mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

TOYOTA KESTÄÄ!: Murtakaa myytti, jos pystytte!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 3345
Paikkakunta: Pyykkögrad

 LähetäLähetetty: 29.3.2017 16:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sukulainen tässä taannoin tärskäytti noin +2005 mallisen Tohodansa risteyksessä suurinpiirtein samanikäisen Pökötin kuskin puoleiseen kylkeen suunnilleen B-pilarin kohdille, osuma takaviistosta siihen pilariin, molempien ajoneuvojen vauhti suht hiljainen, peililiukasta oli ollut.

Pösöstä kuskinovi oikaisuun ja takaovi vaihtoon, joku muovinpala särkyi myös helmasta kun sukulainen saavutuksestaan otettuja valokuvia esitteli. Tojotasta uusiksi etuloksu, umpio, maski/puskurikokonaisuus, pissapojansäiliö, konepellin saranat, lukkopelti, syylari + ilmastoinnin kenno ja kotikärryllinen sekalaista pienempää muovi-ja peltihilpettä. Konepellin kolhuista oli selvitty ko korjaamon old-school peltisepän taidoilla vaikka aluksi olisi vakuutustarkistaja merkannut konepellinkin vaihdettavaksi.

Kasko maksoi viulut samoin kuin korvaavan auton viikoksi. Siinä ja siinä kait oli ollut päätyä koko riisinkeitin AVK:n pihalle vaikka ajamalla oli korjaamolle molemmat autot tapahtumapaikalta kulkeneet.

Kestävyyden kanssa ei tällä sinällään ole tekemistä, mutta onpahan taas muistutus nykytekniikan ylivertaisuudesta. ope
_________________
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
man 12-224
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 26 Lok 2010
Viestejä: 1066
Paikkakunta: sonkajärvi

 LähetäLähetetty: 01.1.2018 0:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Emännän corollaattorilla on ajettu vähän alle puoli miljoonaa ja nyt jo laturi hajosi. Reilu 200tkm tullut mittariin meillä ollessa, heti samalla viikolla kun ostettiin tuo kulkine, alkoi lataus kummittelemaan... silloin vaihdoin pelkät hiilet. Nyt se kirskutti kuin vanha sirkkeli ja sytytti latauksen valon, kotiin kuitenkin toi pelkän akun voimalla. Sukulais rouva vaihtoi corollansa uuden karheaan skoodaan, ajettu alle 100tkm ja laturin takia jätti tielle... hyviä vehkeitä.
_________________
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
simoks
Retro-HVM



Liittynyt: 30 Lok 2010
Viestejä: 781
Paikkakunta: Toijala

 LähetäLähetetty: 01.1.2018 1:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

JuMu S kirjoitti:
Sukulainen tässä taannoin tärskäytti noin +2005 mallisen Tohodansa risteyksessä suurinpiirtein samanikäisen Pökötin kuskin puoleiseen kylkeen suunnilleen B-pilarin kohdille, osuma takaviistosta siihen pilariin, molempien ajoneuvojen vauhti suht hiljainen, peililiukasta oli ollut.

Pösöstä kuskinovi oikaisuun ja takaovi vaihtoon, joku muovinpala särkyi myös helmasta kun sukulainen saavutuksestaan otettuja valokuvia esitteli. Tojotasta uusiksi etuloksu, umpio, maski/puskurikokonaisuus, pissapojansäiliö, konepellin saranat, lukkopelti, syylari + ilmastoinnin kenno ja kotikärryllinen sekalaista pienempää muovi-ja peltihilpettä. Konepellin kolhuista oli selvitty ko korjaamon old-school peltisepän taidoilla vaikka aluksi olisi vakuutustarkistaja merkannut konepellinkin vaihdettavaksi.

Kasko maksoi viulut samoin kuin korvaavan auton viikoksi. Siinä ja siinä kait oli ollut päätyä koko riisinkeitin AVK:n pihalle vaikka ajamalla oli korjaamolle molemmat autot tapahtumapaikalta kulkeneet.

Kestävyyden kanssa ei tällä sinällään ole tekemistä, mutta onpahan taas muistutus nykytekniikan ylivertaisuudesta. ope


Kaippa nuo nykyautot on että kaikki antaa periksi mahollisimman paljon tiettyyn pisteeseen asti, kunhan henkiä säästyy kovemmassa kolarissa. Saa sitten ne 740 volvomiehet naureskella kun ajoi 50km/h puuhun ja ei mennyt kuin etupuskuri Very Happy Luoden samalla vääristyneen kuvan turvallisuudesta siinä kovemmassa kolhussa.
_________________
W210 E320cdi -02

Entiset:
W210 200cdi -99
W126 300SEL -88
W210 300TD -99
W140 350TD -94
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27604

 LähetäLähetetty: 23.2.2018 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Tuolta näyttää D4D öljysihti suutinvuodon jälkeen.
Moottorilla on ajettu 270tkm ja se on nyt korjauskelvoton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6326

 LähetäLähetetty: 24.2.2018 0:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Juuri tuon takia ainakin 3.0 d4d:ssä on ohjeistuksena tarkistaa öljysihti jokaisessa öljynvaihdossa, eli ~15tkm välein... (näkyy öljypropun reiästä)

Vuotavan suuttimen huomaa sitä kautta tuurilla ennenkuin aiheutuu vahinkoa koneelle.
Pahasti vuotavan suuttimen kuulee kyllä tyhjäkäynnillä öljykorkkia avaamallakin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 580
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 24.2.2018 8:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Shocked
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 25.2.2018 11:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

simoks kirjoitti:
Saa sitten ne 740 volvomiehet naureskella kun ajoi 50km/h puuhun ja ei mennyt kuin etupuskuri Very Happy Luoden samalla vääristyneen kuvan turvallisuudesta siinä kovemmassa kolhussa.


Suo siellä - vetelä täällä Rolling Eyes Oikeassa olet tuossa materiaalien joustavuuden ja periksi antamisen hyödyntämisessä kolaritilanteessa mutta serkkupoika saa kiittää hengestään Volvon A-pilarin lujuutta ja joustamattomuutta kun auto meni nukahtamisen seurauksena katolleen kiveen.
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 918
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 25.2.2018 11:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Myytti murtuu siinä vaiheessa kun uutena kalliita ja teknisesti monimutkaisia Mersuja verrataan vastaaviin Lexuksiin ja halpoja pikkutojoja joihinkin hinnat alkaen -A-malleihin. Avensiksesta ei varmasti mene liikennemerkkitunnistin vikatilaan jne....

Veli katteli hetken aikaa jos ostais Avensiksen. Paljastui että hyvin varusteltuja (xenonit, navigointi, mahdollisesti neliveto) ei juuri ole eikä nelivetoisia ollenkaan. Toyotan ostajille xenonitkin on liian kalliit.
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9498

 LähetäLähetetty: 25.2.2018 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Xenonit tulee jossain varustemallissa vakiona. Suurin osa myydyistä malleista on ns keskivertoja, joihin ei kuulunut xenonit.

Rakensin huvikseen uuden toyotan auriksen ja avensiksen. Vaikka laitoin varusteita ihan omiksi tarpeiksi hinta jäi kummassakin alle 40 tuhannen euron. Auris oli vielä hybridi.

Xenonien puuttuminen on tuossa meidänkin autossa selkee puute. Mitään tarvikevaloja en ala väsäämään. Katselen hyvät oikeat polttimot ja lisäksi sitten lisävalot.

Uudessa avensiksessa on jälleen puute, josta varsinkin taksirengit kiittää. Käsittääkseni bemarin dieseleihin ei saa automaattia. Vaikuttaa varmasti monen taksiyrittäjän auton valintaan.

No, Mersun valot on oma keskustelun aiheensa. Se viimeöinen 211 omistaja joka meinasi tulla kylkeen voisi tarkastuttaa valonsa ja ostaa edes polttimot umpioihin. Ei ne xenonitkaan onni ja autuus ole.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 918
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 25.2.2018 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvä auto paikkaansa Avekin on, ei sen puoleen. Vertailu vaan pitäisi olla reilua, mitä se ei yleensä huoltsikan kahvipöydässä ole. Ottamatta kantaa Toyotan maineeseen pitää Mersusta sanoa että sillä ainakin vielä on maine kestävänä autona. Sain hyvän hinnan omasta 227 tkm ajetusta kun se on kuulemma vähän ajettu. Nykyinen f10 tuskin nauttii samaa luottamusta mutta se lähteekin pihasta varmaan 170-180 tkm ajettuna. Näkyy olevan sen neljä vuotta mitä mulla auto pihassa viihtyy
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9498

 LähetäLähetetty: 25.2.2018 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toyotan arkistosta löytyy esitteitä vanhoista malleista.
Tässä avensis 2008 eli sama t27 kuin meillä.

https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Toyota_Avensis_autoesite_122008_tcm-3018-276151.pdf

Pitää syventyä ajatuksella.
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9498

 LähetäLähetetty: 06.3.2018 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Toyota lopettaa dieselit henkilöautoissa.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/toyota-lopettaa-dieselautojen-myynnin-euroopassa-jo-tana-vuonna/DBUmGG2g?ref=iltalehti:c0b6

Mitkä moottorit esimerkiksi Land Cruiseriin, jos eivät enää kehitä itse dieseleitä?
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9734
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 06.3.2018 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pappi kirjoitti:
Mitkä moottorit esimerkiksi Land Cruiseriin, jos eivät enää kehitä itse dieseleitä?


Hyrpiidi jonka todellinen kulutus bensaa min. 15L/100km? Rolling Eyes Laughing
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
745

Tuplakorinvaihtolintta123-ritari


Liittynyt: 20 Syy 2012
Viestejä: 1519
Paikkakunta: Heinola

 LähetäLähetetty: 06.3.2018 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuolla uutimessahan se lukoopi Rolling Eyes

Lainaus:
Myynnin lopettaminen ei koske hyötyajoneuvoja. Land Cruiser -maastoautossa, Hilux-avolavassa ja Proace-pakettiautossa dieselmoottorit säillyvät.

_________________
Chrysler LeBaron
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen ope
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9498

 LähetäLähetetty: 06.3.2018 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mutta onko jatkossa noissakaan toyotan koneet. Avensis myydään nyt bemarin koneella ja pro-ace on psa konsernin tuotos.

Cruiseriin joku bemarin tiisseli kun niitä vielä saa?
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 262
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 06.3.2018 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

JuMu S kirjoitti:
Saa sitten ne 740 volvomiehet naureskella kun ajoi 50km/h puuhun ja ei mennyt kuin etupuskuri Very Happy Luoden samalla vääristyneen kuvan turvallisuudesta siinä kovemmassa kolhussa.


Tuo heitto jäi häiritsemään itseäni sen verran, että pakko kommentoida... 50 km/h on kyllä niin kova nopeus, että siinä menee pahasti ruttuun auto kuin auto... Uudemmat yleensä vähemmän siitä kuskin paikan kohdalta ja enemmän konehuoneesta... Ne muinaiset iskunvaimennetut "turvapuskurit" kestävät ehkä sen 5 km/h törmäyksen palautuen vielä muotoonsa. Niiden tarkoituskin lienee lähinnä säästää korjauskustannuksissa pikku parkkipaikkakolhujen jälkeen.

Ja vanhat Volvot eivät todellakaan ole mitään ratakiskoja, ennemminkin olen kuullut sen suuntaista huhua että BMW olisi aikoinaan kehuskellut jäykillä korirakenteillaan - sisäelinten kannalta liian jäykillä siis, kuten myöhemmin on osoittautunut. Volvohan jo 70-luvulla alkoi käyttää hallitusti kokoonpainuvia törmäysvyöhykkeitä:



Mutta silti, 740/940 on ihan paperia verrattuna vaikkapa Aurikseen:
https://www.youtube.com/watch?v=KxPe9IGfchg

Toki 70-luvun kopaksi yllättävän hyvin pärjäsi... Mikä ei kyllä 740:n kuskia lohduta kauheasti siinä vaiheessa, kun on jaloistaan kiinni kolaroidussa kopassa ja bensaa liruttelee joka puolelle... Ja vanhempien eli turvatyynyttömien mallien ollessa kyseessä olet lisäksi taju kankaalla tai oksentelet sekavana kun olet iskenyt pääsi rattiin... Tulipas inhorealistinen kuvaus, täytyneekin ruveta katselemaan nettiautosta itelle turvallisempaa kiesiä tuon 740 tilalle...

Noita yo. videossakin esiintyviä osittaisia etutörmäyksiä, joita sittemmin EuroNCAP:issa alettiin testaamaan, ei tietääkseni vielä oltu otettu huomioon 700-sarjan suunnittelussa. Volvolla vasta seuraavan generaation eli etuvetoisen 850-sarjan yhteydessä esiintyy osittaiseen keulatörmäykseen viittaava termi "spoc generation 1" (severe partial overlap collision).



Summa summarum ja aihetta edes osittain sivuten: Uusien Toyotien(kin) matkustamot kestävät kolareissa kasassa, aivan kuten nykyisin suunnitellaankin. Ja vanhat Volvot ovat kaikkea muuta kuin jäykkiä koriltaan...
_________________
MB W163 ML 270 CDI -05
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuppi_kahvia
ja pulla



Liittynyt: 19 Tou 2008
Viestejä: 63
Paikkakunta: Iisalmi

 LähetäLähetetty: 06.5.2018 15:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:

Mutta silti, 740/940 on ihan paperia verrattuna vaikkapa Aurikseen:
https://www.youtube.com/watch?v=KxPe9IGfchg

Tuossa videolla on Yaris joka on pienempi korimalli kuin Auris joka on tyyliin Corolla HB.. Yaris on saanut törmäystestissä 5 tähteä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
man 12-224
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 26 Lok 2010
Viestejä: 1066
Paikkakunta: sonkajärvi

 LähetäLähetetty: 15.5.2018 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top


Avokas katsastettu tänään ilman pienintäkään huomautusta... Seuraavaksi pitäis emännän corollaattori leimata, rek.kilven polttimot ovat taas pimeänä... Otin led-polttimot muuhun käyttöön ja unohdin laittaa toiset tilalle... Poika käytti carinan viime viikolla katsastuksessa, ei siitäkään löytynyt mitään sanomista, nyt on hyvä ottaa pois tieliikenne käytöstä, ajaa katokseen talvea odottamaan.
_________________
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2548
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 30.5.2018 9:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:
turvatyynyttömien mallien ollessa kyseessä olet lisäksi taju kankaalla

Tuosta syystä minun nuorempana ihailemani puuratti on Rouvan S80:ssa. Olin aina ihaillut umpipuista ruoria, mutta en uskaltanut sellaista hommata ennen kuin pommirattiin, joten tämä oli toinen Rouvan auton tilauskaavakkeeseen hänen valintojensa lisäksi omin päin lisäämäni rasti. En muista mikä oli se toinen, joten se ei visiin ollut hirveän tärkeää?

1988 Yhdysvalloissa 700-sarjan Volvo oli se auto, jonka kuljettajan todennäköisyys kuolla liikenneonnettomuudessa oli kaikkein pienin. Nykyisin kehitys on edennyt niin paljon tuosta, että Seittenneliskanttinen alkaa olla nykyään moottoripyörän tavoin suunnilleen yhtä turvallinen kuin sen kuljettaja Rolling Eyes
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27604

 LähetäLähetetty: 02.8.2019 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Yksi Starletti kestänyt oli 20 vuotta:

https://huutokaupat.com/1439490
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kumipää



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 503
Paikkakunta: Kalajoki

 LähetäLähetetty: 03.8.2019 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Yksi Starletti kestänyt oli 20 vuotta:

https://huutokaupat.com/1439490


Ai että Razz Tuohan pitäs hakee pois.
Paikallinen varaosakauppias sanoi joskus, että jos kaikilla ois joku corolla, häneltä loppus työt Laughing
_________________
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Enins



Liittynyt: 27 Jou 2006
Viestejä: 506
Paikkakunta: Rauma

 LähetäLähetetty: 02.8.2020 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aloitetaanpa nyt perheen ensimmäisellä Toyotalla kestotesti. Pojalla (16 v) ollut jo pitkään autokuume ja kesätienestit upotettiin vuoden 2007 Auriskseen, 2,0 d4d koneella. Kun tuohon saa opetuspolkimen asennettua ja opetusluvan kuntoon, niin aletaan kerryttämään kilometrejä.

