Alkaako sama ralli taas ja Bercedes hairahtaa jälleen?

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

bercedes menz kirjoitti:
bushmills kirjoitti:Onko jollekin tämän ES:n "sporttisempi" pikkuveli eli IS tuttu? Äänieristys on varmaan kohdallaan myös tämän kanssa, varsinkin jos vertaa nykyiseen 7 vuotta vanhaan C-sarjalaiseen.

IS taitaa olla toistaiseksi hieman perässä sisustan ja multimedian suhteen ja siitä varmaan puuttuu jotain varusteita ES:ään verrattuna, vaikka varustetaso olisi muuten sama?

IS voisi olla itselleni sopivampi koon puolesta, kunhan sinne pari muksua mahtuisi taakse turvavyöistuimineen. Ja olisihan tämä IS takaveto :)
IS:stä on tulossa uusi malli jossain vaiheessa ja pian tätä vanhempaa saa varmaan halvemmalla. Se on selkeästi pienempi kuin ES (C-Mersun kokoinen) ja kakarat mahtuu taakse kyllä. Maineeltaan vähävikainen ja viimeistelyltään laadukas. Varusteita puuttuu verrattuna ES:ään ja sisustakin on selkeästi erilainen. Äänieristyksestä en muista, mutta en pitänyt kovaäänisenä.

IS:ää olen ajanut F-sport-versiona, ja se sopi käteen hyvin ja oli hyvännäköinen punaisilla penkeillä. Stereoista en saanut kovin hyvää kuvaa vaikka siinä oli ML:n stereot, ehkä kaiuttimien määrä vaikutti asiaan. Takaveto on aina plussaa!!

Koeajolla se selviää ja voi käytä kuten nimimerkki kumipäälle... :roll: :wink:
Joko nimimerkki bushmills on edistänyt asiaa? :roll:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bushmills
Viestit: 6
Liittynyt: 28.1.2015 9:50

Viesti Kirjoittaja bushmills »

Mielessähän se IS pyörii, mutta silti mahdollisimman uusi teknologia kiinnostaisi. Tuo nykymalli jotenkin tuntuu vanhahtavalta ja jos se uusi malli on kohta tulossa, niin eihän tuollainen vanha nyt enää niin paljon houkuttelisi. Toisaalta en ole enää valmis ostamaan autoa uutenakaan, kun sen arvo romahtaa aivan liian rajulla tavalla. Joten uusi ja vähän ajettu IS menisi sitten hankintalistalle parin vuoden päähän :(

Tänään ajelin yhden IS:n vieressä ja aloitin välittömästi, mutta asiallisesti keskustelun vaimon kanssa. Ideaa ei sentään täysin tyrmätty ja auto näytti "ihan kivalta" myös rouvan mielestä. Järkeä ei kuulemma koko hommassa olisi :D

Tässä nykyisessä C:ssä on kohtalaisen hyvät varusteet, vaikka sekin täyttää jo 7-vuotta kuukauden päästä. Luopuminen voi olla vaikeaa, jos uusi auto ei olisi jokaiselta osa-alueelta parempi. IS pitäisi olla vähintään F-sport, mielellään luxury. Luxuryä ei taida löytyä käytettynä tällä hetkellä ja se tuskin on muutenkaan kovin yleisesti ostettu Suomessa.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

bushmills kirjoitti:Mielessähän se IS pyörii, mutta silti mahdollisimman uusi teknologia kiinnostaisi. Tuo nykymalli jotenkin tuntuu vanhahtavalta ja jos se uusi malli on kohta tulossa, niin eihän tuollainen vanha nyt enää niin paljon houkuttelisi. Toisaalta en ole enää valmis ostamaan autoa uutenakaan, kun sen arvo romahtaa aivan liian rajulla tavalla. Joten uusi ja vähän ajettu IS menisi sitten hankintalistalle parin vuoden päähän :(

Tänään ajelin yhden IS:n vieressä ja aloitin välittömästi, mutta asiallisesti keskustelun vaimon kanssa. Ideaa ei sentään täysin tyrmätty ja auto näytti "ihan kivalta" myös rouvan mielestä. Järkeä ei kuulemma koko hommassa olisi :D

Tässä nykyisessä C:ssä on kohtalaisen hyvät varusteet, vaikka sekin täyttää jo 7-vuotta kuukauden päästä. Luopuminen voi olla vaikeaa, jos uusi auto ei olisi jokaiselta osa-alueelta parempi. IS pitäisi olla vähintään F-sport, mielellään luxury. Luxuryä ei taida löytyä käytettynä tällä hetkellä ja se tuskin on muutenkaan kovin yleisesti ostettu Suomessa.
Katsopa viimeisintä GS:ää, sitä saa 300h (neloskone, hybrid) tai sitten 450h (kutoskone, hybrid), nekin on takavetoja ja IS:ää pykälän isompia. Vanhahtavia ovat, koska malli on ollut pitkään olemassa ja nyt sen valmistus on lopetettu. GS:n omistajat ovat ilmeisesti hyvin kiintyneitä autoihinsa ja nyt heillä ei ole enää autoa mihin vaihtaa (ES ei heille luonnollisesti kelpaa, koska takaveto pitää olla).

