300E Yhteensopivuus kyssäri

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

300E Yhteensopivuus kyssäri

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Eli käykö 300E öljypohja suoraan 300E 4maticin etuperähässäkän paikalle.
Siis toisin sanottuna onko samakoneisen 4maticin ja takatuupparin koneenlohko samanlainen. :?:
Tai jotain sinne päin :shock: :shock:
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Eikös nelimatikin öljypohjassa oo vetareiden kolot? Lohko kyllä varmaan sama!
big jopo
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Juuri tätä ajetaan takaa kuin jänismettällä. :D
Eli risan takatuuppari 300 koneen tilalle 300 nelikon kone öljypohja vaihtamalla :shock:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

BJV-8 kirjoitti:Juuri tätä ajetaan takaa kuin jänismettällä. :D
Eli risan takatuuppari 300 koneen tilalle 300 nelikon kone öljypohja vaihtamalla :shock:
No miksei, mutta miksi? :shock: 4-matikin öljypohjalla saa 30000e, takatuupparin 30. :roll: Näin vitsinä, kannattaa pohtia tuotakin. :wink:
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

HVM kirjoitti:
BJV-8 kirjoitti:Juuri tätä ajetaan takaa kuin jänismettällä. :D
Eli risan takatuuppari 300 koneen tilalle 300 nelikon kone öljypohja vaihtamalla :shock:
No miksei, mutta miksi? :shock: 4-matikin öljypohjalla saa 30000e, takatuupparin 30. :roll: Näin vitsinä, kannattaa pohtia tuotakin. :wink:
Juu tarkoitus jättää etuperä itselle jospa joku joskus sitä tartteepi :roll:
Avatar
Melitos
Viestit: 2652
Liittynyt: 19.9.2005 19:53
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Eikös ne lohkotkin ole erilaisia?

Mielestäni on, mutta tapani mukaan voin olla hyvinkin väärässä.
I drive an Opel. What's your excuse?
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

jospa jollakulla olisi laittaa kuvaa 300 takatuupparin ö-pohjasta niin se selvittäsi enemmän kuin tuhat sanaa :wink:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuossa on 260:sen öljypohja, lienee samanlainen kun 300:ssa :roll:

Kuva
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Tämä on kyllä semmoinen ikuisuuskysymys onko matikin lohko samanlainen kuin takatuupparin, itekki oon sitä miettinyt ja ei selvää vastausta ole löytynyt sitten mistään. Ei velivenäläisen EPC:stä tai muualtakaan, pöljältähän se tuntuu jos lohko olisi erillainen kuin normaalissa, vois urheilun vuoksi käydä kysymässä vaikka veholta onko matikin ja tuuppari ö-pohjan tiiviste erillainen :)

Tuossa olisi linkki jonka toisella voorumilla MiQu on joskus laittanut, siitäpä sitä voi ihmetellä lissää tuota ö-pohjarakennetta :) :shock:

-Risto

EDIT: ja se linkki taisikin jäädä pitkän työpäivän päätteeksi leikepöydälle :oops: :arrow: http://www2.lut.fi/~holtta/mb/4matic/M_103.jpg

EDIT2: Näyttäähän tuo siltä että nuo etuperän kohdalla olevat ö-pohjan kiinnityksen ovat toisella puolella kuin normaalisti :?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

Juu kävi tallissa laskemassa pultit niin 300TD 4matic koneessa on yx pultti vähemmän kuin tuossa kuvan koneessa apparinpuoleisella sivulla.
Mutta eipä hätää, jos kerta tuo ö-pohja on valumiinia ja yhtä leveä niin jokaisen itseään kunnioittavan rakentajan tallistahan löytyy pylväspora :wink:
Jos ei muuten ni pannaan mahtumaan :shock: :shock:

Jo tämä tieto auttaa suuresti joten ISO käsi teille tietoa jakaneille :!:
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

BJV-8 kirjoitti:Juu kävi tallissa laskemassa pultit niin 300TD 4matic koneessa on yx pultti vähemmän kuin tuossa kuvan koneessa apparinpuoleisella sivulla.
Ööö...kuvan kone oli pensakone joten kai nyt TD matikin ö-pohja ja pulttien määrä on eri :?

-Risto
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
BJV-8
Viestit: 35
Liittynyt: 12.9.2006 20:30
Paikkakunta: Asikkala

Viesti Kirjoittaja BJV-8 »

no joo pikkasen rönsyilee :oops: , mut oli paljon helpompi kattoa tallissa olevaa oilonia ku sännätä ulos loskaan seljälleen 8)
Mutta kerta nuo pohjat on valumiinia niin nehän on tosi helppo saada käymään. :roll:
Ps. itse hankkinut ekan mesen vasta n.4kk sitten (nyt on 2 nelikkoa) :P :P
"Nelikolla" varmasti kotiin vaikka baarista
Avatar
Tarmo
Judge Mese
Viestit: 1928
Liittynyt: 05.11.2005 13:22
Paikkakunta: Box

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

riska74
Viestit: 6
Liittynyt: 07.1.2007 23:51
Paikkakunta: Lappeenranta

lohkot 4matic ja 2wd

Viesti Kirjoittaja riska74 »

eikös se lohko ole pikkusen erilainen. olin just oman 4maticini alla ja se näyttää pikkusen eroavan.. tarkkaan en tiedä enempää.
yks ukko on omalla kotisivullaan koittanut kanssa selvittää..
http://juhol.pp.fi/mersu/4matic/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”