mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 04.3.2019 13:16    Viestin aihe: Mikan harharetket, Back to the fut..MERCEDES! +Rintteri Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kuten tuolla land cruiser ketjussa kirjottelin niin tuli myytyä tuo viimeisin cruiseri ja katselin noita ihan loppupään j80 cruisereita varsin huonoin tuloksin.
Yksikin mielenkiintoinen vehe oli myyty sveitsiin Shocked

Päädyin sitten itsellekkin erikoiseen ratkaisuun. Pihaan tuli tuollanen "wannabe" maasturi.
2006 vuoden Volvo XC70 Oceanrace sinisenä D5 nakuttajalla ja "muka" nelivedolla.

Yksi syy moiseen oli se kun olen nyt puolisen vuotta jyrrännyt työmatkaa (82km/päivä) tuollaisella puolimiljoonaa ajetulla diiseli avensiksella ( Shocked )
Niimpä päätin vähän panostaa tuohon työmatka mukavuuteenkin.

Tällä se nousi aika reippaasti. Ainakin vielä tuntuu siltä Very Happy
Ensimmäinen auto muuten jossa ratin saa just mieleiseen asentoon ilman kikkailuja.

Täytynee fiksailla tuo avekki kuntoon ja pistää taipaleelle sekin. Halpa sillä on kyllä ajella, paku ja 2.0d4d niin kustannukset ei päätä huimaa kun keskikulutus on ollut nyt talvella vähän reilu 6l/100km. Kesällä meni vitosella.


Noo spämmätään nyt alotukseen kuiten kuviakin.











ps. En ymmärrä tuota vokkelon insinöörin päähänpistoa tehhä ratista keskeltä musta ja kehältä vaalea... olis etes toisinpäin ei tajuu


Viimeinen muokkaaja, Mika.T pvm 01.2.2020 14:44, muokattu 4 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miqum_86
aktiivimeseläinen

kumirenttu


Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 1875

 LähetäLähetetty: 04.3.2019 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Komia Cool
_________________
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9503

 LähetäLähetetty: 04.3.2019 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

En oo ihan varma tuosta ratista mutta niitä on ollut monenvärisiä tarjolla. Kahtelee vaihtoratin. Purkuautoissa hyvin tarjolla.

Muuten värimaailma on asiallinen. Vaalea verhoilu on helpompi pitää puhtaana kuin tumma, ainakin minusta.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 04.3.2019 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juu. Ratin kehä onkin tarkotus vaihtaa mustaksi.

Tuossa lähipurkaamolla näyttikin olevan soppeleita useampia. Täytyy käyä tutkimassa minkälaisessa kunnossa ovat.
Samoten pari ikkunanappulaa täytyy vaihtaa ehjiksi kun on nupit murusina.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 04.3.2019 18:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kävimpä ostamassa alle uudet renkaat, sinne jäi vapinat ja vipatukset Very Happy

Nuo alla olleet olikin jotkin matalaprofiiliset nakit. Nyt on alla korkeampi rofiiliset jotka näihin xc malleihin kuuluukin.
En alkanu leveydellä hulluttelemaan, 215/60/17 meni alle.
65 rofiilia kattelin myös mutta myyjä meinotteli etteivät mahdu taakse kun ottaa kaaren etureunaan kiinni.
Niin se vaan näyttääkin kun kattelee noita alle laitettuja, halkasijaltaan isompi ei kyllä mahdu jos ei muokkaa noita sisäkaarien muoveja.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 06.3.2019 10:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eilispänä tuli ajeltua maakuntareissu tuolla tornio/muoniojokivarressa 650km eikä tunnu missään.
Aika mukava on kyllä ajoasento kun tuollainen siirtymä ei puuduta paikkoja ollenkaan.,oli siinä toki pari pysähdystä välillä.

Nopeusmittari on nyt näillä renkailla varsin tarkka. Satasesta heittää vaan +2kmh ja matkamittari ei heitä ollenkaan kun gps:n lukemiin vertaili Shocked


Moottoriöljyt vaihtelin viikonloppuna kun viimeisin huoltokirjan merkintä on 250tkm kohalla eikä sen jälkeen ole mitään mainintaa mistään. Mittarissa napottaa nyt lukemat 282500km

Tuossa välissä on kuitenkin vaihdettu kaikki jarrulevyt ja palat+takapyörälaakerit.