Tuo mylly ei liene Toyotan parhaimmistoa, mitä nyt nettiä selanneena olen ymmärtänyt. Tästäkin on kone vaihdettu 2014 ja sen jälkeen ajettu 160 tkm. Kai ne vuosien mittaan jotain parannusta mottorin ongelmaan ovat saaneet aikaan? Ainakin vielä käy nätisti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi



Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 453
Paikkakunta: Suomussalmi

 LähetäLähetetty: 02.8.2020 20:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Niinhän tuo alkoi täälläkin kokeilu. Toki aikanaan olin toiota-mies ihan t-paitoineen kaikkineen, mutta se uskonto meni jo kertaalleen ohi. Nyt sitten tuon automallin myötä tuli hurahdettua uudelleen. Sitimaasturi…Wink

Muutama päivä on jo ajeltu ja tuon saisi vaihdettua Kajaanin Hartikaisella päittäin -12 mallin ML:ään, olisi kaikilla varusteilla oleva kurahaara? Menisikö ojasta allikkoon vai ajaisiko sitten tuolla.

 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 6326

 LähetäLähetetty: 02.8.2020 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Aja tuolla.

Mutta ruostesuojauta kunnolla mitä pikimmiten.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4121
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 03.8.2020 9:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Samaa mieltä, varmaan teknisesti huolettomampi peli tuo kuin ML.
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9498

 LähetäLähetetty: 03.8.2020 9:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuommonen tojota kelpais mulle. Uusi verkkapukukin ostettu. Sokota käy matalaksi tällä reissulla🤣
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Enins



Liittynyt: 27 Jou 2006
Viestejä: 506
Paikkakunta: Rauma

 LähetäLähetetty: 05.8.2020 8:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:


Tuolta näyttää D4D öljysihti suutinvuodon jälkeen.
Moottorilla on ajettu 270tkm ja se on nyt korjauskelvoton.


ja
"a.T
LähetäLähetetty: 24.2.2018 0:07 Viestin aihe:
Juuri tuon takia ainakin 3.0 d4d:ssä on ohjeistuksena tarkistaa öljysihti jokaisessa öljynvaihdossa, eli ~15tkm välein... (näkyy öljypropun reiästä)"

Tulipa kurkattua noiden kirjoitusten vuoksi Auriksen öljypumpun sihti.
On kehitys mennyt eteenpäin, -kuten epäilinkin ja ongelma korjattu; jos kerran linjassa on joku tukkeutuva suodatin tai sihti, niin jätetään moinen pois. Eipä ole 2014 2.0 d-4d koneessa mitään imusihtiä, pelkkä putki (ja sekin muovia).
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi



Liittynyt: 05 Mar 2005
Viestejä: 453
Paikkakunta: Suomussalmi

 LähetäLähetetty: 05.8.2020 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
Aja tuolla.

Mutta ruostesuojauta kunnolla mitä pikimmiten.

Se kävi heti ensimmäiseksi Oulussa Pohjolan lasilla suojauksessa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dealer



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 27604

 LähetäLähetetty: 02.10.2020 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pihalla puuhastelin ja sitten alkoi kuulua outoa ääntä.

"vroom-vroom-pärrrr-vroom-vroom-pärrrr-VROOM-VROOM-PÄRRR...."

Hetken ehdin jo miettiä, että siinäpä yritetään kovasti suttauttaa, mutta ei inahdustakaan, mutta mikä ihmeen pärinä lopussa kuuluu ? Kolmosen rattaat laatikossa sileinä eikä kuski usko todeksi ? Twisted Evil Laughing

Eheeiiii, Hiacehan sieltä tuli. Aurausviittoja laittoivat. Varmaan mukavaa hommaa molemmille äijille, toisen istua sivuoven aukossa päivä koipia heilutellen ja ojentaa keppi laitteelle joka sen päristää maahan.
Kaveri kuskin paikalla repii ykkönen-kakkonen-jarrua-ykkönen-kakkonen-jarrua...
kuski

Tästä jäljellä tien päähän enää alun toistasataa kiihdytystä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sivu 9 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit