CLK-kuume päällä

Vastaa Viestiin
Sceptic
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2006 20:24
Paikkakunta: Espoo

CLK-kuume päällä

Viesti Kirjoittaja Sceptic »

Nyt se on taas tullut. Keväinen autokuume, vaikka ollaan vielä tammikuussa. Armoton polte päällä saada CLK. Vuosi sitten vaihtui W201 -> W202 enkä ole vaihtoa katunut, mutta tietänette joka keväisen poltteen jota ei järkisyillä perustelemalla pysty sammuttamaan.

Nettiautoa selaamalla -97-99 vm. yksilöitä saa jo alle 20ke.

Kysymys kuuluukin kannattaako noiden katseluun kuluttaa aikaa, vai pitäisikö suoraan katsoa yli 20ke yksilöitä? Itselläni ei ole juuri mahdollisuutta isompia remontteja tehdä, ei tiloja eikä taitoa.

Muutama kysymys:
Osassa ilmoituksista ei mainita ilmastointia, onko todella niin että se on ollut lisävaruste, ja syystä tai toisesta varustetta ei ole ruksittu listasta kaikissa yksilöissä autoa hankkiessa? Jos näin on, niin kylläpä alkuperäinen ostaja on taas fiksussa paikassa säästänyt.
Millä koneilla noita vanhempia on valmistettu.. Nettiauton ilmoitusten mukaan 200-konetta olisi ilman turboa, ja 230 olisi jo kompuran kanssa?
Miten nuo mersun bensat kestää? Nettiautossa lähes 300tkm ajettu 230K. Tuo kuulostaa jo aika paljon ajetulta ns. sport-autoksi. Tietysti ajotapa ja tehdyt huollot vaikuttavat enemmän kuin pelkät kilometrit.. mutta eipä noilla taideta puolta miljoonaa ajella ilman koneen avaamista? Onko mitään nyrkkisääntöä paljonko turbo noissa kestää?

Nettiauton ilmoitusten seuraavat kohteet vaikuttavat mielenkiintoisilta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1031296
Jos kilsat pitävät paikkansa niin erittäin houkutteleva vaihtoehto. Ilmoituksen mukaan ei kuitenkaan ilmastointia eikä suuremmin muitakaan herkkuja

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=109263
ei taaskaan ilmastointia, mutta automaatilla? Kuka näitä oikeen ostaa uutena.. puuh.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=896709
plussaa 230K ja ilmastointi. Hinta kuitenkin vielä alle 20ke. Myyjänä autoliike, joten jos hyvitys nykyisestä kohdallaan ei tarvitsisi itse ruveta nykyistä linttaa kauppaamaan.

Itselleni olen auton vaihdoin pystynyt helposti perustelemaan järkisyillä.
-Ensi kesänä muutto edessä jolloin työmatka lyhentyy -> voi siirtyä bensaan
-Jos perhe on lisääntymässä jossain vaiheessa, niin CLK:n konttiin mahtuu rattaat paremmin kuin nykyiseen W202 -sedaniin.
-Turvallisuus. Ohitukset hoituu turvallisemmin kuin C220 Dieselillä. CLK:ssa myös air bägejä enemmän sekä luistonesto jne..
Jostain syystä emäntä ei vain ole yhtä helposti vakuutettavissa vaihdon suhteen :supersad:

Foorumilaisilta kaivattaisiin nyt kommentteja. Jatketaanko ajoa nykyisellä dieselillä, ja ostetaan autokuumetta lieventämään esim. playstation ja gran turismo?
Palkataanko joku hakemaan speksieni mukainen auto Saksasta ja unohdetaan nettiauton tarjonta (lähipiiristä löytyy tähän osaamista)?
Unohdetaanko nettiauton alle 20ke yksilöt ja katsotaan tilannetta esim vuoden päästä uudestaan?

Ja vielä viimoisena, mitä kaikkea noista CLK:sta tulisi osata katsoa jos sellaista lähtee ostamaan. Käsittääkseni eivät ole ihan yhtä herkkiä ruosteelle kuin esim. väyryset. Ajossa kuunnellaan alusta, ja katsotaan että jäähdytysneste pahemmin kupli..? Jos on turbo, niin pystyykö asiasta tietämätön tarkastamaan kuntoa mitenkään?
Avatar
Cool Hand Saku
Rasvanäppi
Viestit: 561
Liittynyt: 19.3.2006 11:14
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Cool Hand Saku »

Tyyppivioista en oikein tiedä muuta kun "kuulemma" kompressor (roots-tyyppinen remmiahdin, ei siis ole turbo) kestää noin 250000 km. Ensioireina öljyvuotoa. "Esson baarin" tietoa tämäkin , viisaammat korjatkoon. Vasta meilläkin ollut viikon toi C200 Kompressor. :whisper:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

-Jos perhe on lisääntymässä jossain vaiheessa, niin CLK:n konttiin mahtuu rattaat paremmin kuin nykyiseen W202 -sedaniin.
Esimerkiksi

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1034379

tai

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1026801

jos mietitään mahdollista perheenlisäystä.

CLK:sta puuttuu takaovet ja se seikka pudottaa mallin heti pois kun perheautoista puhutaan. :(
oulaistenliikenne.fi
Sceptic
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2006 20:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sceptic »

Elä sinä Dealeri lähde tuolle farmarilinjalle vielä ollenkaan. Ei tässä perheenlisäystä olla vielä tekemässä :sex:
Tuo oli vain tuollainen yksi plus-piste lisää tuohon että miksi pitäisi hankkia CLK. JOS tulisi perheenlisäystä, niin rattaat mahtuisi konttiin. Todellisudessa sinne mahtuisi enemmän kaljakoreja sekä muuta roipetta :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niinpä :roll: :lol: mutta josko takakontin suurempi koko on 1 pluspiste niin takaovien puuttuminen on 5 miinuspistettä, perheen kannalta. :wink:
Avatar
Harju
Viestit: 5514
Liittynyt: 27.2.2006 11:21

Viesti Kirjoittaja Harju »

Vain perheellinen tietää kuinka tärkeät on takaovet autossa :pappa:

Eikä se rattaiden purkaminen ja kasaaminenkaan ole pitemmän päälle mukavaa, joten farkku
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Itselläni oli CLK 200 automatic vajaan vuoden. :roll: Ehkä se ei käyttöautona ole se paras mahdollinen, tietenkin jos ajoa on vähän. :roll: Suurin ongelma tuossa on ne puuttuvat takaovet, varsinkin ahtaalla parkkipaikalla ne "parimetriset" -etuovet eivät ole mitkään miellyttävät. Ovien kanssa sai aina olla tarkkana, jottei se lipeä viereiseen jollaan. Kumma kun se 93.vm carina täytyy ajaa parinkymmennen sentin päähän mersusta. :evil: Autoon ei siis ole helppo mennä ahtaassa paikassa.
Ajolleen auto oli hyvä, tosin 203:sen ajettavuus miellyttää itseäni hivenen enemmän. Suurinpana kompastuskivenä taannoisessa CLK:ni pidin moottoria, 200 bensa+ automaatti-yhdistelmä ei nimittäin ollut mikään raketti. Bensaakin taisi mennä noin 12-14:sta litraan, sekalaisessa ajossa. :roll: 200:nen joutuu turhan koville turhan koville tuon kokoisessa autossa, voima ei yksinkertaisesti riitä. Voi olla että mielipiteeni autosta olisi täysin toinen, jos minulla olisi ollut kompressori ahdettu versio. :roll:
Clk:ta ostaessa muuten kannattaa hiukan katsella ovien/takaluukun reunoja. Etuovien alalaidassa, tiivisteiden alla saattaa piillä yllätys. :roll:
Ainiin, clk:ssa on yllättävän iso tavaratila. :D
BMW 318d -09
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Miksi tyytyä kompromisseihin :?:

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?id=11111111229084594&

Huoltokirjat ja kaikki.

lyhensin linkkiä, Melitos
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: CLK-kuume päällä

Viesti Kirjoittaja eerola »

Sceptic kirjoitti:Nyt se on taas tullut. Keväinen autokuume, vaikka ollaan vielä tammikuussa. Armoton polte päällä saada CLK...
Onneksi olkoon! Tuo on erinomainen kuume! Itselläni oli aikaisemmin C208 ja tiedä vaikka taas joskus olisi uudelleenkin. CLK on tyylikäs auto, kiva ajaa, ja ellei Harjun mainitsemia kriteereitä ole käytössä, voi sanoa että jopa suhteellisen tilavakin. Erityisesti perustilava peräkontti ja kaatuvat takaselkänojat yhdessä ovat mainio yhdistelmä.
Sceptic kirjoitti:...-97-99 vm. yksilöitä saa jo alle 20ke.

Kysymys kuuluukin kannattaako noiden katseluun kuluttaa aikaa...
Yleinen tosiasiahan on, että halvalla ei saa hyvää. Mutta poikkeukset vahvistavat tämän lainalaisuuden.
Sceptic kirjoitti:...Osassa ilmoituksista ei mainita ilmastointia, onko todella niin että se on ollut lisävaruste...
Ilmastointilaite ja automaattivaihteisto ovat vakiovarusteita CLK320:ssa. Neloskoneisissa ne ovat lisävarustelistalla. Muita 320:n ekstravakiovarusteita ovat ohjauspyörän säädettävyys ja suurempitehoinen laturi.
Sceptic kirjoitti:...Millä koneilla noita vanhempia on valmistettu.. Nettiauton ilmoitusten mukaan 200-konetta olisi ilman turboa, ja 230 olisi jo kompuran kanssa?...
Pre-facelift-mallin 208:t ovat 200 (vapaastihengittävä), 230 (kompressori), 320 (vapaastihengittävä) ja 430 (vapaastihengittävä). MoPfin yhteydessä 200 sai myös kompuran, 230 uuden ahtimen yms. lisätehoa ja kaunista vääntökäyrää luovia tilpehöörejä, ja malliston huipulle tuli 55.
Sceptic kirjoitti:...Miten nuo mersun bensat kestää?...
Erityisesti 200, 230, ja 320 ovat erittäin koeteltuja koneita. Nuo samat moottorithan ovat olleet käytössä ties vaikka kuinka monessa eri korimallissa. Ja sitä kautta ne ovat melko yllätyksettömiä.

Tietenkään nuo eivät ole ikuisia, jos vertailukohtana on 200D. Mutta bensamoottorien sarjassa varsin hyviä moottoreita kaikki.
Sceptic kirjoitti:...Nettiautossa lähes 300tkm ajettu 230K. Tuo kuulostaa jo aika paljon ajetulta ns. sport-autoksi. Tietysti ajotapa ja tehdyt huollot vaikuttavat enemmän kuin pelkät kilometrit...
Loppulauseesi sisälsi erittäin tärkeän asian. Toisaalta, kyllä 300Mm alkaa jo väkisinkin tuoda mukanaan ahdinremonttia ja muuta pientä laittoa.
Sceptic kirjoitti:...Nettiauton ilmoitusten seuraavat kohteet vaikuttavat mielenkiintoisilta.....
Huomaa, että noista monissa ei ollut istuinlämmitystäkään. Lisäksi: Itse haluaisin CLK:hon ehdottomasti lasikattoluukun ja nahkasisustan. Noiden kanssa auto tuntuu a) avarammalta b) edustavammalta.

Samaten, ohittaisin nuo 200-mallit ja katsoisin 230K:ta. Noiden kahden välillä on käytännön suorituskyvyssä eroa enemmän kuin numerot kertovat. Ja se ero tarkoittaa (minun mielestäni): Hiukan vajaatehoinen/ vajaavääntöinen vs. vaivattoman mukava ajaa.

Toisaalta, luulenpa, että jos nämä asiat korjaa, silloin ollaankin noustu 20kEUR:n hintaluokasta ainakin 5000 ylöspäin.
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Jatkaakseni vielä edellisestä...

Olen kirjoitellut CLK:sta joltiseenkin runsaasti Mersuforumin puolelle. Minulla oli taannoin 208-korin CLK230 Kompressor. Aiheesta löytyy aika hyvin tuon foorumin Haku-toiminnolla. Tässä kuitenkin suorien linkkien kokoelmaa:

1

2

3

4

5

Tässä joitakin poimintoja aikaisemmin kirjoittelemistani:

<clip 8.12.2004>
...208-korista CLK430:ä tarkoittanet. Konetta lukuunottamatta auto on mutkaton ja kohtuullisen edukas ylläpitää. Kunhan et kolaroi. Näin siksi että koripeltejä lukuunottamatta iso osa osista on yhteisiä W202:n kanssa.

Kone lienee ihan ok. Ainakin niiden kommenttien perusteella, mitä samasta moottorista olen S-Mersun yhteydessä kuullut. Etenkin Suomessa hiukan eksoottisena varaosat ovat järjestäen vähän tyyriimpiä kuin yleisempiin konetyyppeihin. Osviittaa hintaeroista näkee kun tarkastelee KL-varaosien Internet-kataloogista ML:n huolto-osien hintoja vastaaville moottoreille. Ja huoltokohteita on neloskoneeseen verrattuna tuplaten ja kuutoskoneeseenkin verrattuna enemmän. Näistä yhdessä seuraa korkeammat huoltohinnat.

Suosittelen lämpimästi korimallia, mutta moottoria ihan käytännön syistä harkitsisin kahdesti. Hieno se varmasti on, mutta koska kaikki on hiukan erikoista ja harvinaista, edullisien ratkaisuiden löydettävyys voi olla vaikeaa...
</clip>

<clip 05.11.2003>
...minulla oli CLK 230 Kompressor -98. Olisi edelleenkin, ellen olisi joutunut muuttamaan ulkomaille. Olen samaa mieltä, että CLK 200 (K) on hiukan laiska, mutta 230 K:sta tykkäsin paljon.

Ennen CLK:ta minulla oli joukko diesel-Mersua (ja yksi Passat, mutta siitä ei tässä enempää... Laughing ) Bensaan vaihdoin siitä yksinkertaisesta syystä että W208-CLK:ta ei saa kuin bensana, ja halusin sellaisen - koska se on hyvän näköinen.

Valintani osui CLK 230K:hon, koska koneessa oli kompressorin kautta sitä samaa hienoa vääntöä, josta tykkäsin dieseleissä. Tietysti aina voi ajatella että 320 olisi ollut vielä hienompi (ja 430 ja AMG-Mersut...), mutta niiden hinnat ovat aika korkealla.

Ylläpidonkin puolesta CLK oli todella positiivinen auto omistaa. Ylläpitäminen oli järkevän hintaista. Useimmat kulutusosat olivat samoja kuin C-Mersussa, ja kulutuskin oli järkevä. En ole kaikkein bensapihein ajaja - joskaan en mielestäni yleensä mikään kaaharikaan - ja kaikenkaikkiaan CLK:ni kulutti 9 l/ 100 km. Tuossa on talvea, kesää, nurkka-ajoa, maantietä ja autobahnia kaikkea sekaisin. Lisäksi hauskana yksityiskohtana mainittakoon, että maksoin CLK:n liikennevakuutuksesta vähemmän kuin diesel-Passatin. Wink

Arvon säilymisen puolesta en osaa sanoa. Itselleni maastamuutto tuli sen verran pikaisesti, että bisnestä autolla ei "tarvinnut" tehdä... Mutta enpä kenellekään muutenkaan autoa viitsisi suoranaiseksi sijoituskohteeksi suositella. Jos on mahdollista ja tykkää autoista, kannattaa hankkia sellainen auto josta tykkää, eikä ihan kauheasti murhehtia hintakehityksiä. Älköön kukaan ottako tätä ylimielisenä kommenttina, vaan ennemminkin realistisena. Nykymaailmassa kun hintakehityksen kulmakertoimen arvioiminen 2,5-3 vuoden tähtäimellä (muuttoauto) on vähintäänkin hankalaa.

Sellainen virhe CLK:ssani oli, että kesärenkaat olivat isot, leveät, kalliit ja kamalat ajaa. CLK:ni ajo-ominaisuudet olivat tosi hienot 16" 250-nopeusluokan talvikitkoilla. Pyrin välttämään tässä liikoja superlatiiveja, mutta se oli juuri sellainen kuin auton pitää ollakin! Kun siten pistin alle 17" leuhkimisrenkaat, autosta tuli erittäin uraherkkä. Toisin sanoen: W208 on tarkka renkaiden suhteen.

Usein ihmiset ajattelevat että CLK:hon ei sovi matkatavaroita. Tämä ei pidä paikkaansa! Väittäisin, että W208:an meni enemmän tavaraa peräkonttiin kuin W124:än. Tila saattoi olla hieman kapeampi, mutta käyttökelpoista tilaa oli enemmän.

Perheessämme ei ole lapsia, joten Emmaljungaa en yrittänyt konttiin laittaa. Kaksi täyskokoista kovaa Samsonitea sinne kuitenkin meni päällekäin ja ympärille kiekkokassillinen vaatteita plus laskettelumonot. Mielestäni tämä on ihan kohtuullinen määrä matkatavaraa.

Lisäksi, koska CLK:ssa oli kaatuva takaselkänoja, suksien ja lumilautojen kuljettaminen oli mukavampaa kuin sedaneilla. (BTW: Kyselin, toisessa threadissa, mitäköhän muutoksia W203:een pitää tehdä jotta saisin lisätyksi suksiluukun...)

Nyt tämän suitsutuksen jälkeen voisi ehkä kysyä, eikö CLK:ssa ollut mitään moittimista... Renkaiden suhteen nirsoilua lukuunottamatta en pysty muistamaan, että olisi ollut. Sillä kun ajoi, tiesi ajavansa hyvällä autolla. 230 K-kone antaa riittävästi suorityskykyä, että ei tunnu tarpeelliselta alkaa asiaa erikseen liikenteessä todistella. Ja kyyti on hienoa.

Suosittelen lämpimästi W208 CLK 230 Kompressoria! Kuvia yllä ylistämästäni yksilöstä löytyy täältä. Olen iloinen puolestasi, että saat loistoauton!
</clip>

<clip 02.01.2005>
...W208 CLK on aika suoraviivainen ostaa. Mielestäni siinä ei ole mitään ihmeempiä juttuja. Varmista että kone on kunnossa, laatikko toimii ja nitinöitä ei ole, niin hyvin varmasti teet. Nitinöistä sen verran, että kokeillessani aikanaan CLK:ita jotkut tuntuivat natisevan kun niillä ajoi sellaiseen paikkaan (autotallin ramppi tms.) jossa kori kiertyy. Mutta toiset olivat aivan "yhtä puuta". Joten varmista että katselemasi yksilö on hiljainen.

Niin, ja karmittoman oven tiivisteet kannattaa tarkistaa myös. Suhinoita ei tule suvaita, koska niistä helposti kehittyy seuraavassa välissä kaikkea muuta tiivistyssurua...
</clip>

<clip 13.05.2005>
Vaikka hiukan jäävi olenkin tähän mielipiteitäni sanomaan, niin en malta kuitenkaan olla hiukan kommentoimatta... Laughing

Kaksi kertaa olen ollut tasapainoilemassa 230K:n ja 320:n välillä. Samat kaksi kertaa olen valinnut 230K:n. Syynä on ollut se, että käytännön suorituskyky ja voimantunne ovat alle 120 km/h:n nopeuksissa aikalailla samoissa. Sen jälkeen painettaessa kaasu pohjaan 320 lähtee hiukan liukkaammin, mutta käytännössä ero on hyvin minimaalinen.

Mielestäni 230K:n vääntö tuntuu ahtimella tehdyn hienon käyrän ansiosta jopa paremmalta kuin 320:n. Vanhaa diesel-miestä miellyttää kun vääntö alkaa jo alhaalta. Toinen asia ovat ne ihmiset jotka ajavat autojaan koko ajan kierrostenrajoittimella...

Avoimesti sanottuna: Ainoa asia joka mielestäni puhuu 320:n puolesta on se että siinä on 6 sylinteriä. Tunnustan, että on kiva tietää konehuoneen puolella olevan enemmän sylintereitä kuin vähemmän. Mutta kun vaa'an vastapuolella on aidosti pienempi polttoaineenkulutus ja hiukan edullisemmat vakuutusmaksut lompakkoni on äänestänyt nuo kaksi kertaa ahtimen puolesta.
</clip>

Mutta jos näiden lisäksi tulee vielä mieleen jotain kysyttävää, niin kysy pois! Kommentoin ihan mielelläni.
-T

Kuva
Sceptic
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2006 20:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sceptic »

Kiitokset Eerolalle. Tästä ei kuume ainakaan laskenut :D
Nyt laskeskellaan budjetti tarkalleen, ja sitten katsotaan saako sillä oikeasti sellaista mitä haluaa. Palaan topikkiin, jos kysymystä vielä ilmenee tai auto pihaan ilmestyy.
Nyt vielä kun saisi emännän puolellensa :justiina:
Koeajo hyvällä yksilöllä saattaisi auttaa ongelmaan.. :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Komeita pelejä. Jos siltä tuntuu, niin osta pois.

Mutta älä perustele emännälle perhekäyttöön 2-ovista. Kun viikon olet yrittänyt varovaisesti tunkea pientä perheenjäsentä takapenkille turvakaukaloon, niin löydät kohta itsesi 124/ 210 farkun ratista :lol:

Kun tuntuu että c-farkkukin on pieni kun ottaa kolmen hengen perheen muutaman päivän tavarat + lastenvaunut mukaan :oops:
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Aki P kirjoitti:...älä perustele emännälle perhekäyttöön 2-ovista. Kun viikon olet yrittänyt varovaisesti tunkea pientä perheenjäsentä takapenkille turvakaukaloon, niin löydät kohta itsesi 124/ 210 farkun ratista...
Olen samaa mieltä Aki P:n kanssa, että CLK menee tarvittaessa perheen kuljettimena. Mutta jos on mahdollista valita joku käytännöllisempi perheauto perheautoksi, niin kannattaa tarttua tilaisuuteen. Perheen kakkosautona CLK sensijaan toimisi aivan loistavasti. Koska silloin koko perheen liikuttelu sillä ei ole jokapäiväistä, mutta tarvittaessa onnistuu.
Aki P kirjoitti:...Kun tuntuu että c-farkkukin on pieni kun ottaa kolmen hengen perheen muutaman päivän tavarat + lastenvaunut mukaan
No tässä ollaan nyt ikuisuuskysymyksien äärellä. Eli mikä on tarpeeksi tilavaa?

Tunnen tahoja, joiden mielestä Chryslerin T&C:kään ei ole riittävän suuri vaan pitää olla pitkä Montana. Ja sitten on vielä niitä, joille ei Montanakaan riitä. Eli väittäisinpä, että kun tilaa on, pakkaustyyli tulee suurpiirteisemmäksi ja yllättäen väljäkin tila tulee käytetyksi kokonaan. :wink:

Kun tila loppuu, toiset ovat valmiit jumppaamaan pakkaustyyliään - toiset kävelevät heti autokauppiaan pakeille. Jokunen vuosi sitten mediaaniperhe ajeli vielä isolla ja tilavalla 128-Fiatilla. Ja oli ihan tyytyväinen. Lapsuuden kodissani ajeltiin Golf Mk1:llä ja tietystä pisteestä eteenpäin W123:lla. Perä oli kyllä maassa, mutta yleensä muistelisin tarpeellisien mahtuneen mukaan. Ja lopuksi sinne saatiin ängetyksi jopa vielä ihmisetkin kaiken rojun keskelle :)

Sanoisin ennemminkin, että C-farmarissa joutuu hieman katsomaan, miten sitä pakkaa. Tähän saakka kaikki on ihan hyvin mahtunut mukaan. Mutta se on totta, että viikon matkalle ei enää heitetä Emmaljungaa perään vaan kännetään alaosa ylösalaisin ja laitetaan viimeiset tavarat kehtoon sisälle.

No, tämä meni vähän offtopiciksi ottaen huomioon, että CLK:sta oli tarkoitus keskustella :lol:
-T

Kuva
Avatar
eerola
Herrasmies
Viestit: 1674
Liittynyt: 23.1.2006 20:50
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Katselin tänään liikenteessä hienoa ja maltillisesti spoileroitua metallisinistä 208:a. On se vaan edelleen niin hieno... :wink:
-T

Kuva
Sceptic
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2006 20:24
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sceptic »

Tämä päivä on pyöritty autokaupoilla. Toverilla loppuu Corollasta leima kahden viikon päästä ja nyt pitäisi saada TDI kordopaa kuulemma. No kordopaa ei löydetty, mutta samalla käytiin vilkaisemassa Koivuhaan Vehossa jo tovin myynnissä ollutta CLK:ta.
Väri VIHREÄ
Vuosimalli 1997
Korityyppi coupe
Mittarilukema 173000 km
Rekisterinumero TIF-497
Hinta 20 950,00 €

Tekniset tiedot
Kokonaismassa 1800 kg
Polttoainetyyppi bensiini
Moottoritilavuus 1998 cm3
Moottorin teho 100 kW
Vaihteistotyyppi automaatti

Tätä yksilöä ei ollut tarkoitus edes lähteä ostamaan, mitä vain vähän potkimaan renkaita ja istumaan ratin taakse.
Etukäteen positiivista oli nahkasisusta, kattoluukku sekä automaatti. Miinuksena taas laiskahko kone sekä ilmastoinnin puute.

Paikan päälle päästyä ei kyllä tarvinnut välirahaa ruveta kyselemään. Kuskin puolen kyljessä oli naarmuja, takakontin lukon ympärillä oli alkavaa kuplintaa. Molempien ovien kynnyslistat olivat kuin perunapeltoa, joten alla ilmeisesti muhi kosteutta. Sekä kuskin puolen oven karmissa oli muutaman peukalonpään kokoinen kupliva alue, joten ruostetta maalipinnan alla.
Sisältä kunto oli ihan ok, ei erityisen siisti, mutta ei mitenkään räjähtänytkään. Autossa on vaalea sisusta, joten mustia kädenjälkiä oli siellä täällä havaittavissa, mutta ne saattaisi pienellä hinkkaamisella tekstiilistä irti lähteä..
Yleiskunto silmämääräisesti arvioituna oli heikompi kuin omassani C220D -95 300tkm ajetussa. Tässä taas näki kuinka suuri merkitys auton hoidolla/pidolla on. Ei tullut kauppoja, eikä tämän yksilön perusteella mitenkään erityisesti nälkäkään kasvanut. Katsellaan edelleen.. mihin tässä kiirus valmiissa maailmassa.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Joo.
Ei kannata kiiruhtaa noiden hankintojen kanssa. Itsekin olen keväästä tuota väykkyä katellut ja nyt auto on ollut pari viikkoa talossa. Kauan sai ootella ja muutamaa muutakin autoa kokeilla välissä ennenkuin löytyi omasta mielestä passeli tapaus.

Oletko katsellut moisia saksan maalta??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”