TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

S55AMG kirjoitti:hotellini omana "taksina" oli jostain 80 luvun alkupuoleleta oleva Toyota Crown
Voihan se ollakin 80-luvulta, mutta tällaista mallia saa vieläkin uutena:
http://toyota.jp/Showroom/All_toyota_li ... index.html


Nuo Avensiksen umpioiden hajoamiset ja 2000-luvun alun 1,6-litraisten moottoriongelmat ovat minullakin tiedossa. Mm. naapurin autoon vaihdettiin moottori, ajettu n.100tkm.
Avatar
Heikki H.
Häjy
Viestit: 843
Liittynyt: 29.9.2005 23:12
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Paska haisee tosi hyvältä, murtakaa myytti.
Hemingway
Mr. Alipaine
Viestit: 384
Liittynyt: 08.10.2005 13:46

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ei ole myyttiä mitä murtaa.

W123/W124:n mersu kestää kuitenkin paremmin. Keskimääräisesti niillä on ajettu paljon enemmän kuin noilla kottikärryillä.

Ja lisäksi siterataan Bascalia: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne"
Onko Nokia 3310 paras puhelin? Onko 20€:n maailman myydyin rannekello parempi kuin rolex? Onhan näitä, hassunkurisia myyttejä :lol:

Jk; Hyvät ihmiset, käykää koeajamassa crowni ja corolla-kokemusten jälkeen saman ikäkauden ässämersu. Ette kehtaa senjälkeen "toyota on hyvä" -myyttejä levitellä edes haudassanne. :twisted: Hintaeroa on, mutta liika järki sekoittaa hyvänkin miehen pään pilalle

:lol:
124.023
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hemingway kirjoitti: Jk; Hyvät ihmiset, käykää koeajamassa crowni ja corolla-kokemusten jälkeen saman ikäkauden ässämersu. Ette kehtaa senjälkeen "toyota on hyvä" -myyttejä levitellä edes haudassanne. :twisted: Hintaeroa on, mutta liika järki sekoittaa hyvänkin miehen pään pilalle
Ässä ei liene samassa hintaluokassa, kuin Crown ?
Pitäisi verrata johonkin Presidential -malliin sitä ässää ?

W123/W124 sen sijaan on?
Ja siinä sarjassa Crown ampuu ohi sata-nolla :wink:

nimim: "yli 200 000 km Crownilla ajanut"
:wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
JuMu S
Punaniska
Viestit: 3625
Liittynyt: 28.1.2006 23:50
Paikkakunta: Pyykkögrad

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Mikä sitten on hyvä jos ei Tojota? :shock: Mersuko? :lol:

Auto on viimeisen päälle suunniteltu ja hintaisekseen erittäin laadukas. Jotkut rakenteelliset yksityiskohdat noissa näyttävät länsiautoilijan silmään lapsellisen hentoisilta, mutta silti vaan menossa mukana pysyvät satoja tuhansia kilometrejä.

Tojotaa en lähtisi vertaamaan Mersuun. Ei Mersufanin kannata koska toiseksi jää johtotähti, milloin vaan unohdetaan ne tunteet ja mitataan keskinäistä paremmuutta järjen tai €:n kanssa.

Tunnelma 20 vuotiaassa tohossa ei ole (hintaero huomioonottaen) paljoa huonompi kuin samanikäisessä Mersussakaan, mikäli autot ovat säännöllistä huoltoa ja hoitoa osakseen saaneet. Jos taas puhutaankin 20 vuotiaista autoista joiden hoitoon ei ole ajatusta enempää suotu, niin voiton viekin Toyota. Ero on siinä, että "länsiauto" ei huoltamatta pysy kunnossa. Tojota senkuin käy ja kukkuu ja kuljettaa kunnes luontoäiti on lopulta ruostuttanut ohuet pellit puhki. Itselle on muodostunut merkistä sellainen kuva, että loppuun ajetussa Tojotassa ovat kaikki osat totaalisen loppuunkuluneita. Se kertoo pojat laadusta se. :wink:

Noissa autoissa ei ole sellaisia "heikkoja kohtia", kuten Mersujen juuttuvat ovenrajoittimet, väljät narinanivelet ja vuotavat kansipahvit.

Eikä kellekään papuja nenään, nämä olivat taas minun mielipiteitäni.

Editoitu kirotusvirjetä
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Möin joskus muinoin appiukolle corollan vm. -85. Auto on ollut talossa enemmän kuin 10v, ajettu sillä on enemmän kuin 500000tkm (kone 1,3) ja remonttia siihen on tehty seuraavasti:

-Iskarit.

-Jarrupaloja ja -kenkiä.

-Ajovaloumpiot (katsastajan käskystä)

-Laturi.

Mersuun autoa ei voi verrata kun saman hintaluokan värkkiä ei ole ollut saanteilla, mutta kehumatta ja 20-30 corollan kokemuksella voin sanoa, että sen kestävämpää autoa on vaikea löytää. :idea: Mersua ja Corollaa on turha vertailla keskenään, hintaluokka on tyyten eri. Mutta väitän, että oikein käytettynä Corollalla ajaa sen minkä millä tahansa monta kertaa kalliimmalla mersullakin, jopa enemmän. :D
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

HVM kirjoitti: Mersuun autoa ei voi verrata kun saman hintaluokan värkkiä ei ole ollut saanteilla, mutta kehumatta ja 20-30 corollan kokemuksella voin sanoa, että sen kestävämpää autoa on vaikea löytää. :idea: Mersua ja Corollaa on turha vertailla keskenään, hintaluokka on tyyten eri. Mutta väitän, että oikein käytettynä Corollalla ajaa sen minkä millä tahansa monta kertaa kalliimmalla mersullakin, jopa enemmän. :D
Voipas verrata!
Nykynuoriso ajaa mersuilla ja meidän nuoruudessa ajettiin toyotalla :wink:
Siis nuorison valitsema auto vuosikymmestä huolimatta?
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti:
HVM kirjoitti: Mersuun autoa ei voi verrata kun saman hintaluokan värkkiä ei ole ollut saanteilla, mutta kehumatta ja 20-30 corollan kokemuksella voin sanoa, että sen kestävämpää autoa on vaikea löytää. :idea: Mersua ja Corollaa on turha vertailla keskenään, hintaluokka on tyyten eri. Mutta väitän, että oikein käytettynä Corollalla ajaa sen minkä millä tahansa monta kertaa kalliimmalla mersullakin, jopa enemmän. :D
Voipas verrata!
Nykynuoriso ajaa mersuilla ja meidän nuoruudessa ajettiin toyotalla :wink:
Siis nuorison valitsema auto vuosikymmestä huolimatta?
Tältä pohjalta ajatellen täyttä totta. Nuoriso valitsee takavetoisen edullisen auton, joka on käyttövärma ja halpa (harvoin) korjata. :idea: Ennen pitivät rahamiehenä kun ajeli mersulla, nykyään pitävät ikiteininä. :lol:
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Niin, olihan meilläkin keikka-autona 85-vuotinen Corolla 1.3 LB vai HB) tasaperäinen kuitenkin. Auton omisti silloinen kosketinsoittajamme, eräs Hovatoff Joensuusta. Autolla mentii pari talvea, mittarissa yli 300 tkm.
Tekniikka kesti, mutta muuten matkustaminen oli jostain kiirastulen ja kuudennen asteen kuvitellun kankkusen välimaastosta.

Toistaalta edes nykyinen Corolla-, Focus-, Picasso- ja Megane-luokka ei tarjoa lähellekään esim. 123/124:n tai varsinkaan 126:n veroista matkustusmukavuutta, esim. ekskursio jo välillä Tre-Hki riittää todentamaan tämän. Hintaluokalla on siis merkitystä.

Kuten tulevassa Tähdellisissä ilmeisesti tulen kirjoittamaan, niin "autotekniikka on kehittynyt mm. 124:n syntyajoista huimaavin askelin, mutta en ole lainkaan vakuuttunut, onko tavassa valmistaa autoja käynyt samoin." :shock:

Ja kyllähän nämä yli 500 tkm ajetut Roclat, Sunnyt ja Mastat ovat kovastikin puheenaiheina ja suurta numeroa asiasta tehdään, kun saman verran kelattu 123/124 ei voisi vähempää uutinen olla :lol: :? Milli siihen lisää, niin katsotaan sitten uudestaan :lol:
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

JuMu S kirjoitti: Jos taas puhutaankin 20 vuotiaista autoista joiden hoitoon ei ole ajatusta enempää suotu, niin voiton viekin Toyota. Ero on siinä, että "länsiauto" ei huoltamatta pysy kunnossa. Tojota senkuin käy ja kukkuu ja kuljettaa kunnes luontoäiti on lopulta ruostuttanut ohuet pellit puhki. Itselle on muodostunut merkistä sellainen kuva, että loppuun ajetussa Tojotassa ovat kaikki osat totaalisen loppuunkuluneita. Se kertoo pojat laadusta se. :wink:

Noissa autoissa ei ole sellaisia "heikkoja kohtia", kuten Mersujen juuttuvat ovenrajoittimet, väljät narinanivelet ja vuotavat kansipahvit.
Mun mielestä tässä ollaan asian ytimessä.

Jos arvostaa autossaan mukavuutta ja ominaisuuksia -> Mersu
Jos arvostaa autossaan ehdotonta kestävyyttä ja luotettavuutta, mahdollisimman vähällä "vaivalla" -> Toyota

Samassa paketissa noita ei taida nykyään saada :(

Aika vaikea kysymys mikä on hyvä auto, kestävä, hieno, kallis, varusteltu, turvallinen vai joku muu? :roll:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Timo J kirjoitti: Aika vaikea kysymys mikä on hyvä auto, kestävä, hieno, kallis, varusteltu, turvallinen vai joku muu? :roll:
Tästä Tai tämä. :wink:
big jopo
v6sa
Mesen Viron suurlähettiläs
Viestit: 195
Liittynyt: 10.10.2005 10:19
Paikkakunta: Kernu

Viesti Kirjoittaja v6sa »

Tuota, eikös se julkinen liikenne ole kaikkein kustannustehokkaampaa? (menikö ny edes sinnepäin se sana?)

Ei ole "parasta" autoa. On joko halvin, mukavin, hiljaisin, matalin...

Itse en järkisyillä edes yrittää persutella mersuilua. Mutta jostakin kumman syystä muut kulkineet eivät "sytytä". Mielipideasia... Ja niistähän tapellaan ja tapetaan.

Japanilaiset yleensä ovat luoettavia. Mutta meikäläisen perse eii viihdy kuskin (eikä pelkääjän eikä maksajan) penkillä. En tiedä, mikä siellä mättää. Mutta Eerolaa lainaten, ainakin yksi asia ottaa päähään:

PLÄTS
Timo J
Viestit: 171
Liittynyt: 08.6.2006 7:52
Paikkakunta: Tampere / Haapavesi

Viesti Kirjoittaja Timo J »

audimies kirjoitti:
Timo J kirjoitti: Aika vaikea kysymys mikä on hyvä auto, kestävä, hieno, kallis, varusteltu, turvallinen vai joku muu? :roll:
Tästä Tai tämä. :wink:
Tarkoitin lähinnä sitä, että jokaiselle käyttäjälle se "hyvä auto"-määritelmä tarkoittaa eri asioita.

Mersu-ihmiselle se voi tarkoittaa eri asioita kuin esimerkiksi Audi- tai Toyota-ihmisille.

Ja noista ehdottamistasi auto merkeistä Toyotan ominaisuudet alkaa kohta kiinnostamaan minua ( nyt w210), mutta noita "Fuck-konsernin" tuotteita pidän lähinnä huonona vitsinä. :lol: :lol:
Avatar
Joker
Viestit: 112
Liittynyt: 02.2.2006 11:43
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Joker »

Sanokaas miksi sitä Mersua ei sit voi nykyään tehdä yhtä kestäväksi kuin Tojotaa.
Luulisi tulevan tehtaalle halvemmaksi tehdä kerralla kestävä kampe, jota ei joutuisi takuuseen korjailemaan jälkikäteen. Vai onko idea se että saadaan varaosia menemään kaupaksi mahdollisemman paljon myös takuu ajan jälkee.
Myyntikin varmasti lisääntyisi jos kestävyys olisi Tojotan tasoa. Ja luulisi tuohon hintaan jo pystyvän tekemään kestävääkin.

