mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Jarrujen kanssa remuamista + ABS-ongelmia

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo -> W210 / 208 jarrut
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 14.10.2006 17:10    Viestin aihe: Jarrujen kanssa remuamista + ABS-ongelmia Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jees, eli lauantaipäivä on käytelty tuottavasti jarrujen kimpussa, mutta muutama asia on aiheuttanut päänvaivaa, joten josko arvon foorumilta irtoaisi lisää pohdintoja asioiden tiimoilta...

Takajarrusatulasta kymysys, tuleeko tuolla kuskin puolella olla myös ilmausnippa, kuten on hantin puolellakin? Tuossa kun on siinä paikassa pelkkä reikä... Vai onko joku piru katkaissut sen nipan?

Ja sitten ABS-ongelmiin. Kuten mainitsinkin tuossa että löytyi sellainenkin varoitusvalo tästä vehkeestä (alunperin etsiskelin vain seisontajarrun merkkivaloa... Eikä katsastusingenjöörikään mitään maininnut vaikkei palanut koko valo...), nyt vaan on niin että tuo loimuaa muulloinkin kuin tarvis, eikä näy järjestelmä toimivan. Syttyy kun ajaa pari metriä.

Mittasin takapyörien anturit: Sellaista 1600 ohmia tarjoilee molemmat, ja kun pyöriä pyörittää, tapahtuu vastuksessa muutoksia, eli ilmeisesti OK?

Mutta, missäs kohtaa tuolla etupäässä ovat nuo antureiden johtoliitokset?

Sitten yksi ihmetyksen aihe, kun oikealta takapyörän anturilta menee johto tuohon takapenkin sulakerasian kylkeen (eli tässä kuvassa näkyvään, vasemmanpuoleiseen paikkaan.)
Mutta tuo kuvassakin näkyvä viereinen paikka on tyhjä??? Pitäisikö siihen tulla johto tuolta vasemmalta takaa?

Meinaan vasemman takapyörän anturissa on johtoliitos, ja siitä johto menee johonkin eteen vasenta kynnystä pitkin.

Jotta tämmöisiä... Takaisin pajottamaan... Arrow
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27054

 LähetäLähetetty: 14.10.2006 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ilmausruuvi on jokaisessa satulassa.

Testeriin vaan, suotta sen ABS-valon kanssa temuaa enempää. Very Happy
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 14.10.2006 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juuh kyllä se pitää testiin viedä, meinaan myös edessä anturit näyttivät samoja arvoja... Confused Yksi liitos löytyi siitä kohdin, missä johdot menevät sisälokasuojan läpi.

Pitäneekö viedä Veholle saakka testeihin, vai löytyykö muilta pajoilta sellaiset testerit (esim. Bosch), jolla näkee?

Taitaa sitten mennä satula vaihtoon, sitten kun on ilmailun tarvetta... Meinaan on se nysä sen verran syvällä... Loput kolme aukesivat kyllä, mutta kun ei ollut neljännessä edes mitä yrittää. Laughing
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 16.10.2006 1:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin, Dealerikaan ei osaa sanoa että kuuluuko tuohon joku liitin? Noh, eiköhän tuo selviä kun kytketään koneisiin... Very Happy

Mutta nyt pitää seisontajarrut ja takajarrut yleensäkin! Oli molemmilta puolin katkenneet ne kenkiä jarrukilpeä vasten pitelevät jouset... Eli ne kengät olivat melko sekaisin olleet siellä rummussa.

Kuskin puolen se jarruvaijerin päähän tuleva levitin oli jo ennättänyt kulumaan melko huonoon kuntoon. Oli ilmeisesti päässyt suoraan rumpua hinkkaamaan, samoin kengät näyttivät siltä että olisivat myös seilanneet vinossa.

Mutta eipä sekään katsastusta haitannut, tosin ei tietoa siitä, että räjähtivätkö nuo jarrut sen dynamometrikokeen aikana. Melkoinen kitinä alkoi meinaan vasta viikon päästä.

Mutta nyt on ainakin takapää osiltaan reerassa. Jossain välissä vielä etupäälle sama homma. Sitten huolena onkin enää vain tuo keltainen kajastus kajuutassa... :abs:
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27054

 LähetäLähetetty: 16.10.2006 7:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Niin, Dealerikaan ei osaa sanoa että kuuluuko tuohon joku liitin?


En osaa.

