mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
kardaani
tolokun taksari



Liittynyt: 06 Kes 2006
Viestejä: 1478
Paikkakunta: helsinki

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 9:46    Viestin aihe: TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hei,
Toyotat kestää ja ovat maailman luotettavimpia autoja. Positiivista sanottavaa on kyllä kuultu, mutta onko niissä kuitenkin vikoja kuten muissakin automerkeissä? Kansi-/vaihteistovikoja ym. onko niitä.
Kertokaa omakohtaisia kokemuksia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Daimler
Laksatiivi-spesialisti



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 3246

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Täsmentäisitkö vielä sen verran että alanko parjata 80-luvun puolivälin corolla/carinaa vaiko 2000-luvun avensista?
Mutta asiaan;100.000 suviuunoa ei voi olla väärässä;toyota on hyvä auto.Itse olen omistanut yhden kappaleen.Se oli carina II vuodelta 89.Autossa ei ollut itseasiassa vianvikaa mutta syy miksi silloin se pantiin kiertoon oli se että muija yksinkertaisesti kyllästyi ko. ajoneuvoon.Tilalle tuli muuten 190E.. Shocked Edesmenneellä työkaverilla oli eka etuveto corolla jonka jakohihnalla oli ajettu 180.000km,kertoi vaihtavansa hihnan kun se katkeaa.Ei pahaa sanaa toyotasta.Yksi maailmankaikkeuden kauneimmista autoista omaan silmään on...toyota,eli tämä:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari66
Mesen Invaryhmä®



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 13057
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 10:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla oli tuollainen pitkän aikaa, värinä vaalea metallinsininen.




Edit:
Tyyppivikana latauksen säädin, jonka tosin itse jouduin vaihtamaan vain kerran.
Osan hinta 450 mk.

Muuta vikaa siinä ei sitten ollutkaan.
Kertakaikkisen erinomainen peli.
_________________

* Adria Twin 600 SF *

www.mbclub.fi


Viimeinen muokkaaja, Ari66 pvm 25.11.2006 11:04, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
ile



Liittynyt: 10 Kes 2006
Viestejä: 481
Paikkakunta: Espoo

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kokemusta löytyy E Carina v.95 :sta, vuosi menty ilman mitään korjaustoimenpiteitä, tämä on jopa uudenkarheana käytetty suojattavana, ruostetta ei silmillä haivattavissa.
Täysin hajuton ja mauton, kuin Saarioisen valmishampurilainen.
Tarkoitettu huolettomaan paikasta A---->B siirtymiseen, ei houkuttele ajelemaan metriäkään ylimääräistä kuin on välttämätöntä Laughing .
_________________
"Huominen on aina tulevaisuutta."
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9500

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tässä oma vuodatukseni... Nostetaan pinnalle....
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=459
Smile

Nyt pystyy jo hymyilemään Wink
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jiitek
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 2352
Paikkakunta: Oulunseutu

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 12:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Työnantajallani on nelisenkymmentä Toyotaa, mitähän noista olisi mennyt...?

Ei oikeastaan mitään. No Hiaceen joutuu 5-7 vuoden välein vaihtamaan jarrupainesäätimen.

Sitten mitä muuta on mennyt satunnaisesti vilkkuviiksiä, rattiakseleita, lukkopesiä, turbokoneisen laatikoita(korjaantuu simmilevyillä). Toisaalta kilometrejäkin on kertynyt useaan jo 400-500tkm.

Joo ja uusimmasta Avesta meni laatikosta vitosen rattaat. Se on sinänsä helposti korjattava, työt 2 h ja osat 600,-

Toyota on selkeästi kestävin ja huolettomin automerkki. Meillä muuten ajettiin tuollaisella 1.6l Carina II:lla yli seitsemän sataa tuhatta.

AINOA isompi korjaus oli kaasarin vaihto!! Tekniikan puolesta matka olisi vielä jatkunut mutta kori loppui. Huoltohistoriat löytyy.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi

Hullu


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2439
Paikkakunta: Kokkola

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Otsikkoon viitaten, homma on työnalla! Laughing
_________________
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Uula



Liittynyt: 31 Lok 2005
Viestejä: 276

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 13:44    Viestin aihe: Niinpä näkyy KESTÄVÄN! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.tuulilasi.fi/valoke.....cle=126420
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lucky-Dog
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 7709
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin...no...kaikkihan aikansa kestää Laughing
_________________
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wireless
Arjen sankari



Liittynyt: 28 Elo 2006
Viestejä: 1165

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Mersu on filosofinen alku autolle.