Jos Tojota on järki valinta, niin vissiin kaikki tyhmät sitten ostaa jotain muuta merkkiä.
S205 C220d AMG -15

Ex. W204 C200cdi At. -08
S203 C220cdi -05
w203 C200K At. -02
W203 C180 -01
W212 facelift E200cdi BE A Business (MY13.B)At. -13
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Joker kirjoitti: Myyntikin varmasti lisääntyisi jos kestävyys olisi Tojotan tasoa. Ja luulisi tuohon hintaan jo pystyvän tekemään kestävääkin.
.
Ei kai mersujen teknisessä/mekaanisessa kestävyydessä ole juurikaan ollut moittimista, Väyrysten ruostuminen oli koko lailla yksittäinen moka, ja ruostuvat ne jaappanin autotkin.

Voipi olla, että Tojotan parempi luotettavuus perustuu edistyksellisestä mielikuvasta huolimatta varsin yksinkertaiseen rakenteeseen. Mersu on tuonut ylikovalla tahdilla markkinoille jos minkälaista sähkövempelettä, joita muut eivät vielä käytä. Ja oppirahat maksaa yleensä uutuuksien lanseeraaja.

Jos Mersu olisi käyttänyt tuotekehityksen budjetin vanhemman tekniikan varmuuden maksimointiin, niin tilanne olisi toinen - näinhän japanilaiset usein menettelevät, antaa muiden kokeilla ja ehkä menettää mainettaan ja poimitaan hedelmät vasta kypsempinä. Ei silti mikään tyhmä tapa toimia :?
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Täyttä ooteetä mutta muistaako porukka ku muinoin dealerin kans keskusteltiin vähän naapurifoorumin puolella toyota-mersu jutuista :arrow: Keskustelu alkoi lämpeämään toyotaan päin, jolloinka tapahtui jotain :roll:

Noh osa porukasta varmaan muistaa :wink:

Täälä kyetään keskustelemaan aiheesta ihan eri tyyppisellä asenteella, hyvä mese.fi :!:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jube kirjoitti:Täyttä ooteetä mutta muistaako porukka ku muinoin dealerin kans keskusteltiin vähän naapurifoorumin puolella toyota-mersu jutuista
Ainakin dealer muistaa, lähes kuin eilisen päivän. :happy:
Semmoiset 190 vastausta topikkiin tuli muutamassa päivässä ennenkuin ylläpito kävi foorumillaan ja lukitsi aiheen. 8)

Terveiset muuten sille henkilölle (jos satut tämän lukemaan) joka kyseisessä topikissa siirtyi henkilökohtaisen haukkumisen / uhkailun puolelle.
Senkin muistan hyvin, toivottavasti Sinäkin. :idea:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Mulla varmaan ollut silloin lukot sinne? Itse en muista ,kun erään biimeri jutun?
Hauskaa! Tänään keskusteltiin erään foorumilaisen kanssa ko.asiasta ja todettiin , että mukavaa kun suodaan myös keskusteluja muistamerkeistä?
big jopo
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

dealer kirjoitti: ylläpito kävi foorumillaan ja lukitsi aiheen. 8)
No nyt ei oo dealerilla tuommosta ongelmaa ku on itse moderaattorina... :wink:
Pro-HVM
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Pitäisköhän mun entisöidä joku 81 mallinen 1,8 diesel corolla (vai oliko peräti 2,0) teknisesti uuden veroiseksi ja verrata sitä sitten teknisesti priima kuntoiseen vm 81 w123 300D mersuun joka pihapiiristä löytyy?Jos vaikka ajais viikon mersulla ja viikon toyotalla samalla vertaillen matkustus mukavuutta,suorituskykyä,kulutusta.Polttoainetta toyota vie varmasti vähemmän mutta mukavuus ja suorituskyky olisivat varmaankin enemmän mersun heiniä,vai jos ottaiskin vuodelta 81 olevan toisen japanilaisen diesel ihmeen nimeltään Mitsubishi Galant 2,3 turbo D jossa on vakiona suunnilleen samat tehot ja väännöt kuin mersun silloisessa 300D koneessa.Taitaa vaan olla niin että mersu oli silloin diesel maailman huippuja jotka osasivat tehdä koneen joka oikeasti kestää kilometrejä ja jossa on vielä miellyttävä käyntiääni ilman selkä hierontaa.Kyllä toyota hyvä auto on ei siinä mitään mutta 80luvun alun malleissa vertailu on turhaa koska silloin mersu oli vielä mersu 8) .
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

150 000 mäntä halki. :shock:
Naapurilla 2 kertaa samaan matkaan. :happy: hyvä auto 8)
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
rtd
virallinen valvoja
Viestit: 787
Liittynyt: 14.10.2005 15:32

Viesti Kirjoittaja rtd »

jari_w123 kirjoitti:Kyllä toyota hyvä auto on ei siinä mitään mutta 80luvun alun malleissa vertailu on turhaa koska silloin mersu oli vielä mersu 8) .
Komppaan Jaria ja oon kyllä samaa mieltä ainakin -90-luvun alkupuolen vehkeistä, uudemmista ei oo mulla kokemusta, ei mersuista eikä tojotoista.... :)
Pro-HVM
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

jari_w123 kirjoitti:Pitäisköhän mun entisöidä joku 81 mallinen 1,8 diesel corolla (vai oliko peräti 2,0) teknisesti uuden veroiseksi ja verrata sitä sitten teknisesti priima kuntoiseen vm 81 w123 300D mersuun joka pihapiiristä löytyy?
Kyllä pitäisi ja sitten kun vertailu on suoritettu myyt Corollan minulle. :P

Silloin tällöin aina kirjoitellut milloin mihinkin topiciin että tuollainen vertailu ei olisi kovin reilu. Vertailut on aina kuitenkin mielestäni mielenkiintoisia, ei sillä.

Jos -83 vuoden hintoja vaikka katsoo niin Corolla 1,8 DX Diesel 4d 5-speed on maksanut 62500mk, MB 300D 178500mk. Melkoinen ero, eikös. Paremman parin saisi vaikkapa 200D/240D (141500mk, 60hv, 113Nm/154900mk, 72hv, 137Nm) ja Crown 2,2 DX Diesel (112900mk, 67hv, 132Nm) parista. Mersu on kalliimpi, mutta suorituskyvyssä ollaan suht tasoissa. MB:n omapaino 1400/1405kg, Crown 1420kg. Crown eroaa muista Toyotan henkilömalleista rungollisena ja sen kyllä huomaa positiivisesti.

Noilla Corollankin moottoreilla on ajettu melkoisia kilometrejä, korit ei vaan kestä. Kai yhdellä moottorilla pari koria voi ajaa loppuun. :)

Katsoin tuon Galantinkin hinnan, 103000mk. Niistäkö männät on mennyt halki?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Mersu on kyllä todella paljon kalliimpi mutta ehkä hinnalla on silloin ollut katetta?300D:tä käytin vertailu kohtana siksi koska semmoinen löytyy omasta pihasta ja taatusti hyvällä tekniikalla.Toyotalta ei löytynyt 80 luvun alussa sopivaa isokoneista dieseliä vertailut ontuu siitäkin syystä miksiköhän ei kun tulihan joskus niinä vuosina land cruiseriinkin iso diesel.Oliskos muuten vuonna 81 myydyin auto suomessa Datsun cherry missä ne ovat?Miksi silti vuosimallin 81 autoista joita teillämme liikkuu suurin osa on mersuja vaikka ne ovat olleet kalliimpia kuin japsit ja niitä on myyty vähemmän?Ehkä syy on siinä että jotkut hullut ovat jaksaneet hitsata kasaan näitä vanhoja mersuja kuin muita merkkejä vai onko syy sittenkin laadussa?
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Dieselautojen menekki henkilöautoissa taisi olla aika olematonta 80-luvun alussa. Se oli jo paljon jos yleensä oli dieselmalli saatavana. Taksit olivat varmaan silloin merkittävin käyttäjäryhmä. Toyotalla ei tuon isompaa dieseliä henkilömalleissa tuon jälkeenkään ole Cressidaa (2446cm3, 86hv, 188Nm) lukuunottamatta kuin vasta 2000-luvulla.

Laatua on tuon ikäisessä Mersussa varmasti enemmän kuin missään japsimerkissä. Toisaalta hintoja verrattaessa noin periaatteessa pitää ollakin. Ensimmäiset omistajat (ja mahdollisesti pari seuraavaakin) ovat kuitenkin olleet varakasta väkeä ja autoa on huollettu paremmin ja osia vaihdettu tarvittaessa. Myös hitsaus ja muu remontti on ainakin jossain vaiheessa ollut taloudellisesti kannattavaa koska hinnat olleet käytettynäkin korkealla.
Kuinkas vaikka Cherry? Ajetaan sen mitä se kestää, öljyn vaihdetaan joskus jos muistetaan (kärjistettyä). Ruostesuojausta ei tehdä. Alkaa tulla kulumaa sinne tänne ja auto "rapistuu". Aletaanko vaihtamaan uusia iskareita tai muita osia? Ei vaan viedään se vaihdokkina ja ostetaan uusi tilalle tietäen että sillä voi päästellä taas x vuotta.

MB:t on myös tehty korjattavaksi. Lähes kaikkiin tukivarsiin saa puslia, katkaisijoita saa purettua jne. Osat eivät myöskään ole kauhean kalliita (etenkään suhteutettuna hintaan jonka autot uutena maksanut). Joillekin japsien esim. tukivarsille on keksitty sellaiset hinnat että jos kummallekkin puolelle joutuisi sellaisen ostamaan niin saataa paalaus olla kiinnostavampi vaihtoehto.
Avatar
Tomaatti II
Kokkolan Kröönholmi
Viestit: 2439
Liittynyt: 11.7.2006 10:33
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tomaatti II »

Ostakaa pois -88 Corolla 1.3SE 190tkm, 600€. On nätti! Siinäpä oiva myth buster! :lol:
Kuva
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Tuli tossa istuttua uuden avensiksen takapekillä (farkku) ja mun mielestä melu takana oli kova :shock:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ei puhuta siitä kumpi on parempi toyota vai mersu vaan haluaisin tänne nimenomaan käyttäjien kokemuksia toyotoista ja niiden mahdollisista vioista. Viestejä selatessa tuntuu siltä, että joillain ollut jotain ongelmia tietyissä yksilöissä, mutta ei oikein tahdo löytyä yhteistä tiettyä toyota-mallia koskevaa heikkoa kohtaa paitsi vanhempien toyotien ruostuminen.(taitais nekin kestää jos niitä puunattaisiin niinkuin täällä mersuja?)

Ainoa selkeä materiaalivika on ollut Avensiksen umpioiden rikkoutuminen.
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kun hiace sai joskus 80 luvulla koivunlehden peräluukkuun niin alkoi kolmosen kiertokangen laakerit olemaan heikko paikka

turpo hiacesta halkee kannet

vaihteistoja hiace

iskareita esim. corolla/carina

pakoputket kaikki mallit

mulla oli kerran Crowni siitä hajosi lämmitys laitteen moottori ette kyllä arvaa mitä siitä olisi pitänyt irroittaa jotta olisi päässyt lämppärin moottoriin käsiksi?
itse käytin oikotietä eli rälläkkää :evil:
Avatar
JaniH
Mestarikiillottaja
Viestit: 1578
Liittynyt: 01.10.2005 21:33
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JaniH »

Mulla oli joskus 85 vuoden Carina kakkonen ja ajeltu reippaat 400 tuhatta, 1.6 bensakone kyseessä ja lähtöjä mukavemmin kuin suuressa osassa samanikäisitä 2 litraisista bensoista... Auto oli todella mukava ajettava ikäisekseen japsiksi, jousitus oli miellyttävä, ei liian pehmeä eikä kova, penkit oli mukavat ja säätöjä oli jos mihinkin suuntaan, tykkäsin autosta kovasti kunnes vaihdoin sen 240D mersuun vuodelta 1979 joka voitti muissa ominaisuuksissa tuon tojotan paitsi tavaratilan koossa, penkkien mukavuudessa ja suorituskyvyssä, ajettukki röntälä oli vasta hieman päälle miljoona...
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70


® Mesen linttaklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”