Boschin testeri kertoo missä vika on, ei tarvitse välttämättä viedä Veholle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 16.10.2006 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nonniin, kävin kuiteskin tuolla Astrum Auto Oy:ssä kysymässä milloin joutaisi, ja heti siltä istumalta otettiin kinneri telakalle ja letkun nokkaan.

28€ kustansi, ja tämännäköisiä tuloksia tuli:

KLIKS

Eli kaikenlaista vikaahan siellä sitten oli, mutta eniten huolestuttaa nuo CAN-väyläviat (olisiko jossain noissa syy myös vakkarin toimimattomuuteen?)... Jos joku asiantuntija viitsisi vilkaista mitä huolestuttavia tuolla on, niin olisin kiitollinen.

ABS:stä ei suoraan tullut vikailmoitusta, mutta tuon ETS:n testauksessa valitti tiedonsiirtohäiriöstä ja korkeapaine-/paluutuottopumpun viasta. Eli ilmeisesti se sähkömoottori siinä ABS-askin kyljessä?

Missä tilanteissa tuo pumppu pitäisi toimia? Aina kun auto käy vai? Meinasi asentaja että josko siitä olisi hiilet loppu tai muuten juntturassa... Confused
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 20.10.2006 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt ahistaa... Neutral

Meinaan pumppu pelaa kun tarjoilee sille suoraan virtaa...

Hantin puolella oleva releaski näyttää mittarin mukaan toimivan.

Kaasupolkimen alla olevan liitäntäaskin liitokset ok.

Ohjainyksikkö kaput?

Meinaan tuntuu muutenkin olevan CAN-väylien kanssa ongelmia:
ETS-yksikkö parkuu tiedonsiirtohäiriöstä ME N3/10:n kanssa (Vikakoodi C1022, diagnoositunniste 4/05)

KI (mittaristo)-yksikkö parkuu CAN-yhteysviasta sekä moottorin ohjainlaitteeseen (Vikakoodi B1040), että luistoneston ohjainlaitteeseen (Vikakoodi B1041). Diagnoositunniste 0/02

Ja EVE (Ruiskutuspumppu), mankuu kanssa CAN-lähetyksestä KI-yksiköltä (Vikakoodi P0610, diagnoositunniste 5/01)...

Jotta mitäs me seuraavaksi tehdään? Confused
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27054

 LähetäLähetetty: 20.10.2006 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Jos joku viitsisi vilkaista mitä huolestuttavia tuolla on, niin olisin kiitollinen.


Vilkaisin, mutta vierasta tekstiä Bosch testeriin tottuneelle.
Osasiko testaaja sanoa mitään ?

Ainakin Bosch testerillä löytyy "väylävikoja" ja "ajoneston vikoja" joista ei kannata isommin välittää. Confused

Mutta tuo pumppuvika, se pitäisi löytää ensin ainakin minun mielestäni. Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 20.10.2006 21:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitokset Dealerille, jälleen. Smile Testaajan kanssa rupateltiin ja sanoi että ilmeisesti on joskus ollut häikkää liikenteessä, ja siitä tallentunut vika. Tuosta jarruhommelista sanoi, että ilmeisesti jotain häikkää tuossa hydraulipumpussa kun ilmoittaa.

Tutkittiin asiaa pikkasen lisää, tällä kertaa käytännön kokeella. Eli auto nosturilla pyörät ilmassa, auto käyntiin, ukko puikkoihin ja vaihde päälle.

Parin sekunnin, kun takapyörät pyörivät, jälkeen tuntuu käsin selvästi että pumppu pyörähtää (samalla polkimeen asti tuntuu eräänlainen tärinä), sitten syttyvät ABS ja ETS -valot...

Kaivelin tuon hantin puolen kotelossa olevan relemoduulin (eli tämän) auki, ja näyttäisi olevan ihan ok. Ja kun kerran tuo pumppukin kerta toimii (sen puoli sekuntia) ohjainlaitteenkin käskyttämänä, niin... nocando

Mikähän noista ohjainbokseista sitten on tuo ABS/ETS -ohjain? tämä? Vaiko kenties tämä? Vai molemmat?

Osaiskohan joku autosähköön erikoistunut paja tutkaista tuon ohjainyksikön jos veisi näytille? Vehon tuomio arvataan: Uutta tilalle. Confused
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3810
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 20.10.2006 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

eki kirjoitti:

Osaiskohan joku autosähköön erikoistunut paja tutkaista tuon ohjainyksikön jos veisi näytille? Vehon tuomio arvataan: Uutta tilalle. Confused


Epäilen vahvasti että ei osaa. Parastahan olisi jos Vehon kanssa saisi sovittua etä kokeilisi uutta, varmasti toimivaa boksia siihen tilallle ja jos vika sillä saadaan varmennettua niin ei muuta kuin uusi boksi paikalleen ja matka jatkuuu.....
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 23.10.2006 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaippa se täytyy Vehon kanssa diskuteerata asian tiimoilta... Onhan tuolla WIS:ssä ohjeita että mitä voitaisiin vielä testata, muttako ei niistä liitinjärestyksistä ota mitään tolkkua...

Tulipa mieleen tuossa, että voisko peräkärryn sähköt vaikuttaa? Ne kun on joku juippi näköjään ottanut ryöstäjillä takavaloista... Rolling Eyes
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 25.10.2006 3:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onkohan tuossa muutenkin sähköt sekasin, kun jos tuulilasinpyyhkijät on sillä keskisuurella nopeudella (ei tihku eikä urku auki), niin kun auto pysähtyy niin pyyhkijät vaihtuukin tihkupyyhintämoodiin???

ei sinänsä mitään haittaa vaikka taukoaaki välillä, mutta ihmetyttää vaan... Vai onko tuo joku ominaisuus? Razz
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rässi66



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4750
Paikkakunta: Wempääwä

 LähetäLähetetty: 25.10.2006 9:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

^Tuo on ominaisuus. Eihän sitä paikoillaan sitä vettä niin kamalasti tule ku ajaessa.
_________________
Pro HVM
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 27.10.2006 0:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No hyvä. minä kun olin jo kauppaan johtoa menossa ostamaan... Enemmänkin olen perinteisen johtohelvetin kannalla kuin tuommosten perkuleiden arvauslaatikoiden ja cancanpiuhojen...
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 29.10.2006 20:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Johan selkenee, miksi seisontajarrut oli solmussa:
Talvirenkaat ovat olleet kiinni aivan liian pitkillä pulteilla... Shocked

Sinällään hauska huomata sunnuntai-iltana tällaisia asjoita... Noh, ei mittää, eteen mahtui ne pidemmätkin pultit (jopa aluvanteiden pultit menisivät mikäli olisi jenkaa pultin juureen saakka), ja taakse otettiin lyhemmät tuosta projekti-W123:sta... Cool

Tuosta ABS-järjestelmästä: Kun tuota pumppua ohjainlaite testaa, saako se toimintatiedon miten? Onko tuolla järjestelmässä jokin paineanturi joka kertoo että pumppu tekee painetta?
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 28.11.2006 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väliaikatiedote:

Toissa viikonloppuna kävin kaikki ohjainyksikön ja abs-hydrauliyksikön, hantinpuolen releyksikön, ja kuskinpuolen releyksikön väliset piuhat yleismittarilla läpi: Piuhat ovat ehjät, samoin releet.

Tänään pirssi vietti tunnin verran merkkipajalla, tulos ei muuttunut loppukesäisestä:

"Hydrauliyksikkö vaihtoon, koska siinä oleva ohjainyksikkö ei pelitä. 2000€. Vikakoodit ilmoittavat viaksi korkeapainepumppua, mutta sitä suoraan käskyttäessä toimii kyllä."

No shit, tuo pumpun toiminta tiedettiin (ja kerrottiinkin) jo omissa kokeiluissa...

Hetken kinasin huoltopäälikön kanssa että eikös se ohjainyksikkö ole siellä kartturin puolella laatikossa? Mutta kun ei niin ei, höylättiin kortista reippaat 50€ ja kohti purkaamoa. Fustilta Tampereelta löytyy hydrauliyksikkö, 350€, tilasin sen tulemaan tänne Saloon.