Muutenkin pitää kaikki voimansiirron öljyt alkaa tässä vaihtelemaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RATSUNI



Liittynyt: 06 Maa 2008
Viestejä: 301

 LähetäLähetetty: 06.3.2019 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uudet laatikko öljyt huuhtelulla sisään varsinkin jos ei ole mitää merkintöjä toimenpiteestä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9503

 LähetäLähetetty: 06.3.2019 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tässä korimallissa taitaa olla vielä Ardic? Toimiessaan hyvä lämmitin mutta vikaantuessaan työläs korjautettava kun käytetään vain Volvoissa. Mikan kaltaiselle rasvanäpille ei varmaan tuottane ongelmaa.

Jos enemmän alat näiden kanssa puljaamaan niin tämä kannattaa ostaa:
https://www.ebay.com/itm/Newest-VIDA-DICE-2014D-for-VOLVO-Full-Chip-Scanner-OBD2-Diagnos/163539191054?hash=item2613b2050e:g:mQUAAOSwZ2tcJKjP
Pitää sisällään kaikki korjausohjeet ja varaosanumerot saa myös kaivettua. Maksaa kyllä hintansa takaisin aika pian. Smile
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 06.3.2019 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

RATSUNI kirjoitti:
Uudet laatikko öljyt huuhtelulla sisään varsinkin jos ei ole mitää merkintöjä toimenpiteestä


Tämä onkin ihan tehtävälistan kärjessä. Jospa viikonloppuna saisi läträttyä noiden kanssa. Tämähän on Ruotsin tuontia ja siellä tuo loovaöljyjen vaihto ilmeisesti kuuluu huolto-ohjelmaan toisin kuin Suomessa.
En ole juurikaan aikaa uhrannut tuon vihkosen tarkempaan syynäämiseen joten ei ole tietoa onko niitä loova öljyjä vaihdettu koskaan.
Aika tummaa soosia siellä oli mitä tarkistusproppua raotin.

Tuo testerihomma olis hyvä mutta täytyy nyt tutkiskella onko tuo ohjelmiston toimintaan saattaminen niin järjetön homma kuin useimmissa muissakin merkkitestereissä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9503

 LähetäLähetetty: 06.3.2019 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oman kokemuksen ei ole rakettitiedettä laittaa toimintaan.

Hankin tuohon käyetyn läppärin win7:lla ja pidin sen vain testerinä. Olisi ollut valmis paketti mutta möin sen kesällä pois.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 07.3.2019 0:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Täytyypä perehtyä tuohon(kin) aiheeseen joskus paremmin.

Löysin tallin perukoilta 12litraa joskus aikanaan mersun sähköloovaan ostettua loovaöljyä jossa sattui olemaan myös tähän sopivat hyväksynnät. No ne tuli läträttyä heti tuon loovan läpi.
Eka tyhjäksi ja sitten 5kertaa peräjälkeen pari litraa sisään ja käyttöä hetki, ja taas tyhjäksi ja täyttöä ja käyttöä...

Aika mustaa paskaa sieltä kyllä aluksi tuli mutta onneksi viimeisellä kerralla alkoi väri muistuttaa jo ihan suhtkoht tervettä ATF:ää.
En nyt tiä muuttuiko tuo laatikon käytös miksikään mutta ompahan mielenrauhaa hetkeksi.
Täytyy joskus läträillä lisää, nyt saa kuitenkin hetken olla sen puolesta rauhassa.

Samalla tarkastin kulmavaihteen öljyn. Se oli ok mutta tietysti tummunut jonkin verran mitä nyt pienellä letkun pätkällä sai täyttöropusta imastua.
Taas yksi vokkelin insinöörin päähänpisto. Ei tyhjennysroppua Exclamation Mitä v#¤%ttua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miqum_86
aktiivimeseläinen

kumirenttu


Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 1875

 LähetäLähetetty: 08.3.2019 0:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paas yv siit avensiksesta hintoineen, vois ohuesti kiinnostaa..
_________________
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 531
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 08.3.2019 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
Tässä korimallissa taitaa olla vielä Ardic? Toimiessaan hyvä lämmitin mutta vikaantuessaan työläs korjautettava kun käytetään vain Volvoissa. Mikan kaltaiselle rasvanäpille ei varmaan tuottane ongelmaa.


Ardic on todella yksinkertainen purettava ja huollettava. Pitkulainen savustuspöntön näköinen vehje josta parin pultin aukaisulla sisuskalut ulkona. Osia tosiaan ei niin yleisesti saa kuin muihin merkkeihin mutta saa kuitenkin kohtuu hyvin, ebersbächer omistaa nykyään ardicin ja valmistaa osat. Joissakin audeissa käytetään myös tuon tyypin ardicia.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 08.3.2019 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paloilmapuhallin siihen täytyy jossain vaiheessa uusia. Pari kertaa vikissyt kuivuuttaan mitä tuossa kuunnellut.
Tuli tuossa loovaöljyjä läträtessä tutkittua ja näytti olevan aika helpossa paikassa kun etupuskurin vaan nappaa irti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9503

 LähetäLähetetty: 08.3.2019 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tarviiko edes irroittaa puskuria? Eräs volvohörhö nappasi ardicin kolostaan pois irroittamalla vain puskurin kuoren. Pahalta näytti kun muovi oli mutkalla, mutta sieltä se muljahti kuin poron vasa valkeelle hangelle.

Vesitilan pohjaa kannattaa seurata. Miehekkäät savut pukkaa kun päästää veden läpi. Vrcf: llä joku oli laittanut vähän jämerämmän pohjan... Taitaa kestää auton loppuiän.

Varaosia: https://www.autosahkotyotahonen.fi/ardic-lammittimet/
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
miqum_86
aktiivimeseläinen

kumirenttu


Liittynyt: 25 Lok 2010
Viestejä: 1875

 LähetäLähetetty: 09.3.2019 1:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
Tarviiko edes irroittaa puskuria

Ainakaan ite en ole joutunut vastaavan ikäsissä s/v sarjalaisissa purkaa. Eikä tuo iso pieti ole irrottaakaan, samalla pesee keulasta kennot puhtaaksi.
_________________
® Mesen linttaklubi
-kuluttaa muttei kulje

® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 31.3.2019 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kirjotellaampa tännekkin kuulumisia.
Jylliksen alkumatka minun ohjaamana ei ole mennyt ihan ongelmitta...

Parisen viikoa sitten ilmeni tasavauhdissa kummallista nykimistä, jota tässä nyt on metsästetty ja putsattu/huolleltu paikkoja mutta tuo kummallinen satunnainen nykiminen vaan on ollut ja pysynyt.
Samalla kun tuo nykimiskohtaus ilmenee, tulee mittaristoon viesti "huolla moottori"
Mutta moottorin vikavalo ei ole syttynyt.

On vaihdettu ilmansuodin/polttoainesuodin mutta ei. Satunnaisesti nykii.

Nakkasin sitten kojelautaan orkkissoittimen tilalle tuollaisen 2din androidin jossa oli jo valmiiksi asennettuna Torque ohjelmisto ja kun romukasoja pengoin niin sieltä löytyi jo W220 ässän aikana hommattu OBD bluutuutti palikka.

Sieltähän sitä livadataa pääsi mittarein tutkimaan ajossa.

Noita seuraten tulin siihen tulokseen että kun auto alkaa tasavauhdissa nykimään niin EGR sekoilee omiaan ja ahtopaine nousee ajotilanne huomioiden aivan älyttömyyksiin. Vastaavasti koneeseen menevä ilmamäärä taas putoaa nocando

Alla pari kuvaa samassa tilanteessa, ja samassa paikassakin muutaman tunnin välein.
Molemmat kuvat 110kmh mittarissa vakionopeussäädin päällä.


Tässä normaali tilanne vakkarilla 110kmh mittarissa. Auto kulkee kivasti pikkukaasulla.
EGR kiinni. =100% raitista ilmaa koneeseen.





Tässä sama vauhti vakkarilla, Sama paikka.
EGR sekoilee omiaan. Kova ahtopaine ja EGR auki ja nykimistä havaittavissa.
Moottorin ääni myös sellainen että töihin joutuu.



Tuossa yks ilta aloin sitten aukomaan mm EGR venttiiliä ja kaasuläppää. Noissa ei mitään paskaa sisällä ollut. Kaasuläppää en edes kerennyt irrottaa kun huomasin että ECU:n toinen johtosarja hankaa kaasuläpän runkoon...


Noh puhkihan se oli ittensä hinkannut...
Harmi kun ei tullut otettua kuvia siitä kun purin tuon suojaverkon pois tuosta päältä. Kaksi johtoa siellä oli jo kuparit esillä. Toinen oli käytännössä poikki ja johto hapettunut pilalle pieneltä matkalta. Sinne muutaman sentin pätkä uutta johtoa tinaten kiinni ja sukka päälle.
Puhki olevat johdot lähti ECU:lta koneelle päin joten voi olla että liittyvät tuohon EGR:n ohjaukseen.



