Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2113
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Sharedoc kirjoitti:Asennus vasta museotarkastuksen jälkeen jos saan vihreää valoa 2-piirijarrukonversiolle.
Näin näppituntumalta puskista huudellen pitäisi olla ihan läpihuutojuttu.
Turvallisuutta parantavat muutokset ovat käsittääkseni sallittuja.
W639
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."
Avatar
Sharedoc
Viestit: 230
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Ongelmana 2-piirijarrukonversiossa on ettei keulassa ole oikein tilaa kaksiosaiselle jarrunestesäiliölle.

Olen miettinyt nykyisen säiliön jakamista väliseinällä kahteen osaan ja uutta pohjaa jossa on kaksi letkulähtöä. Mutta en ole vielä keksinyt miten tämän pystyisin toteuttamaan..

Laitan tähän kuvat jarrunestesäiliöistä. Ensimmäisessä kuvassa Ricambin myymä uustuotanto-osa Fiat 600-malliin. Pohjaliitin on erinäköinen kuin autossa olevassa alkuperäisessä.

Kuva



Toinen mahdollisuus olisi käyttää Fiat 126-mallin jarrunestesäiliötä mutta sen kiinnittäminen pinta-alennuksena vaatisi muutoksia rakenteeseen. Kuvassa Ricambin myymä uustuotanto-osa Fiat 126-malliin. Pohjaliittimet ovat erinäköiset kuin autossa olevassa.


Kuva
Viimeksi muokannut Sharedoc, 08.10.2020 10:58. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 230
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Sitten on vielä Ricambin myymä 128-mallin uustuotanto-osa. Tässäkin pohjaliittimet ovat erilaiset kuin autossa olevassa. Tämän ehkä saisi asennettua alakautta nykyiseen aukkoon jonkinlaisen pantakauluksen avulla?

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 230
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Jouduin perumaan museotarkastuksen lokakuulta. En pysty tarjoamaan tarvittavaa rasvamontulla olevaa autotallitilaa tarkastukselle. C107 SLC kehitti polttoainevuodon ja änkesi sinne. En uskalla alkaa sitä siirtämään palovaaran vuoksi ennenkuin saan osia ja vuodon hallintaan.

Näyttää siltä että museotarkastus siirtyy ensi kevääseen koska autoon ei ole talvirenkaita. Harmi, kun nyt olisi ollut aikaa tehdä talvella.
Viimeksi muokannut Sharedoc, 17.10.2020 6:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2113
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Jokos pulma jarrunestesäiliön kanssa ratkesi?
Tuli vaan mieleen, että millaisessa raossa se pytty siellä asuu?
Onnistuisiko sellainen ratkaisu kuin muistaakseni Ladassa on, että säiliö on huomattavasti ylempänä pääsylinteriä ja on yhdistettyä kahdella letkulla paikalleen :idea:
W639
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."
Avatar
Sharedoc
Viestit: 230
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kiitos vinkistä.

Rako on ahdas varapyöräkotelon, akkukotelon ja ohjausvaihteen rajoittama. Voin ottaa kuvan kunhan pääsen montulle auton alle.

En ole vielä löytänyt kuvaa nappisilmä-Ladan jarrunestesäiliöstä. Ladan osat ehkä käy museointimielessä koska se on Fiat 124 jälkeläinen. 124- mallin jarrunestesäiliöstä ei ole apua sillä se on yksipiirinen.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 230
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kusti polkenut ja toi tavaraa
- istuinsuojat
- helmalistojen kiinnikkeet, pakoputki, kaasuvaijeri, tuulilasinpyyhkijän sulat
- akkukotelon kansi

Kuva

Kuva

Kuva
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Avatar
Sharedoc
Viestit: 230
Liittynyt: 30.8.2012 19:19
Paikkakunta: Oulu

Re: Kaappari-Fiat 600 liikenteeseen

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Käytin Fiiua ulkona tallista kun piti saada sen takana ollut museo-W123-mersu liikenteeeseen. Käyntiin saamisessa meni parin tunnin verran kun akku oli melkein tyhjä ja täytyi varailla sitä ja lopulta ottaa vielä lisävirtaa mersun akusta että sain käyntiin. Myös ryyppyjä suoraan kaasuttimen kurkkuun täytyi antaa muutama.

Autossa olisi ennen museotarkastusta vielä pientä viimeistelyä: laittaa helmalistat kiinni, kumimatto asentaa takaistuimen taakse, alkuperäisistuimien kangasta olevat istuinsuojat asentaa paikalleen. Vanteiden maalipintaa täytyisi korjailla. Pakoputken läpiviennin huopaeristeen kiinnitys. Auto täytyisi vahata ulkoa ja pestä sisältä. Menee kuitenkin jonkin aikaa, koska joudun tekemään toisen harrasteauton hitsaushommia ensin.
C107 350 SLC -72 (MR), W123 300D -76 (MR), S123 300TDT autom -82, Fiat 600 -64, Monark Monarped -61
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”