Bensamersuun jäätymisenesto vinkkejä?

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Bensamersuun jäätymisenesto vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja AM »

Eli kuten tuossa jo muutamassa topicissa kirjottelin niin tuota 300TE:tä vaivasi hetkellinen menohalujen puuttuminen.Auto sammui aamulla keskelle risteystä ja lähti käyntiin n.10min. odottelun jälkeen.

Hommahan johtui nähtävästi ilmamäärämittarin läpän/imusarjan jäätymisestä?Aika yleinen vika näyttää olevan.Esiavuksi otin keulalle menevän putken ilmaputken irti, pienellä koeajoreissulla ei oireita jäätymisestä.Pientä tyhjäkäynnin ailahtelua risteyksiin himmatessa tosin oli.Kurkkasin sitten ajon jälkeen ilmanputsarin alle,ja jäätähän se oli yrittänyt silti kerätä toiseen reunaan lautasen aukkoa...Toimi kuitenkin vielä.

Mitähän tuolle nyt vielä keksisi? Tuo huohotin olisi varmaan hyvä olla näin pakkasella johokin muualle kuin ilmanputsariin,mutta ei sitä oikein viitsi irralleenkaan jättää :roll: Tietenkin jos vetäisi sen letkulla auton alle mutta sitten tuo tekee pian "pösöt" :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Minä ratkaisin ongelman näin:

http://i132.photobucket.com/albums/q36/ ... G_1582.jpg

Kestääkö kaasut kuumempina vaiko mitä, en tiedä, mutta toimii. Lisänä pahvi keulalla imutorvien edessä :arrow: kone saa aavistuksen lämpimämpää ilmaa? :roll:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Arvelin jo että HVM tarjoaa vastaukseksi kuvaa ässästä kun se lepää talven tallissa :lol: Mutta ei,tuo pahvi on kyllä ollut harkinnassa,tosin pitää lämmöt normaalissa vielä yli 30 asteen pakkasillakin joten sen takia aika turha.Huohotinhan on kutosessa sellainen lyhyt pari senttinen,epäilen ettei siinä eristeet paljoa auta,ehkä.

Mikähän muuten...ei tehnyt tuota jäätymistä viime talvena vaikka enemmänkin pakkasta.Olikohan tuo vain ainut kertainen jäätyminen vai onko tänä talvena aurinkokunnan kappaleet hieman eri asennossa?Se tuntuu olevan ehkä todennäköisin syy näihin bensojen häiriöihin?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kävinpä sitten hieman patentoimassa.Ilmanputsarin irroittelin ja tein kivoja öljyesiintymä löytöjä.Sellainen reippaan kokoinen vaaleanruskea öljy/vesijäätikkö oli putsarin pohjalla josta sitten valutti kai läpälle moskaa.

Putsarinkotelon/huohotinputken/läpän putsailin.Laittelin hieman pahvia ilmanputsarin puolelle keulaa ja käänsin imutorven ottamaan ilmaa konehuoneesta.Varmuudeksi tein vielä HVM:än esimerkin mukaisen eristyksen huohotin putkelle kun sattui varastossa silmään vesiputkien eristeitä.KAI se nyt noilla hetkiseksi asettuu vaiko mitäkö :shock: :?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7097
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla on jo kolmas talvi tenavalla niin että huohotinputki on venttiilikopasta irti... Siihen ei kestä kovin pitkää putkea laittaa.. se jäätyy sitten sisältä.
Jos sen jättää pakkasilla paikoilleen niin jäätyminen on varmaa. :?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Mika.T kirjoitti:Mulla on jo kolmas talvi tenavalla niin että huohotinputki on venttiilikopasta irti... Siihen ei kestä kovin pitkää putkea laittaa.. se jäätyy sitten sisältä.
Jos sen jättää pakkasilla paikoilleen niin jäätyminen on varmaa. :?
Sotkeeko miten konehuonetta? Hieman arvelluttaa jättää sitä ihan poiskaan :roll: No, täytyypä kokeilla, jos ei nyt asettunut niin eipä paljon vaihtoehtoja.
Avatar
Kaapo
<b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
Viestit: 5070
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Tärviö

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kas kummaa, oma kosla (M103 3 l.) ei ole koskaan osoittanut jäätymisoireita. Tänään pakkasta oli aamutuimaan 16 raatia, ja kone pisteli tietä poskeensa kuin Simo hilloa ja Aku piimää :shock: Veto oli päin vastoin todella pontevaa, kuten hapekkaassa ja kylmässä ilmassa tulee ollakin. Pakkanen ei siis ole pahasta.