Tuohon kaasuläpän kannen terävään klipsiin hankautunut.



Nyt on meny jo useampi sata kilometriä ilman nykimisiä mutta mittaristo ilmoittaa silti joka startissa että "huolla moottori heti"
EGR livedatakin käyttäytyy jotenkin loogisemmin. Ei seilaa eestas miten sattuu.
Häätyy käyä jossaki testerin päässä tutkimassa tarkemmin mitä tuo haluaa.


Torque näyttää tällaisia koodeja. Mutta ei osaa kuitata noita.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 531
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 02.4.2019 11:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hmm, meillä on myös ollut satunnaista nykimistä tuossa volvossa, erityisesti kostealla kelillä kun ajaa polkimella reilua 90km/h, vakkarilla ei sitä tee.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 02.4.2019 20:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näissä tuntuu tuo nykiminen olevan "aika yleistä" kun noita nettifoorumeita lueskeli ko. aiheesta. Ja sellaisen käsitys jäi noista jutuista että enempi juuri D5:sen vaiva.
Ennen oli kaikki paremmin. Ei diiseliautot nykineet kun oli mekaaniset syöttöpumput Laughing

Nykiminen tuntuisi ainakin tässä yksilössä loppuneen tuon johtosarjan korjaamisen jälkeen. Sehän on tietysti täysi arvotus kauanko menee nykimättä.
Veikkaisin että seuraavaan hitupöntön tyhjennyspolttoon saakka...

Kaverin autocommilla katteltiin vikakoodeja. Olihan siellä vaikka ja mitä, mutta ei tietoa ovatko kuinka vanhoja.
Nollattiin kaikki pois ja täytynee joskus tutkia uudelleen mitä sinne ilmestyy.
Hitupöntön vastapaine oli aivan olematon, joten voisi olettaa että se on vielä voimissaan.

Tuon nollauksen jälkeen ei muuten ole mittaristoonkaan tullut häiriötekstejä. Idea
Samoin keskikulutusmittaus on tippunut yhden tankillisen aikana 0.5l/100km. Ostaessa nollasin tuon keskikulutusmittauksen ja se on näyttänyt nyt ~vajaan 5000km matkalta 7.5-7.7l/100km. Tänään töistä ajellessa se tippui jo lukemaan 7.0l/100km Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RATSUNI



Liittynyt: 06 Maa 2008
Viestejä: 301

 LähetäLähetetty: 03.4.2019 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Minulla nykimisvaivat katosi polttoainesuodattimen vaihdolla ja suuttimien tarkistuksella(ohivuoto)
Ajotietokoneen kulutuslukemat ovat "hiukan" suuntaa antavia. Omaan keskikulutukseen 4,4l/100km joudun lisäämään n. 1,3l niin osuu laskemalla olevaan kulutukseen

Perusjuttu noiden johtosarjojen hikkautuminen puhki. Yhden jo purkuun menossa olevan D5 saatiin pelastettua aikoinaan johtosarjan korjauksella.
ko. auto saattoi sammua yhtäkkiä, tehot pois, vikavaloja kuin joulukuusessa.
Viallinen johtosarja löytyi vahingossa johtonippuja heilutellessa auton käydessä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 06.4.2019 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mitäpä sitä paskettia. Ei toimi.

Viikon meni nykimättä mutta perjantaina töistä tullessa alko taas nykimään samanlaisessa tilanteessa kuin aiemminkin.
110kmh vakkarilla, ykskaks alkaa turbon vislaus kuulumaan sisälle ja siitä jo tiesi että kohta alkaa nykimään ja mittaristoon tulee häiriöteksti.
No niinhän ne tuli...



Tuollaiset löyty.
Nollattiin pois ja 15km päästä lävähti sama paska tauluun.
Illemmalla pasahti vielä vikatilaan. Kiva oli ajella 150km kämpille kun vetoa ei ole yhtään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 531
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 06.4.2019 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuo happitunnistin näyttää tutulta.. Nimim:







Ja sitten ajonaikaisen nollauksen jälkeen tulee välittömästi tämä:



Ja jos pienillä vaihteilla kiihyttää kaasupohjassa niin ahdot piikkaa 1.6barissa jolloin myös tallentuu tuo 1517 eli liian suuri ahtopaine mutta se taas johtuu jumivista vnt-siivistä.
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 06.4.2019 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla ahtaa torquen mukaan täyskaasulla 1.5bar. Piikkaa 1.6:ssa mutta ei ahtopaineesta ole tullut vikakoodia. vielä...

Täytynee tilata tuo lambda uusi ja vaihtaa. EGR vena voi olla että menee sähköpuolen putsaamisella. Minun tuurilla ei.
EGR:n irrottaminen taisi olla näissä aika työmaa, Kerkeäis vaan joskus perehtymään siihen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Magge--



Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 531
Paikkakunta: Sodankylä

 LähetäLähetetty: 07.4.2019 11:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Mulla ahtaa torquen mukaan täyskaasulla 1.5bar. Piikkaa 1.6:ssa mutta ei ahtopaineesta ole tullut vikakoodia. vielä...

Täytynee tilata tuo lambda uusi ja vaihtaa. EGR vena voi olla että menee sähköpuolen putsaamisella. Minun tuurilla ei.
EGR:n irrottaminen taisi olla näissä aika työmaa, Kerkeäis vaan joskus perehtymään siihen.


Voi olla että D5 erilaiset ahtopaine kartat kuin tässä 2.4D mallissa.

EGR on tosiaan aika ikävän työläs irroittaa...
_________________
S212 E350 CDI 4matic -11
V70 2.4D -06
Sprinter 310D -98
GrandCherokee 2.7crd -02
9-5 2.0t -00
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 09.4.2019 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uus lambda paikallaan.
EGR:n sähköpuolen käytin auki ja putsasin sen eipä siellä juuri mitään paskettia ollu mutta tulipa rassattua tuota asentotunnistinta eestaas puhdistussprein kera.

Ei mitään muutosta mihinkään.
Nykii ja nyökkii välillä kuten ennenkin.
On nämä vaan pirun hyviä vehkeitä... Miksei näitä ole kaikilla? Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9503

 LähetäLähetetty: 09.4.2019 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tasakaasulla antaa ajaa vaikka maaliman tappiin mutta kovemmassa poljennassa vikatila? Voihan tämä olla hakuammuntaa mutta suuttimet oireili samalla tavalla meillä ”vihreessä”. Testiin ja tuomiota kuuntelemaan?
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6329

 LähetäLähetetty: 09.4.2019 23:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Päinvastoin.

Polkea kestää vaikka miten mutta nopeampi tasavauhti on myrkkyä. Eli vakkarilla satasta niin ei mene montaa kilometriä ennenkuin alkaa joku tökkiä.

Nyt illalla kävin uudelleen ~40km lenkin. EGR pysyi nyt koko reissun täysin kiinni ja auto kulki "kuin sukkasilteen" ihan olemattomalla kaasun painamisella.
Tasavauhdissa myös ahtopaine pysyi nyt järkevissä lukemissa, eli 0.4-0.6 vähän maastosta riippuen. Hetkellinen kulutus näytti nyt ~5-7l/100km

Esim päivällä kun ajelin töistä kämpille (42km) niin EGR oli kokoajan auki ja seilasi eestaas 20-80% ja ahtopaine huiteli 100kmh vauhdissa 1-1.2kilossa kokoajan. Samalla hetkellinen kulutus napottaa 9-11l/100km lukemissa...

Aivan ihme sekoilua.

Vielä ei tosiaan kukaan ole osannut sanoa mitä ohjelmassa tapahtuu kun hitupöntön poltto on käynnissä?


Viimeinen muokkaaja, Mika.T pvm 09.4.2019 23:38, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9503

 LähetäLähetetty: 09.4.2019 23:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Shamaanille töitä. 🤭
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xr
ohjelmoija

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 04 Jou 2005
Viestejä: 1833
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

 LähetäLähetetty: 10.4.2019 9:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ohjelmointi egr ja hitupönttö pois lisää voimaa siten toimii
egr tekee ainakin tuon juurikin tasakaasulla ajaessa että menee vikatilaan
useita volvoja tehty
_________________
Audi A8
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 3347
Paikkakunta: Pyykkögrad

 LähetäLähetetty: 10.4.2019 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:


Polkea kestää vaikka miten mutta nopeampi tasavauhti on myrkkyä.


Tämä se oli oman foorumielämäni alkuaikoina olla sellainen kovasti kummaksuttu asia kun ei muunlaisesti kuin talla pohjassa liikkuneita kartanojylliksiä tien päällä moni nähnytkään. Very Happy

Taitaa olla sisäänrakennettu ominaisuus joka sitten koulii kuskista pedon irti. Laughing
_________________
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3 ... 10, 11, 12  Seuraava
Sivu 1 Yht. 12

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit