Moniurahihna ei pysy paikoillaan, OM603

Katso myös W201.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Moniurahihna ei pysy paikoillaan, OM603

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Elikkäs ongelma on ollut pidempään jo semmoinen että moniurahihnan kestävyys on ollut heikko mutta eilen saavuttiin mummulaan vailla mitään ongelmia ja alle 1000km ajettu contitekki paikoillaan. Tänään kun käynnistin auton niin kojelauta oli kuin väykyssä - lähes kaikki varoitusvalot paloivat :vayrynen: Rämpsäytin konepellin auki ja totesin arvaukseni oikeaksi - hihna pois paikoiltaan :evil: Laitoin sen paikoilleen ja käynnistin uudestaan - tuloksena sama homma, hihna irti. Kokeilin vielä pari kertaan tuloksen kummentumatta. Pimeetä oli ja en nähnyt mitään ulkoisia vammoja missään. Käsikopelolla tongittuna kaikki kiilapyörät ovat tukevasti kiinni :roll: Jäädään kuitenkin yöksi jos valoisan aikaan asiaan sais jotain selvyyttä. Niin, lamppu autossa olis ihan kiva :oops:

Mutta, epätietoinen mieli janoaa vinkkejä ennen aamua.... Olisko jollain ollut samantyyppistä ongelmaa autossaan :eec:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ohjaustehostimenpumpun korvakot poikki tai kiristimen keinun laakeri ihan loppu.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:Ohjaustehostimenpumpun korvakot poikki tai kiristimen keinun laakeri ihan loppu.
Tuota keinun laakeria epäilin ma - huomenna ekaks sen kimppuun...

Jos se on tuo, onko siihen patenttia jolla parisataa kilsaa ajais :roll: Ei kuitenkaan kaikissa Esson baareissa oo hyllytavarana :(

Ois se liikaa toinen tandemin runko samalle vuodelle :evil:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Äänestän keinua... 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos se on tuo, onko siihen patenttia jolla parisataa kilsaa ajais
Jos löysää sen isonpultin ja kääntää laakeria puoli kierrosta ?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Eihän jakopään kopasta ole tehostimen korvakot kärsineet edellisessä pumppuvauriossa :eec: :supersad:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

dealer kirjoitti:
Jos se on tuo, onko siihen patenttia jolla parisataa kilsaa ajais
Jos löysää sen isonpultin ja kääntää laakeria puoli kierrosta ?
Täytyy kokeilla tuota amusella - kiitos iso :lol:
Aki P kirjoitti:Eihän jakopään kopasta ole tehostimen korvakot kärsineet edellisessä pumppuvauriossa :eec: :supersad:
Sovitaan että ei :evil: :shock: :? 8) :lol: :lol: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Petri K
Viestit: 85
Liittynyt: 27.3.2006 10:30

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Laakeri varmaankin loppu mutta hätäapuna vois auttaa jos putsais hihnapyörien urat. Nuo oli omassa 200D.ssä aivan täynnä likaa eikä uusi remmi olis pysynyt paikallaan millään.
Miljoonan huollossa vaihdettiin uusi hihna kiristin ja laakeri, ja taas pelittää mainiosti :)
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Aki P kirjoitti:Eihän jakopään kopasta ole tehostimen korvakot kärsineet edellisessä pumppuvauriossa :eec: :supersad:
Hihna lennähti taas huitsin kuikkaan kun olin ajelemassa kaupungilta kotiinpäin :cry: Pika-analyysi yli kahdenkymmenen asteen pakkasessa osoitti että tuo jakopään koppa on antautunut jälleen... Tuota koppaa on jo sen verran hitsailtu että oliskohan se aika vaihtaa uuteen :evil:

Jos nostais vetäviä kierroksia vähän ylemmäs - alkaisko tuo käymään tasaisemmin 8000rpm jälkeen ja hihnakin voisi pysyä paremmin paikoillaan :x

Aaarrrggghhhh......

