OM654 lohkolämmitin, onnistuuko?

luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

OM654 lohkolämmitin, onnistuuko?

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Pihaan eksyi tuollainen ruotsintuontitaksi (E 220 d, valmistettu 2016 lopussa), josta puuttuu lämmittimet. Eipä toki varmaan ole pahemmin ollut tarvistakaan, kun taulussa yli 200 tonnia kahden vuoden iässä, joten ei ole juuri ehtinyt jäähtyäkään kone ikinä.

Mutta nyt olisi käyttö toisenlaista. Paljon on peloteltu tuon OM654:n ongelmista esilämmitettäessä, ja aina puhutaan vain Eberistä ja Webastosta. Mutta miten ihan perinteinen lohkolämmitin, onnistuuko ongelmitta?

Omassa käytössäni perinteinen piuhan päässä oleminen on ihan näppärää, kun käytännössä tietää aina milloin lähtee. Ja onhan se pirusti halvempaa asennuttaakin.

Vai onko parempi rääkätä konetta anturiherjojen pelossa, ja asentaa vain sisähaara kabiinin lämmitykseen (ja akkulaturi)?
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

Yhtään mitään asiasta tietämättä, olisko TT Thermo tyyppinen kiertovesipumpullinen hyvä ratkaisu, tasaisemman lämmönjakautumisen ansiosta ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Luotto tuohon TT Thermon laatuun on vähän kehno... Perustuu ylitieteelliseen nettisurffaukseen tämä näkemys. Tuntuu vaan että niistä on aika paljon sekundakokemuksia. Voin olla väärässäkin... :roll:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

On niillä nyt parannettu malli missä ei ole samaa vuotoriskiä muutetun rakenteen takia. Ja moottorisoftan päivitys poistaa vikavalon syttymisen esilämmityksessä.
Ruuvimeisseli

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

..
Viimeksi muokannut Ruuvimeisseli, 30.8.2019 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Ei se moottori pidä kirjaa edellisen 10 tunnin ulkolämpötilasta. Antureiden lämpötilalukemista varmaan kyse mutta vähän eri selityksellä. Hyvä jos ovat jo muutaman vuoden viiveellä saaneet softaa muokattua pohjolan arkiolosuhteisiin.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

TT Thermoa ei täällä kukaan tunnusta edustavansa, joten varailin nyt ajan ihan perinteisen Defan letkulämppärin asennukseen. Katotaan toimiiko sellaisenaan vai vaatiiko jotain päivityksiä. Kerron parin viikon päästä. :lol:
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Koijattiinkohan tässä taas Keijoa vai onko tuo tosiaan noin työläs homma?

Kuva
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Defa antaa lämmittimen asennusajaksi 1,5-2 tuntia. Siihen lisäksi sisähaaroitus ja laturi. Ehkä tuossa ei viittä tuntia menisi, mutta toisaalta laskun loppusumma ei ole ollenkaan paha alennusten jälkeen.

http://old.defa.com/file/1d1039c87436/411485.pdf

OT: Pääsitkö muuten vilkaisemaan auton alle, onko etu- vai takavetoinen ? :|
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

dealer kirjoitti:
OT: Pääsitkö muuten vilkaisemaan auton alle, onko etu- vai takavetoinen ? :|
Tällä kertaa ei tullut yllätystä :happy:

Toisaalta eberiin ei enää niiiin kohtuuttoman pitkä hintaero olisi ollut näin jälkikäteen miettien, mutta eipähän ainakaan tule akun keston kanssa ongelmia kun pääosin on 20 km suuntaansa ajelua...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

luokyio kirjoitti:
Toisaalta eberiin ei enää niiiin kohtuuttoman pitkä hintaero olisi ollut näin jälkikäteen miettien, mutta eipähän ainakaan tule akun keston kanssa ongelmia kun pääosin on 20 km suuntaansa ajelua...
Joo, eberin kustannuksia lisää kun joutuu laittamaan kuitenkin defan ylläpitolaturin ja sen johdotuksen :)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Hyvin tuntuu pelaavan pikkupakkasilla ainakin, lämpeää selkeästi nopeammin eikä ole vikavaloja näkynyt.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

25 asteen pakkasella esilämmityksen jälkeen käynnistäessä löi flektin täysille ja mittaristoon punainen jäähdytysnesteen merkkivalo, vaikka lämmöt luonnollisesti nollassa. Ajelin 12 km, jonka jälkeen uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei enää tullut mitään ihmeellistä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W213 sedan, farmari,coupe, avo”