Kiilahihnan vaihtoväli?

Katso myös w124 moottori-osio.
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Kiilahihnan vaihtoväli?

Viesti Kirjoittaja Matti »

Onkohan tuolle mitään suositusta, vai katsotaanko kunto / vaihtotarve aina vain silmämääräisesti? :help:
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Eikös nyt ole niin, että kiilahihnalla tarkoitetaan kampiakselin ja nokka-akselin välissä olevaa hihnaa? Mersussahan tämä on korvattu ketjulla, eli hihnaa ei siinä välissä ole. Ketjulle taas ei muistaakseni vehon toimesta ole annettu vaihtovälisuositusta, eli ketju on periaatteessa ns. ikuinen. :roll:

Toisaalta mikään taas ei ole ikuista, ei edes timantit, joten käytännön vaihtoväliksi on osoittautunut kuulemma noin 300 000 tkm. Viimeistään siinä vaiheessa on syytä alkaa suunnitella ketjun vaihtoa kun sieltä alkaa kuulua ääntelyä. Tosi miehet tosin sanoo, että tässä kohtaa aikaisintaan vaihdetaan ketjua :shock:.

Mersusta löytyy myös yksi hihna, ns, moniurahihna vai mikä sen nimi nyt olikaan. Joku moniurajotain kuitenkin. Se pyörittää laturia, vesipumppua, ilmastoinnin kompuraa ja mitä kaikkea sen takana nyt onkaan. Tälle hihnalle on kyllä vaihtosuosituksia, mutta enpä muista millaisia. Menisköhän pahasti metsään, jos veikkaisin 30 000 kilometriä?

edittiä vielä sen verran, että eihän se moniurahimmeli kaikissa mersuissa pyöritäkään ilmastoinnin kompuraa. Mulla on tenavatähti ja siinä näytti olevan oma hihna ilmastoinnin kompuralla kun joskus nopeasti sinne suuntaa katselin. Vai olisko ollut laturille? Ei kai. No, useimpia himmeleitä se moniurahärveli pyörittää kuitenkin.
Kein siknatuur
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tarkoitan kiilahihnalla sitä moottorin etupäässä olevaa hihnaa, joka pyörittää ilmastointilaitteen kompressoria, laturia, ohjaustehostimen pumppua ja vesipumppua / tuuletinta. Itsellä se on kestänyt 92 000km. Pientä halkeilua ja kuivumista kumissa on havaittavissa kun sitä tiirailen. Sitä vain ajattelin kysellä, että kuinka pitkä elämä noilla hihnoilla yleensä on? :nocando:

Sampo N.: Ainakin omassa W201 2.0E:ssä moottorin sisällä on nokka-akselia pyörittämässä ketju, tai oikeastaan tupla-ketju, eli nk. "jakoketju" vai miksikä sitä nyt sanotaan. Sitä ei kai normaali olosuhteissa tarvitse ihan heti vaihtaa. Taitaa tässäkin olla rakkaalla lapsella monta nimeä, menee termit sekaisin... (Ja tässä vaiheessa ammatikseen autoja huoltavat ihmiset ovat jo varmaan ratketa naurusta) :oops:
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

No ei Sampo ainakaan autoista mitään ymmärrä :shock:
Nääs miäs vaihto hianon tiisselimersun sellaiseen paremminvarusteltuun bensamersuun :ttu:

Ei mulla muuta asiaa ollu. Paitsi että jos siinä kumiremmissä halkeamat on pitkittäin remmin suuntaan niin "parasta ennen" -ikä saattaa olla ohi.

Poikittaishalkeamat ei ole niin vaarallisia. Niitä ei taida pystyä välttämään.
® Mesen linttaklubi
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Oikea nimi on moniurahihna. Saksassa vaihtavat ainaki huoltokirjan mukaan 150 t. kohdalla. Mikä lie meillä täällä kylmemmässä ilmastossa. Ja kun hommaan ryhtyy niin kiristäjä yksin tein ja laturin laakerit myös.,kun ne siinä samalla hollilla.Eli annan vakavan kehoituksen. Uusiksi ja kyllä. Ei mitään vastaan napinointia. Ne ei näyttele koko huolto-operaatiossa ku parikymppiä lisää ja taas yks varmuus lisää.Hiilet tietty voi vilkaista samalla mutta niitä /säädintähän on helppo reparoida muulloinkin.Niin, kylä varmasti jollain faktatietoo, minulla ei oo ilmastointia eli yks kuormitusaste vähemmä. Ja mie oon ajellu siinä uskossa että 150 se vaihtoväli junttimallilla. :roll:
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Matti kirjoitti:Tarkoitan kiilahihnalla sitä moottorin etupäässä olevaa hihnaa, joka pyörittää ilmastointilaitteen kompressoria, laturia, ohjaustehostimen pumppua ja vesipumppua / tuuletinta. Itsellä se on kestänyt 92 000km. Pientä halkeilua ja kuivumista kumissa on havaittavissa kun sitä tiirailen. Sitä vain ajattelin kysellä, että kuinka pitkä elämä noilla hihnoilla yleensä on? :nocando:

Sampo N.: Ainakin omassa W201 2.0E:ssä moottorin sisällä on nokka-akselia pyörittämässä ketju, tai oikeastaan tupla-ketju, eli nk. "jakoketju" vai miksikä sitä nyt sanotaan. Sitä ei kai normaali olosuhteissa tarvitse ihan heti vaihtaa. Taitaa tässäkin olla rakkaalla lapsella monta nimeä, menee termit sekaisin... (Ja tässä vaiheessa ammatikseen autoja huoltavat ihmiset ovat jo varmaan ratketa naurusta) :oops:
Eihän täällä sellaista sakkkia pitäis olla että alettas nauramahan. Eihän kaikkien tarvi tietää kaikkee, ja kysyva ei kovin kauas tieltä eksy, ko pitää mieles että pärinä ko kuuluu ni tie on lähellä.
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Joo ei täällä kukaan toisella kyllä naura, että lällälää, sinäpä et ole yhtä viisas kuin minä. Itsekään en ole syntynyt työntömitta kourassa, mutta kyselemällä ja tekemällä oppii ja itseluottamaus kasvaa :arrow: uskaltaa ryhtyä pikkuhiljaa vaikeampiinkin remppoihin.

Arto N kirjoitti:No ei Sampo ainakaan autoista mitään ymmärrä :shock:
Nääs miäs vaihto hianon tiisselimersun sellaiseen paremminvarusteltuun bensamersuun :ttu:


Tuosta Artosta ei kannata ihan tosissaan välittää. Se asuu tässä lähistöllä ja ollaan muutaman kertaan treffattukin. En tiedä Arton autonkorjaustaidoista, mutta ainakin se osaa hajottaa niitä. Viime kesänäkin se kolautti farkkulankkunsa puuhun marjareissulla ja ajeli pari seuravaa kuukautta ilman puskuria pitkin nääsvillen kyliä. Aina tunnisti kun vastaan tuli 124 farkkumersu, jossa ei ollut puskuria :happy:
Kein siknatuur
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ei mulla ole vieläkään sitä puskuria :lol:

Edit: Mesellä on sellainen kirjoittamaton sääntö että jos et tiedä toisesta vähintään puhelinnumeroa ja osoitetta niin sitten ei ruveta hevostelemaankaan.

Kaikki täällä heitetyt herjat on keskenään tuttujen kaverien nahistelua 8)
® Mesen linttaklubi
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Joo, tuo on hyvä pointti, että kannattaa saman tien vaihdattaa sinne se hihnankiristäjä ja niitä laakereita ym. kuluvaa rompetta, jos ne ei kerta maksa kuin ihan yksittäisiä kymppejä. Eipähän tarvitse heti ruveta uudestaan purkamaan.

Vai että saksassa vaihtavat 150 000km välein... Hmm... Kyllä tuo varmaan vielä sitten kestää jonkun aikaa ajella itsellä, epäilen että pääseekö ihan 150 000km, mutta aika näyttää.

Mitenkähän muut meseläiset? Paljonko on kilometrejä "moniurahihnalla" ennen vaihtoa??? On täällä varmaan jollakin yli 150 000km ajettuja autoja... :D Vitsi, vitsi... :D
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Miulla vaihdettiin hihna matikkiin kuukausi sitten - samalla kun hihnankiristäjä korjattiin (kviik kviik varpusparvi konepellin alla). En tiedä oliko ensimmäinen kerta (todennäköisesti ei), kilometrejä silloin n. 245 000.

Hihnoja on sitten noin miljoonaa eri pituutta - itse olin tilannut ilmastoidulle pensamersulle hihnan, mutta olikin väärän mittainen. Onneksi varaosakauppa oli korjaamon lähellä.
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7228
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ja esim Ei-ilmastoituihin diisseleihin on olemassa ainakin kahta erimittaista.

Nimittäin mulla on tuossa nykysessä om603 turbossa vesipumpun ja ohjaustehostimen hihnapyörät normaalia pienempiä. :shock:

Silti siihen löytyi oikea remmin ihan hyllystä. :D
Matti
Viestit: 252
Liittynyt: 14.12.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja Matti »

Joo, pitääkin olla tarkkana sitten kun vaihto tulee ajankohtaiseksi, että tulee oikean mittainen hihna. "Se on tarkkaa hommaa kuin puuhevosen persreiän poraus", kuten vanha Savolainen sanonta asian ytimekkäästi ilmaisee... :D
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ei kannata liian kauaa venyttää tuota hihnanvaihtoa. Mulla jäi kerran mersu tienpäälle kun motarivauhdista hihna pamahti ja rikkoi samalla automaatin öljyletkunkin.

Osta ainakin se hihna valmiiksi autoon, ei ole paha homma vaihtaa tienpäällä jos vahinko sattuu.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Moniurahihnan vaihto.

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Samuli H kirjoitti:Ei kannata liian kauaa venyttää tuota hihnanvaihtoa. Mulla jäi kerran mersu tienpäälle kun motarivauhdista hihna pamahti ja rikkoi samalla automaatin öljyletkunkin.

Osta ainakin se hihna valmiiksi autoon, ei ole paha homma vaihtaa tienpäällä jos vahinko sattuu.
Lakkasin pitämästä hihnaa mukana kun katsoin että hihnankiristäjä on nii poweri ettei sitä saa päälle ilman tyäkaluja :oops: . Joo, tosiaan hihnoja on montaa mittaa.
Viimeksi muokannut Lokkiistiikkapiällikkö, 08.2.2007 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Hihnanvaihtoon tarvittavat työkalut on 13mm lenkki + joku tangonpätkä minkä saa siihen jousen yläpäässä olevan muovin reikään.
Jokaiseltahan tuollaiset löytyy autosta jos reissun päällä on. :D
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Oikeessa oot !

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Samuli H kirjoitti:Hihnanvaihtoon tarvittavat työkalut on 13mm lenkki + joku tangonpätkä minkä saa siihen jousen yläpäässä olevan muovin reikään.
Jokaiseltahan tuollaiset löytyy autosta jos reissun päällä on. :D
Kyll , joo, onnistuu tien päällä auton omilla työkaluilla. Oikein sillä silmällä kahtelin kun vaihdoin hihnan. Alkuun tosin hiukka epäilin kun niin vähän tilaa kun mulla toi viis sylinterine,mutta kyll siinä nyrkit ois verillä jos joutuu vaihtaan tiellä :evil: . Mekassa oli "dealerin" tekemät vaihto-ohjeet ,KIITOKSET hänelle. Mie kyll otin lisäks jäähdyttimen pois kun vaihdoin kiristäjän ,vaimentimen ja laturin laakerit yhellä kertaa, ai nii ja sen hihnan kans tietysti :roll: , kun nostaa jäähdyttimen pois niin sit saa viskon kiinnitysruuvin jäähdytintä särkemättä, se on kummiski täynnä pölyä ja kuusiokoloavai ei mee kunnolla pohjaan ja mitäs sit ku kantit pyöristyy ,ja muutkin ruuvit oli muute nii p.r..leen tiukassa. Tuskin oisin saanu muuten auki. Oon sitä mieltä että kannattaa ottaa jäähdytin suosiolla ekana pois ni sit on niin hyvin tilaa ja paljon mukavampi työskennellä etestä päin .Eihä siihen tarvi ku allas ja pihdeillä nostaa ne jäähdyttimen kilpsit yläreunasta tuulettimen muovikaulukset lähtee klipseistä ja letkujen klemmarit, pikku lisäys mutta helpottaa suunnattomasti.Ja jos samalla vaihtaa laturin laakerit niin alavesiletku kun on silloin irti niin laturi on kuin tarjottimella. :lol:
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Samuli H kirjoitti:Hihnanvaihtoon tarvittavat työkalut on 13mm lenkki + joku tangonpätkä minkä saa siihen jousen yläpäässä olevan muovin reikään.
Jokaiseltahan tuollaiset löytyy autosta jos reissun päällä on. :D
Mersussa se on hyvä puoli että pikku remppaa pystyy tekeemään tien päällä parilla avaimella 8)
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

®ÐÐ kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Hihnanvaihtoon tarvittavat työkalut on 13mm lenkki + joku tangonpätkä minkä saa siihen jousen yläpäässä olevan muovin reikään.
Jokaiseltahan tuollaiset löytyy autosta jos reissun päällä on. :D
Mersussa se on hyvä puoli että pikku remppaa pystyy tekeemään tien päällä parilla avaimella 8)
Ja työkalutkin ovat iha laatutavaraa kestävat aivan mitä vaan. :justiina:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

OT:
Samuli H kirjoitti:Hihnanvaihtoon tarvittavat työkalut on 13mm lenkki + joku tangonpätkä minkä saa siihen jousen yläpäässä olevan muovin reikään.

XUX63:n kanssa tuossa viikko sitten vertailtiin toistemme, höm :oops:, konepellin alusia ja totesimme, että diisseliin hihnan vaihto sujuu helpommin kuin M102:een bensaan (myös alkup. kyselijän moottori).

Tuossa pitää irrottaa ensin tuulettimen tuulitunneli ja siivet (13mm). Vasta tämän jälkeen pääsee käsiksi kiristimen lukkopulttiin (17mm tai 19mm), jonka löysäämisen jälkeen päästään vasta avamaan kiristimen kiristinmutteria (13mm). :D Eipä silti. Kun olen katsellut äitimuorin Escrotia, niin siihen en haluaisi pikkukummassa ruveta hihnaremonttiin vaikka minullakaan ei kovin paksut kädet ole. :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Kerran pikkupoikana muuten isin mersussa hihna huusi melko pahasti. Tuntui kuin staalinin uruilla olisi soiteltu jazzia :x. Hihnaa oli jo kerran vaihdettu, mutta ilmeisesti se oli väärän sorttinen kun vieläkin ulisi.

No mitäpä siinä, isäukolla oli tuttu korjaaja paikallisella shellillä. Ei kun konepelti auki ja hihna vaihtoon... aika meni noin kaksi minuuttia :shock:. Kaveri otti tuulettimen muovit pois, laittoi kädet hihnan alle ja otti hihnan pois. Samalla tavalla meni uusi hihna tilalle, asettelemalla hollille ja nostamalla paikalleen :shock:.
Kein siknatuur
Avatar
®ÐÐ
Dr.Durex
Viestit: 3460
Liittynyt: 05.10.2005 9:20
Paikkakunta: FIN Springfield/Liminka/Kituvesi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ®ÐÐ »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:
®ÐÐ kirjoitti:
Samuli H kirjoitti:Hihnanvaihtoon tarvittavat työkalut on 13mm lenkki + joku tangonpätkä minkä saa siihen jousen yläpäässä olevan muovin reikään.
Jokaiseltahan tuollaiset löytyy autosta jos reissun päällä on. :D
Mersussa se on hyvä puoli että pikku remppaa pystyy tekeemään tien päällä parilla avaimella 8)
Ja työkalutkin ovat iha laatutavaraa kestävat aivan mitä vaan. :justiina:
Ja käytetyn mersun kun ostaa ni ei noista orgis avaimista pääse nauttimaan joku on tuon hyvyyden huomioinut ja siirtäny avaimet autotalliin ennen auton myyntiä :shock: :shock:
raskaus on kemiaa
parittelu on fysiikkaa
yhdessä ne on biologiaa
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

®ÐÐ kirjoitti:
Logistiikkapäällikkö kirjoitti:
®ÐÐ kirjoitti: Mersussa se on hyvä puoli että pikku remppaa pystyy tekeemään tien päällä parilla avaimella 8)
Ja työkalutkin ovat iha laatutavaraa kestävat aivan mitä vaan. :justiina:
Ja käytetyn mersun kun ostaa ni ei noista orgis avaimista pääse nauttimaan joku on tuon hyvyyden huomioinut ja siirtäny avaimet autotalliin ennen auton myyntiä :shock: :shock:
Minulla oli sit vissiin hyvä tuuri, kaikki oli tismallee mukana, auton vara-avaimet ja jopa sekin joka on muovikalvoon prässättynä. Vetokoukku oli saksalaisella täsmällisyydellä moneen kankaaseen käärittynä ja orkkis pusissa ja jopa vetokoukun lukko ja vara-avain siihen löytyi sen pussin taskusta.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Moniurahihna oireilee !

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Vaihdoin moniurahihnan, kiristäjärullan ja iskunvaimentimen 2,5t sitten. Keinun laakeri välyksetön,herkkä,ei vinossa. Mutta nyt hihnan selkämys menee nöyhtäiseksi, pientä poikittaista kumimakkaraa poikittain aivan koko hihna. Huomenissa alan purkaa ja tutkia. Oletukseni nyt että kiristäjä rulla ei nyt jostain syystä enää pyöri herkästi. Onkohan kukan sellaista makkaroitumista ennen tavannut. Edellinen oli suorastaan selkäpuolelta kiiltävä. :oops:
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Re: Moniurahihna oireilee !