Mutta kertokaapa, mikä noissa kosteissa keleissä nollan tuntumassa oikein on. Silloin pannu sammuu, kun lasken sen ensimmäisen kerran tyhjäkäynnille - siis kuin käyntilämpö on saavutettu. Sitä ennen ei sammu. Ei sammu myöskään enää toista kertaa saman päivän aikana, vaikka pääsisi kylmäksi asti. Tästä on ollut utelua ennekin, mutta kokeillaas taas kepillä jäätä.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Kannattaa sitten laittaa joku filtteri siihen huohottimeen, jos jättää sen irti. Muuten imee pölyä koneeseen moottorijarrutuksessa MOT. :!:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Eipä mullakaan ole koskaan ollu jäätymisen oireita tuossa 2.6:ssa. kolmas talvi menossa, eikä mitään vippaskonsteja ole talveksi tarvinnu tehdä.
Ainut oire tuossa on tyhjäkäynnin seilaaminen (n. 600-800 rpm) näin kovilla pakkasilla.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
audimies
Mopomiesten kuningas
Viestit: 3068
Liittynyt: 17.11.2006 18:42
Paikkakunta: 300km turusta, hesasta ja oulusta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja audimies »

Onko kukaan uskaltanut laittaa "jäänestoo" tankiin? Nyt meinaan on mersu jäässä :evil: Huomenna uus suodatin ,mutta onhan sitä venäjän gasoo siellä kuitenkin tankissa :roll: . Per***e! Ei voi muuta sanoo........
big jopo
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

audimies kirjoitti:Onko kukaan uskaltanut laittaa "jäänestoo" tankiin? Nyt meinaan on mersu jäässä :evil: Huomenna uus suodatin ,mutta onhan sitä venäjän gasoo siellä kuitenkin tankissa :roll: . Per***e! Ei voi muuta sanoo........
Laita vähintään 2L MASINOLIA ei mitään Keskiseltä ostettua "Bing-superfast anti-ice magicia" :idea:

Nimim. Hajametrit itä-gasolla ajellut. :lol:
Avatar
A. Hara
Arkki-idiootti
Viestit: 866
Liittynyt: 03.8.2006 9:58
Paikkakunta: Evakkoreisulla

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

HVM kirjoitti:Laita vähintään 2L MASINOLIA ei mitään Keskiseltä ostettua "Bing-superfast anti-ice magicia" :idea:
Komppaan. Masinol on ainoa oikea. Omassa bensaröntässä parantaa käyntiä selvästi.
Tää on ihan kohta valmis.
Avatar
Aleksanteri
Viestit: 123
Liittynyt: 27.1.2007 20:53
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja Aleksanteri »

no voi jumpe! Muillakin näemmä ihan samoja oireita. Ja minä kun jo säikähdin, että kaikki paskana! Lähdenkin heti ostamaan ...anti-ice mgicia. :rollin:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7097
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jäänesto ei muuten auta jos si määräjakaja kuuraantuu jäähän huohotushöyryjen takia. :D Kun auto hyytyy niin ilmanputsari pois ja kurkkia määräjakajan lautasen alle... jos on kuurassa niin huohotin putki irti putsarista.
Avatar
petska
Morkoolimies
Viestit: 604
Liittynyt: 06.10.2005 20:48
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja petska »

Mika.T kirjoitti:Jäänesto ei muuten auta jos si määräjakaja kuuraantuu jäähän huohotushöyryjen takia. :D Kun auto hyytyy niin ilmanputsari pois ja kurkkia määräjakajan lautasen alle... jos on kuurassa niin huohotin putki irti putsarista.
Niin ja tähän auttaa kun vetää putken pakosarjan päälle mistä ottaa lämmintä imuilmaa...joskus lumipoherö kelillä veti edellisessä autossa määränjakan läpän kuuraan ...eikä enää ongelmaa kun sellaisen patentin kehitteli...muistaakseni ei tarvinut etes huohotin putkea irroittaa mut viimeisinä vuosina puhalteli komeesti tuumasta putkia pitkin ulkoilmaan ettei varmasti jäätynyt tukkoon tai jos jäätyi niin mittatikun reijästä lentää öljyä.... :lol:
Pitäähän joka pojalla pappatunturi olla varsinkin jos on vaarana et käyttöautona oleva vanha mersu posahtaa...
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mika.T kirjoitti:Jäänesto ei muuten auta jos si määräjakaja kuuraantuu jäähän huohotushöyryjen takia. :D Kun auto hyytyy niin ilmanputsari pois ja kurkkia määräjakajan lautasen alle... jos on kuurassa niin huohotin putki irti putsarista.
Kyllä se auttaa. Sitä pitää vain kaataa reilusti öljytäyttökorkista sisään :lol:

EDIT: Kokemattomammille monttööreille tiedoksi: Kyseessä on vitsi. Älkää vain kaatako.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Manu300cea24
Viestit: 30
Liittynyt: 23.3.2006 8:51
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kannattaa otta suosiolla imu putki pois ja myös tuo huohotin putki irti ilmanputsarista.
Ei pitäisi enää olla ongelmia.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eipä muuten ollut enää lopputalvena ongelmia kun tein nuo muutokset mistä kertoilin. Eli luultavasti olisi riittänyt kun tuon imuilman olisi pelkästään ottanut pois keulilta. Jonkun verran tuota huohotin mönjää jäätyi pikkuhiljaa suodatinkotelon pohjalle, eli sen putsailuakin vaatii aina välillä. Huohottimen muualle vetäminen tietenkin ratkaisisi tuonkin ongelman, en vaan jaksanut alkaa tekemään mitään keräysäiliöitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”