Niin, oisko jollain Oulun lähellä ylimääräistä jakopään koppaa ??? Vai hitsataanko vielä :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

XUX63 kirjoitti:

Jos nostais vetäviä kierroksia vähän ylemmäs - alkaisko tuo käymään tasaisemmin 8000rpm jälkeen ja hihnakin voisi pysyä paremmin paikoillaan :x
Iliman muuta kierrokset tappiin, autot tykkää ku niillä ajellaan reippaasti eikä vatuloida ja olla tien tukkona... :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Lucky-Dog kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:

Jos nostais vetäviä kierroksia vähän ylemmäs - alkaisko tuo käymään tasaisemmin 8000rpm jälkeen ja hihnakin voisi pysyä paremmin paikoillaan :x
Iliman muuta kierrokset tappiin, autot tykkää ku niillä ajellaan reippaasti eikä vatuloida ja olla tien tukkona... :lol:
karstottuu pian pakoputki tukkoon... niin kuin joskus pappatunturista... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Oisko esim C36AMG:ssä erilaiset hihnavälitykset jotka kuitenkin olisivat mahdollisesti sovellettavissa?

Eli ideana kampiakselille pienempi rulla joka hidastaa hihnan kehänopeutta kampiakselilla ja myös apulaitteiden kierrosluku laskisi.
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Tosi-mies sorvaa kampiakselin hihna-pyörän itse rälläkällä auton käydessä :ope:
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Melitos kirjoitti:Oisko esim C36AMG:ssä erilaiset hihnavälitykset jotka kuitenkin olisivat mahdollisesti sovellettavissa?

Eli ideana kampiakselille pienempi rulla joka hidastaa hihnan kehänopeutta kampiakselilla ja myös apulaitteiden kierrosluku laskisi.
Tuo alkaa olla selvitettävä seikka nimittäin alkaa kohta olla mitta täys tätä kikkailua. Tai sitten ne pitää vaan laskee ja sorvauttaa jossain.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

XUX63 kirjoitti:
Tuo alkaa olla selvitettävä seikka nimittäin alkaa kohta olla mitta täys tätä kikkailua. Tai sitten ne pitää vaan laskee ja sorvauttaa jossain.
Niin tai korjaat sen jakopään kotelon nyt kunnolla eli vaihdat uuteen.

Sitä ehjäähän voi sitten kokeilla vahvistaa jos vain onnistuu.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
Tuo alkaa olla selvitettävä seikka nimittäin alkaa kohta olla mitta täys tätä kikkailua. Tai sitten ne pitää vaan laskee ja sorvauttaa jossain.
Niin tai korjaat sen jakopään kotelon nyt kunnolla eli vaihdat uuteen.

Sitä ehjäähän voi sitten kokeilla vahvistaa jos vain onnistuu.
Oli puhe että käyttäisin sitä Oulun Moottorikoneistamolla niin täytetään valut alumiinilla niin sittenhän se ratkee vierestä jos on ratketakseen. En tiiä miten Günther on laskenut kaikki värinöiden kulkemiset yms. mutta kokeilla pitää varmaan tuo täyttämällä vahvistaminen.

Mutta anyway - kyllä tuo apulaitteiden kierrosten pudottaminen hyvä juttu olis.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu kyllä niitä kierroksia kannattaakin pudottaa, varsinkin jo meinaa se kiekkamittari hytissä olla kovinkin oikeassa reunassa... :lol:
Ei niitä apulaitteita kuitenkaan ole ihan noille alueille mitoitettu :roll:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Se koppa on tosi halapa KL:ssä :roll: 200d koneessa sama koppa , viime viikolla laitoin 603:sen koneen keulaan :shock:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

En usko että kannatta entistä korjauttaa. Purettuja koppia löytyy varmasti ja halvalla. Menen puheistani niin pitkälle takuuseen, että kopan saat vaikka minulta, sanotaanko 20€. :lol: 99% varma olen kopan sijainnista tallin perällä. 1% varmuudella olen puolestani sen jollekin myynyt. Pitäisi siis löytyä.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Koppa on vaihdettu ja vikakin paikallistettu. hihnankiristin oli ollu väärä jo pidempään eli kesti "ylikireänä" noin satkun ja sitten alkoi paikat rapiseen..... nyt paikoillaan laakerimessingistä sorvattu pusla ja kaikki taas pelittää :lol: Onnellisia kilometrejä toivoo kookaupanväki :P

ISO kiitos Laasosen Lennylle :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ööö tota miten se hihnankiristin on ollut väärä....
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Ööö tota miten se hihnankiristin on ollut väärä....
Hups... :oops: Tuohan on kasattu -86,-88 ja -91 koneista ja saattaahan se olla, että jossain vaiheessa on tullut pikku oho :roll: Mutta ihmeellistä on se, että hyvin kesti noin 100tkm mutta sitten alkoi rapsahtelemaan joka puolelta....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

XUX63 kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Ööö tota miten se hihnankiristin on ollut väärä....
Hups... :oops: Tuohan on kasattu -86,-88 ja -91 koneista ja saattaahan se olla, että jossain vaiheessa on tullut pikku oho :roll: Mutta ihmeellistä on se, että hyvin kesti noin 100tkm mutta sitten alkoi rapsahtelemaan joka puolelta....
Heh..muistaakseni joskus oli hiukan puhettakin tuoasta, notta tarkistelis sitä osastoa, onko kaikki niinkuin pitääkin.....tätä se mun uneni tiesi... :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
Lucky-Dog kirjoitti:Ööö tota miten se hihnankiristin on ollut väärä....
Hups... :oops: Tuohan on kasattu -86,-88 ja -91 koneista ja saattaahan se olla, että jossain vaiheessa on tullut pikku oho :roll: Mutta ihmeellistä on se, että hyvin kesti noin 100tkm mutta sitten alkoi rapsahtelemaan joka puolelta....
Heh..muistaakseni joskus oli hiukan puhettakin tuoasta, notta tarkistelis sitä osastoa, onko kaikki niinkuin pitääkin.....tätä se mun uneni tiesi... :lol:
Joo, on siitä puhetta ollut mutta vaikka mä sitä irti käytin ja tutkin niin en minä siitä mitään vikaa hoksannut :roll: No nyt siinä on kuitenkin messinkihelalla varustettu paikoillaan ja ainakin toistaiseksi kaikki ok. (mistähän seuraavaksi rapsahtaa....)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Koetappas hommata kuvaa tms. parempaa meriselitystä minkälainen "rakenne" siinä kiristysmekanismissa - vivussa on ??

Ei saa nukutuksi ku ei hjumara.... :lol: :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lucky-Dog kirjoitti:Koetappas hommata kuvaa tms. parempaa meriselitystä minkälainen "rakenne" siinä kiristysmekanismissa - vivussa on ??

Ei saa nukutuksi ku ei hjumara.... :lol: :lol:
Kuvia :lol: Irvailetta kuitenki jos kuvia erehyn laittaan :wink:

Eli mulla oli se laakerillinen vipu paikollaan ja helallinen ois pitänyt olla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Eli siinäkö olisi pitänyt olla E -mallin vipu......vai se vm. 85 - 86 mallin joka on hiukan vastaavan näköinen. Jälkimmäisen tilalle voi luonnollisesti laittaa sen laakerillisenkin, kunhan muistaa laittaa sen vivun taaksen sen prikan.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

E-mallin vipu ois pitänyt olla. Tuo on vähän semmonen sekasikiö koko mylly :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Juu, no ny selekis :wink:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

350 turbo koneesta saa hyvän ohjain rullan siihen ylävesiletkun alle kanteen . Tulee kolmella ruuvilla kiinni, ei pääse hihna väpäjämmään. Tänään tilasin kyseisen osan ex 190:n
Datsun Bluebird
Mb Vito
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”