nix0nin ceemeli

Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

nix0nin ceemeli

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kurahaarat kun on niin mukavia, niin päätimpä taas sellaisen hommata. Tämäkin näyttää tiputtavan öljyä, joten taas onnistuneet kaupat :D Katsotaan mistä tiputtelee ja mitä ruvetaan tekemään. Auto löytyi Suomen rajojen sisäpuolelta Tampereelta Vehon vaihtoplussasta. Olettaisin liikkeellä olevan jonkunlainen vastuu myymästään tuotteesta, vaikkakin ikää ja kilometrejä on taulussa.

Tämä on jo facelifti farmarina, moottorina pidätysvaikeuksia poteva om642 jatkettuna 4maticilla. Ostohetkellä oli mittarissa 198tkm ja tällä hetkellä jonkun verran enemmän. Muutaman viikon tämä on ehtinyt minulla olemaan. Vuoden ikäisenä tämä on matkustanut Saksasta Suomeen ja ollut Suomessa käsittääkseni yhdellä omistajalla. Saksassa tehty ensimmäinen huolto ja loput huollot Hertsikan Veholla tai Vantaan Airportissa. Auto oli juuri katsastettu ja huollettu, ennenkuin sen ostin. Itse tein välihuollon heti ostamisen jälkeen eli vaihdoin nämä halvat ilmansuodattimet, imuroin kotelot samalla sekä vaihdoin turbon ja imuputken välisen tiivisteen. Tiiviste nyt on hyvä vaihtaa säännöllisesti muutenkin ja tässä tapauksessa sonnan määrästä päätellen vaihtotarve oli akuutti. Siitä huomautinkin kaupanteon yhteydessä ja sain alennusta. Sisusta on yllättävän siistissä kunnossa, maalipinnassa on vähän sanomista, mutta eipä tässä uutta autoa oltukkaan ostamassa. Joitain varusteita gyntterikin on raaskinut valita:

Ident. number (FIN) WDD2042921F718594
VIN WDD2042921F718594
Baumuster 204292
Sales name C 350 CDI 4MATIC
Order number 0 1 291 26477 (Destination: Factory sales)
Delivery date 16 06 2011
PAINT1 197U OBSIDIAN BLACK
Interior color 228A LEATHER - GRAY
Engine 642832 41 160651
Gearbox 722962 03 420800

Parameter Value
197U OBSIDIAN BLACK
1U2 SNOW GRID
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
218 REAR-VIEW CAMERA
220A LEATHER
228A LEATHER - GRAY
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
242 ELECTRICALLY ADJUSTABLE RIGHT DRIVER SEAT W MEMORY
244 SPORTS SEATS, FRONT
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
30P COMPARTMENT PACKAGE
310 DUAL CUP HOLDER
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
345 RAIN SENSOR
386 UNIVERSAL TELEPHONY PACKAGE
413 PANORAMIC SLIDING SUNROOF/GLASS SUNROOF
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 SPORTS SUSPENSION
4U4 RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
51U BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
551 BASIC ANTITHEFT ALARM SYSTEM (ATA)
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
584 ELECTRIC WINDOW REGULATOR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
682 FIRE EXTINGUISHER
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
74V SPEED- + LOADINDEX 92Y XL+94Y XL
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
776 WHEEL ARCH ENLARGEMENT
782 AMG-SPOKEN WEELS 18" MIXED TIRES
802 N/A
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
813 LINGUATRONIC-GERMAN (VOICE OPERATION)
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
840 DARK TINTED GLASS
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
882 SENSOR SYSTEM AND ANTITHEFT ALARM SYSTEM
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 ALTERNATOR MANAGEMENT
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
932 TANK AT DRIVER/FRONT PASSENGER SEAT
950 AMG SPORTS PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
F204 MODEL SERIES 204
FS COMBI - VEHICLE
G962 TRANSMISSION CODE VERSION 62
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M005 VEHICLES WITH 4-MATIC-/ALL WHEEL DRIVE
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
NB6 CONTROL CODE BREMEN PLANT
ND8 CONTROL CODE BREMEN PLANT
P47 PARKING PACKAGE HIGH
P49 MIRRORS PACKAGE
P54 THEFT PROTECTION PACKAGE
P64 FRONT MEMORY PACKAGE
R01 SUMMER TIRES
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U26 FLOOR MATS - AMG
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kohta 10tkm rullattu menemään. Toissapäivänä pesin penkit, nyt näyttää taas vaaleilta. Sitten kun löytäisi sopivan raon, saisin myllytettyä maalipinnan ja pääsisi samalla eroon fixarin taidonnäytteistä. Kuvia voisin vaikka yrittää laittaa tulevana viikonloppuna.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Hyvät on varusteet. Milläs pesit penkit ja onko ennen/jälkeen kuvia? Ite joutunu välttelemään vaaleita penkkejä, kun pidän aina farkkuja, mitkä päästää pirusti väriä.

Selviskö öljyvuoto?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Valitettavasti ennen/jälkeen kuvia ei ole :? Penkit pesin Chemical Guys Leather Cleanerilla ja perään Britemaxin Leather Max, joka on puhdistava/suojaava aine nahka sekä vinyylipinnoille. Tuo on aika nopea combo pitää penkit puhtaina.

Öljyvuotoon en ole ehtinyt vielä perehtymään, ollut sen verran paljon hommaa. Navettaa tuossa tuli siivoiltua, jotta lankun saa sinne talveksi.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
egyptian
Viestit: 60
Liittynyt: 13.11.2010 5:12

Viesti Kirjoittaja egyptian »

nix0n kirjoitti:Valitettavasti ennen/jälkeen kuvia ei ole :? Penkit pesin Chemical Guys Leather Cleanerilla ja perään Britemaxin Leather Max, joka on puhdistava/suojaava aine nahka sekä vinyylipinnoille. Tuo on aika nopea combo pitää penkit puhtaina.
OK, mulla oli aiemmin 204, missä mustat nahkapenkit. Oli aika paksu pinnoite päällä siinä nahassa. Pyyhin vain kostealla mikrokuituliinalla, kun en tiennyt, miten tuollaista pinnoitettua nahkaa tulisi käsitellä.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Jatkoa ajatellen niin esim tuolla mainitsemallani tavalla saa sellaiset penkit puhtaaksi. Kävin tänään ostamassa talveksi uudet fillarit. Tuttuun tapaan alle tuli misukan kitkat 225/40/18 koossa.

Kuva
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Päivitelläämpäs tännekin jotain. Yksi väliöljynvaihto on ehditty tehdä ja tällä olen nyt kerinnyt ajamaan sen 17tkm. Öljyvuodon takia auto kävi tutkittavana ja kuulemma vuotaa kuskin puolen takanurkasta öljypohjan välistä. Noh tulipa taas vaihteeksi isompi remontti. Toisaalta siinä samalla menee sitten etuvetareiden tukilaakeri vai mikä sen nimi on, mikä on keskellä öljypohjaa.

Akvaario on häirinnyt jo pidemmän aikaa, joten siihen pitää tehdä muutos. Muutenkin tällä hirvitornilla ajaessa alustan päivitystä olen pohtinut. Jostain kumman syystä eibachilta ei saa kunnolla madaltavia jousia 4maticin farkkuun. Vähän miettinyt laittaisiko hr:n jouset ja bilsteinin b8 vai säädettävän alustan. Eniten tuossa kiinteässä mietityttää auton balanssi :roll: Ensi kesäksi tulee iljasta tutut veemannit alle. Etuset 8,5x19" ET42 ja taakse 9,5x19" ET40 ja talven aikana näihin pitäisi keksiä sopiva väri päälle.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Jos kerran käyttävät öljypohjan pois niin melkeimpä etukäteen varmistaa että väliakselin laakeri ei ole syönyt pesäänsä väljäksi öljypohjaan jolloin joutuu koko pohjan vaihtamaan jos hyvän haluaa...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Näin ymmärsin, että käyttävät öljypohjan pois ja meinasin sen laakerin vaihdattaa samalla. Kiitos vinkistä, pyydän samalla katsomaan tuon mainitsemasi kohdan.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Monesti kun nivelestä tuntuu välys niin öljypohja on vaihtokunnossa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tammikuun alussa menee Veholle ja pyysin samalla tarkistamaan tuon Multivirin mainitseman jutun. Tuo laakeri vaihtuu samalla sekä automaatin ja jakolaatikon öljyt.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Mikähän siinä on vaikea saada öljypohjan/lohkon väliä tiiviiksi?
Oma kottero just parasta-aikaa toista kertaa öljypohjan "liimauksessa" takuuseen, öljypohja vaihtui tammikuussa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Päivitelläämpäs vähän tätäkin. Eli diagnoosi vuotaa öp ja lohkon välistä, auto nosturille, muovit pois ja pohja kuiva. Diagnoosi väärä, mukava viedä auto korjaukseen 130km päähän turhan takia. Diagnoosista hakiessa kysyin vielä, vuotaako muka sieltä eikä ole kurahaara. Noh kurahaarahan se siellä vuoti, eilen vein auton remppaan. Liike suostuu korvaamaan osan, kerrankin autoliikkeen kanssa homma sujuu. Siitä iso peukku Tampereen Vaihto Plussalle.
Tulee uusi lauhdutin ja tiivisteet sekä oheistuotteet, sekä imusarjat pestään ja läpät poistetaan. Soitti juuri liikkeestä, että kanavat oli mukavan näköiset. Kertoi samalla, että hommaan tuli takapakkia. Piti tänään saada auto, mutta menee ensi viikon alkuun. Oli mekaniikko vahingossa nirhaissut suutinta. Täytyy tässä kehua kyllä korjaamoakin, että mekaanikko on rehellinen ja kertoi mitä on käynyt. Eivät ota riskiä, vaan heidän piikkiin uusi suutin.

Ainiin autolla päästelty just 25tkm menemään syyskuun alusta. Samalla tulee määräaikaishuolto tehtyä. Miten Kilanderin öljypohjan kanssa kävi?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Näissä uudemmissa 642:ssa muutama vuotanut juuri tuolta kuskinpuolelta samasta paikkaa ja näyttää aivan siltä kuin tulis öljypohjan välistä kun valuma alkaa siitä lyhyeltä tasaiselta kohdalta heti laatikon vierestä
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nyt alkoi öljypohja pitämään kun vaihtoivat jonkun osasen mihin startti tulee kiinni ja se vastaa öljypohjan tiivisteeseen, oli joltain matkalta mennyt sileäksi kun pitäisi olla jonkinlainen karhennus siinä.
Mutta kaikesta huolimatta on se 4matikki toimiessaan mukava peli, nyt kun on täällä kaakkoiskulmassakin ollut vähän talvisempaa keliä ja ajoa tullee + 1000 km/ viikko.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tätä on vaivannut liian alhaiset lämmöt ja mahdollisesti siitä johtuen tiuhat dpf poltot. Tuumasta toimeen ja eilen vaihtui uusi termari (ihanan kallis :shock: ), paine-ero anturi ja uudet ilmanputsarit (näistä taas hinta tullut alas). Nyt lämmöt nousee oikealle tasolle. Seuraavaksi pitäisi jaksaa ottaa 19" kumit pois, jotta saisi vanteet puhallukseen ja maalaukseen.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Nyt tämä myrkyn lykkäsi. Eilen ajelin kaverille tekemään purkuhommia ja huomasin että auto ei vastaa kaasuun. Kotiin kun olin lähdössä, huomasin että moottorin vikavalo palaa. Lähdin ajelemaan pikkutietä, tarkoitus mennä lukemaan koodit. Noh auto kulki vain 28km/h ja rynkytti koko aika. Ei muutaku kun soitto hinurille ja tunnin päästä tulikin hakemaan. Koodeja ei ole vielä luettu, mutta egr:n ympäristö on ainakin märkä. Voikohan tässä matalien lämpöjen seurauksena olla pönttö tukossa? Tyhjäkäyntiä kävi ainakin nätisti eikä kolkottanut.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ahtimelle välijäähyltä tuleva paineputki vuoti ahtimen juurelta. Onneksi olin ostanut varalta jo sen vihreän o-renkaan. Vikakoodiksi Delphillä antoi Pakokaasujen vastapaineanturi, uskottavuusvirhe, jatkuva. Pitää yrittää päästä vielä starin päähän. Boschin tekemä eropaine anturihan sinne on vasta vaihdettu.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Nyt pelittää taas, tällä kertaa selvittiin pienellä remontilla. Uusi pakokaasun paineanturi siihen egr:n viereen paikoilleen ja koodien nollaus.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eilen käytin öljynvaihdossa ja samalla uusi suodatin. Mittarissa 233599km ja reilu 12tkm päästä taas määräaikaishuolto :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kevät tekee kovasti tuloaan..sehän tarkoittaa kesärenkaita ja vanteita. Kerrankin dpd:n toimitus pelasi hyvin ja 1001renkaiden tilaus löysi perille ensimmäisellä yrittämällä. Monet varmaan tunnistavat myös vanteet. Ne kävi puhalluksessa, maalauksessa ja lakkauksessa. Jospa paketin saisi lauantaina alle.
Kuva

Kuva
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Nämä oli kyllä hyvän näköiset siinä sun valkoisessa ceekkosessa. Tuliko ihan perushopiat?
Mulla oli enttententten näiden veemannien ja vossenin cvt:n välillä, mutta pesua ja ylläpitoa ajatellen päädyin noihin vosseneihin ja toki niissä oli hieman paremmat ET:tkin eemeliin :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Nix0ni alkaa tulemaan aikuiseksi, johan täällä Karelian laulumailla on ajettu kierros kesärenkaita melkein slikseiksi tänä kevväänä :lol:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Väriksi tuli Bronze Chrome eli pronssia ja kultaista hilettä :) Veemanneissa ET on juuri passeli ceemeliin, eemelissä jää vähän turhan sisälle. Onhan Vossenit myös paljon laadukkaammat kuin Veemannit :D
Olen ollut sen verran nuuka, etten ole raaskinut pyöräyttää kesärenkaita nuille 18", vaan päästellyt menemään kitkoilla :D Kai tässä alkaa jo ikä painamaan, eikä ole enää niin kauhea hoppu touhuta :roll: :lol:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No siis "vossenithan" nuo tietenkin on. Alkuperäisten vossikoiden 4k€ hinta hieman hillitsi niiden hankkimista, eli 1 vanne koko replica sarjan hinnalla :lol: Laatu tai laaduttomuus jää nähtäväksi, mutta tuskinpa nuo nyt ainakaan huonommat on kuin mitä vaikkapa dotzin tai vertinin "laatuvanteet" on ollut :roll:
Tumma väri mun mielestä vaatiikin vähän jotain spessua normaali hopean lisäksi, joten voi olla ihan hyvä valinta tuo väri :)
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tiet vissiin menny huonommaksi, kun tuppaa kesärenkailla vetelemään aika rajusti. Vielä valkoisen kohdalla samalla setupilla meni hyvin. Vähän hiljaista ollut tämän auton suhteen. Mennyt suurin aika emännän 3bg pumpparin parissa.
Pitäs nyt ryhdistyä ja alkaa tätäkin tekemään. Vähän hommaa laitellut liikkeelle ja tilasin BC Racigin BR coiloverit säädettävillä yläpäillä ja suojapusseilla. Pitää vielä KL-varaosista hakea camber pultit. Tokkopa noilla sais homman liikkeelle :roll: Myllyttääkin pitäs jaksaa..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

BC Racingin BR alusta saapui tuossa taannoin, samalla tullut uusi musta maksi. Maskin voisi asennella tänään paikoillee. Tehdastummennusten päälle tuli vielä laitatettua kalvot ja etusivuihin myös. Pysyy nyt mökki viileänä.

Seuraavaksi pitäisi tehdä huolto. Veholla tarjous 1088e, sisältäen B-huolto, jarrunesteet, ilmansuodattimet, dieselsuodatin, panoraman voitelu ja vetokoukun sekä automaattiaskin öljyt (niiden vaihto 359e, pidän merkkiliikkeen hinnaksi edullisena vaikkei taida huuhteluvaihto ollakkaan.) Viroon Silberautoille laitoin vielä tarjouskyselyn menemää.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Laskin pikaiseen päässä saman huollon meillä, hintaa n. 875e. Kallista on näiden huolto kun pelkästään i-suod+pa-suod yksistään n250e plus työt...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Ei oo väliä vaikka ei huuhteluvaihto olekaan kun turbiinissa proppu niin kaikki öljyt sieltä silti vaihtuu. Jos nyt 200tonnia ajettu samoilla öljyillä niin ehkä sitten huuhtelulla saataisiin jokin pieni etu kun coolerit yms saataisiin tyhjättyä öljystä. Ihan kilpailukykyisiä hintoja noissakin on ja saattavat vielä yllättääkin varsinkin vanhempien autojen eco huollot on usein erittäin halpoja.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Kiitoksia inffoista. Juhannuksen jälkeen menee Veho Airporttiin huoltoon, kun on lähellä työpaikkaa ja Silberauton tarjoukseen ei ollut kovin suuri ero. Kyselin vielä vehosta tuosta askin öljynvaihdosta. Vastasivat, että jos turbiinista löytyy proppu, niin laskevat tyhjäksi. Onko ainut tapa könytä auton alle ja katsoa löytyykö se proppu vai näkeekö epc:n kautta vin numerolla?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”