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:Vaihdoin moniurahihnan, kiristäjärullan ja iskunvaimentimen 2,5t sitten. Keinun laakeri välyksetön,herkkä,ei vinossa. Mutta nyt hihnan selkämys menee nöyhtäiseksi, pientä poikittaista kumimakkaraa poikittain aivan koko hihna. Huomenissa alan purkaa ja tutkia. Oletukseni nyt että kiristäjä rulla ei nyt jostain syystä enää pyöri herkästi. Onkohan kukan sellaista makkaroitumista ennen tavannut. Edellinen oli suorastaan selkäpuolelta kiiltävä. :oops:
Ja hihna menee varmasti oikeaa reittiä?
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Re: Moniurahihna oireilee !

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Väisänen kirjoitti:[quote="Ja hihna menee varmasti oikeaa reittiä?
Juu, oikein nätisti keskeltä kiristäjää,eikä tavoita mihinkään rakenteeseen. Jo alapuoleltakin tutkin. Kaikki ihan mallikkaasti.
Väisänen
Viestit: 223
Liittynyt: 29.10.2005 1:28
Paikkakunta: Jämsä.

Re: Moniurahihna oireilee !

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:
Väisänen kirjoitti:[quote="Ja hihna menee varmasti oikeaa reittiä?
Juu, oikein nätisti keskeltä kiristäjää,eikä tavoita mihinkään rakenteeseen. Jo alapuoleltakin tutkin. Kaikki ihan mallikkaasti.
OT:n pumppu,vesi pumppu,laturi,kiristimen ympäri,kampiakselille siitä OT pumpulle?

Jotenkin minä olen takertunut siihen että sinulla ei ole oikea reitti sillä hihnalla. :roll:
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

Tuoltapase saattas löytyä kuvakin oikeasta asennuksesta. :wink:
Pro HVM
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Re: Moniurahihna oireilee !

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Väisänen kirjoitti:[quote="
OT:n pumppu,vesi pumppu,laturi,kiristimen ympäri,kampiakselille siitä OT pumpulle?

Jotenkin minä olen takertunut siihen että sinulla ei ole oikea reitti sillä hihnalla. :roll:
Oikein Väesänen letteli järjestyksen. :lol: Ihan sama järjestys täälläkin.On vieläkin. :lol: Ja kaikki uralliset pyörät kontaktissa ja vain kiristäjä nojaa hihnan selkäpuolelle.
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Rässi66 kirjoitti:Tuoltapase saattas löytyä kuvakin oikeasta asennuksesta. :wink:
Kiitoos. :lol: Nyt on apuja. Rässin laittama kuvavinkki, Väesäsen neuvvot, ja Häyneksen ooppus. Nyt lähen tutkimmaa mikä helevetti siellä mättää. Kohta tiijjettää...mutta remeli kiertää oikei. Eihä se oo ku mutterrii pyörittellyy. Heleppooha tämä. :lol:
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Logistiikkapäällikkö kirjoitti:
Rässi66 kirjoitti:Tuoltapase saattas löytyä kuvakin oikeasta asennuksesta. :wink:
Kiitoos. :lol: Nyt on apuja. Rässin laittama kuvavinkki, Väesäsen neuvvot, ja Häyneksen ooppus. Nyt lähen tutkimmaa mikä helevetti siellä mättää. Kohta tiijjettää...mutta remeli kiertää oikei. Eihä se oo ku mutterrii pyörittellyy. Heleppooha tämä. :lol:
Varaosasetä ihmetteli makkaroitunutta hihnaa, ei ollu moista enne hänkään nähnyt. Ja kiristäjärulla oli herkkä.Ei mitään takertelua. Ja laitoin takaisin koestusmielessa vanhan 70t ajetun Optibeltin eikä se alkanut vielä 40km matkalla mennä makkaralle.Eikä yhtään nöyhtääntyä. Huomenna sitte tulee Contibelt ja sitte testataan sitä. :oops: Mutta kyll jotenki materiaalivikaa epäilisin kiristäjän jousi on alkuperäinen ja uusi iskunvaimennin ja käy nätisti. Eikä toi 2,5 t ollut kiristäjä eikä hihnakaan kirkunut että ei se jumissa ollut.Eikä sen pinnassa näkynyt mitään sulamisen merkkiä että olis ollut jumissa tai jätättänyt.Kiiltävä tasainen. Ja nyt kiertää toi vanha hihnakin niin keskellä kiristäjää kuin olla voi. :lol:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 moottori”