Vaihteisto takkuaa
Vaihteisto takkuaa
Vähän yli 100 tkm ajettu C200 CDI ja kakkonen ei meinaa mennä sisään, erityisesti ylhäältä alaspäin vaihdettaessa. Huollossa muka voideltu/rasvattu ilman oleellista muutosta asiaan, on kuulema "tyyppivika". Mitä sanoo asiantuntijat täällä mesessä asiasta?
Re: Vaihteisto takkuaa
Terve,
t.
Risto
Samanlaista vaivaa löytyy tästä ja siihen vastaus tästä.keuse kirjoitti:
Vähän yli 100 tkm ajettu C200 CDI ja kakkonen ei meinaa mennä sisään, erityisesti ylhäältä alaspäin vaihdettaessa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tämä itseäkin ihmetyttää mutta liekö uudemmissa malleissa täyttösysteemi jotenkin erilainen tai ohjeena "Täytetään siten, että öljyn pinta on sentin verran täyttöpropun alapinnan alapuolella." Tässäkään ei mitään logiikkaa kyllä ole.Matti kirjoitti:Hmm... Eli yllättävä ratkaisu vikaan. Miten muuten manuaalin vaihdelaatikkoon saa ylipäätään laitettua liian paljon öljyä? Eikös ylimääräinen valu pois siitä täyttö/tarkastusreiästä? (Oliko tyhmä kysymys?)
Uskon kuitenkin, ettei Diileri meitä tässä asiassa k*seta.
t.
R.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Itsellä ex. W203:ssa ei auttanut öljyn vaihdot eikä liian öljyn poistot tuohon 2-vaihteen tökkimiseen. Tosin ne ongelmat alkoi aina vasta ilmoje kylmetessä. Sinne laatikkoon vaihdeltiin uusia osiakin ja ei se hyvä tullut siltikään. Vaihtoon meni koko auto ja ei ikinä enää keppivaihteista Mersua tilalle. Tästä enempi juttua vanhan foorumin puolella.
Jossakin oli myöhemmin juttua että vivustossa joku muovipalikka olisi syyllinen tuohon takkuamiseen. Tiedä sit...
Jossakin oli myöhemmin juttua että vivustossa joku muovipalikka olisi syyllinen tuohon takkuamiseen. Tiedä sit...
S205 C220d AMG -15
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Kun en oikein tunne MB-tekniikkaa, niin lainaan kokemuksia muista merkeistä. Yleinen vika tietyssä automerkissä juuri kakkosen takkuamiselle ylhäältä alas vaihdettaessa oli väärätyyppiset öljyt. Jos öljyissä oli "liikaa" korkeapainelisäaineita (jotain metalliyhdistettä muistaakseni), niin kakkosen synkat ei enää ottaneet kunnolla kiinni ja vaihde ei mennyt päälle.
Taitaa olla myöhäss tämä kommentti, mutta jos herättäisi keskustelua öljylaaduista.
Taitaa olla myöhäss tämä kommentti, mutta jos herättäisi keskustelua öljylaaduista.