Olisiko hetki aikaa puhua sprintereistä (w906 facelift)???

Vastaa Viestiin
TIC
Viestit: 29
Liittynyt: 09.12.2007 23:15

Olisiko hetki aikaa puhua sprintereistä (w906 facelift)???

Viesti Kirjoittaja TIC »

Tervehdys!
Autokuume nostaa välillä päätään. Tekisi mieli vaihtaa nykyinen w906 -07 keskipitkä 315 automaatti pitkään 14=> malliseen automaattiin. Avoinna on lähinnä väri, moottori ja rahoitus....
Faceliftin haluan syystä että 7g automaatti ja haluan uskotella että se ei ruostu niin herkästi ja paljon kun alkupään mallit. Värinä valkoinen miellyttää eniten mutta se tuntuu olevan sellainen mikä ruostuu nopeiten. Taas harmaana ei niin ole mieleen mutta aika hyväkorisia noi harmaat on verrattuna valkoisiin. Kun budjetti on rajallinen niin harvoin osuu se uusi ruskea oliko nyt dolomite brown tai sen suuntainen nimi. Se olisi hieno. Noh väri on varmaan se mikä muuten sopivassa sattuu olemaan, todennäköisesti valkoinen tai harmaa.

Sitten moottori, 319tekisi mieli mutta kummeneeko se verrattuna 316 om651? Auton ajomäärä tulee ostaessa varmaan olemaan noin 150tkm ja meillä siihen tulee varmaan se noin 20-25 vuoteen eli jossain 250-300 kohdalla kenties jatkaa kiertoaan eteenpäin. Vaivaako tuota om642 tuossa sprinterin kopassa minkälaiset tyyppiviat? Öljynlauhduttimen tiivisteet ja imusarjan läppämoottoriviat Vaivaako ne tuossa ikäluokassa vielä? Jakopään ketjuja noissa on vissiin vaihdeltu mutta eikai vielä noilla ajomäärillä. Moottorista riippumatta se varmaan tullaan miedosti ohjelmoimaan ja samalla poistuu hiukkassuodatin ja urea vehkeet. Niin paljon ne teki kiusaa tuossa nykyisessäkin että olisi pitänyt poistaa heti kun ekan kerran tuli ongelmia. Noh urea ei ole kiusannut kun sitä ei ole ollutkaan.

Jotain muuta mitä pitäisi tietää? Ihan vieras autona ei ole kun samaa koria on nykyinenkin eli on tuttua että ruostetta voiesiintyä missä ja koska vain, joskus joutuu vaihtaa jotain pientä kuten esimerkiksi moottorin, suuttimia tai jotain muuta mutta eikai nykypäivän autot oikein mikään merkki tuohon poikkeusta tee. Autossa pitää olla valmiina tai siihen tullaan teettämään jatko-ohjaamo 2+3 (4) istuimilla. 316 koneellisia löytyisi paremmin valmiinakin jolloin kokonaishinnassa näyttäisi tulevan noin 8000 säästö. Toisaalta 319 on yleensä kautta linjan paremmat varusteet kun noissa pikkukoneisissa.

Oikeastaan muuta varmaa ei ole muutakuin se että auto valmiina pitäisi olla alle 40ke ja se pitää olla pitkä ja korkea automaatti. Mitään kovin raskasta tuolla ei tulla kuskaamaan mutta muutama lomareissu 2000kg asuntovaunun kanssa puoltaisi tuota v6 moottoria. Vuotuinen ajomäärä kun on 20 tkm niin ei oikeastaan ole väliä viekö se 10 vai 12 litraa sadalle. Kunhan toimisi, ei heti ruostu käsiin ja ei olisi jokapäivä vikatilassa (315 vikatilat kyllä loppui kun ohjelmoitiin ja dpf otettiin pois sekä vaihdettiin moottorin johtosarja -niin ja itse moottorikin kyllä)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”