Pari vähänajettua GS:ää oli myynnissä (450h 12tkm ja 300h 33tkm), molemmista puuttui ML stereot, mutta muutoin oli ihan hyvin varusteita. Eli jos ei stereot ole se pääasia niin siinä on autoa pitkäksi aikaa... :lol:

Tampereen Lexuksella on 8tkm ajettu IS F-Sport, jossa ML stereot. Punainen sisusta... 8)
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

bercedes menz kirjoitti: Sulla oli tuossa aikaisemmassa postauksessa aika alhaisia kulutuslukemia, ite en ole tainnut päästä ollenkaan noin pieniin keskikulutuksiin, vaikka olen ajanut ihan hissukseen. :shock:
Kyllä, äskettäin yhden mersumiehen kanssa käytiin ajamassa (käännytystä) ja 4,9l on tämän hetkinen noin abaut 1400km lukema.

Työmatkaa 120km päivä ja sitten tosi paljon hidasta kaupunkipyöritystä.
Ei tällä tee edes mieli kaahata, tosi rauhallista valumista ja naatiskelua.

Yleensä vakkarissa on 105 maksimissaan ja paljon 80 alueita työmatkavälillä.
Oon yrittänyt hyödyntää sähköa paljon, eco aina päällä ja kiihdytykset tosi rauhallisia. Renkaat misukan primacyt 215/55-17.
Mittarissa reilu 24tkm, oisko se vähän notkistunut jo tuossa ajassa?

Appia on käytetty vain tarkistellessa, että milloin ne tuotantokoneet pyörähtää käyntiin.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Tulipa käytyä koronakävelyllä Mortin suunalla ja ihmettelin kun yht'äkkiä tunne että minua seurataan... no seuraavassa risteyksessä tajusin että Lexushan sieltä mulkoili kulman taakse näkevillä valoilaan :)

No tietääpä kun seuravan kerran torvet soi ja autoletka matelee hämeentietä että ei ole kyse kebabkioskin pitäjän tyttären hääseurueesta vaan Bercedes siellä menee ääsmarketissä käymään.

Nimi kun on ennen niin tarkistitko siitä tehtaan laatupäällikön (Tamaeio Romukasa) allekirjoituksen alta oliko luovuttajana 'Yokohama Vaihtahisi' vai 'Ajashiko Vuosisata'? :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

:lol:

Kaasujalka on ollut jonninverran raskaampi nyt, pari desiä oli kulutus noussut, mutta vielä menee vähemmällä mitä mamman ct, eli jotain kehitystä siis vuosien varrella tullut.

Noin 4000km tullut ajeltua, eipä osaa kauheasti moittia.
Kaistavahti antoi ajella pitkiä matkoja ihan ittekseen pikku juksautuksella, mutta jatkossa ajellaan kuiteskin omin käsin.
Vieläki positiivisin mielin.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

MHe kirjoitti:Tulipa käytyä koronakävelyllä Mortin suunalla ja ihmettelin kun yht'äkkiä tunne että minua seurataan... no seuraavassa risteyksessä tajusin että Lexushan sieltä mulkoili kulman taakse näkevillä valoilaan :)

No tietääpä kun seuravan kerran torvet soi ja autoletka matelee hämeentietä että ei ole kyse kebabkioskin pitäjän tyttären hääseurueesta vaan Bercedes siellä menee ääsmarketissä käymään.

Nimi kun on ennen niin tarkistitko siitä tehtaan laatupäällikön (Tamaeio Romukasa) allekirjoituksen alta oliko luovuttajana 'Yokohama Vaihtahisi' vai 'Ajashiko Vuosisata'? :lol:
Lexus huomasi sut jo silloin kun ylitit sillan ja saavuit tälle puolelle. Se saattaa näyttää uneliaalta ja vaarattomalta, mutta tarkkailee ja kyttää nurkan taakse herkeämättä.

Olen jo nostanut hieman keskinopeutta eli ajohattua on kiristetty napsun kireämmälle, joten ES:n vetämän letkan nopeus on hieman aikaisempaa nopeampi.

Kaikki mainitsemasi nimet löytyivät huoltokirjasta ja nyt olo on luottavainen. :roll:

Käytiin tänään pojan kanssa Tampereella ilta-ajelulla. Porukkaa oli kuin pipoa ja terassit, kadut sekä puistot oli täynnä, korona on ilmeisesti ohi.

Otin Ratinassa kuvan
Kuva
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

kumipää kirjoitti::lol:

Kaasujalka on ollut jonninverran raskaampi nyt, pari desiä oli kulutus noussut, mutta vielä menee vähemmällä mitä mamman ct, eli jotain kehitystä siis vuosien varrella tullut.

Noin 4000km tullut ajeltua, eipä osaa kauheasti moittia.
Kaistavahti antoi ajella pitkiä matkoja ihan ittekseen pikku juksautuksella, mutta jatkossa ajellaan kuiteskin omin käsin.
Vieläki positiivisin mielin.
Oman auton mittarissa on tällä hetkellä 2720km ja itse olen ajellut nyt kovempaa eli enemmän moottoritietä mittarinopeudella 138-142km/h ja tämän tankin keskikulutus on nyt 6,2 l/100km. Moottoritieajossa em. nopeudella kulutus on pyörinyt 6,9-7,3 l/100km.

Executive Sedanilla (ES) ajo maistuu myös täällä.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Pitää kyllä todeta, että jaappanin poijaat on onnistuneet tuon auton muotokielessä. On omaan silmään samalla sekä harmoonisen konservatiinen että sopivasti agressiivinen. Mittasuhteet kohdillaan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä on hieno tosiaan :idea: Tyylikäs kuin mikä !
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Rohkenen olla eri mieltä kuin kaksi edellistä kirjoittajaa. Itse asiassa koko Toyota konsernin muotoilu on mielestäni järkyttävän rumaa 2000 luvun alun jälkeen. Makuasia.

MUTTA !!! Tärkeintä asiassa onkin se, että auton omistaja itse on valintaansa ja sen ulkonäköön tyytyväinen. Luetusta tekstistä olen näin ymmärtänyt, joten silloinhan kaikki on mennyt nappiin. Onnea uudelle autolle :beerhug:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jeps. Mielipiteitä on vain oikeita.
Mutta itsekin oikein ihmettelin, miten tuo sopii silmään, kun tosiaan tuo Auris-Corolla-CHR armada edustaa jotain sellaista, että meinaa tien päällä huonovointisuus yllättää aina kun tuollaisen näkee, ja se on usein... :lol:
Itse asiassa se uusi Camry on myös ihan kivan näköinen, maskia myöten.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Näin se on, toiselle tuo maistuu ja toiselle ei alkuunkaan. Kuten enomies Vanja asian ilmaisi, pääasia, että omistaja itse tykkää. :pappa:


Törmäsin sattumalta ES:n koeajoraporttiin, jonka teksti on pakko jakaa tänne (en laita kuvia, niitä voi katsella tästä topikista lisää), koska se on niin erilainen kuin mihin on yleensä totuttu. 8)

Ilmeisesti tämä Hesarin kirjoittaja on enemmän musiikki- kuin automiehiä. Itse autosta kerrotaan vain hieman, mutta laadusta, hiljaisuudesta, stereoista ja musiikista sitäkin enemmän. Pidin tällaisesta lähestymistavasta kovasti ja jaan toki monet asiat täysin kirjoittajan kanssa. Mitäs mieltä te olette kirjoittajan tyylistä?

Hymiöt omia lisäyksiä. :D


Hämmentävän hiljaista matkakumppania ei saa bensasyöpöksi edes yrittämällä – Lexuksen uutuus on kellontarkka eikä edes poskettoman kallis auto

Japanilainen edustushybridi on huolella viimeistelty, hiljainen, hillitty ja jännittävä kuin kahdessadas studio-otto samasta kitarasoolosta. :lol:

UUSI Lexus ES on edustuskokoluokan porrasperäinen henkilöauto, mutta sen luonteen ymmärtää parhaiten, kun puhutaan ensin hetki musiikista.

:dj: 1970-luvun puolivälissä syntyi Yhdysvalloissa rockmusiikin aalto, jonka toisessa päässä oli jazzrock ja valkoinen soul, toisella laidalla voimaballadeiksi vesittynyt hard rock. Välissä velloi mahtipontisia sähköurkuja, läiskyviä rumpufillejä ja sydän pakahtuen ulvottuja sanoituksia aikuisen miehen tunne-elämästä. Aallonharjalle nousi sellaisia yhtyeitä kuin Styx, Journey, Foreigner ja diplomi-insinööri Tom Scholzin luotsaama Boston. :pumppu:

:dj: Ajalle tyypillistä oli perfektionistinen studiotyöskentely, ja esimerkiksi vuonna 1977 perustettu Toto koostui yksinomaan kliinisen taitavista studiomuusikoista. Aikakauden yhtyeistä Steely Dan on jäänyt historiaan äärimmäisen tuotantolaadun mittatikkuna, jonka äänitykset kestivät pienen ikuisuuden, sillä jokaisen marimban kilahduksen ja marakassin sihahduksen piti kuulostaa täydelliseltä. Ilmiö ei synnyttänyt pelkästään uusia yhtyeitä, vaan soundin löysivät myös progressiivisen rockin instituutiot, kuten Soft Machine, Yes, Rush, Camel ja Genesis. :pumppu:

Jälkipolvet ovat antaneet tälle musiikille eri näkökulmista useita nimiä: aikuisrock, stadionrock, faijarock. Yhdysvalloissa sitä nimitettiin myöhemmin samannimisen tv-sarjan mukaan myös yacht rockiksi, koska aikuisrockiin liittyi mielikuva kalifornialaisesta elämästä suurine luksusveneineen.

JOS aikuisrock olisi auto, se olisi melko varmasti Lexus. :kuski: :pumppu:


Musiikkityylin kukoistaessa 1980-luvun alkupuoliskolla alkoi Toyota kehitellä omaa lippulaiva-autoaan. Yltäkylläisyys oli vuosikymmenen teema, ja japanilaiset halusivat haastaa Amerikan luksusautomarkkinoita hallinneet eurooppalaiset valmistajat. Tätä varten päätettiin perustaa tyystin uusi automerkki.

Merkin nimeksi piti alunperin tulla Alexis, mutta Toyotalla ei haluttu nimen yhdistyvän ihmisten päässä 1980-luvun suosikkisarja Dynastian pröystäilevään ja sydämettömään Alexis Carringtoniin.

Ensimmäinen Lexuksen, LS400:n, esittelymainos on alan klassikoita. Siinä auton konepellillä seisoo viisikerroksinen pyramidi shampanjalaseja samalla, kun V8-moottori revitetään tehopenkissä 230 kilometrin tuntinopeuteen. Tämän lähemmäs loppukasarin henkeä on vaikea päästä.


Takumien tikkaama

Lexuksen perintö on säilynyt 30 vuotta samana. Suomessa Mercedeksen, Audin ja BMW:n jalkoihin jääneen merkin ytimessä on edelleen ylenpalttinen laadunpalvonta. Tuntuukin oikeutetulta korkata auton kaiuttimet Asia-yhtyeen nimikkoalbumilla vuodelta 1982. Yhtyeen kosketinsoittajan Geoff Downesin keikkakalustoon kuului parhaimmillaan 28 syntetisaattoria ja kosketinsoitinta, kun useimmat soittajat selvisivät kolmella soittimella. :pumppu:

Lexuksen äänentoiston on toteuttanut maailman arvostetuimpiin hifi-valmistajiin kuuluva Mark Levinson. Järjestelmässä on 835 wattia, 12 kanavaa, 3 subwooferia ja yhteensä 17 kaiutinta. Heat of the Momentin kertosäkeen syna-arpeggiot erottuvat kirkkaina. :dj:

Uuden Lexus ES:n esitteessä puhutaan muun muassa takumi-artesaanien ompelemista sisätiloista. Yhtiö on tuottanut takumeista dokumentin, jonka täyden version mitta on 60 000 tuntia. Se on maailman pisin dokumentti.

