Mikä autoa (S210) jarruttaa?

Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Mikä autoa (S210) jarruttaa?

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Tunteeko kukaan tuon Paavon sielunelämää?Kuva

Auto jarruttaa itsekseen, eikä opetuspoljinta ole apumiehellä. :shock:

Jos elettäis noitavainojen aikakautta, ja olis tuollainen auto, se varmaan pitäis polttaa roviolla. :shock:

Poljin käy itsekseen pohjassa ajonaikana, tekee sen yleensä kahdesta- kolmeenkertaan. :shock: :shock: :eec:

Kuka kiskoo jarrupoljinta ?


Vikamuisti on luettu montakin kertaa, antaa myös monta eri vikavaihtoehtoa. Jarrutehostin... jne.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

eikai ole nopeudenrajoitin siinä autossa :shock: (en tarkoita kyytiläistä joka varoittaa pahalla merkki äänellä) :lol:
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tehostimelle yksi ääni :ope:
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Tehostin johtaa tällähetkellä. Kuva

Nopeuden rajotin on, mutta tietääkseni se ei käytä jarrupoljinta, ainoastaan katkoo syöttöä.KuvaKuva

Voisko jarruapulainen kuvitella että olis hätäjarrutuksen paikka ja polkee jarrua, kunnes huomaa etteihän täsää ollukkaan mittään hättää. :roll: :?
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

eikös se BAS anna käskyä vasta sinne abs-boksille että nyt pitää saada maksimaalinen negatiivinen kiihtyvyys :wink: eikai se poljinta suoranaisesti paina

Eli eiköhän se tehostaja oikuttele, jostakin vuotaa ilmaa "kalvon väärälle puolelle".
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kokeile ajaa ilman alipainetta :!:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Tehostajalle pisteitä 2 - 0

Näinhän se tais olla että BAS- ei vaikuta suoraan polkimelle.

BAS toimii käytännössä niin että, järjestelmä tunnistaa hätäjarrutustilanteen sen perusteella, kuinka nopeasti kuljettaja painaa jarrupoljinta, ja muodostaa täyden jarrupaineen mahdollisimman nopeasti. Samanaikaisesti lukkiutumattomat ABS-jarrut huolehtivat siitä, etteivät pyörät lukkiudu.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Mikko K kirjoitti:Kokeile ajaa ilman alipainetta :!:
Mitenkä tuota kokeillaan?

Alipaine letkut irti.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Tehostajalta irti :idea:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

OK.


Sen verran vielä että, kun "itsejarrutus" tapahtuu, tehostajalta kuuluu voimakas "TSUUP" - ääni kabiinin puolelle asti. :shock:

Minkälainenka toimintaperiaate tuolla tehostimella on... joku venttiili ilmeisesti päästää alipaineen kalvolle, joka auttaa poljinta painumaan alas?

Jostakin ku löytäis periaatekuvan.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29071
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Löytäs periaatekuvan ? :D

No jos laittaa hakuun tällä foorumilla sanat "Jarrutehostimen toimintaperiaate" löytyy tämä. 8)
Topikissa on linkki josta löytyy kuvia ja juttua jne...
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Kiitosta Diileri,

Näyttäs tuon periaatekuvan perusteella siltä että alipaineet katoaa polkimenpuolelta, jolloin imu meinaa viedä polkimen mennessään. :?

http://auto.howstuffworks.com/power-brake1.htm


Vai ymmärsinkö ? :shock:
dealer kirjoitti:
Tehostimessa avautuu venttiili joka päästää ulkoilman paineen toiselle puolelle kalvoa > tehostin tehostaa.
Jostain kuuluu pakostakin se "pshiuh".
Viimeksi muokannut Esko R, 20.2.2007 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Nii!

Elikkäs sukkahiki on liuottanut ajan saatossa polkimen puolella olevan venttiilin väljäksi :shock:
Ja kun ajat sen 30km niin jalkasi ovat jo luonnollisesti jäätyneet väyrysen lämmityslaitteen ansiosta :wink: , hiki ei enää tiivistä venttiiliä ja se päästää ilman paineen sinne polkimen puolelle ja alipaine alkaa vetämään jarruja kiinni.

No menipäs taas :lol: :oops:
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Aki P kirjoitti:Nii!

Elikkäs sukkahiki on liuottanut ajan saatossa polkimen puolella olevan venttiilin väljäksi :shock:
Ja kun ajan sen 30km niin jalkani ovat jo luonnollisesti jäätyneet väyrysen lämmityslaitteen ansiosta :wink: , hiki ei enää tiivistä venttiiliä ja se päästää ilman paineen sinne polkimen puolelle ja alipaine alkaa vetämään jarruja kiinni.

No menipäs taas :lol: :oops:
:D
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Avatar
Esko R
Oulaisten ornitologi
Viestit: 725
Liittynyt: 02.10.2005 22:04
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Testeri meinaa, että jarrutehostimessa vika?

Vaihdetaan seuraavaksi jarrutehostin, anturit on testattu, eikä jarruilu loppunut.
S212 350 CDI

EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 jarrut”