poistakaa

Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

poistakaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kk
Viimeksi muokannut eero1989, 23.1.2014 17:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perän etustefan vaihto on helppo homma jos laippa lähtee kohtuudella irti, sivustefan vaihtamiseksi pitää irrottaa perä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

miten perän etustefan vaihto tapahtuu ja kuulin että huohotin kuuluu putsata samalla missä se on ja mitä peräöljyä olette käyttäneet ja pitäisikö perän olla lukkoperä siis mun autossa
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

eero1989 kirjoitti:pitäisikö perän olla lukkoperä siis mun autossa
Jos nopeusmittarin keskellä on keltainen kolmio, joka vilkkuu sutatessa, niin silloin on ASD. Jos ei ole, niin ihan normaali perä löytyy.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

miten perän etustefan vaihto tapahtuu
Kardaani takapäästä irti ruuveista ja vääntäen pois paikaltaan, perässä oleva "kolmiolaippa" irti (iso 12-kulmainen mutteri, merkitse jotta saat samaan kohtaan takaisin)
Ulosvetäjä voi olla tarpeen.
Sitten väännät stefan irti, uusi paikalleen jne...
ja kuulin että huohotin kuuluu putsata samalla missä se on
Perän takaosan yläpuolella, takaakatsoen oikealla, ahtaasti ... 17 mm kanta.
Puhalla paineilmalla täyttöpropusta.
ja mitä peräöljyä olette käyttäneet
Sellaista mitä sinne kuuluu laittaa, vaikkapa Mobil HD-A 85w90.
ja pitäisikö perän olla lukkoperä siis mun autossa
Pitäisi olla :D , mutta onko ... löytyykö mittaristosta :asd: ? Kolmiovalo nopeusmittarin keskellä ?
Jos on niin peräöljy pitää olla lukkoperäöljyä, Veho tai KL-varaosat tietää ja myy....
oulaistenliikenne.fi
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

ei löydy valoja mutta jos mittaristo on vaihdettu niin onko ulkoisia tuntomerkkejä perässä ja miten kun kuulin että se on joteski sähköhydraulisesti toimiva niin kai moottoritilassa on jotain hydrauliikkaa...
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Perään menee öljyputki jos on ASD. :roll:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

perään ei mene öljy putkea ainakaan pika tarkastelulla mutta onko ads 100% lukko vai jotain muuta kun olen sitä mieltä että autossani on vähä prosenttinen lukko vai tartteeko sekin purkaa (samalla tavoin kun moottori ei kä mitään mielenkiintoista ole löytynyt vielä) ja yksinkertaisesti katsoa löytyykö mitään mielenkiintoista lukko laitetta 8)
autoni on helvetin omituinen hässäkkä... mitkä kone huoneen laitteista on turhia kun siellä on paljon sellaisia vehkeitä jolle en keksi mitään käyttöä :?
kertokaa kaikki mitä tiedätte :lol:
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tuossa mallissa ei ole mitään osittaistakaan lukkoa takana, jos sinne ei mene öljyputkea ja jos kyseessä on alkuperäinen osa. ASD on 100% lukko. Nosta takapää tunkilla TUKEVILLE PUKEILLE tai nosturille koko auto ja pane vaihde päälle ja auto käymään ja koeta jarruttaa käsillä toista takapyörää, tuntuuko vetoa. Jos se pysähtyy helposti, niin ei tosiaan ole lukkoa.

Riippuu lisävarusteista, mitä ne osat siellä konetilassa tekevät. Anna seitsemän viimeistä numeroa valmistusnumerosta, niin katsotaan lisävarusteet läpi, onko siinä mitään mielenkiintoista. Melko varmasti autossa ei ole yhtään turhaa osaa, konepellin tähdelläkin voi tähtäillä.

Itsellä on MB 300 TDT 4-matic runsailla varusteilla ja siinä on aika lailla hydrauliikkaa ja muita osia, esim. takapään tasonsäätö (ADS) ja automaattisesti kytkeytyvä neliveto kahdella lukolla. Onneksi kaikki pelaa pomminvarmasti.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

siinä koko numero 12405118562562 ja turhaa hässäkkää ei enää löydy koska kaikkien tarkoitus on tutkittu ja tällä hetkellä irroitan perää ihan tutkimus mielessä sillä täytyyhän mun tietää millä liikun :lol:
mistä peltipakosarjan tai edes laipat saisi ostettua vai joutuuko kaiken tekemään itse :lol:

aika tähtääminen on kun tähti on maskissa
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tuo valmistusnumero WDB12405118562562 lienee väärin, oikea on kai WDB1240511B562562.

Auto on siis 300 CE-24 vuodelta 1991. Tehtaan lisävarusteet ovat 240, 260, 281, 300, 430, 442, 540, 563, 570, 580, 592, 620, 653, 751, 873, 915 ja 952. Istuimet ovat mustaa nahkaa ja väri on metallinen sinimusta. Näkyvien varusteiden lisäksi tuossa on esim. vahvistetut istuimet (563), lämpösuojalasit (592), katalysaattori (620), madallettu alusta (653) ja iso tankki 70 litraa (915). Lukkoperää tai tasonsäätöä ei ole. Alkuperäinen voimansiirto on nro 717450 01 863503 ja moottori 104980 10 006362

ABS on vakiona, muuta hydrauliikkaa tuossa ei ole.

Uudemmissa moniventtiilisissä on muistaakseni peltipakosarja vakiona (itsellä oli -93 ja -95 vuoden malleja ja niissä taisi olla, ainakin tuossa 6-sylinterisessä).
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Kuva
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Lucky-Dog kirjoitti:Kuva
281 = sporttiratti?
300 = storage box in front tray
563 = front seats, left and right, reinforced
751 = Becker radio Grand Prix 2000 vk RDS

Jännä juttu tuo 199-koodi, tarjoaa mullekkin samaa New Engine Model M111 for CVEHS, vaikka ilmeisesti kuitenkin alunperin tarkoitettu vain värikoodiksi... :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kiitos tiedoista. tankissa kyllä lukee 90L mutta voi se olla 70L kun en ole ehtinyt kun purkamaan ja tutkimaan uutta autoani nytkin on perä pöydällä purkua odottamassa (poikii jostain muualta öljyä kun etustefasta).valmistaako joku lukkoperiä muu kuin kemppi,esab ja wallius?autoni on muuten sportline tai ainakin niillä merkeillä .. mutta pakosarjat on valua se tuli kanssa tutkittua mutta kuka myy mulle sellaiset peltiset? kai uudemman sarjat sopii?
Lämpösuoja lasit?
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

eero1989 kirjoitti:valmistaako joku lukkoperiä muu kuin kemppi,esab ja wallius?
Toki, esim ARB, ZF, Eaton ja Quaife. Lisäksi on paljon pienempiä valmistajia.

Jos tuohon kupeeseen meinasit niin asia mutkistuu kovastipaljon, koska tuossa 24-venttiilisessä on ns. iso perä.

http://www.w124performance.com/docs/mb/ ... ntials.xls
I drive an Opel. What's your excuse?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4354
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Niin,eikös tuo 70 l. tankki ole noissa vakiona?
Ainakin omaan, sedaniin tosin,vaihdoin isomman,joka on n.90 litraa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

joo tohon coupeen sellainen lukkoperä tai lukkolaite vanhaan tarttis saada ennen kun kerkeän tekemään siitä 100% esab lukon
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Joo, 70 litran tankki on tietysti vakiona ja optiona sai 90 litraisen. Venäläisten sivulla oli näemmä painovirhe tässä kohtaa ja kopioin sen suoraan, ks. http://www.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng

Lämpösuojalasit ovat tummat lasit, joissa on erityinen suodatus infrapunalle eli lämmölle. Ei paahda aurinko niin pahasti.

Koodi 281 on 390 mm nahkaratti ja nahkainen vaihteenvalitsin.

126-korisissa (esim. SEC) oli joissain osittainen lukko, jos en aivan väärin muista. Saattaisi sopia, tuon taulukon perusteella?

Kannattaisi varmaan tosiaan tarkistaa, onko uudemmissa kuutosmoottoreissa todellakin sopivan kokoinen peltipakosarja vai muistanko väärin (siitä on jo monta vuotta), voisi olla halvin vaihtoehto hakea romuttamolta. Soitto varaosaliikkeeseen tai kurkistus autoliikkeessä pellin alle 280 tai 320 moottorilla varustettuun E:en (minulla tosin oli C eli W202) selvittää asian.Ja romuttamolla kannattaa verrata molempia vierekkäin.

Tuosta 300-24 moottorista sen verran, että niissä on saksalaisten mukaan ollut tyypillisesti vuotoja sylinterinkannessa. En tiedä, korjaantuuko tuo erilaisella kannentiivisteellä, mutta itse tarkistaisin, onko öljyssä vettä tai kupliiko jäähdytysneste. Jos ei, niin kovaa ajoa sitten vaan.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kun tuossa on mun mielestä osittainen lukko jo mutta tänään tutkin öljy vuotoa niin kai sieltä se lukko laite löytyy jos siellä on sellainen.
eikä ainakaan vielä ole havaittavissa öljyssä vetisyyttä eikä tuo jäähdytys nestekkään ole kuplimaan alkanut
tietäiskö joku missä olis purettuna mersuja lähinnä tuota pakosarjaa ajatellen
tai kuvaa peltipako sarjoista tuollaiseen m104 moottoriin (eikös se 24v sellainen ole)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7099
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jarkko N kirjoitti:
126-korisissa (esim. SEC) oli joissain osittainen lukko, jos en aivan väärin muista. Saattaisi sopia, tuon taulukon perusteella?
Ässän perä ei käy.

Ja miksi siihen pitää ne peltisarjat pakolla saada? :D

Ei minunmielestä käytännön hyötyä... :shock:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

ei peltisatseja ole pakko saada mutta eräällä tutulla on ollut sellaiset autossaan ja se soi paljon parempi vireisesti ainakin mun mielestä..
käytännön hyötyä niistä paljoa löydy jossei niitä ole viritys käyttöön eri valmistajilta.. en ainakaan itse ole löytänyt sellaisia.. sellaiset kiinnostaa vielä enemmän ja näillä näkymin auto pysyy ihan vakiona kun ei aikaa pakosarjalle kun on carnival of rust menossa
mutta jos jollain on tietoa pakosarjoista mersuuni niin kiinnostaa :shock:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

mitään lukkoon liittuvää ei löytynyt :supersad:
mutta kuuluuko siihen luukkuun tiiviste(paperi) minkä avasin eli siis se mikä on 12kulma torx:seilla kiinni ja mistä pääsee kurkistaa mitä perä on syönyt
(en keksi sille mitään hyvää nimitystä)
mutta tuskin tulee heti hitsailtua lukkoa vaikka ei kauhean vaikea kohde näyttänyt olevan jos hitsaisi vaan pienet tasauspyörät niiden akseliin kiinni niin sen saisi sitten vielä puukkosahalla korjattua... :twisted:
Jyppe
Viestit: 5
Liittynyt: 06.11.2005 17:38

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

haluatko lisää hyviä ideoita... jos vaikka hitsaisit männät kanteen kiinni.

alkaa kuulostaa niin uskomattomilta jutuilta et huhhuh...
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

en tarvitse ideoitasi kun et edes tiedä mistä puhutaan...
en tiedä mitä uskomatonta jutuistani löydät ?
noi asiantuntia lausunnot voit imeä sen hymys kanssa vaikka perseesees
:lol:
Jyppe
Viestit: 5
Liittynyt: 06.11.2005 17:38

Viesti Kirjoittaja Jyppe »

mutta tuskin tulee heti hitsailtua lukkoa vaikka ei kauhean vaikea kohde näyttänyt olevan jos hitsaisi vaan pienet tasauspyörät niiden akseliin kiinni niin sen saisi sitten vielä puukkosahalla korjattua... Twisted Evil
noi asiantuntia lausunnot voit imeä sen hymys kanssa vaikka perseesees
Laughing
hitsattu lukko mersuun... hmm, oletko kenties ajannut autolla missä on 100% lukko?
jos hitsaat tasauspyörästön jumiin niin lupaan ettet enää puukota sitä kuntoon muutakuin vaihtamalla sen jos sattumalta et olisikaan tyytyväinen lukkoperääsi.
Hitsaamalla hammaspyörät akseliin kiinni saat kääntyessäsi kasan raudanpalasia kolisemaan perän sisälle, edellyttäen että vetoakselit kestävät.

Mutta jotta en kuulostaisi liian negatiiviselta, niin kannustan sinua tekemään tuon hitsausoperaation, Odotan innolla...
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

perä on menossa paikalleen ilman lukkoa ja yksi kemppi lukollinen auto on ollut omituksessa ja nyky auton rakennus edistuu hyvin lähtee kohta maalaukseen ja niin etespäi ... suihkutus hässäkät on taas paikallaan.. KOMIA TULEE :lol:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Laitappa kuvia joutessas, saamma ällistellä?
Pro HVM
Aki
karvanaama
Viestit: 1310
Liittynyt: 09.11.2005 19:39

Viesti Kirjoittaja Aki »

http://www.mechatronik.de/

Noilla on vois olla niitä peltipakosarjoja. Ameriikassa on myös yksi firma jossa oli taannoin peltisarjoja kaupan. Laitan tänne kun muistan firman nimen...
Avatar
epk
Herrastuunari
Viestit: 2488
Liittynyt: 07.11.2005 0:07
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mersut ja peltoautot erikseen :lol:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

mites niitä kuvia nyt laitettiinkaa[/img]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”