Volvo V70

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Volvo V70

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Foorumin kautta meni edellinen Volvo viimekesänä kaupaksi joten uuden etsiminen oli aiheellista. Tykästyin niin volvoiluun että seuraavaksi myös Volvo etsintään. Toki muita merkkejä tuli myös etsittyä kuten MB mutta kun ei järkevää tullut vastaan niin Volvo valittiin. Tämä yksilö löytyi Oulun Laakkoselta joka tuntui kaikista järkevimmiltä ratkaisulta varsinkin kun kauppaan kuului jakopään laitto ja Kuntotohtorin tarkastus raportin ja tarran kera. Toki muutama ”puute” mutta muut asiat puolsi valintaa, eli varusteet oli ruksittu uutena lähes kaikki mitä löytyy, toki moottori/vaihteisto oli unohdettu laittaa eli tässä on D2 ja manuaali mutta muut heebelit on että tämä ei haitannut ja jos olisi katsonut mieleisen vaihteisto/moottorin niin varusteita ei ollut vaan hinnat alkaen Kinetic versioita ja jos varusteita oli laitettu niin hinnat karkasi liian kauaksi. Tämä päätös oli jälkeenpäin mietittynä oikea, enemmän mukavuutta kuin tehokkaita liikennevalokiihdytyksiä. Vajaan 30tkm jälkeen mitä nyt kerennyt 8kk aikana ajamaan on tämä tuote ollut hyvä ja kulutus on vähintään hyvä, pienemmillään päässyt 4l/100km kulutukseen, keskikulutus koko aikana 5,2l/100km.
Ylimääräisiin huoltoihin ja korjauksiin ei ole ollut tarvetta kuin 4pyörä suuntaus ja syksyllä vaihdettiin PA suodatin, toki normihuolto kerennyt tulemaan ja ensiviikolla seuraava huolto Carcomilla S-joella. Ennen minun omistusta oli eteen vaihdettu jarrulevyt ja palat. Tässä on 20tkm huoltoväli mutta öljyn välivaihto huoltovälillä, pieni kustannus vuotuisissa autoilun kustannuksissa (n.60€/kerta). Toki talvella apukuskin oven jäätyminen tuotti harmaita hiuksia, tämä parani lukkolaitteen putsauksella ja rasvauksella ja nyt Webasto leikkii välillä mykkää ja päästää voimasavut pihalle, tämä korjaantuisi poltinyksikön vaihdolla jonka hinta n.260€.
Koska kuvat on kivoja niin muutama kuva autosta:


Jatketaan tarinointia..
Kuva
Kuva
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onpa hieno väri !
Mikä se sellainen D2 on ? Älä vaan sano että 1,6-jotain :( :shock: :D En googleta :no:
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9536
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

1.6. Erittäin vähäruokainen. Appiukolla oli myös tuommonen. Manuaalina saa aika paljon käyttää keppiä. Saa automaattinakin.

Onko tässä urealaitteet. Taka-akselin luona oli säiliö johon ainetta lisättiin huolloissa. Ajolleen ja toiminnoilleen perus Volvo.

Hieno on väri.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Valintaa puolsi myös Urea/AdBlue laitteet, näitä kun tässä laitteessa ei ole ollenkaan--> yksi vika/huolto kohde vähemmän.
Hiukkaspönttö kestää n. 300tkm jonka jälkeen menee vaihtoon eli kerran auton eliniässä karkeasti
Kyllä 1.6 moottori joka on tätä uudempaa sukupolvea, ei siis pidä sekoittaa vanhempaan 1.6d moottoriin. Tehoista ja ominaisuuksista sen verran että 100 alueella pääsee satasta ja ohituksissa voi pykältää vaihteen pienemmälle (6 vaihdetta eteenpäin) jos tilanne vaatii, ei aina.. kirkonkyläajossa vaihteita saa hämmentää kuten muissakin manuaaleissa. Kesällä ajatuksena käydä pyörähtämässä Lisäätehoa.fi kautta hakemassa ”tehottomuuteen” apuja ja samalla EGR off.
Avatar
dealer
Viestit: 27621
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Varmasti riittää voima normiajossa, mitä olen merkistä riippumatta pikku-diesel-koneisia ajanut.
Mikä hiukkaspöntön rikkoo noin vähillä kilometreillä ? Vai onko se jonkinlainen "täyttyvä" juttu tässä ?
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9536
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tuolla jotain juttua. Faktaa vai fiktiota. Jää lukijan vastuulle.

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85668.0
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
powersave
Viestit: 21
Liittynyt: 29.11.2007 20:24
Paikkakunta: Oripää

Viesti Kirjoittaja powersave »

Täältäkin löytyy V70 D2 ja manuaalina, mutta tässä yksilössä D2 on kaksilitrainen Volvon tekele. Erittäin miellyttävä laite, joskin voiman puute tätäkin vähän vaivaa, varsinkin kärry perässä. Vuoden/30tkm mitattu keskikulutus 5.4l/100km.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9536
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

D2 ja 2.0? Kaikki mitä nettiautossa katselin niin ovat D3? Minulla on varmaan aukko sivistyksessä, mutta en ole kyllä enää Volvon malleja seurannut.

Kaveri vaihtoi uuden taksin itselleen. Vaihtoon meni hyvä D4... :roll:
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
powersave
Viestit: 21
Liittynyt: 29.11.2007 20:24
Paikkakunta: Oripää

Viesti Kirjoittaja powersave »

2015-2016 mallisista V70 löytyy. Ja vielä uudemmista S/V60-sarjan autoista. VEA-sarjaa. Oma 2016-mallinen, rekisteröity 2015.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9536
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Näköjään. https://www.nettiauto.com/volvo/v70/11137741

Co2 saatu alas. Verot sen mukaiset. Ei varmaan hassumpi auto. 👏
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Auto huolettu km määrässä 217tkm. Yllätyksenä tuli alapallonivelen vaihto tai oikeastaan alatukivarren vaihto, tuo kun on yksi ja sama osa. Täydet pisteet sjoen Carcomille työstä ja palvelusta

Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Tälläkin ajettu vaan eteenpäin. Korona takia kilometrejä ei ole entiseen tahtiin tullut kelsttua mutta samapa tuo. Auto toimii kuten kuuluukin, tälläviikolla uudet suvikumet alle ja voi mahdoton miten paljon vaikuttaa autoon uudet. Samaan vaivaan tuli hinkattua pintaa pesujen jälkeen Megun#16 ja muoviosiin GTECHNIQ C1
Kuva
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 9536
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Komiasti kiiltää. :)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
RATSUNI
Viestit: 300
Liittynyt: 06.3.2008 22:08

Viesti Kirjoittaja RATSUNI »

Päivitetään tätä topikkia hiukan. Volvo kävi katsastuksessa, ei mennyt läpi. Syynä raidetangonpää. Raidetangonpää vaihdettiin ja samalla lisäksi 4pyöräsuuntaus, löpösuodatin ja webaston korjaus/huolto. Nyt onkin leimaa seuraavalle kahdelle vuodelle.
Korjaamo oli löytänyt vikakoodin webastosta (en tiedä mikä) ja tuon kuittaamisella lämmitin alkoi toimimaan. Väitin kyllä että tuskin vikakoodi savutusta aiheuttaa mutta käskivät seurata ja tulla asian tiimoilta uudestaan jos ei pelitä. Nyt on kyllä toiminut toistaiseksi.
Itse vaihtelin jo seuraavaa huolto varten valmiiksi (3000km päästä) ilmansuodattimen ja raikkarin (aktiivihiili), niin ja tuulilasi vaihdettiin jokuaika sitten onneksi oli lasivakuutus..
Mittarissa 235tkm ja toimii niin kuin ajatus
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1577
Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

On kyllä Volvon väreistä ehdottomasti hienoin ja mielestäni sisustakin on oikein laadukkaan ja arvokkaan oloinen. :!: :ope:
Lexus ES 300h Luxury -20
"Kohti 200tkm rajapyykkiä...matka on pitkä (20tkm mittarissa 25.11.2020)"

Exät
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”