Moniurahihna ei pysy paikoillaan, OM603

Katso myös W201.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mikko K kirjoitti:350 turbo koneesta saa hyvän ohjain rullan siihen ylävesiletkun alle kanteen . Tulee kolmella ruuvilla kiinni, ei pääse hihna väpäjämmään. Tänään tilasin kyseisen osan ex 190:n
[OT] Tuollainen kokonainen konehan se kiinnostais :roll: [/OT]
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

mm. OM602 290 suoraruisku koneissa on kans tuo ylempi ohjain rulla.
Sprintteri ja 290 väykky.
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

XUX63 kirjoitti:
Mikko K kirjoitti:350 turbo koneesta....
[OT] Tuollainen kokonainen konehan se kiinnostais :roll: [/OT]
Tilaappa teräsveivit samalla. :wink:
Pro HVM
joooti
Viestit: 40
Liittynyt: 06.2.2007 22:42
Paikkakunta: espoo

jakohihna löysällä...

Viesti Kirjoittaja joooti »

Eli mul olis tämmönen kysymys, et mikä maksaa, kun jakohihna löysällä ja pitää ääntä, eli onko hihna venynyt tiensä päähän (en tiedä, milloin viimeksi vaihdettu), vai onko kiristäjän laakerit, pyörijä yms. mennyt, mistä voisi johtua?hankala paikantaa, mikä on yleinen/yleisimmät syyt jakohihnan löystymiseen?Minkähän hintasta mahtas olla, jos veis korjaamolle vaihdattaan hihnan...?Kiitti etukäteen :oops:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Jaahas...Josko aloitettais siitä, minkä merkkisestä -ja mallisesta autosta on kyse, kun ei taida olla Mersu?

Edit: Näköjään jatkettu toisaalla...

EEdit2: OHO, tuli viisisataa täyteen.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:
Mikko K kirjoitti:350 turbo koneesta....
[OT] Tuollainen kokonainen konehan se kiinnostais :roll: [/OT]
Tilaappa teräsveivit samalla. :wink:
Juu, tullee tullee.... ja hyvä keraaminen pinnoittaja sekä männille että kannelle. Pidemmät männäntapit tullee kans....
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Mikko K kirjoitti:350 turbo koneesta saa hyvän ohjain rullan siihen ylävesiletkun alle kanteen . Tulee kolmella ruuvilla kiinni, ei pääse hihna väpäjämmään. Tänään tilasin kyseisen osan ex 190:n
Olikos kallis ja mistä tilasit veholta vai kl-varaosista :?: :?: :?:

Joutaisi vara ylävesiletku ja neste pänikkä pois sitten peräkontista... :lol: :lol: :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Vähän toista sataa :oops: Aamulla käyn hakemassa niin hinta selvii sentilleen :wink:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

XUX63 kirjoitti:Pidemmät männäntapit tullee kans....
Et kehtaa selittää? Tapit hakee tukea pytyn reunoista?

Kallis oli Mikolla rulla, huh huh.
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Rässi66 kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:Pidemmät männäntapit tullee kans....
Et kehtaa selittää? Tapit hakee tukea pytyn reunoista?

Kallis oli Mikolla rulla, huh huh.
Kallis on joo, tosin on nuihin hihnoihinkin uponnut toistasataa kesästä lähtien :oops:

Samallai kun tuossa nykyisessäkin koneessa eli tapit on niin pitkät kuin sopii olemaan ja teflonilla päät tukkoon. Fordin tapit tais olla nuo nykyiset mutta 3,5 litranen vaatis vielä vähän lisää pituutta :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No mäntääkö se tappi siellä tukee vai mitä helekkaria?

Kuva
Siinon tapit. Mäntä+tappi+renkaat melekeen 2kg.
Pro HVM
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

No suoraan sanuen en tiiä liekkö tuolla mittään halavatun merkitystä mutta uskaltasin väittää että kuiten tuo kone on eniten ajettu superi Suomessa ja ehkä tuo voi olla yksi konetta vahvistava seikka. 130tkm+ on nyt ajettu ja ekat 40tkm 435hp konetehoilla ja sittemmin 429hp rengastehoilla... ei kuitenkaan hassumpaa :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Mikko K
Mersutohtori
Viestit: 1495
Liittynyt: 30.9.2005 12:32
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Lukko renkaita ei käytetä kun teflonit pn paikallaan. Yksi vika kohta on silloin eliminoitu pois kun lukko rengas ei voi pettää :roll: Männän kulumisen ja vahvistuksen kanssa ei mitään tekemistä :!: Tuki rulla kaikkine hilippeineen maksoi tänään 118€ :shock: Mutta eipä hihna hypi silmille :lol:
Datsun Bluebird
Mb Vito
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Mikko K kirjoitti:Lukko renkaita ei käytetä kun teflonit pn paikallaan. Yksi vika kohta on silloin eliminoitu pois kun lukko rengas ei voi pettää :roll: Männän kulumisen ja vahvistuksen kanssa ei mitään tekemistä :!:
Minä kun pohdiskelin että pidempi tappi myös jakaa paineen isommalle alalle mutta voihan se olla että kangen yläpäänkin pitäis olla leveempi että niin ois :roll:
Mikko K kirjoitti:Tuki rulla kaikkine hilippeineen maksoi tänään 118€ :shock: Mutta eipä hihna hypi silmille :lol:
Eipä tuo ole kuin parin kolmen hihnan hintainen :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

XUX63 kirjoitti: Eipä tuo ole kuin parin kolmen hihnan hintainen :lol:
Asennus ainakin näytti plug&play-tyyppiseltä.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Daimler kirjoitti:
XUX63 kirjoitti: Eipä tuo ole kuin parin kolmen hihnan hintainen :lol:
Asennus ainakin näytti plug&play-tyyppiseltä.
Ei sulla ois siitä rullasta kuvatusta ?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

XUX63 kirjoitti:
Daimler kirjoitti:
XUX63 kirjoitti: Eipä tuo ole kuin parin kolmen hihnan hintainen :lol:
Asennus ainakin näytti plug&play-tyyppiseltä.
Ei sulla ois siitä rullasta kuvatusta ?
No eipä tietenkään,kaikki muu tuli kuvattua Mikon talilla kyllä.Mutta eiköhän tuo Mikko varaosanumeron tempaise esille... :oops:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”