mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Tähdellisestä Taunukseen

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 17.8.2018 22:35    Viestin aihe: Tähdellisestä Taunukseen Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noniin, nyt on aika tulla kaapista ulos. Mersu lähti talosta tuossa taannoin, sydämmestä ei. No, tilalle tuli firman autorangaistus ja policy huomioon ottaen vaihtoehdot olivat vähissä. Neliveto piti olla ja automaatti. Policy huomioon ottaen vaihtoehtoja jäi omaan makuun 2 kpl. Näistä valituksi tuli aika nopeasti tämän postauksen auto. Ford Kuga ST-line AWD.

Hankinta olikin sitten oma lukunsa sillä verotuksen muuttuessa 1.9 ei jäänyt paljoa muuta vaihtoehtoa kuin ottaa jo maassa oleva laite. Maassa näitä sopivasti varusteltuja kulkineita oli kolmisen kymmentä ja niistä oli erillinen suhteellisen hyvä kamppanja. Käytännössä kaikki maassa olevat autot olivat identtisiä. Hyvin pieniä eroja kuten väri. Tai jossain sähköpeilit ja jossain tummaa takalasia. Muuten se perus varustelu onkin sitten suht hyvä. On bixenonia jotka osaa näyttää minne sattuu, nahka/alcantara verhoilu, lisälämmittimenä eber, navia, avaimeton käynnistys ja potkimalla avautuva peräluukku jne. Jälkiasenteisesti otin päälle vielä vetokoukun (irrotettava) sekä eberin kaukosäätimen.

No. Nyt tuolla vehkeellä on takana reilu 4 tuhatta kilometriä ja jotain voi lausua. Ajolleen Kössi (tälläisen nimen se nyt sai) on ihan vallan hyvä. Akuutti tehopuute vaivaa, 150 hummaa on yli 70 vähemmän kuin mitä ML tarjosi - ja sen tuntee. DSG laatikko on 6 pykäläinen ja kaasuvaste agressiivinen. Tämä tarkoittaa sitä että neljännes kaasusta on käytössä, loppu on pelkkää pedaalin liikettä. Ärhäkältä tuntuu mutta kulku loppuu nopeasti. Vaihteistossa on 2 modea joista normaali on normaali ja S (sport) pitää korkeampia kierroksia. Kaupungissa mukavampi, ei jyristele. Muuten vaihtotapahtuma on sitten S:llä nykivämpi. Vaihtoläpyskät löytyy ja S:llä ne on sitten full manual modessa, en ole juuri kuin kokeillut.

Alla on 18" kiekot, talveksi tuli 17" kitkat. Rengasmelu kantautuu kuminana sisään, voi olla että muuttuu kitkoille siirryttäessä.

Ergonomiasta sen verran että vakionopeudensäädin on aivan kamala nappulaviidakko. Logiikkainsinööri on ollut lomalla tai on nainen kun sitä on suunniteltu. Siitä ei hyvää sanottavaa ole. Eikä se edes pidä nopeutta tasaisena, ainakaan alamäessä. Jakkara saisi olla muodokkaampi. Ei se huono ole mutta mersussa oli parempi. Ratin nappulat on ihan jees - ellei sitä vakkarikamaluutta ajattele. Navin näyttö ja kosketusruutu on viety sellaiseen kummaan syvennykseen joka on turhan kaukana.

Nyt katsotaan miten kilsat menevät. Uusi auto joten odotan huoltojen riittävän. Ellei näin ole ei laatukontrolli kunnossa ole.

Btw, soppa tuolla maistuu mielestäni liian hyvin. Papruissa lukee että 5,4l/100km. Sellaiseen ei tule pääsemään millään. Pitkällä rauhallisella ajolla pääsin tankkaamalla mitattuna 6,8 litraan ja nyt kun viime tankki oli kaupunkia ja moottoritietä niin 8,5l on lähellä satkua kohti.

Noniin, parjaus alkakoon.










_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8699

 LähetäLähetetty: 17.8.2018 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kun oma Itäauto oli huollossa niin katselin vaihtoautojen tarjontaa. Liikkeessä oli 3 Kugaa ja jokainen omalla tavallaan mielenkiintoisia vehkeitä.