Ymmärrettävästi sisusta on laadun puolesta moitteeton.

YLLÄTTÄVÄÄ on, että ES:n hinta alkaa niinkin matalalta kuin 49 000 eurosta. Jo alkaen-hintaan kuuluu muun muassa hyvin toimiva kaista-ajoautomatiikka, mukautuva vakionopeudensäädin ja led-valot. Vakiovarustelun saralla etumatka varsinkin saksalaismerkkeihin on merkittävä.

Koeajoauto on toiseksi alinta varustelutasoa, johon ekstraksi poimitut metalliväri ja 360 asteen pysäköintikameran sekä marklevinsonit sisältävä 1500 euron teknologiapaketti nostavat auton hinnan noin 59 000 euroon.

Sama itselataava hybriditekniikka vauhdittaa Lexusta kautta hinnaston. Hiilidioksidipäästöt ovat vain 126 grammaa sadalla kilometrillä. Se on kaksi grammaa vähemmän kuin Volkswagen Golfissa malliston pienimmällä bensakoneella.

Samaan kokoluokkaan kuuluvien Volvon S90:n, Mercedeksen E-sarjan ja BMW:n 5-sarjan hybridimallien lähtöhinnat ovat noin 60 000 eurossa. Kilpailijat tosin ovat Lexuksesta poiketen johdolla ladattavia hybrideitä.


Studiotunnelmaa maantiellä

Kun Lexuksen vihdoin saa tien päälle, kiinnittyy huomio ohjaukseen ja polkimiin. Ne on säädetty poikkeuksellisen jämäköiksi. Tuntuma ei ole raskas, paremmin sitä kuvaa sana muhkea. Kaarteissa ohjaus on tarkka ja pitoon voi luottaa, vaikka alusta ei ole järin kova.

Lexuksen äänieristys on erittäin vakuuttava. Auton oven sulkiessa tunne on sama kuin astuisi akustoituun studioon. Ulkomaailma jää lasin taa.

ES:ää voi Suomen karheillakin teillä sanoa hiljaiseksi autoksi. Se on onni, sillä ilman kunnon äänieristystä 17 kaiuttimesta voisi nauttia vain parkissa.
Istuimissa on mukavasti tukea myös kyljille. Keskikonsolin kyynärnojaan on käytetty insinööritunteja, sillä se on saranoitu aukeamaan molempiin suuntiin. Takapenkin reunapaikat on mitoitettu aikuisille ja keskeltä laskeutuu leveä käsinoja, jossa on myös mukitelineet.

Miinuksena on mainittava, että takaluukku on 454-litraisena kokoluokan pienemmästä päästä ja lisäksi takapenkkejä ei saa ollenkaan kaadettua eteenpäin. Tilapäiseen tavarankuljetteluun täytyy keksiä toinen ratkaisu. Suksiluukku sentään kuuluu vakiovarusteluun.

Hybridimoottorin fossiilia polttavana puolena on 2,5-litrainen Atkinson-kierrolla toimiva bensiinimoottori. Perinteisiä paremmalla hyötysuhteella toimivat Atkinson-koneet ovat hybridiautoissa suosittuja.

Niiden tuntuma poikkeaa jonkin verran tavallisesta bensakoneesta. Kiihdytyksessä kierrokset nousevat todella korkealle ja kone kuulostaa murisemaan opettelevalta pikkukoiralta.

Tankatessa kuohitut moottoriäänet eivät paljoa paina, sillä pikkukoira kuljettaa lähes 1700 kilon autoa hämmästyttävän pienellä ruoalla. Tarkalla ajolla pääsee maantiellä alle viiteen litraan satasella, eikä raskaammalla kaasujalallakaan kulutusta saa nousemaan edes seitsemään litraan.

Hybridikilpailijoihin verrattuna Lexuksen suorituskyky ei ole kummoinen. Kiihdytys nollasta sataan ottaa 8,9 sekuntia. Silläkin pärjää hyvin, mutta oikeasti urheilullista autoa etsivien on syytä kääntyä muihin vaihtoehtoihin. Huippunopeus on rajoitettu 180 kilometriin tunnissa, millä ei Suomessa ole juuri merkitystä.


Tekninen merihirviö :rollin:

Auton ohjaamossa Lexus on tehnyt asiat selvästi omalla tavallaan. Mittariston keskellä on ympyrä, jonka sisältä löytyy digitaalinen nopeus- ja tehomittari. Öljynlämpöä ja polttoaineen määrää näyttävät puolestaan tavalliset viisarimittarit. Keskinäytön vierestä löytyy tavallinen viisarikello.

Keskinäyttöä ei ohjata nykystandardin mukaisesti koskettelemalla, vaan keskikonsoliin upotetulla hipaisulevyllä. Ratkaisu muistuttaa lähinnä 1980-lukulaista tulevaisuusvisiota, eikä käyttölogiikka vastaa oikein mitään olemassa olevaa ratkaisua. Silmä-käsi -koordinaatio joutuu melkoiseen testiin ja erityisesti osoitteiden kirjoittaminen on aikamoista tarkka-ammuntaa.