Pro-HVM

http://www.udo-online.de/
http://www.clinteastwood.net/
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
S55AMG



Liittynyt: 16 Syy 2006
Viestejä: 187

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niin itse en ainakaan tässä maailmassa aina valitse varminta vaihtoehtoa koska tunteilla ja omilla muihin kun järkeen perustuvilla haluilla on oma merkityksensä elämän nautintoihin ja nekin ovat erilaisia eri ihmisilläCool Wink .
Viinaakan ei pitäisi juoda
Verot pitäisi maksaa viimeisen päälle oikein
ylinopeutta ei saisi ajaa jne.....
Tuskin ostaisin Toyotaa vaikka se olisi maailman paras auto, se ei vaan saa minua iloisemmaksi eikä anna parempaa mieltä joten en osta.
Tuolla Aasiassa näkee mm: noita vanhoja Crowneja varsin komeassa kunnossa, viimeksi ollessani siellä hotellini omana "taksina" oli jostain 80 luvun alkupuoleleta oleva Toyota Crown jolla sitten kävin eläintarhassa ja tulin takaisin kuljettajan kanssa, kieltämättä auto pelasi erinomaisesti ikäänsä nähden ja autosta oli ilmeisesti pidetty huolta mutta jos siinä olisi ollut samanikäinen mese yhtä hyvin pidettynä niin sehän olisi ollut jo ihan juhlatunnelmaa.
Tulin muuten eilen Pietarista, siellä paikallinen "eliitti" luottaa meseen!!! se ei jäänyt epäselväksi. Exclamation
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Stasi



Liittynyt: 16 Huh 2006
Viestejä: 244
Paikkakunta: Joensuu

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 14:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miulla on kokemuksia Toyotasta yhden -89 LB Corollan verran. Mitään isompaa vikaa ei ollu (kansipahvi, Aisan V, jarrusatulat, ruosteonkelmat). Eli kyllä se Toitsi tekniikan puolesta menettelee mutta se kori ei meinaa kestää mukana...
_________________
Sama jätkä, eri verkkarit...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
audimies
Mopomiesten kuningas



Liittynyt: 17 Mar 2006
Viestejä: 3071
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 14:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä kestää... Tuossapa se top gear:n testi hilux:sta!
Siinä meille muilla merkeillä ajaville haastetta?
_________________
big jopo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Aku P
Perniön Pulitzer



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 1204
Paikkakunta: Turku

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

S55AMG kirjoitti:
Niin itse en ainakaan tässä maailmassa aina valitse varminta vaihtoehtoa koska tunteilla ja omilla muihin kun järkeen perustuvilla haluilla on oma merkityksensä elämän nautintoihin ja nekin ovat erilaisia eri ihmisilläCool


Näinpä. Meikäläinenki voisi nyt vaihtaa auton huolettomaan Avensikseen, mutta jos sitä pistää yli 10 000 euroa johonkin ostokseen, niin kyllä hankittava tuote sitten saisi olla myös jonkinlainen.
_________________
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220 SeB -64 projekti

EX: BMW 520i -84
EX: MB 190 -89
EX: MB 300TE 4matic -89
EX: Land Rover Discovery Tdi -97
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rtd
virallinen valvoja



Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 787

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla löytyy toijotan puolelta kokemusta -87 carina II:sta (1.6 bensa) jonka toinen omistaja minulla oli kunnia olla. (ostin sen silloiselta työkaverilta joka oli ostanut auton uutena.) Ostaissa oli mittarissa 200tkm ja sitten kun minä sen möin niin mittarissa oli 340tk, suurempia remontteja ei tarvinut tehdä, kori vaan alkoi happanemaan...

ile kirjoitti:
Tarkoitettu huolettomaan paikasta A---->B siirtymiseen, ei houkuttele ajelemaan metriäkään ylimääräistä kuin on välttämätöntä Laughing .


Tuo ile:n lause on kyllä harvinaisen totta! Laughing

Mersulla nyt voi ajella huvin vuoksikin, niin mukavaa kyytiä se on... Smile
_________________
Pro-HVM
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri.n



Liittynyt: 25 Mar 2006
Viestejä: 164
Paikkakunta: Savo

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Taitaa kaverin 2.0 Avensis olla parasta aikaa tuolla työnalla korjaamolla, kun venttiilikoneisto päätti hajota. Mitä lie sattunut? Kilometrejä mittarissa hieman yli 80000 km. Sattuuhan näitä. Autoja ne on toyotatkin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ari66
Mesen Invaryhmä®



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 13057
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

rtd kirjoitti:
Mersulla nyt voi ajella huvin vuoksikin, niin mukavaa kyytiä se on... Smile

Nooh... Toyotan kunniaksi on -ainakin omakohtaisen kokemuksen mukaan- laskettava se, että itselleni mieluisin ajettava (huvikseenkin) oli Crown.
300 TDT pääsee lähelle samaa, mutta se mukava ison auton keinunta puuttuu Confused
_________________

* Adria Twin 600 SF *

www.mbclub.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
rtd
virallinen valvoja



Liittynyt: 14 Lok 2005
Viestejä: 787

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ari66 kirjoitti:
rtd kirjoitti:
Mersulla nyt voi ajella huvin vuoksikin, niin mukavaa kyytiä se on... Smile

Nooh... Toyotan kunniaksi on -ainakin omakohtaisen kokemuksen mukaan- laskettava se, että itselleni mieluisin ajettava (huvikseenkin) oli Crown.
300 TDT pääsee lähelle samaa, mutta se mukava ison auton keinunta puuttuu Confused


No jos laittaisit siihen korkeammat ja pehmeämmät jouset? Wink

Nooh, nämä on taas näitä mielipide-juttuja... Smile

Ja mun mielipide on että ajan ennemmin mersulla kuin tojotalla, vaikka tojotakin on ihan hyvä kulkuneuvo. (paikasta A paikkaan B)
_________________
Pro-HVM
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Joker



Liittynyt: 02 Hel 2006
Viestejä: 112
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mites näiden 2000 luvun Tojotien 1,6 koneiden öljyn syönti, nuihinhan on koneremppaa tehty suht uusiin tuon takia?

Tässä poiminta eräästä autolehdestä, 30000km kestotestissä Avensis.

"15 000 km: etuiskarit uusiksi

Missä määrin luotettavuus on periytyvää? Kysymys nousee tietysti mieleen, kun uuden auton komponentteja joudutaan uusimaan varhain.
Testiautomme etuiskunvaimentimet piti vaihtaa jo 15 000 testikilometrin jälkeen. Öljyvuodot olivat hukanneet niistä kaasunponteen. Syytä tapahtumaan voi vain arvella. Pakkasta kestämätön mitoitus tai osatoimittajan laatuvirhe. Siinä ehdotuslistamme kärkivaihtoehdot.
Kokemuksesta voimme kertoa, että Avensis-jousitus oli testin alkuvaiheessa yllättävän kaksijakoinen luonteeltaan. Kun muuten mukava auto joutui nimismiehen kiharalle, muuttui jousitus yllättävän hakkaavaksi.
Etuvaimentimien uusiuduttua testin jälkipuolisko sujui jo leppoisammin. Mittaus loppukunnossa osoitti niiden säilyttäneen myös tehonsa toisella 15 000 km:llä.
Vaimennusteho oli vähentynyt korkeintaan aavisteltavan pykälän. Autotohtorin testeri antoi toisaalta uusien vaimentimien tehoeroksi viisi prosenttia. Se on oikeastaan ihmeteltävän suuri.

Hiljainen ja hienostunut

Myytti Toyotan luotettavuudesta ei toki kuole testikokemuksiimme. Uusien rakenteiden käyttöönotossa saatetaan aina joutua tilanteeseen, joka vaatii hienosäätöä lopullisten kenttäkokemusten pohjalta.
Etujarrulevyjen ja -palojen uusiminen loppuhuollossa oli vieläkin selvemmin tällainen tapaus. Erityisesti alkukesästä jarrulevyille poikkivanoiksi pinttynyt kitkamateriaali kiusasi. Ennen 30 000 km:n huoltoa jarrujen jumputus oli jo hillitympää, mutta korjaamo päätti vaihtaa osat yhteensopivuusongelman vuoksi.
Vaikka Carinasta tuttu kannellinen aurinkolasikotelo taustapeilin yläpuolella on yhä paikoillaan ja taka-akseliston tuenta entisen näköinen, on Avensiksen korissa ja alustarakenteissa lähdetty täysin uudelta pohjalta – niin turvallisuuden, äänitason kuin ajettavuuden suhteen.
Hyvä näin, sillä jo ensimmäiset testikilometrit Avensiksella vakuuttivat. Auto on hienostuneen hiljainen. Hallintalaitteet ovat kevyet ja auton tiloihin on saatu avaruutta.
Eikä kokemus ollut ainutkertainen. Muutoksen huomasi useimmiten muista autosta Avensiksen penkille siirryttäessä. Hiljaisuus ja auton kaikkinainen keveys jaksoivat vakuuttaa laadukkuutta kerta kerran jälkeen.
Sivistynyt kulku on lähinnä uuden jousitusratkaisun ansiota, jossa apurunkorakenteet eristävät tieäänet matkustamosta. Kumityynyin koriin kiinnittyvä tukirakenne vaimentaa pyörätuennan värähtelyt. "
_________________
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
audimies
Mopomiesten kuningas



Liittynyt: 17 Mar 2006
Viestejä: 3071
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

http://www.autokanta.com/koeajot/kk/4-5kk0406.pdf

Kannataa lukea ennen kuin sanoo mitään?
_________________
big jopo
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Jiitek
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 2352
Paikkakunta: Oulunseutu

 LähetäLähetetty: 25.11.2006 23:47    Viestin aihe: Re: Niinpä näkyy KESTÄVÄN! Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Uula kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=126420


Se on muuten jo uutisen arvoinen asia jos Toyotia kutsutaan korjauksille. Noiden D4D-koneiden pa-järj. pumppujen magneettiventtiilit on krakanneet ennenkin. Myös korkeapainepumppuja on vaihdettu, maksaa muuten kivat 3 k€... Rolling Eyes

Muiden merkkien kutsumisia ei edes paljon noteerata. Niissä kun muissa tahtoo niitä oransseja valoja vilkkua kojetaulussa harva se päivä.
Very Happy
Eipä silti, ei vois vähempää kiinnostaa kuin vääntää jollain uudella Avensiksella.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CDTA



Liittynyt: 02 Mar 2006
Viestejä: 1617
Paikkakunta: Susiraja

 LähetäLähetetty: 26.11.2006 1:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kokemusta on ainoastaan vanhoista Toyotista(3xCamry) ruostuu mutta ei juuri muualta kuin lokasuojan reunoista, noo mitä nyt vähän taka helmasta. Muutenhan tekniikka pelaa iätajat! Siinäpä vaihtoehto Ladalle jos haluatte vielä mukavuuttakin 2autoon Wink Razz
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EzKo
satunnainen tarkkailija



Liittynyt: 15 Jou 2005
Viestejä: 2054
Paikkakunta: Karvia

 LähetäLähetetty: 26.11.2006 10:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä tojomota on kova peli, toi mun DX päihittää ajettavuudellaan lavetin 100-0 ainakin tällä hetkellä Laughing juu näin on...

Tekniikkakin kestää vaikka kone on niin väljä, vai mitä sanotte jos landereissulla noin 700 km edestakas öljynkulutus on 3L Shocked Laughing
_________________
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
J.T.S
Peräkylän pimentäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 3429
Paikkakunta: Syrjäkylä

 LähetäLähetetty: 26.11.2006 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Joker kirjoitti:
Mites näiden 2000 luvun Tojotien 1,6 koneiden öljyn syönti, nuihinhan on koneremppaa tehty suht uusiin tuon takia?


Olen tainnut ennenkin kirjoitella tästä aiheesta, mutta ei se mitään. Nimittäin äiteellä oli tuollainen 1.6:nen tojota anjoovis vuodelta 2001, moottori oli niitä ensimmäisiä, joissa oli sähköisesti muuttuva venttiilien ajoitus, eli ns. Vvt-i. No pirssi pelasi niin, kuin toyota yleensäkkin vajaat kymmenen tuhatta, sen jälkeen laitteeseen tuli jokin käsittämätön sähköhäiriö kuskin penkin sivu-airbagiin, no auto pajalle, viikon se taisi olla siellä vaihtoivat loppuviimeksi uuden penkin Exclamation ja johtosarjat. Ilmeisesti toyotan turvajärjästelmiä ei ole tehty korjattaviksi. Rolling Eyes
Seuraava ongelma taisi olla suht voimakas ulina/suhina ohjauksessa, tehostimelle tekivät jotain remppaa, en tiedä niin tarkkaan. No auto oli silloinkin vajaan viikon pajalla. Rolling Eyes Sitten päästiin parikymmentä tuhatta ongelmitta, noin 30-40:nen tuhannen kohdalla vasen etujarrusatula alkoi hirttämään kiini. Exclamation Loppuviimeksi laite ajettiin huoltoon kaasupohjassa, jarrulevy hehkuvana ja ajotieturin näyttäessä miehekästä +40:nen litran kulutuslukemaa. Cool Silloin vika (umpiruostunut jarrusatula) löytyi luonnollisesti heti, mutta osia (ei ollut muka suomessa "niin uuteen") jouduttiin odottamaan muutama päivä. Rolling Eyes
Lopullisesti auto sai vaihtotuomion 50:nen tuhannen kohdalla, kun mittaristoon syttyi auton omistajan sanoja lainaten "aladinin taikalamppu". Laughing No ko. autoilija on sitä mieltä, että hänen ei tarvitse tehdä autolleen mitään, joten ei muuta kun autoilemaan 25:n kilometrin päässä olevalle paikalliselle monimerkki korjaamolle. Autossa oli öljyä alle puolilitraa jäljellä. Shocked No ei muuta kun öljyä koneeseen ja nokka kohti vakio merkkihuoltoa. Silloin auto viipyi huollossa vajaat pari viikkoa, laitteeseen tehtiin täysi koneremontti. Laughing Samalla uusi kaksilitrainen "panssarivaunu" anjoovis lähti tilaukseen.
Tuo 1.6:nen oli kyllä uskomaton laite, tuskin ooppelitkaan käyttäyvät noin kovin usein. Noita täydellisiä maanantai kappaleita oli kait suomessa parisenkymmentä. Rolling Eyes
Mutta kuinka kävikään. Paikallinen katsastusmies osti tuon kovanonnen avensiksen merkkiliikkeestä. No, mieheltä oli sitten levinnyt ensin kytkin ja hetiperään vaihteisto. Shocked Auto oli pitkään myynnissä samassa liikkeessä, josta se oli hankittukkin uutena. Kaikki ongelmat alle 100:tta ajetussa toyotassa. Uskomatonta, mutta totta. Shocked
Tuo nykyinen 2.0 on toiminut sitten niin kuin toyotan kuuluukin, lukuun ottamatta miellyttävää ajovalo umpio ruljanssia, kolmannet umpiot menossa, hikoileevat vaan nuo uusimmatkin taas. Twisted Evil Ajovalon polttimon vaihto on muuten mukava homma tuohon, sitä ei enää neuvotakkaan ohjekirjassa, tai no neuvotaan, "ota yhteys toyota huoltoon". Laughing
_________________
BMW 318d -09
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Marde2
Tolokun mies



Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 491
Paikkakunta: Hellsinki

 LähetäLähetetty: 26.11.2006 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tätä nykyistä autoa etsiessäni tuli luonnollisesti koluttua autoliikkeitä ja jossain törmäsin vanhempaan sedani Camryyn, . Oli kuulemma ajettu likemmäs miljoonan ja auto oli kuin uusi sisältä ja päältä. Kyllä se vähän aiheutti hämmästystä meikäläisessä. Lieneekö joku rakentanut sen uudelleen jossain vaiheessa?? Mutta sisältäkin??
_________________
____________________________
S 320 L -99. Illaksi kotiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jiitek
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Jou 2005
Viestejä: 2352
Paikkakunta: Oulunseutu

 LähetäLähetetty: 26.11.2006 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Ajovalon polttimon vaihto on muuten mukava homma tuohon, sitä ei enää neuvotakkaan ohjekirjassa, tai no neuvotaan, "ota yhteys toyota huoltoon".


Ensimmäisistä nykykorimallin Avensiksista saa normaalikansalainen umpion rikki mikäli yrittää itse vaihtaa polttimoa, aika nopeasti tuli vahvempi polttomon kiinnitysjalka valmistukseen ja niitä on myös vaihdettu takuuseen. Lisäksi niihin on myös saanut jännitteen alennussarjaa jotta polttimot kestäisivät vähän paremmin. Siihen asti polttimot on vaihdettu takuuseen ilmaiseksi.

Nämä ovat sellaisia hissunkissun tehtäviä juttuja, asiakkaalle vain ilmoitetaan huollon jälkeen, että autoonne on vaihdettu myös uudet umpiot.

Tälläinen järjestely tyydyttänee asiakastakin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pega

Ajokoira & Häntäheikki


Liittynyt: 30 Tou 2006
Viestejä: 3654
Paikkakunta: Rajis

 LähetäLähetetty: 26.11.2006 17:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tää on muuten jännä juttu kuinka paljon uuteen tojoon tehään korjauksia huoltojen yhteydessä ja kaikki korjaamot ei ilmoita auton omistajalle mitään näistä laajennettuun huoltoon kuuluvista töistä sanotaan vaan et tää huolto ottaa vähän enempi aikaa tarttekko auton siks ajaksi. No tuskin toi ketään auton omistajaa haittaa pätkän vertaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon



Liittynyt: 12 Jou 2005
Viestejä: 722
Paikkakunta: Inkoo

 LähetäLähetetty: 27.11.2006 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nykysin sekä mersun että 12 vuotta uudemman toyon omistajana voin sanoa että emännän käyttöön ihan hyvä auto, vaikka kinuukin kokoajan mersua ittelleen Mad

Aikasemmin omistanut yhden toyotan joka oli kyllä aika kestävä. Mittarissa taisi olla noin 270tkm ja tekniikka pelasi kuin unelma. Kori vaan tahtoi olla aika hapan ja alustan osat maksoivat mansikoita. Moottori oli kyllä hyvä ajettava, mutta olihan se Yamahan valmiste... 87 Celica siis oli kyseessä. Kenkäähän riisikippo sai reippaasti päivittäin. Vetonivelet alkoivat olla ja vähän heikossa hapessa ja uusien hinta ihan riittävä Evil or Very Mad Sisusta on se huonoin puoli noissa tojotoissa. Kaikki kovaa muovia joka lohkee, katkeaa ja ja menee rikki helposti...
_________________
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9500

 LähetäLähetetty: 27.11.2006 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

E Carinassa on selvä ero sisustuksen materiaaleissa kun vertaillaan XL karvalakki mallia ja vähän häävimpiä malleja. Kaverilla oli GSi, jossa verhoilut olivat plyyshiä, erittäin kestävää materiaalia. Itselläni meni mersumaisesti kuskinpenkin reuna rikki, mutta ilmastointiteippiä ja päälle hyvät penkinpäälliset...
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaapo
R.I.P.
mese honorary member



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 5072
Paikkakunta: Tärviö

 LähetäLähetetty: 27.11.2006 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Faija osti ensimmäisen sukupolven Carinan, kun moinen keksintö tuli markkinoille joskus 70-luvun alussa. Se ruostui puhkiasti alle kahdessa vuodessa. Tilalle hankittu Mazda 818 Savanna kesti kukkimatta 5 vuotta, jolloin se muuten vain meni vaihtoon.
Kimppa-autona kölvien kanssa ollut toisen sukupolven Corolla Coupea ei saanut rikki millään ilveellä.
Sininen Crown-farkku 2300 oli luja kuin mikä. Ja hieno sähköllä aukeava takaoven lasi oli cool Cool Tätä seurasi toinen, se malli jossa etuvilkut olivat ovelasti konepeiton kyljissä - monien mielestä ruma, minun silmääni retee. Farkut eivät ruostuneet.
Vuonna 1989 ostettiin firmaan kolme uutta Corolla Lift backiä. Omani vaihdoin pois Veholla 20.000 km ajettuna, mutta yhtiökumppani jatkoi omallaan aina 390.000 km asti, jolloin koppa oli jo täysin seula. Kone kyllä kukkui, joten kaveri antoi autolle viimeisen voitelun ajamalla paskarinkiä pihassa ilman vesiä ja öljyjä. Leikkasihan se kiinni vihdoin viimein Laughing
Sisustakankaat olivat tuossa Roclassa vieläkin pesua vaille lähes ehtat.
Jotkut paikat Tojoissa kestävät, toiset eivät.
_________________
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 1 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit