinen mikä kiinnostaa on noi re85 muutokset, muttei niistäkään ole tietoa juurikaan tyrkyllä.

Siinä mielessä kiinostaisi toki verrata onko softat kopioita toisistaan vai mitä ne sinne värkkäilee.

Tiedä eipä nuita ole kukaan penkitellyt ennen ja jälkeen. Enkä kuullut lootan ohjelman peukaloinnistakaan muuta kuin tiisselivirittelijöiden suunnalta.

550eur on liikaa kokeilusta jonka toimivuudesta ei ole kellään suomalaisella kokemusta (esim se digituning).
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Mersuforumilla on joku C32 harrastaja joka on ohjelmoituttanut autonsa Digituningilla. Toki kyseessä siis on SC moottori joka antaa periaatteessa ohjelmoinnille paremman hyötysuhteen kuin näissä NA koneissa.

Heinä-elokuussa olisi tarkoitus mennä keskieurooppaan koeponnistamaan Kleen ohjelma.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

harriba kirjoitti: Mun oma fiilis on että tämä S500 on selvästi innokkaampi liikkumaan kuin mun aiempi E500.
S500:sta ole koskaan päässyt polkemaan, mutta itsellä oli myös tuollainen harriban kanssa yhtenevä tonnikeiju S211 4-M, jolla kyllä oli mielestäni ihan pystyviä kulkuhaluja. Mitä muistan, niin tulppien vaihdosta se piristyi perstuntumalta ihan tuntuvasti.
Mutta kuten todettu, mitä nyt kukaan vaatii/odottaa. Oma rynni käsiajanotolla sataseen 6 jotain.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Eihän se mikään tykki tosiaan ole tuo omakaan vastaava lossi. R 280 CDI turbotecitettynä lukuihin 270/600 vetää kyllä normaaliajossa paljon paremmin. Kierroksia kun saa niin sitten menee viissatku menojaan. Olisi pitänyt AK47:n kanssa tehdä vertailutestiä viimeksi niin olisi nähnyt onko eroja suuntaan tai toiseen.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käy nyt kokeilemassa että kiihtyykkö se siihen ~7sek sataseen. Jos ei niin vahva mutu että katit tukossa.

Tuollaisen vapari bensan ohjelmoinnissa heittää kyllä minusta rahansa jänkään. Jos se viissatku ei kulje tarpeeksi niin ostaa häntä vaikka 55kompuran tai 600sen tuplaturbon. Noilla kai jo kerkeää vähän paremmin.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

luokyio kirjoitti:Eihän se mikään tykki tosiaan ole tuo omakaan vastaava lossi. R 280 CDI turbotecitettynä lukuihin 270/600 vetää kyllä normaaliajossa paljon paremmin. Kierroksia kun saa niin sitten menee viissatku menojaan. Olisi pitänyt AK47:n kanssa tehdä vertailutestiä viimeksi niin olisi nähnyt onko eroja suuntaan tai toiseen.
Juu, niin se varmaan kannattais pistää kaks suunnilleen samanpainoista rinnakkain/peräkkäin ja katsoa kumpi pirteempi...

Pitää kokeilla tuota 0-100 niin että kuvaa videota niin saa siitä katsottua edes jollain tarkkuudella.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mika.T kirjoitti:Käy nyt kokeilemassa että kiihtyykkö se siihen ~7sek sataseen. Jos ei niin vahva mutu että katit tukossa.

Tuollaisen vapari bensan ohjelmoinnissa heittää kyllä minusta rahansa jänkään. Jos se viissatku ei kulje tarpeeksi niin ostaa häntä vaikka 55kompuran tai 600sen tuplaturbon. Noilla kai jo kerkeää vähän paremmin.
No ei siinä tehon kasvussa suuria odotuksia ole vain pieniä juurikin se mitä lupaavat. Eniten tossa toi rajotin on syynä että sille jotai vois tehä. Piti lähteä kesällä pariksi viikoksi eurooppaa kiertelemään mutta se reissu näyttää nyt typistyvän. Eipä sitten saksan nopeita teitä pääse tolla kokeilemaan tälle kesälle.

s55 tai s600 oli ostoslistalla vanhan kuussatkun ja hirven kohtaamisen jälkeen mutta tietty ennen huuto-oikeuden vahvistumista meni yksi s55 ja heti kun kontissa oli 3 mersua tuli toinen s55 myyntiin ja oli siellä sit kuussatkukin kun jo autot ostettu.

Kai se pitää tää laitella myyntikuntoon ja ruveta katselemaan niitä pirteämpiä.

Mutta kyllä tolla rekan ohittaa nätisti ilman kilometrin suoraa, ei siinä mitään. ABC alustaakin tuli heti kova ikävä...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juu katselin tota videota jonka otin. Vähän hankala kellottaa aikaa kun windows näyttää vain sekunnin tarkkuudella. Oisko jotain 7 sekuntia toi 0-100 siitä kun kierrokset alkaa nousta.

Kuormaa kuski mukaan lukien oli 100 kg ja tankki opiskelija valo päällä eli aika kevyt kuorma.

Pitäis kaiketi mennä tosiaan paremmin. Sutas sen verran alussa ett kolmio vilahti pari kolme kertaa ja siinä kierrosten nousu hetkeksi hyytyi. Mutta ei se varmaan paria kymmenysosasekuntia enempää vieny.


Niin olen parikin kertaa sekä lootan että moottorin ohjauksen nollaillut ja "opettanut" reipasta menoa. Aikalailla samallaista on kulkuhalu ollut.

Pitänee katsella maa ja mahdolliset polttoaine jutut testerillä ettei ole jotain pielessä.

Tässä tais olla japsien jäljiltä R230 korina ja joku 3.7 litranen mylly mitä löyty me2.8 alta sieltä 224 kohdilta asetuksista.

Me2.8 asetuksia katsellessa ja tallennettaessa herjaa että ainakin yksi asetus on pielessä.... Mikä sit lieneekään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

AK47 kirjoitti:Me2.8 asetuksia katsellessa ja tallennettaessa herjaa että ainakin yksi asetus on pielessä.... Mikä sit lieneekään.
Kehityspuolelta ECU:n softalukitus auki, niin näyttää asetukset oikein ja jopa tallentaa muutokset :wink:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

sonikki kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Me2.8 asetuksia katsellessa ja tallennettaessa herjaa että ainakin yksi asetus on pielessä.... Mikä sit lieneekään.
Kehityspuolelta ECU:n softalukitus auki, niin näyttää asetukset oikein ja jopa tallentaa muutokset :wink:
Oisko tarkempaa paikkaa missä se semmoinen lukitus on? Kuulostaa että se lukitus ois tosiaan päällä...

Siis minkälaisella nimellä se siellä on?

Kehityspuoli tossa pitäis olla kyllä olemassa.

Edit:

Juu, löytyi se lukitushommeli ja rupesi näyttämään mitä on valittuna ja antoi muutellakin. Kiitos vinkistä. Rajoittimia oli tarjolla 250 asti. Toihan tosiaan menee maksimissaan 260 joten eiköhän se rajoitin ole just siinä mitä se jaksaa ylipäätään mennä.

Olihan siellä päästöluokitusta japan ja euro3. Vaihdoin kokeeksi eu3 siihen. Pitää katsella vaikka kulutuksesta onko muutosta. Liekkö psygologista vaikutusta mutta menohalu ei ainakaan vähentynyt noin niinkuin tuntemuksen mukaan arvioituna.

Edit 2: Muutos japan->euro3 taisi lisätä äänimaailmaa ja ehkä kulkupuolta, voiko tuo nyt olla niin iso että muka huomaa vai olisiko zykolookinen vaikutus kuitenkin???
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Pitänee kokeilla tota eflexfuoelin muutos-sarjaa, gookle ei kerro saako auton valikoista sen FFV toimimaan, vai onko se siellä muuten vain.

Mahtaako brasilialaiset ajella millaisilla litkuilla... eikös siellä ole etanoliperinteitä? Josko ois joku vientimalli FFV saanut tehtaalta M113 myllyllisiin?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Mulla tossa noin 50-80 vauhdissa ei kyl tuu kickdownia.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ale.s kirjoitti:Mulla tossa noin 50-80 vauhdissa ei kyl tuu kickdownia.
Meinaatko ettei pudota enää alaspäin pykälällä kun polkaisee pedaalin pohjaan 50-60 vauhdissa? Kuulostaa oudolta. Ehkä kannattaisi opettaa loota reippaampaan menoon.

Kai nyt sentään saa itse kepistä pudotettua pykälän pari että saa myllyn sinne tehoalueelle 4000-5000 kieppeille...

Pitää kai lähteä testaamaan tota itsekkin että miten se loota pelaa...
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ale.s
Viestit: 25
Liittynyt: 31.12.2017 14:20

Viesti Kirjoittaja Ale.s »

Täytyy testailla viellä mutta ainakin erittäin harvoin tulee..toki kepistä saa vaihdettua pienempää. Tiedä sitte onko tosta opetuksesta mitään hyötyä..
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Ale.s kirjoitti:Täytyy testailla viellä mutta ainakin erittäin harvoin tulee..toki kepistä saa vaihdettua pienempää. Tiedä sitte onko tosta opetuksesta mitään hyötyä..
:?:
Vikatila...
Kyllä tuon pitäisi oikein herkästi pienellä varvasliikkeellä arpoa pienempää, varpaan painosta riippuen usemmankin pykälän verran.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

RH kirjoitti:
Ale.s kirjoitti:Täytyy testailla viellä mutta ainakin erittäin harvoin tulee..toki kepistä saa vaihdettua pienempää. Tiedä sitte onko tosta opetuksesta mitään hyötyä..
:?:
Vikatila...
Kyllä tuon pitäisi oikein herkästi pienellä varvasliikkeellä arpoa pienempää, varpaan painosta riippuen usemmankin pykälän verran.
Eipä kyllä toi mun viissatku ole herkkä vaihtamaan millään pienellä varvasliikkeellä.

Kai se on ruvettava testiajamaan että miten se oikein käyttäytyy ja miten sen pitäisi toimia....
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”