Auton sivuprofiili on matala, ja sitä hallitsevat viirumaiset kulmien ympäri kiertävät valot sekä takaspoileri. Etusäleikkö on kuin vihaisen valaan hetulat valmiina nielaisemaan viimeisenkin merten pikkuäyriäisen.

LOPUKSI voi todeta, että Lexus ES on silkkaa aikuisrockia: Vaikka levyn kannessa olisi millainen merihirviö, löytyy sisältä laskelmoitu, tekninen, kellontarkasti toimiva ja melko vaivaton tuote. Jotkut karsastavat jo pelkkää ulkokuorta tai pitävät kokonaisuutta umpitylsänä, mutta toiset saavat nyansseista kiinni ja nauttivat koko rahalla.

Joka tapauksessa Lexuksella on arvoa jo siinä, että se tuo edes pienen ripauksen uutuutta perinteisesti kolmen kauppaa olleille edustussedanien markkinoille. On kiinnostavaa myös nähdä, miten Lexuksen myynti asettuu suhteessa vasta markkinoille tulleeseen Toyota Camry Premiumiin, joka jakaa ES:n kanssa samaa tekniikkaa hieman halvemmassa hintaluokassa.


8) 8) 8) 8) 8) 8)
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Dieselross
Viestit: 47
Liittynyt: 28.3.2017 1:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Eilen näin tämmösen häristimen tien päällä ensimmäistä kertaa. Ei ihan niin järkyttävän näköinen luonnossa kuin kuvissa. Kylkiprofiili oli jopa linjakas tummassa autossa. Kai tuohonkin silmä tottuisi aikanaan.

Mutta onkos tämä nyt tulkittava niin, että bercedeksestä tuli ns. ES-jonne tämän hankinnan myötä? :niinpaniin:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Dieselross kirjoitti:Eilen näin tämmösen häristimen tien päällä ensimmäistä kertaa. Ei ihan niin järkyttävän näköinen luonnossa kuin kuvissa. Kylkiprofiili oli jopa linjakas tummassa autossa. Kai tuohonkin silmä tottuisi aikanaan.

Mutta onkos tämä nyt tulkittava niin, että bercedeksestä tuli ns. ES-jonne tämän hankinnan myötä? :niinpaniin:
Kyllä, notkun ES-jonnena S-Marketin tuulikaapissa kofeiinipäissäni. :D
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Artikkelin moitteet kosketuslevyllä kirjoittaessa pitää paikkansa, käytän itse navigaattorissa puheohjausta, joka toimii erittäin hyvin.
Alkuun pidin isona miinuksena, etteikö autossa ole mersun tapaan jarrun hold toimintoa, mutta löytyihän se, kun luki ohjekirjaa :)

Auto on mielestäni muotoilultaan erittäin onnistunut, kuvissa hieno ja omalla pihalla erittäin hieno :lol:
Itse pidän tämän hybridin johdottomuutta hyvänä asiana, käyttö on helppoa, kulutus on todella pientä koko ajan ja käyttömaksu on pieni.

Autoa etsiessäni kävin kokeilemassa monia merkkejä ja useimmat olivat pistokemalleja, joissa miinus yleensä oli sähkön loppumisen jälkeen korkea kulutus.
Vaihdelaatikosta tykkään tosi paljon, ei jyristä, ei nykimisiä eikä töksähteleviä alaspäinvaihtoja, vain silkinpehmeää lipumista.
Rattiläpysköjä en taasen ymmärrä ollenkaan tällaisessa autossa.

Omaa ajokäyttäytymistä tämä auto on muokannut, ei tee mieli kaahata eikä kouhottaa, vaan nauttia matkanteosta rauhallisesti omissa oloissaan.
Muutama vuosi takaperin tuli jonkinlaisena etiäisenä hommattua Toyotan softia ja kaapeleita, tekis mieli alkaa testailemaan, mutta koitetaan nyt malttaa mieli.

Syksyä ootellaan kuumeisesti.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

kumipää kirjoitti:Artikkelin moitteet kosketuslevyllä kirjoittaessa pitää paikkansa, käytän itse navigaattorissa puheohjausta, joka toimii erittäin hyvin.
Touchpad on mielestäni parempi kuin mitä väitetään, ei erinomainen, mutta selkeästi haukkuja parempi. Jossain videolla näin kuinka sitä käytettiin peukalolla ja itse olen käyttänyt samalla taktiikalla onnistuneesti. Kaiken olen saanut helposti tehtyä, navigaattorin osoitteen laittaminen on ollut sen kanssa hankalinta, mutta ei se ollut Mersussakaan mitään herkkua.

Itse en ole puheohjausta käyttänyt, pitääpä tutustua tarkemmin ja voit toki tähän hieman referoida / antaa nopean perehdytyksen. :roll:

Uudessa IS:ssä on muuten kosketusnäyttö ja veikkaan, että sellainen tulee ES:än seuraavaan versioon.
kumipää kirjoitti: Alkuun pidin isona miinuksena, etteikö autossa ole mersun tapaan jarrun hold toimintoa, mutta löytyihän se, kun luki ohjekirjaa :)
Itselläni on ohjekirja vielä korkkaamatta. :oops: Pystytkö lyhyesti referoimaan, notta miten toimii. Siinä keskikonsolissa on ainakin hold-nappula, mutta en ole ruuhkissa istunut, joten on jäänyt tyystin käyttämättä.

