w124, max. perävaunupainot?

turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Späne kirjoitti:
Itselläni alkuperäinen 300tdt tehtaan koukulla ja otteessa 1500/750kg. Auto vm-91/92 ja ruotsin tuonti.
Jonka saa muutettua 2100kg mutta vaatii ehkä uuden rekisteröinti katsastuksen.
Katsastus asemalta kysymällä selviää jos sattuu asiasta perillä oleva katsastus mies olemaan paikalla. :wink:
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

turbocompound kirjoitti:Ps.
Sergey kirjoitti:300ce24 2100kg
Tuota en usko tai sitten katsastus setä luvannut aivan liikoja omilla luvilla. :)
EIhän se uskon asia olekaan. Sehä ei mua kiinnosta yhtään. Saksalaisessa sekä Ruotsalaisessa rekisteriotteesa luki 2100kg ja suomalaisessa lukee myös. Olen aina sitä nauranut kun saan coupella vetää 200kg enemmä ku Väyrysellä. Koukku on alkuperäinen tehtaalla asennettu malli.

Samat lukemat oli mun 320TE:ssä ja samanlainen koukku.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

... ja nämähän ei sitten aina mene otteen mukaan vaan sen mukaan millainen laki on ollut voimassa auton ensirekisteröintihetkellä.
Tämä tulee kysymykseen lähinnä nelivetoisten vanhempien autojen kohdalla, saattaa olla että perään voi laillisesti laittaa painavamman kärryn kuin otteeseen on merkitty.
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Sergey kirjoitti:
turbocompound kirjoitti:Ps.
Sergey kirjoitti:300ce24 2100kg
Tuota en usko tai sitten katsastus setä luvannut aivan liikoja omilla luvilla. :)
EIhän se uskon asia olekaan. Sehä ei mua kiinnosta yhtään. Saksalaisessa sekä Ruotsalaisessa rekisteriotteesa luki 2100kg ja suomalaisessa lukee myös. Olen aina sitä nauranut kun saan coupella vetää 200kg enemmä ku Väyrysellä. Koukku on alkuperäinen tehtaalla asennettu malli.

Samat lukemat oli mun 320TE:ssä ja samanlainen koukku.
Tarkoitin vaan että tehdas ei ole hyväksynyt tuomosia painoja coupe/sedan malleille vaikka katsastuksessa ovatkin sen tehneet kolmessa eri maassa. :shock:

Mut kerran siinä niin lukee mikäs siinä, mut oikein se ei ole.

Eikä tuo minua haittaa niin kauan kun se on yksittäis tapaus eikä aleta väittämään että kaikilla coupella saa vetää sen saman.

Väyrysen vetopaino onkin väärä, pitäis olla 2100kg jos nyt sekin ei ole tollainen erikois tapaus ahvenanmaalta. :D

http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... _s210.html
Viimeksi muokannut turbocompound, 19.5.2013 19:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

saa nähä mitkä tulee nyt kun muutan mantereelle ja pitää tehdä uusi rekisteröintikatsastus. taatusti putoaa lukemat ns. normaalitasolle.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
turbocompound
Viestit: 114
Liittynyt: 19.10.2010 22:54
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja turbocompound »

Sergey kirjoitti: Olen aina sitä nauranut kun saan coupella vetää 200kg enemmä ku Väyrysellä.
Väyrysen vetopaino onkin väärä, pitäis olla 2100kg jos nyt sekin ei ole tollainen erikois tapaus ahvenanmaalta. :D

Edit: Saahan sillä vetää 2100kg sinun rekisteriotteen mukaan.
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Näitä yritin minäkin tutkiskella.

Autoni on -91 300 TDT, otteessa eikä trafin sivulla ei ole mainintaa vetopainosta.
Keskusteluista päätellen vetopaino saattaisi olla se 2100kg, eli saisin laillisesti kiskoa 1650kg painavan katiskan kotiin (tähän vissiin lisätään trailerin paino).

Yhdistelmän kokonaispaino jäänee alle 3500kg, riippuen trailerista, jolloin kortiksi riittää ABC+ pikku e.

Muokkaus: koukku on alkuperäinen irrotettava malli.

Olenko ymmärtänyt oikein?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Auton käyttöohjekirjassa oli maininta 1500kg jarrullisesta. No ohjekirja on varmaan ollut samaa painatusta automallin alusta saakka.
Nettiautossa taisi olla kaikissa 300TDT:ssä 2100 kg. Jospa uskon siihen sitten.
Eipä sekään tietysti ole valtion virallinen kanta, mutta kelpaa nyt.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”