Fordin etuna on se, että merkkihuollossakaan osat ei maksa paljoa. Mondeo, jonka taannoin omistin oli jopa naurettavan halpa osilleen.

Mitä näitä parjaamaan... Vievät paikasta a paikkaan b ja täyttänevät autoilun tarpeen. Smile Mukava lukea kokemuksia kun itse voin vain haaveilla uudesta autosta. Rolling Eyes

No, ainoa mitä parjaan on tuo ratin nappulaviidakko. En koskaan ole oppinut käyttämään laitoksen focuksen nappuloita. Olisi edes sama logiikka kuin ps3:ssa Laughing
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25841

 LähetäLähetetty: 18.8.2018 8:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Vievät paikasta a paikkaan b ja täyttänevät autoilun tarpeen.

Kaikki autot tekevät tämän, jos se riittää.
Mielenkiintoista seurata Kugan taivalta tässä. Kun olet autoillut Kugalla muutaman kuukauden käy kokeilemassa entisenlaista mersua ja kerro miltä tuntui, vai tuntuiko miltään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2783
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 18.8.2018 10:20    Viestin aihe: Re: Tähdellisestä Taunukseen Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Generig kirjoitti:
Noniin, nyt on aika tulla kaapista ulos.


Olen harrastanut Ameriikan Fordeja 80-luvun lopulta lähtien ja niissä piireissä pöllähti esiin aikoinaan termo 'Fordhomo'. Tämä termi tuossa yhteydessä tarkoitti asialleen vihkiytynyttä lähes vannoutunutta USA-Ford harrastajaan jolla oli oikeanlainen humoristisen kaltainen pilke silmäkulmassa. Jossain vaiheessa USA-Ford merkkikerho Ford Freak Club of Finland teetti 50 kpl FORDHOMO- hihamerkkiä, joita yhdistyksen "arvovaltaiset" henkilöt jakoivat heidän mielestään em. kriteerit täyttäneille henkilöille.

Ottaen huomioon nyt lauseen jolla aloitit avautumisesi, voinen yhtenä viidestäkymmenestä Fordhomo-hihamerkkin haltijana todeta pilke silmäkulmassa: Jäbä on siis fordhomo Very Happy

P.S Em. merkkikerhossa vaikuttaneet naisharrastajat alkoivat nurisemaan, että miksei ole vastaavaa naispuolisille jäsenille annettavaa arvonimeä. Ehdotin kokouksessa että FORDHORO olisi hyvä termi. Ei kelvannut, vaan valitsivat sen tilalle mielikuvituksettoman FORDBITCH termin.
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1428
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 18.8.2018 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko Kuga ikäänkuin ylösnostettu Focus vai kokoluokaltaan enemmin Mondeo?
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2394
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 18.8.2018 18:02    Viestin aihe: Re: Tähdellisestä Taunukseen Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Generig kirjoitti:
Noniin, parjaus alkakoon.

Kutsuttuna paikalla!

On tämä ihan kaameaa huijausta. Kaksi Taunusta omistaneena klikkasin jo innolla topikkia auki odottaen näkeväni kuvankauniin Tanelin jostain nuoruusvuosiltani. Ja sitten onkin tuollainen nykyauto - höh!

Onnittelut uudesta autosta! Very Happy

Ford on parasta, mitä Volvon ajettavuudelle on koskaan tapahtunut. Samoin yksi parhaista voimalinjoista kautta aikojen Volvolla on 2.0D + PowerShift. Eli siis Mondeosta pöllitty TDCi ja Getrag.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 18.8.2018 20:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

bercedes menz kirjoitti:
Onko Kuga ikäänkuin ylösnostettu Focus vai kokoluokaltaan enemmin Mondeo?


Siihen väliin se osuu mutta jos valita pitää niin korotettu Focus. Mondeo on selvästi isompi. Ja taas Focus on selvästi pienempi. Pohjalevy taitaa olla sama Kugassa ja Focuksessa. Akseliväli on kuitenkin Kugan eduksi.

ML:ään verrattuna Kuga on kyllä pienempi. Hyvässä ja pahassa. Onhan se suht ketterä pyöritellä ja parkkiruutuun on iisimpi laittaa. Btw, joku parkkeerausavustinkin tuosta löytyy mutta en ole kokeillut. Ja sitten konetiellä GT tunnelmat loistavat poissaolollaan.
_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 18.8.2018 20:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
. Kun olet autoillut Kugalla muutaman kuukauden käy kokeilemassa entisenlaista mersua ja kerro miltä tuntui, vai tuntuiko miltään.


Juuri sama on mielessä käynyt. Ennen MLää oli Lexus IS250. Sen jälkeen kun hyppäri ML rattiin niin tiesi tulleensa kotiin. Saas nähdä pääseekö tähdestä ikinä Laughing
_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sharedoc



Liittynyt: 30 Elo 2012
Viestejä: 53
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 1:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taunus nostalgiaa: kyläkauppiaalla oli Taunus 2.6 litran koneella. Pääsin kerran kyytiin. Kiihtyvyys oli elämys. Vasta ensimmäinen lentomatka Caravellellä meni lähtökiihtyvyydessä edelle.
_________________
S123 300TDT autom -82, W123 300D -76 (MR), W124 260E autom -88
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8699

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 8:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aiemmin kirjoitit vaihtoehdoista kun tämän valinta tuli eteen? Verotuksellisesti Kuga taitaa olla järkevä auto? Vaikka todellinen kulutus on jotain muuta kuin luvataan niin paperille on saatu järkevät co2 päästöt

https://www.ford.fi/henkiloautot/kuga

Ei taida tulla sinulla heti tarvetta, mutta jos penkit kaataa nurin tuleeko tavaratilasta tasainen?
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 9:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
Aiemmin kirjoitit vaihtoehdoista kun tämän valinta tuli eteen? Verotuksellisesti Kuga taitaa olla järkevä auto? Vaikka todellinen kulutus on jotain muuta kuin luvataan niin paperille on saatu järkevät co2 päästöt

https://www.ford.fi/henkiloautot/kuga

Ei taida tulla sinulla heti tarvetta, mutta jos penkit kaataa nurin tuleeko tavaratilasta tasainen?


Spekseiihin sopiva token auto oli farkku passat. Valinta oli sinänsä helppo.

Edun arvo muodostuu ohjehinnasta, siinä ei ole alennuksilla sijaa. Ohjehinta ja sitä vastaava taulukoista löytyvä verutusarvo on se millä mennään. Se on sitten toinen asia mitä leasing yhtiö autosta maksaa. Kai ne aika tiukalle on kilpailutettu joten hyvin pienillä autokaupan laitteilla mennään.

CO2 päästöt eivät ylipäätään ole realistisia kuten case volsu näyttää. Oikeastaan se ei ole kiinnostavaakaan. Kiinnostavaa on se mitä auto kuluttaa (joo joo sama asia). Mielestäni kugan kulutus on kova. Ottaen huomioon että 10 vuotta ikäeroa MLään, pienempi ja pollet puuttuu tallista niin oikea luku pitäisi alkaa 5lla.

Takakontin pohjan saa kahdelle korkeudelle. Korkeampi niistä muodostaa penkit kaadettua tasaisen pohjan. Samalla sinne väliin jää sitten tyhjää 7-12cm.

Siitä syystä askartelin välipohjan jossa kolot tavaroille. En nyt saa siitä kuvaa mutta laitan ehtiessäni.
_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 9:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Solumuovia kaupasta ja sitten mattopuukkovuoleskelua.

Tuon alkuperäisen kontin pohjan saa siis 2 korkeudelle joista ylempi on sitten samassa tasossa kuin penkkien selkänojat kun ne on kaadettu. Väliin jää siinä asennossa tilaa siten että penkkejä vasten tyhjää on 12cm ja puskurin päässä 7cm. Lattia siis kaataa hieman. Jos sen pystyy hyväksymään niin välipohjalla saa mukavasti tilaa tavaroille. Tässä esimerkissä vetokoukku suojapusseineen, työkalusarja sekä nimeämätön. Tässä toki on viimeistely vielä tekemättä, ylimääräinen verhoilunpala roikkuu vielä mukana.



Ja alkuperäinen kansi vaan päälle, siinä se.


_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isk
Säätäjä



Liittynyt: 21 Huh 2006
Viestejä: 912
Paikkakunta: Espoo

 LähetäLähetetty: 19.8.2018 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Generig kirjoitti:
dealer kirjoitti:
. Kun olet autoillut Kugalla muutaman kuukauden käy kokeilemassa entisenlaista mersua ja kerro miltä tuntui, vai tuntuiko miltään.


Juuri sama on mielessä käynyt. Ennen MLää oli Lexus IS250. Sen jälkeen kun hyppäri ML rattiin niin tiesi tulleensa kotiin. Saas nähdä pääseekö tähdestä ikinä Laughing

Never meet your heroes, sanotaan. Uusi on uusi ja kymmenen vuotta vanha alkaa väistämättä olla jo aika kulunut.

Taunuksen rattiin olen viimeksi joutunut Ameriikan raitilla, kun vuokra-autoksi valikoitui Ford Edge. Tykkäsin, mukavia pelejä. Olettaisin Kössissä olevan sukuvikaa.

Ilmoittamasi kulutuslukemat ovat kyllä yllättävän korkeita.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 20.8.2018 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

isk kirjoitti:

Never meet your heroes, sanotaan. Uusi on uusi ja kymmenen vuotta vanha alkaa väistämättä olla jo aika kulunut.

Ilmoittamasi kulutuslukemat ovat kyllä yllättävän korkeita.


Ja siinä kohti kysymys kuuluu että miten aika kohtelee. Käyttäjissä on varmasti eroja. Mutta niin on autossakin. Onko Kössi 4 vuoden leasing ajan jälkeen minkä ikäinen? Vastaako se jo 10 vuotta vanhaa mersua? Vaiko onko edelleen "soiva peli".

Kulutus on tosiaan korkea. Saas nähdä josko huoltoon viedessä vaikka asiasta valittaisi saisivatko päivitettyä uudemman firmiksen autoon. Ainakin Transiteissa (kotipuolessa sellainen on) ihan merkittäviä muutoksia softaan, niin että ihan ajossa huomaa.
_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 30.8.2018 9:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei nyt autospesifinen juttu vaan eber kaukosäätimeen liittyvä haaste. Autossahan on eber jo tehtaalta ja siihen saa vähän lisää maksamalla myös kaukosäätimen. Muuten ohjauksen voi laittaa ajotietokoneen kautta. No, tuo kapula joka tuossa nyt tuli on siis easystart remote plus. Ja nyt jo kahdesti se on aiheuttanut taskustartin. Onko jolla kulla tullut vastaan jotain suojakuorta tms joka voisi virhepainallukset taskusta estää?

Nyt jälkikäteen olisi ollut järkevämpää ottaa kyllä sellainen kännykkäohjaus vaikka siinä kk maksu tulee lisäksi SIM kortin myötä.


_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Generig
Vibrageneraattori

hemingway


Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 2770
Paikkakunta: Mansesteri

 LähetäLähetetty: 12.10.2018 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aika mukavasti on kertynyt Kössiin kilsoja. Tänään aamulla meni 10 tonni rikki. matkalla Euromasterille talvirenkaita vaihtamaan.

Alle tuli Nokia X-ice kitkat 235/55-17. Hiljaisethan ne on kesärenkaisiin verrattuna. Muuta sanottavaa ei nyt vielä niistä ole.

Muuten Kössi on toimittanut virkansa kuten kuuluukin. Toistaiseksi on tarvinnut siis vain tankata lisää menovettä. Muutamana aamuna on saanut lämmitellä autoa etukäteen melkein näppärästi kaukosäätimellä. Se nimittäin on edelleen ratkaisematta miten virhestartit saa eliminoitua. Näppislukko olisi pop!

Btw, kulkuhalut tuntuu hiipuneen. Vaihteistokin on oppinut vaihtamaan liian pientä pykälää kaupunkinopeuksissa.
_________________
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit