mesemiehen pre/facelift turinoita ja kuvasia.

mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

hcmato kirjoitti:Hyvää kerrontaa ja toki kuvat...keittiön pöytä remontissa on :twisted:
kiitoksia =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

turbokin meni paikalleen raikkaassa 20 asteen pakkasessa, putken teko jäi kuitenkin tekemäti, jos vähän lauhemmalla sen värkkäis sitten, paikalleen laitosta ei kauheesti kuvia tullukkaan kun ei se niin ihmeellistä ole, ja toimii niinkuin pitääkin eikä pölläyttele niin kauheasti enää mustaa.

pakaria sitten kun kelit sallii =)
Avatar
Mou
Viestit: 1632
Liittynyt: 31.1.2014 9:38

Viesti Kirjoittaja Mou »

Hämmentävää sissitoimintaa tuo ulkona rakentaminen. Onko tosiaan niin että rivitalon parkkikatoksessa askartelet?
Nykyiset...
'14 E500 Coupe

Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Mou kirjoitti:Hämmentävää sissitoimintaa tuo ulkona rakentaminen. Onko tosiaan niin että rivitalon parkkikatoksessa askartelet?
pakkohan se on jossain värkätä, ja ei ole arpoja suotu niin hyvin että olis lämmintä paikkaa tai edes puolilämmintä paikkaa värkkäillä :D

olen kyllä kyttäilly jo vuosikausia josko löytys halvalla vuokratalli missä saisi värkkäillä mutta ei oo sellasta vielä eksynyt silmiin. =)
antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: 11.8.2011 13:03

Viesti Kirjoittaja antonmies »

Ei kuparitahnaa kannata VNT -koneistoon laittaa (en ole aivan vakuuttunut, että lämmetessään tekisi muuta kuin kovaa karstaa), eikä tiivistepintaan eikä keskitysolakkeeseenkaan (ei varsinaisesti auta mitään, joskaan ei nyt haittaakaan). Pulteissa tieten OK.

VNT säätö tuskin osuu kohdalleen, jos säädät samaan kuin missä se oli vanhassa pelkkää stoppiruuvia tarkastellen.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

antonmies kirjoitti:Ei kuparitahnaa kannata VNT -koneistoon laittaa (en ole aivan vakuuttunut, että lämmetessään tekisi muuta kuin kovaa karstaa), eikä tiivistepintaan eikä keskitysolakkeeseenkaan (ei varsinaisesti auta mitään, joskaan ei nyt haittaakaan). Pulteissa tieten OK.

VNT säätö tuskin osuu kohdalleen, jos säädät samaan kuin missä se oli vanhassa pelkkää stoppiruuvia tarkastellen.
oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.
antonmies
Viestit: 13
Liittynyt: 11.8.2011 13:03

Viesti Kirjoittaja antonmies »

mesemies89 kirjoitti:
oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.
Jos tahna saa nyt alussa riittävästi kuumuutta, niin on todennäköistä, että ehtii palamaan pois ennen kuin muodostaa mitään haittaa - ja jos sitä ei ollut niin paljoa kuin kuvassa näytti, niin tilanne lie OK.

Mutta muille tiedoksi, että niihin ei kannata laittaa WD40 paksumpaa ja sitäkin vain siksi, että se saattaa liuottaa jonkun nokihipun esim. johdinsiiven akselilta.
Sama pätee kellon alasilmään: kaikenlainen rasvatökötti kerää kaiken pölyn itseensä ja kuparitahna on itsessäänkin hiovaa.

Mutta siinähän kävi kulun puolesta hyvin! Kuitenkin toleranssien nimissä kohdistustapin reijän sijainnissa saattaa olla pieniä heittoja, samoin pesän muussa koneistuksessa sekä VNT-käyttövivussa (hitsattu molemmin puolin), ettei aina ole satavarmaa, että stoppiruuvin pituus olisi samana oikein, kun se vaihtelee alkuperäisissäkin. Lähtökohtana tietysti parempi kuin "joku mitta". Ja sitten vielä kellon jalan uudelleenasemointi siihen "millin holkkuman keskelle" :D
(tässä osviittaa asiasta https://www.youtube.com/watch?v=58MBxZHwV2M)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

antonmies kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:
oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.
Jos tahna saa nyt alussa riittävästi kuumuutta, niin on todennäköistä, että ehtii palamaan pois ennen kuin muodostaa mitään haittaa - ja jos sitä ei ollut niin paljoa kuin kuvassa näytti, niin tilanne lie OK.

Mutta muille tiedoksi, että niihin ei kannata laittaa WD40 paksumpaa ja sitäkin vain siksi, että se saattaa liuottaa jonkun nokihipun esim. johdinsiiven akselilta.
Sama pätee kellon alasilmään: kaikenlainen rasvatökötti kerää kaiken pölyn itseensä ja kuparitahna on itsessäänkin hiovaa.

Mutta siinähän kävi kulun puolesta hyvin! Kuitenkin toleranssien nimissä kohdistustapin reijän sijainnissa saattaa olla pieniä heittoja, samoin pesän muussa koneistuksessa sekä VNT-käyttövivussa (hitsattu molemmin puolin), ettei aina ole satavarmaa, että stoppiruuvin pituus olisi samana oikein, kun se vaihtelee alkuperäisissäkin. Lähtökohtana tietysti parempi kuin "joku mitta". Ja sitten vielä kellon jalan uudelleenasemointi siihen "millin holkkuman keskelle" :D
(tässä osviittaa asiasta https://www.youtube.com/watch?v=58MBxZHwV2M)
noniin nyt kun on ajeltu muuan tuhannen km niin olenkin pannut huomioon ettei se nyt ihan samanlailla ahdakkaan, eli varmaankin juuri se käyttö vipu on hiukan erissä asennossa entä vanhassa, prkl kun en sitä tajunnut katsoa/verrata vanhaan kun oli levitettynä.

eli se nyt ahtaa minusta turhan alhaalta, eli mihis suuntaan sitä stoppi ruuvia pyöritetään? kierros vaiko puoli kierrosta kerrallaan ja kokeilu? kun ennen parahin veto oli n2500rpm ylös päin ja nyt kun testattiin kun oli tiet sulana niin veto alkaa jo n2000rpm ja n3000rpm tasaa ahot sinne 1kilon tietämille kun taas edellisellä ahto meneen niin pitkään kun anto painaa sen 1.8kg tuolla mittarilla mikä paikallaan. luvut ei varmaan todellisia mutta pitäs saada samat kuitenni tälläkin mittarilla/turbolla. että säätö hommia tuli mutta kumpaan suuntaan?

ja itse kellon jalka ei kyllä väljä ollut pultteihin nähden tai siis kun kaikki kolme oli höllässä paikallaan niin kello ei hievahtanutkaan, kolmessa pultissa oli keskitys olakkeet kellon jalan reikiin. että varmaan nyt on se käyttövipu hieman erissä asennossa/paikassa entä edellisessä.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja sitten pitkästä aikaa vikaakin ilmenee, tuota mikäs sieltä tartista on sökö kun muuan kerran tehnyt nyt niin että tarttaa ja pyörittää konetta hetken sitten muuan kierroksen jäläkeen tartti pyörii pelkästään, eli lopettaa vedon vetolevyltä ennenkuin kone edes hörähtää? aiemmin kuulunut sellasta kirkasta ja hentoa kilinää vetolevyn tienoilta,epäilys ollut että tartti ei oo kunnolla palautunu lepoasentoon vaan hieman hinuttanut vetolevyyn ja siitä se hento ääni, koska nyt teki ekan kerran ton kesken tartin ns tyhjänä pyörimisen niin lakkasi se hento kilinäkin, joka ei oo palannut, en ole viel tarttia irrottanut ja kurkanna sinne, mutta kysytään ensin?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

mesemies89 kirjoitti:
antonmies kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:
oolrait, no tulipahan laitettua ettei jumi niin kiinni mitä pakopesä oli (tulevaisuutta ajatellen), kesälläpä tuo selviää sitten mitä tahna teki vnt puolella, ja ei sitä holvaamalla siellä ole kevyesti pintoihin pyyhittynä.

ennen kuin paikalleen laitoin niin mittasinkin tönärillä tuon toppiruuvin samaan mitä vanhassakin kun liki mahdoton paikallaan säätää. =) tiedä sitten toimiiko yhtälailla kuin ennen, mutta ahtaa saman mitä aiemmin ja tehot/alue sama mitä edellisellä pers tuntumalla, mitään eroa ei siis edelliseen verraten tullut muuta kuin se että mustan tulo väheni hyvästikkin.
Jos tahna saa nyt alussa riittävästi kuumuutta, niin on todennäköistä, että ehtii palamaan pois ennen kuin muodostaa mitään haittaa - ja jos sitä ei ollut niin paljoa kuin kuvassa näytti, niin tilanne lie OK.

Mutta muille tiedoksi, että niihin ei kannata laittaa WD40 paksumpaa ja sitäkin vain siksi, että se saattaa liuottaa jonkun nokihipun esim. johdinsiiven akselilta.
Sama pätee kellon alasilmään: kaikenlainen rasvatökötti kerää kaiken pölyn itseensä ja kuparitahna on itsessäänkin hiovaa.

Mutta siinähän kävi kulun puolesta hyvin! Kuitenkin toleranssien nimissä kohdistustapin reijän sijainnissa saattaa olla pieniä heittoja, samoin pesän muussa koneistuksessa sekä VNT-käyttövivussa (hitsattu molemmin puolin), ettei aina ole satavarmaa, että stoppiruuvin pituus olisi samana oikein, kun se vaihtelee alkuperäisissäkin. Lähtökohtana tietysti parempi kuin "joku mitta". Ja sitten vielä kellon jalan uudelleenasemointi siihen "millin holkkuman keskelle" :D
(tässä osviittaa asiasta https://www.youtube.com/watch?v=58MBxZHwV2M)
noniin nyt kun on ajeltu muuan tuhannen km niin olenkin pannut huomioon ettei se nyt ihan samanlailla ahdakkaan, eli varmaankin juuri se käyttö vipu on hiukan erissä asennossa entä vanhassa, prkl kun en sitä tajunnut katsoa/verrata vanhaan kun oli levitettynä.

eli se nyt ahtaa minusta turhan alhaalta, eli mihis suuntaan sitä stoppi ruuvia pyöritetään? kierros vaiko puoli kierrosta kerrallaan ja kokeilu? kun ennen parahin veto oli n2500rpm ylös päin ja nyt kun testattiin kun oli tiet sulana niin veto alkaa jo n2000rpm ja n3000rpm tasaa ahot sinne 1kilon tietämille kun taas edellisellä ahto meneen niin pitkään kun anto painaa sen 1.8kg tuolla mittarilla mikä paikallaan. luvut ei varmaan todellisia mutta pitäs saada samat kuitenni tälläkin mittarilla/turbolla. että säätö hommia tuli mutta kumpaan suuntaan?

ja itse kellon jalka ei kyllä väljä ollut pultteihin nähden tai siis kun kaikki kolme oli höllässä paikallaan niin kello ei hievahtanutkaan, kolmessa pultissa oli keskitys olakkeet kellon jalan reikiin. että varmaan nyt on se käyttövipu hieman erissä asennossa/paikassa entä edellisessä.

eipä tarvikkaan säädellä, löytyhän se tehoalue ja paineet kun avasi konepellin öljyn tarkistusta varten, oli imeny K&N vapaavirtaus suodattimen läjään 3vk vanhan =) tilata parempaa tilalle. ilman kun kävi kokeileen niin toimii kuin ajatus ja liikahtaakin ihan kunnolla, ehkä vähän alempaa siltikkin mutta se ei haittaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

moro.

eipä oo tällekkään muuta ku ajoa tullut vaan kovasti kun ilimakki kohillaan.

mutta mutta mitäpä vahinkoa aiheutan moottorille jos tekasen öljynkeruu säiliön huohottimelle ja säiliöön filtterillä ulkoilmaan huohotuksen? sillä tuskin muuta vaikutusta saadaan kuin että tykkään enempi kun kone ottaa puhasta ilmaa eikä kierrättäs pilalle/kuumaksi mennyttä ilmastoa? järkeähän toimenpiteessä tuskin on mutta se on tämän vehkeen kanssa jääny jo kauan aikaa sitten pois :D

mutta mutta tuleeko vahinkoa jos kones/turbo ei enää saakkaan kuumaa ilmaa huohottimen kautta?

ja ajatukset karsitaan heti pikimmiten poissa että huohottaako niin paljon öljyä että pitää moiseen ryhtyä, EI omasta mielestä. kirkas letku ollut paikallaan ja päästellyt ilmastoon lämmintä ilmaa jotta se kesä tulisi, no enivei letku on edelleen kirkas ja ajoa ollut n.250km kyllähän se varmaan pitemmällä ajotaululla muuttaa väriä mutta siksi haluaisinkin pöntön väliin että saisi sen vähäsenkin mitä tulee, kerättyä jäteöljyihin eikä sotkemaan paikkoja.?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

no nyt se tempun teki. nimittäin paluu matkalla kotio alko turbon laakerit ulisemaan ja kovasti, ei muutakuin nilkuttamalla 6km kotio ja imuputki pois ja väljähän se.

en tiedä oliko vika minun vai auton vai meletin keskiosan, mitään ei ollut imu siiville mennyt kun on puhtaat mitä nyt paluu matkalla hivenen ottanut pesään kiinni, ja öljytkin vaihdettu silloin kun keskiosan laitoin, ja km tullu n3000

pitää antaa jäähtyä ja lähtä nyppääs irti se ja kattoa mitä on tapahtunu, ja laskea öljyt pois onko rauta hilua vai mikä sen väljystytti, prkl kun en oo kokkeillu välillä onko mennyt alusta asti väljemmäksi, takuuseen tuo ei mee toden näkösesti kuparitahnan takia sekä tuon säädön takia kun ei välttis ihan millilleen samassa olekkaan vaikka samoin pelaskin mitä ennen. mutta selvitellään ja saapi tarjota 270cdi GARRETIN muuttuva siipistä edullista, ei ihan loppuun ajettua kuitenkaan.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

noniin ja suru päivän kuva saastetta.

tommonen näkymä oli kun imuputken otti poissa, surullisen öljyisä.


Kuva

ja salaman kansa.
Kuva

siivikko osunut vain tuolle yhteen kohtaan, aivan niinku olis kulunut epäkeskoiseksi, samoten itse siivissä vain 5 on jäljet, ehti ulinan kera pyöriä kuitenkin sen n.6km matkan kotio...

sitten pakopesä irtaalleen keskiosasta.
Kuva

yhtä puhdas melkeen entä vasta kasatessa.
Kuva

pako puolella ei olekkaan mikään ottanut mihinkään kiinni.

kompuran puolta.
Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja vielä kompuraa likempää, tuossa kiinni otto kohta.
Kuva

ja itte keskiosaa kompuran puolelta.
Kuva

Kuva

hivenen se ehti hinkata.

ja syy on toden näköisesti vnt säädön tarkkuus, ilmeisesti turbo pyörinyt liian lujaa ja vaihdon aikana lyönyt kovan paine iskun joka särkenyt tuon. en moiti meletin keskiosaa enkä liikettä mistä tämän tilasin, edelleen asiakas palvelu samalla jantterilla hallussa.

tämä menee omaan piikkiin kun en niitä käpäliä hoksinu tarkistaa ovatko samassa asennossa vai ei, nyt kun on pöydällä ja tarkistelin silmämääräisesti ovat, mutta ei mitattuna, jaksa mittailla eikä juuri innostakkaan kun paskat on jo housussa. jos vaihdatte keskiosia pankaas sen jälkeen paketti säätöön alan virmaan.

aion käyttää kyseistä virmaa tulevaisuudessakin, ja tämä ei ole mainostusta tai korvauksia saatu, vaan viesti siittä että olkaa tarkkana vnt/turbon osissa, ja toimivuudessa, seuraava turbo kun löytyy niin se läksii samon tein säätöihin vaikka olis kuinka vasta käynnissä olleesta. yksi kerta opetti =)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

niin ja tosiaan EDULLISTA 270cdi VNT ahdinta saapi tarjota, hyövää enää vakiota laittaa kun kahen väljät keskiosat on jo hyllyssä, (ivailuna ittelleni kun luen vuosien päästä tämän)

turbo sais sisältää mukanaan hiukkas/katti pöntön, ei mielellään ehjää että hintakin olisi sen mukainen, ja pitikös siinä muuttaa painepuolen putkeakin, saisi senkin alku+kiinnikkeet olla mukana, sekin taisi olla tommonen O-rengas hermoja vetelevä pasha. tai jos omistat hitsivehkeet alumiitille niin hihkases samalla saattasin korvausta maksaa jos kompura pesään hitsaisit ihan tavan lemmari lutkulle paikan, lutkun paikka/pätkä saattas löytyä toisesta kompura pesästä jollei kauheesti haittaa että on ehkä jopa saman kokonen tai jopa isompi. mutta siittäpäs sitten myöhemmin.

Jospa se epäonni tämän kanssa sitten loppus ja sais alkaa ton sisustan entraamaan....
Viimeksi muokannut mesemies89, 11.4.2019 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mesemies89 kirjoitti: hiukkaspöntön
Katalysaattorin.

Väyrysessä ei ole hiukkaspönttöä.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Mika.T kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti: hiukkaspöntön
Katalysaattorin.

Väyrysessä ei ole hiukkaspönttöä.
no nyt muokattu /katiksi, kun ja miksi puhun hiukkasesta, melko moni mieltää tuon ekan hiukkaseksi vaikka ei sitä ole kun ei mene ns seuranta putkia/antureita, mutta edelleen hyvin monet mieltää sen hiukkaseksi, mutta nyt korjattu katiksi/hiukkaseksi, vai hetkinen, toiste päin mutta nyt ymmärrämme, jos olisin pannu suoraan katin niin porukka tarjoas 3km pätkää pakoputkesta, vaikka en tartteis kun sen ENSIMMÄISEN SIELLÄ KONEHUONEESSA sijaitsevan katalysaattorin tyhjänä, niille jotka mieltää sen HIUKKAS SUODATTIMEKSI.. :D =)

nyt pitäs olla selvää, ja tuo yllä oleva ei ole vixxxxxxa kelleen vaan toteamus hyvin herkässä mielen tilassa, ja taisi tuo olla osto ilmossakin jo hukkis/kattina... eiku hiukkis/kattina =) ei vainee oikein hyvää tulevaa vkl, eiköhän tuokin rovi saada taas liikkeelle kuhan joku tarjoaa edullista hiukkas suodatin turbo pakettia...
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

tai siis hiukkas suodatin/katalysaattori se ensimmäinen makuuhuoneessa ei sitä siellä kauuuukana alla olevaa, vaan se kunnon jööti se ISO mutta lyhyt heti turbon perästä sen turbon kanssa... meni sekavaksi mutta mieskin on tällä hetkellä ja hyvin herkässä, silmä terä seisoo vaan eikä tee muuta, koittakaa asettua minun mielenterveyden tilaan niin ymmärtänette :D
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

noniin kuinka sopii 320cdi turbo 200cdi pakosarjaan? sellasta tarjottiin ja jos sopivuus on bolt on pakosarjaan niin semmosen laitan, ja tuon kaveriksi olis kait hyvä laittaa esim 270cdi korkeapaine pumppu ja map anturi eri olikos tälle numerolle A0061539928?
Avatar
Magge--
Viestit: 644
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

Ainakin faceliftissa sopii suoraan pakosarjaan mutta ahtiputkea piti vissiin vähän muuttaa ja öljyhommia, ei toki paljon. Pakoputken lähtö varmastikin kans erilainen, myös facelifteissä muuttuu 2000/8 päinvastaiseksi, päinvastaisuuden ymmärtää jos on nähnyt ennen ja jälkeen lähdön ja katin.
S212 E350 CDI 4matic -11
W906 318 CDI -08
W903 313 CDI -01
GrandCherokee 2.7crd -02
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kiitoksia vastauksesta, putki hommat ei ole ongelma tärkein oli vain sopivuus pakosarjaan ettei sitä tartte väsätä.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

edelleen saa tarjoilla turboa, 270-320cdi tämä mitä tarjottiin oli sen verran huonon oloinen etten viihtiny käsiä liata, aikaväljä joka ei sinällään iso ongelma, mutta imu puolelle oli jotain päässy syömään siipien kärkiä.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

tässä tuota turboa metsästänyt, ja tuntuu olevan kiven alla löytää, helpommalla ostas auton mistä saa turbon.

mutta onko näin että bmw e39 530d olisi sama turbo entä 270cdi? GT2256V erona vain pakosarjan laippa ja paineputken kiinnitys? välilaipallahan tuon saisi melko nätisti menemään paikalleen?

ja sitten toinen kysymys, jos ja jos päätyisinkin oikein radikaaliin muutokseen eli pakosarjan vääntäminen uusiksi sekä hukkis mallin turbo? ohjelman saa kaiketi teetettyä sillain että ohjailee hukkista? olisiko mitään järkeä? ja mikä hukkis malli olisi hyvä/oikia? pienellä tehon nostolla tietty. ja puuttuuko katsuri kyseisiin muutoksiin millä tavalla? pakosarja ei olisi mikään käärmen pesä vaan samankaltainen mitä alkuperänen mutta erilaipalla sekä sillain että kaikki on sulassa sovussa ilman ahtaita välejä?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

tähän väliin hyvä laitella nuita toisen koneen osia kuvien kera mitä ei ole muistanut tai jaksanut laitella.

lähtö kohtana oli tämä, autosta purettuna sekä suuttimet +ym että saa venttiilikopan pois.
Kuva

venttiili koppa poissa, tässä vaiheessa olin ottavani myös hehkuja pois mutta vain kaksi lähti ja oli hyvissä voiteissa, yksi pyörii tyhjää, ja toinen aukesi mutta ei nouse pois, eli yksi jumissa ja yksi pyöräytti kierteet.
Kuva

jakopään ihmettelyä.
Kuva


nokka pukkien järjestystä ihmetellessä huomasinkin että onkin merkattu ihan pukkiin kaikki, helppo purkaa sekottamatta keskenään vaikka pussissa olisikin.
Kuva

samaa kun edellisessä mutta varmistusta kuvan kera.
Kuva
Viimeksi muokannut mesemies89, 22.4.2019 0:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

nokat irtoomassa muuten ihan justiinsa, on muuten hyvä kuntoset vajaa 700tkm ajetuiksi, en muista tarkkaan oliko 660tkm mittarissa mutta tuolla välillä, voi olla kansikin vaihdettu mutta tiä sitä.
Kuva

nokat pois ja alaston kansi odottelee kansipulttien irroittajaa, ja ja olipahan prkl tiukassa, siis ihan oikiasti tiukassa, ja ei ole eka kansi mitä irroittelen mutta tiukin.
Kuva

sitten nähdäänkin paljon ajetun 200-220cdi alakerta, joka ei ole moksiskaan km. uskoisin että harva yli 600tkm ajettu loki on nuin hyvä kuntoinen kuin tässä ja alkuperäset männät mitoiltaan, sekä mikä ihaninta vaihdelaatikon puolelta, vaihteiston-lokin kiinnike pinnasta paistaa pv.kk ja vl joka oli 2001 ja muitakin nummeroita. on se vaan kestävä, kohtapa näätte sylinterit...
Kuva

kansi kylellään.
Kuva

kampuran laakerit. MITÄ IHMETTÄ hyvä että näkee etes että olis paikallaan ollut... ei olis pitänyt avata alakertaa. nyt joutuu kasaamaan OEM osilla, ei tuonne uskalla tarvikkeita laittaa kun noin pitkään pyöriny alkuperäsillä.
Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

runko laakeria
Kuva

ja lisää runkolaakeria
Kuva

vieläkin runko laakeria, eikö nämä kuvat jo lopu +600tkm ajetun mersun runkolaakereista.
Kuva

vielä kerran.
Kuva

ja itse voiman pyörittäjä, ihan niinku uus, ei mitään vikaa. toki uusien osien kanssa välykset mitataan.
Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja verstashan on mitä mukavin, kaikki löytyy persettä nostamatta. vaihdelaatikkokin siinä odottelee aukasua ja osien uusimista vaikkei kait tartteis kun toimi hyvin mutta uusitaan silti.
Kuva

ja mäntälöiset täydellisessä parittelu moodissa vaan ei vieläkään ole kasvanu enempiä mäntiä eikä enempi reikästä lokia joten jatkakoot puuhiansa.
Kuva

ja niitä sylintereitä onhan ne ihanan hoonatun näkösiä, vaikkakin +600tkm ajettuja =)
Kuva

lisää vaan, ja uskokaa tai älkää, neljästä öljysuuttimesta vain yhdestä tuli tavaraa, eli kolme männän öljyruiskua tukossa, jotain ne km tekee näillekki, ehkä joskus joku öljyn/karstan puhdistus aine koneessa olisi hyvä käyttää.
Kuva
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

ja aika alkaa lohkon putsaukseen maalaamista varten.
Kuva

putsauksesta nyt ei enempiä kuvia tullut, mutta rasva pois ja harjalaikalla irtonainen eines pois ja maali päälle.
Kuva

ja kun kerran maalataan niin maalataan kaikkialta mikä on ei öljytilassa.
Kuva

ja maalaus tehty pensselillä, ja todettu ei millään tavalla hyväksi/sopivaksi, loki hiotaan ja maalaan sen ruiskulla, mutta väristä en vielä tiedä, jotain villiä ehkä??? ken kertoo sen tietää, antakaas neuvoja minkä väriseksi loki vedetään? tarpeeksi monta samaa väri ehtoa niin sillä maalataan.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

mesemies89 kirjoitti:tarpeeksi monta samaa väri ehtoa niin sillä maalataan.
RAL 4003
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

Runtula kirjoitti:
mesemies89 kirjoitti:tarpeeksi monta samaa väri ehtoa niin sillä maalataan.
RAL 4003

:D siinäpä oliskin villi väri =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”