Tätä ohjevideota katselin joskus läpi ennenkuin sain auton https://www.youtube.com/watch?v=PulDLk8cnjs&t=3787s Pitää varmaan katsoa uudelleen ajan kanssa...
kumipää kirjoitti: Auto on mielestäni muotoilultaan erittäin onnistunut, kuvissa hieno ja omalla pihalla erittäin hieno :lol:
Tästä en voisi olla enempää samaa mieltä. :wink:
kumipää kirjoitti: Itse pidän tämän hybridin johdottomuutta hyvänä asiana, käyttö on helppoa, kulutus on todella pientä koko ajan ja käyttömaksu on pieni.

Autoa etsiessäni kävin kokeilemassa monia merkkejä ja useimmat olivat pistokemalleja, joissa miinus yleensä oli sähkön loppumisen jälkeen korkea kulutus.
Auto on ollut kulutuksen suhteen todella positiivinen yllätys. Vaikea on (ainakin kesäkeleillä) saada kuluttamaan yli 7 l / 100km. Nyt tällä tankilla kulutus 5,7 litraa satkulla.

kumipää kirjoitti: Vaihdelaatikosta tykkään tosi paljon, ei jyristä, ei nykimisiä eikä töksähteleviä alaspäinvaihtoja, vain silkinpehmeää lipumista.
Rattiläpysköjä en taasen ymmärrä ollenkaan tällaisessa autossa.

Omaa ajokäyttäytymistä tämä auto on muokannut, ei tee mieli kaahata eikä kouhottaa, vaan nauttia matkanteosta rauhallisesti omissa oloissaan.


Samat huomiot. Ajoin rouvan Volvoa ja ihmettelin mitä se auto nykii kiihdyttäessä :?: :?: :?: No vaihtoi vaihteita. Olipa ärsyttävän tuntuista, kun on jo tottunut, että vaihteita ei ole eli mainitsemasi nykimiset yms. on poissa.

Olen nyt ajanut moottoritiellä hieman kovempaa, mutta muutoin tulee kyllä ajettua hitaasti. Säädöt olen pitänyt normaalina (joskus mennyt ecolla) ja pääsääntöisesti aika lipumalla mennään täälläkin. Omalla kohdalla se tarkoittaa maltilliisempia kiihdytyksiä kuin yleensä.

Muistaaksen autokoulussa joskus ysärin puolivälissä opetettiin kiihdyttämään ripeästi, taisi olla polttoainetaloudellisuuden takia, mutta ilmeisesti näissä hybrideissä pitää kiihdyttää sievästi (mittarin eco-alueella), jotta sähkömoottorista saa apuja.
kumipää kirjoitti: Syksyä ootellaan kuumeisesti.


Paha juttu, kun ei pysty nauttimaan kesästä vaan odottaa syksyn sateita, jotta saa Lexuksen alle. :wink:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Puheohjaus opastaa itte selvällä suomella ja on tosi paljon nopeampaa asettaa osoite puhumalla, mitä käsin.
Ensin vain pitää muistaa sanoa "määränpää" ja sitten se osoite.


Hold päälle napista ja sen jälkeen se aktivoituu pitämällä jarrua pohjassa vähän aikaa, mutta olet varmaankin jo kokeillut nämä kaikki :D


Tämä yksilö kuluttaa kyllä todella vähän, mulla on nopeudet tosi maltillisia ja helposti pääsen todelliseen 5,1l satasella tankkauksesta mitattuna.
Työmatkaväli on kulutuksen suhteen helppo, suoraa kasitietä, liikennettä ei ole paljoa, eikä valoissa tarvi paljoa odotella.


Adaptiivinen vakkari ja kaistavahti tekee laiskaksi ja ei vättämättä viiti alkaa ohittelemaan ollenkaan, vaan pysyy sen köröttelevän asuntoauton perässä koko välin ja kameratkin samalla hoituu kuin itsestään, toki riippuu edelläajavan kaasujalasta :lol:


Tämähän menisi pitkiäkin matkoja rattiin koskematta, jos haluaisi.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Oujeah :jerkit: :kuski: :beerhug:
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Nykkösetuli? :roll:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Andy
Viestit: 777
Liittynyt: 13.10.2005 13:07

Viesti Kirjoittaja Andy »

Tämä topiikki alkaa olla vähän tylsän hiljainen :roll:

Koskas Bercedes alkaa miettiä taas autonvaihtoa?
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Minäkin jo mietin, kun huomasin ketjun aktivoituneen, että joko se taas vaihtaa autoa... :shock: :lol:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Äläkää ny prkl yllyttäkö hullua!!!! :amis_selittaa:

Auto kävi ekassa huollossa, tais olla toissa viikolla. Ajattelin ensin, että käyn Kaivokselan Lexuksella tunnustelemassa, notta onko huolloissa eroa, mutta laiskuuttani ajoin sitten Toyota Tammerauton Lexus-huoltoon.

Autolla oli siis ajettu hiukan alle 15tkm. Huollot on viidentoistatonnin tai vuoden välein eli siinä lienee yksi syy minkä takia auto "kestää" eli öljyt tulee vaihdettua usein ja mahdolliset katastrofin aiheuttajat näkee ajoissa. Kyseessä oli pieni huolto eli öljyjä, suodattimia ja tarkastuksia. Hinta 268€. Ikinä en ole päässyt missään noin halvalla (ehkä joskus Mersupurkaamolla) ja Veholla ei sanota edes käsipäivää tuolla hinnalla.

Autonhuoltoon kuuluu aina "oma parkkipaikka", sijaisauto (tällä kertaa se oli Lexus IS) sekä autonpesu.

Sijaisauto IS 300h Comfort
Kuva


En uskaltanut kysyä, että pesiväthän ne auton käsin eikä koneessa (mun autoa kun ei pestä koneessa). :!: Ja vettäkin sai ihan Lexus-tarroilla varustetuissa pulloissa. :roll: :lol: Kun sain auton huollosta, niin huomasin, että ES:n ja IS:n ero on iso. Ei pelkästään koon puolesta, mutta muutoinkin autot ovat ihan eri maailmasta. Toisaalta ES on "kaikilla varusteilla" ja IS oli hinnat alkaen -malli. Vertailu ei ollut reilua. IS tosin oli takaveto ja tämä mun (palstaveli Papin sanontaa lainaten) origami vetelee edestä.

Sattumalta tämä ketju oli aktivoitunut nyt, aivan kuin olisi noiduttu seuraavaa tapahtumaa...Äsken nääs kävin vaihtamassa talvirenkaat alle ja voi v*tun ikenet!!! Väärät talvivanteet!!! Erikseen kysyin useampaan kertaan, että onhan talvirenkaissa samat "hiljaiset" Luxury-vanteet ja piti olla. No, eipäs sitten ollutkaan, vaan Executiven vanteet. Väri on tummempi ja ei ole ne hiljaisemmat versiot (olen aikaisemmin tarinan tuoksinnassa maininnut niistä 10db hiljaisemmista vanteista). En mä ollut katsonut edes niihin Defa:n kangaspusseihin, joten tuli ihan puskista.

Väärät vanteet
Kuva

Ja tällaiset ne pitäisi olla (samanlaiset kuin kesävanteet).
Kuva

No, soitin automyyjälle ja hän kyllä muisti, että tästä puhuimme useampaan kertaan ja lupasi aloittaa vanteiden metsästyksen. Eli sen puitteissa asia toivottavasti tulee kuntoon. Harmittaa vaan niin vietävästi, että ei niin pientä hommaa, etteikö se voisi mennä v*tuiksi. Eli Lexuksen laatu ei yletä ainakaan palveluun asti, vaikka automyyjä kyllä lupasi asian selvittää.

Muutoin autolla ei ole kuin ajettu ja pesty ja puunattu.
Kuva

Ajovalojakin (triple beam led) olen päässyt testaamaan pariin otteeseen ja tuntuu, että ihan hyvin niillä näkee. Kertaalleen kävin autolla Lapissa työreissussa ja kivasti se matka taittui, keskikulutus taisi olla 5,5 litran tienoilla. Nyt on samanlainen reissu tulossa loppukuusta ja sen takia vaihdoinkin ne talvirenkaat alle jo nyt.

Autosta on ollut täällä jo kaikenlaisia kuvia eli uudet kuvat ei varmaan tuo mitään lisäarvoa ja ajattelin jättää raportin tälläkertaa vain sanalliseksi, mutta koska kuvia on otettu, niin laitetaan tähän loppuun yltä ja päältä, edestä ja takaa eli matkakuvia (oikeasti autokuvia) kesän menoista.

Kakaroita on tullut kuljetettua uimassa, tässä paikallisen uimarannan parkissa. Aina sai olla autoa pesemässä, kun ajelee hiekkateitä rannalle (prkl).
Kuva

Puhtaana auto kiiltää hienosti, kamerassa se kimaltelu ei näy.
Kuva

Kuva

Kuva

Poika oli myös käynyt parina kesäiltana ottamassa kuvan autosta (oli kuulemma ollut hieno kiilto pinnassa, kamera ei tosin ole saanut tätä hienoutta vangittua). :lol:
Kuva

Kuva

Tässä olemme Viitasaaren ABC:llä matkalla Vuokattiin.
Kuva

Tässä Hiidenportin kansallispuistossa Sotkamossa. Tuonne ajeltiin soratietä pitkin pikkuhiljaa köröttäen, jotta ei kivet hakkaa helmoja aivan sileiksi.
Kuva

Tässä olemme kesällä veljen luona. Tuosta veljen SC430:ä tämä Lexus-intoilu lähti liikkeelle.
Kuva

Kuva

Kuva



Kesän jälkeen pääsin oikeastaan ekaa kertaa työskentelemään tämän auton takapenkiltä ja hyvin se sujui. Nyt on jo useampi teams-/puhelinpalaveri pidetty autosta ja näpytelty raporttia.
Kuva
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tein taas viime viikolla työreissun Lappiin.

Ensin hain tiistaiaamulla oikeat vanteet ja renkaat Raisiosta (nyt on siis molemmat sarjat niitä Luxuryn vanteita). Oli pientä tärinää havaittavissa niillä väärillä vanteilla (Executive), nyt ei enää tärise. En tiedä oliko tasapainotuksessa vikaa vai vanteissa/renkeissa heittoa, mutta nyt on meno pehmeää kuin pilvellä.

Tässä lähdössä Raision Lexukselsta kohti Pirkanmaata.
Kuva

Lähdin siis tiistaina illalla Jyväskylään ja sieltä keskiviikkoaamuna kohti Oulua.

Tässä pysähdys Oulussa.

Kuva

Märkää oli ja auto oli samantien p*skainen.
Kuva

Pysähdyin myös Kultaisille Kaarille hakemaan lounasta ja istuin toimistossa (takapenkillä).
Kuva

Tuossa pysähdyksessä kokonaisrange oli alle 800km, vaikka keskikulutus menomatkalla oli 5,2 l/100km. Ajelin vielä II:n Shellille tankkaamaan ja sain kokonaisrangeksi 810km.
Kuva

Oli muuten kesärajoitukset menomatkalla. Tankkeuksen jälkeen jatkoin sitten pohjoisemmas. Oulun ja Kemin välillä oli edelleen tietöitä ja lisäksi tie poikki Kiiminkijoen kohdalta. Edelliskerralla paluumatkan aikana oli silta romahtanut osittain tulvan takia ja näköjään se on edelleen remontissa.

Poroja oli liikkeellä, tämä tilanne oli Kemin ja Rovaniemen väliltä.
Kuva

Märkää ja pimeää oli Lapissakin, +7 ja kaatosadetta. Myös torstaina paluumatkalla oli kaatosadetta ja poroja, hyvä yhdistelmä, kun näkyvyys on huono. :shock: Valot autossa on ihan kohtuulliset, mutta automatiikka (automaattisesti kääntelee ja vaihtelevaaloja/valokuviota) voisi olla parempi ja herkempi. Lisäksi automatiikalla valot ei näytä niin pitkälle kuin ilman automatiikka (kun se on pois päältä niin valot näyttää selvästi pidemmälle). Mistähän tämä mahtaa johtua?

Perjantaina tein töitä hotellilla Oulussa, silloin alkoi jo kelit viilentyä ja lautaina aamulla oli asteen verran pakkasta. Kotiin saavuin lauantaina iltapäivällä, nopeusrajoitukset oli vaihtuneet talvisiksi. Loppusaldo oli jotain 1900km, liian vähän liikuntaa, liikaa huonoa ruokaa ja liian lyhyitä yöunia. Matka sinänsä meni rattoisasti musiikkia ja podcasteja kuunnellen. :dj: Edelleen pitää mainostaa, että auton on hiljainen ja pehmeä, varsinkin noilla Continentalin kitkoilla.

Sunnuntaina oli sitten autonpesupäivä. Melkein itku tuli, kun katsoi sitä paskan ja pien määrää. Osan piestä sain pois, mutta en lähellekään kaikkea. Pesin auton uudestaan tänään ja kyllä vaan sapettaa tuo piki. :twisted:

Nyt tarviin ohjeita/vinkkejä pienpoistoon. :?: :?: :?: Raudanpoistoa olen tehnyt ja nyt pitäisi saada piki pois. Ensinnäkin kuinka pahasti ne raudan- ja pienpoistot vaikuttaa keraamiseen pintaan? Sellainen pinta siis pitäisi olla tuohon tehtynä, mutta silti tuohon pintaan tarttuu kaikki kuin junttilan tuvan seinään. Eli onko näin, että jollain liuottimella pestessä lähtee pinta ja sitten pitää uudelleen suojata/vahata tms.?

Aattelin, että josko vetäis tuohon pintaan Fussot (oli siellä pohjilla jokin muu pinta tai ei). Nyt pitäisi löytää talli/halli, jostain Kanta-Hömeestä, Etelä-Pirkanmaalta tai Tampereen nurkilta, jossa voisi siis päivän verran harrastaa auton kanssa (pesu, valmistelu Fussoa varten ja pintakäisttely/vahaus). Onko siis jollain antaa vinkkejä käsittelystä ja sopivista pesutiloista?

Ai niin, palstaveli Mhe tuli eilen vastaan kylillä (oletan että tunnistimme toisemme) eli nyt on todisteita, että tämä meikäläisen idän ihme liikkuu eikä vain vietä aikaa katoksessa. :kuski:
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Voih... Luulin jo, että nyt... :lol: :lol:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

RH kirjoitti:Voih... Luulin jo, että nyt... :lol: :lol:
Sama, ajattelin että joko... :lol: :lol: :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
jkvi
Viestit: 460
Liittynyt: 05.11.2005 19:43
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja jkvi »

Nyt tarviin ohjeita/vinkkejä pienpoistoon
Tärpätti ja pehmeä liina. Ensin pinta puhtaaksi muuten.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pienpoistoon tehokas aine

https://autodude.fi/fi/tuote/pienpoista ... auEALw_wcB

mutta varmaan vie vahat mukanaan ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mikäli sulla on keraaminen pinnoite, turhaan vedät vahaa päälle. Hiilivedyllä peset ja jos sillä ei lähde piki, niin qyeon qm tar esimerkiksi. Pinnoitteelle on omia hoitoaineita, mitä mielummin laittaisin päälle. Meillä taloudessa molemmissa autoissa on pinnoite, mersussa dustin pc2 2 ja emännän skodillacciin laitoin hendlexin m3 testiin. Onko sinulla tietoa, mikä pinnoite tuohon laitettu, ilmeisesti ennen luovutustako?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
RH
Viestit: 308
Liittynyt: 24.11.2006 10:05
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

bercedes menz kirjoitti: Valot autossa on ihan kohtuulliset, mutta automatiikka (automaattisesti kääntelee ja vaihtelevaaloja/valokuviota) voisi olla parempi ja herkempi. Lisäksi automatiikalla valot ei näytä niin pitkälle kuin ilman automatiikka (kun se on pois päältä niin valot näyttää selvästi pidemmälle). Mistähän tämä mahtaa johtua?
Hyvä kysymys, johon ei itselläkään ole vastausta, mutta huomannut, että oma volkkari tekee välillä samaa, kun vastaantulija on ohitettu. Jää valaisemaan enempi niitä tien reunoja, joka olisi oikeasti hyvä juttu, jos tuossa olisi ylimääräinen lisävalo keulilla, mutta jotenkin ymmärtänyt, ettei sellaista saa toimimaan noiden DLA-valojen kanssa... :? Ainakaan toistaiseksi ei ole löytynyt asentajaa, joka tietäisi, mitä olisi tekemässä ja ottaisi työtä vastaan. Se lisävalokin olisi jo hyllyssä... :(
Onko tuo ongelma sulla muuten koko ajan päällä vai myös satunnaista?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”