Jahas, viimeisestä päivityksestä onkin jo vierähtäny tovi. Talvihan meni kaikinpuolin mukavasti ja pohjoisessa reissattiin muutamaan otteeseen. Auto tuli vahattua ennen talvikuukausia ja keväällä, lisäksi pesuja tarpeen mukaan. P0420 koodi taisi talven aikana pariin otteeseen kiusoitella, eli ei ihan krooniseksi ole vielä päässyt. Näistäkin molemmat kerrat mäkisillä mutkateillä. Muuten meno oli varsin ongelmatonta, mitä nyt oikean ajovalon ballasti alkoi jossain vaiheessa kiukuttelemaan. Suurimman osan ajasta pelaa ok, mutta silloin tällöin jättää sytyttämättä. Olisi ollut hyvä uusia nämäkin ajovaloremontin yhteydessä
Tämän jälkeen Subaru pääsikin levähtämään kesäksi, jätin kesäkuun alusta seisontaan jotta tulisi ajettua enemmän moottoripyörällä. Tässä onnistuttiin ja kesäkuun alusta elokuun loppuun ajot hoidettiin kaksipyöräisellä, pidemmät matkat polttomoottorisellaisella ja lyhkäisemmät ruismoottorisella.
Katsastusaika alkoi alkusyksystä lähestymään ja elokuun loppupuolella otin auton ajoon. Talvea ajatellen tuumasin vetää Fluid Filmit alustaan, joten purin pohja- ja helmamuovit, pesin alustan irtorojusta ja ruiskuttelin tällä kertaa massaruiskulla Fluid Filmit pohjaan ja koteloihin. Hieman turhan reilun kädellä tuli tavaraa ruiskuteltua, käytin neljä litraa kun sen olisi pitänyt ilmeisesti riittää lähemmäs pariin autoon

Alla jokunen kuva sotkusta.
Ohessa tuli moottoriöljyt ja ilmansuodattimet vaihdettua kilometrilukemalla 252007. Samalla vilkuilin hieman jarruja ja alustan osia katsastusta silmälläpitäen. Muuten tuntui olevan paikat ok, mutta hantin puolen alapallonivelessä tuntui välystä. Sen verran jäi vaivaamaan, että vaihtelin alapallonivelen ennen katsastusta. Alapallonivelen vaihdossa tuli oltua hyvin varovainen etten katkaise alapallon kiristyspulttia, vaan rauhakseltaan lämmittelin ja paukuttelin sitä. Aikaa tuhraantui, mutta pultti irtosi ehjänä, joten ei siitä nyt liian näreissään voinut olla

Itse alapallon pois saamiseen tuli värkättyä ulosvedin putkenpätkästä, kierretangosta ja vanhan alapallon kiinnitysmutterista. Kötöstys toimi ja alapallo irtosi helposti. Pesä puhtaaksi ja uutta paikoilleen rasvan kanssa, alla muutama kuva operaatiosta.
Alapallon vaihdon yhteydessä tuli myös selviteltyä, tyhjäkäynnillä esiintyneen räminän syytä. Olin melko varma, että kyseessä on jokin pakoputken lämpöpelleistä ja syyllinen löytyi pakoputken keskiosan päällä olevasta pellistä. Oli haljennut yhden kiinnitysruuvin vierestä ja osasi pitää yllättävän kovaa mekkalaa. Silmällä tuota en huomannut, mutta koputellessa ilmiantoi itsensä kyselemättä. Tein pienen patentin parista alumiinipellin suikaleesta ja mekkala vaimeni

Kyseinen lämpöpelti on allaolevan näköinen.
Kesän pölyt tuli vielä huuhdeltua pois ja valmiina talvea varten:
Tämän jälkeen olikin hyvä käytellä auto katsurin syynissä. Muuten meni hienosti, mutta se kiukuttelemaan alkanut ballasti päätti olla sytyttämättä oikeaa ajovaloa, joten tästä lappuun merkintä.
Ballastit tuli tuossa tilailtua saksanmaalta, pitää vaihdella jahka pääsevät perille. Muuten katsastuslapussa ei nyt mitään kovin ihmeellistä ollut, takaiskarien ero on kasvanut jonkin verran. Tässähän on tympeän kalliit tasonsäätöiskarit takana ja ne tulee jossain vaiheessa vaihdettua normaaleihin. Peddersiltä saa näihin muunnossarjoja noille takaiskareille ja tämän lisäksi löytyi Puolasta Subarak niminen firma, joka myy KYB:n iskarien ja iskarien yläpäiden sekä Peddersin jousien ympärille tehtyä muunnossarjaa. Valinta näiden välillä tulee varmaankin kohdistumaan tuohon Subarakin sarjaan, joka on lisäksi kohtalaisen edullinen (abt 410€ tämän hetken kurssilla).