Tosin edelleen pysyn kannassani, että se ohjainyksikkö siellä on se syypää. Mutta sittenpähän nähdään miten etenee. Kivan kallista näitä on kokeillakin. Rolling Eyes Confused

Kelläpäs se on tällaiseen vehkeeseen jäänyt ylimääräistä ABS/ETS -ohjainyksikköä? (Se on kiinnitetty samaan kiskoon moottorinohjainyksikön kanssa) Ei muuta kuin tarjouksia kehiin! Smile
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
timi.lin



Liittynyt: 04 Kes 2006
Viestejä: 383
Paikkakunta: keskisuomi

 LähetäLähetetty: 28.11.2006 21:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

itellä oli joskus häikkää just ton abs ja ats kans Evil or Very Mad muutenkin oli hyvä tuuri kun käytin veholla lukemassa vika koodeja niin eipä saannu autoon mitään yhteyttä...sanovat vaan että jätä auto tänne paris päivää niin vika löytyy arvaatkaa vaan jätinkö Twisted Evil ei muuta kun soitin kaverille joka taitaa aika hyvin noita sähkö hommia,vika löyty siittä releboxsista Shocked kaikki näytti olevan ihan ok mutta kaveri tinaili muutamia liitoksia uudestaan ja kun laitoin boxsin takasi niin sen jälkeen kaikki on toiminnu ok kohta vuoden Very Happy sama homma tehty vaimon veljen autoon kun abs valot alko palamaan,näköjään vanhenmiten ne tinaukset pääsee irti piirilevystä!
_________________
W202 250d kullan ajokki
W210 220d oma käyttis
W126 500sec kesä pirssi kultani
® Mesen V8 Klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 29.11.2006 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kan samaa epäilen minäkin... Tosin releaskit toimii (kun pumppukin kerta hyrähtää), mutta eipä kelpaa tuolle hienohelmatietokoneelle... Ja se näytti olleen niin pientä sykkyrää ja pintaliitoskomponentteja täynnä, etten viittinyt ainokaista lähteä kolvilla söhimään.

Tosin kyllä siellä jossain releaskissa on pakko jotain häimää olla, kun ei kiertovesipumpullekaan tule sähikäistä (kai se jonkin releen kautta tulee sekin?)...

Vai pitäiskö ostaa se ohjainyksikkökin samantien jostain? Pitääkö se ohjelmoida, vai riittääkö kun iskee kiinni (jos ne juttelee CAN-väylää pitkin oikeista roseduureista... Razz Rolling Eyes )?
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 15.12.2006 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nonni...

Peruin tuon hydrauliyksikön, ja ostaa paukasin Fusti Oy:ltä tuon ohjainlaatikon (siellä kartturin puolella muitten sähköhelevettien seassa). Cool 170€ maksoi, ei paha jos se vika on tuolla askissa...

Mutta... Uskaltaako tuon käytetyn askin lyödä kylmiltään sinne entisen tilalle, vai putoaako koko pirssi siitä polvilleen ja lavetilla koodaamoon? Eli pitääkö tuo yksikkö sitten ohjelmoida tuohon vehkeeseen ihan varta vasten ennenkuin ampuu vehkeen tulille?
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eki
Tolokun mies



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 620
Paikkakunta: Salon merikulma

 LähetäLähetetty: 10.1.2007 21:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nonniiin...

Elikkäs, tänään vietettiin nelisen tuntia merkkiliikkeessä, jossa vaihdettiin tuo ETS -ohjainyksikkö.

Saivat koodatuksi sen uudelleen (oli kuulema manuaaliaskisesta pirssistä), kytkivät kiinne ja vikakoodien nollaus. Ja kuis kävi:


Vikavalot loistavat poissaolollaan, ABS toimii, ETS toimii, vakionopeudensäädin toimii... Eli TOIMII Laughing halm

Samalla tarkistivat askin öljymäärän, ja kuulema litran lisäsivät... Nyt mietitään sitten, että mistäs se vuotaa, vai nakkasiko asentaja viimeksi litran liika vähän?

Noh, mutta kummiskin, tuo sähkövika tuli kustantamaan noin 400€, plus omat tutkimukset. Käytetty ohjainlaatikko Fustilta kustansi sen 170€ plus rahdit, olisivat halunneet uutta tarjota (soittivat meinaan tänään aamulla että josko perutaan se aika kun ei ole osaa tullut... Vähän pisti mietityttämään kun aikaa varatessani marssin tuo laatikko kädessä tiskille kysyen, jotta "joutaisko tämän vaihtamaan missä välissä?"), se kuulema olisi kustantanut 2000€ se laatikko.

Jotta tarkkailkaahan niitä varoitusvaloja kun ostatte! pappa


Mitäs sitten seuraavaksi? Joo niin se kardaanin kannake... Laughing
_________________
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo -> W210 / 208 jarrut Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit