207D lämppärin moottorin vaihto

kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

207D lämppärin moottorin vaihto

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Pitääkö suolistaa koelauta ennen kuin pääsee moottorin vaihtoon?Pääsiskö mistään edes liukastetta suhauttamaan ensiavuksi kun kone huutaa hoosiannaa ettei hermo kestä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Minen ainakaan keksi mitään reittiä päästä laakereille käsiksi kaikkea purkamatta :nocando:

Ihtellä ei ole ollut tarvista aukaista enempää kuin mitä tuolla yläpellin irroitin: viewtopic.php?p=373452#373452

Vaan olikohan se Mese300 vai eero1989 joka sen lämppärinmoottorin joskus vaihteli :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ja hep 8) Ei sinne purkamatta pääse käsiksi.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3030
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Puhallin täysille ja massaruiskulla jäteöljyä ilmanottoaukosta sisään :idea:
Menee sitä öljyä ainakin johonkin 8)
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

kohmelo kirjoitti:Pitääkö suolistaa koelauta ennen kuin pääsee moottorin vaihtoon?
Ei muuta ku konepelti auki ja rojut pihalle

Kuva
kohmelo kirjoitti:ku kone huutaa hoosiannaa ettei hermo kestä.
Tuon tapainen näky siellä odottaa ja parkujakin vuottaa vaan vaihtoa
Kuva
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Kiitos "kylmästä"totuudesta.Pitää palkata kaveri suolistus hommiin kun valittaa töitten puutetta. :lol: Jos jollakin on ylim.käyttöohjekirjaa jaloon "pullan kuljetus ajoneuvoon"niin ilolla lunastaisin sellaisen sopuhintaan.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mites Veho ohjekirjan osalta, henkilöautoihin on vissiin ollut ihan järkihintaisia?

Yhtään en pistäs pahakseni jos otat kuvia lämppärinmoottorinvaihtoprojektista ihan näytille asti ;)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29118
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mites Veho ohjekirjan osalta, henkilöautoihin on vissiin ollut ihan järkihintaisia?
Niin ja 207:aan ei liene kovin paksu opus.
Virta-avaimen asennot, puhaltimen katkaisijasta kumpi on hitaampi "I" vai "II" ja viiksen päästä kumpaan suuntaan pitää kääntää että pyyhkijät alkaa raapimaan lasia. Ei kai siinä muuta ole ? :tuumaus:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eipäs vähätellä, siellä on muunmuassa täydelliset sähkökaaviot :ope:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Olikohan toi lämppärin moottprin purkamisen ohje semmonen että kun istuu kuskinpenkille ja kaikki mitä siitä näkyy niin purkaa pois :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Eikun se oli 240 volvoon :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ja sama homma pätee myös näihin kaappi mersuihin :wink: :lol: Eli purattaa koko kojelaudan pois kuin myös ratinkin johon pitää tehdäkin oma ulosvetäjänsä jollei ole koskaan rattia käytetty irti :twisted: Ekaa kertaa kun tuon homman tekee pihassa vähän miettien niin saa huoletta varata koko päivän aikaa mutta itse kun tuon homman tein kolme kertaa silloin aikanaan niin viimeisellä kerralla taisi mennä enää aikaa koko ruljanssiin tunnin verran 8)
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Onko koelaudan irrottamisessa jotakin hankalia paikkoja,jotka pitäis tietää tai saada vinkkiä, kuin ratin irroitus.Itse yritän taas "totutella"kaappiin -kasari lopun jälkeen.Lisäksi olisko kellään ylim.letkulämmitintä/lohkolämmitintä kun entinen ei kestänyt kuin 30 vuotta.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Muistaakseni siinä ei mitään kovin vaikeita niksejä ollut mutta takaisin päin laitossa ne lämpöputket oli muistaakseni aika pirulliset saada takaisin paikoilleen :wink: Tosin siitä on aikaa kun itse viimeksi olen tuollaisen kojelaudan purkannut niin ei voi enää kaikkia niksejä muistaa ulkomuistista :cry: Ja tottakai siitä joutuu sen vesiventtiilin vaijerin irroittamaan sekä lämppärin letkut ottamaan irti kun pitää saada se lämppärin kenno ja puhallin paketti irti autosta että sen puhaltimen moottorin saa vaihdettua :wink: Ja lopuksi vinkki,Älä osta sitä halvinta tarvikemallin moottoria sinne,sen saat vaihtaa jo seuraavana suvena uudestaan sinne :lol: Nimimerkillä 3kertaa itse purkannut kojelaudan auki noiden halvimpien osien takia :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Miten lämmönsäätimen vivusto purkaantuu vai lähteekö nupit irti,miten?
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Nupit lähtee suoraan ulospäin vetämällä irti, helpottaa jos saapi vähän lämpimäksi ettei vivut raksaha poikki nuppien irrotuksessa.

Kehys lähtee nuppien poiston jälkeen sievästi vetämällä ja vivusto on kiinni lämppärissä.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Itse taas muistelisin ettei niitä nuppeja tarvitse irroittaa kun ottaa sen kehyksen vain niiden alta irti :? Nupit pitää muistaakseni olla aivan keskiasennossa jolloin voi sen kehyksen varovasti kammeta ulospäin ja sen jälkeen vetäistä ne irti toisistaan :roll: Tai voisihan tästä aiheesta tempaista ihan kuvallisen projektikertomuksenkin kun vaan olisi itellä se kaappi mitä ropata :lol: Kuka halukas tuo autonsa pihamaalle niin tehdään kuvallinen seportaasi asiasta :wink:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Millon tuon kaappini lämppäriremppaprojekti kuvaukseen :lol: Pikkasen pitkä matka.Paljonko kaappi on korkea?Aikoinaan ahdettiin kaverin transetti talliini mutta renkaat piti tyhjentää melkein kokonaan että saatiin sisälle.Jos saisin vaan kaapin survottua talliin sisälle niin kuvakertomusta varmaan alkas tulemaan.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Tuohon mun hallin sisälle mahtuisi kaappikin sisälle heittämällä,korkeutta löytyy ovistakin jo se 3,5metriä ja hallin sisäkorkeus lämpöisellä puolella 4,2m :lol: Välimatkahan tuossa taitaa olla ainoa hidaste operaatiolle :roll:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kaappi iliman kattokoroketta mahtuu 2.2m parkkihalliin, vakiorenkailla (185/14) ja ilman kattoluukkua jopa 2.1m :wink:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Kyllä pitää näköjään lipsauttaa kinkun rasvat tallinoven pieliin että mahtus sissään kun oven korkeus tasan 2m :lol: Onneksi naapuri lupasi että sen talliin pääsee jos omaan ei mahdu.
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Harasoo kaappi toverit.Jotakin hyötyä olla pyhät töissä sillä silloinhan on aikaa olla netin ihmeellisessä maailmassa etsimässä tietoa 8) Veli venäläiset ovat tehneet lämppärinmoottorin vaihtoprojektista kuvasarjan.Käykäähän tutustumassa sellaiseen sivustoon kuin mikrob. ru
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kappas :) Oisko tarkempaa linkkiä ko. topikkiin?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

Googleta mikrob.ru niin sieltäpä löytyy itän kaappimiehet.Näkyy olevan kaikki merkit edustettuna.Katselin vaan 207-410D sivustoja ja sieltä löytyi photoreports jossa sergeit laittaneet hyvät kertomukset.Mielenkiintoiset sivustot ,pitää ruveta tutkimaan poikien huimia tarinoita :happy:PS.Käännökset vaatii melkoisesti mielikuvitusta :lol:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Asenna Google Chrome niin se kääntää tekstit automaattisesti ;)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7121
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vähemmän siitä kuuklen käännöksestä ymmärtää. :shock:

Työmaalla vaihdoin muutama vuos sitten tuomoseen 410D:hen puhaltimen moottorin mutta en kyllä muista mitä kaikkea piti purkaa.
Kojelaudan käytin kuiten pois.
JTuom
Viestit: 104
Liittynyt: 29.10.2010 23:41
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja JTuom »

Nappasin varaosaraadosta kuvan (207D):

Kuva

Moottori ja potkuri puuttuu, tulevat tohon vieressä olevaan "telineeseen", teline tulee taas tonne kennopaketin ja "tulipellin" väliin omaan koloonsa.

Kojelauta näytti olleen kiinni reunoista ja keskeltä tohon palkkiin.

Toivottavasti auttaa edes hieman. :)
MB 817 rojekti
Peugeot 505 GTD Turbo
+ erinäisiä raatoja
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

jovihava kirjoitti:Asenna Google Chrome niin se kääntää tekstit automaattisesti ;)
Niinpä olen tehnykkin mutta ...
kohmelo
Viestit: 48
Liittynyt: 10.12.2013 10:21
Paikkakunta: iisalmi

Viesti Kirjoittaja kohmelo »

mese300 kirjoitti:Itse taas muistelisin ettei niitä nuppeja tarvitse irroittaa kun ottaa sen kehyksen vain niiden alta irti :? Nupit pitää muistaakseni olla aivan keskiasennossa jolloin voi sen kehyksen varovasti kammeta ulospäin ja sen jälkeen vetäistä ne irti toisistaan :roll: Tai voisihan tästä aiheesta tempaista ihan kuvallisen projektikertomuksenkin kun vaan olisi itellä se kaappi mitä ropata :lol: Kuka halukas tuo autonsa pihamaalle niin tehdään kuvallinen seportaasi asiasta :wink:
Tänään katsoin/vaihdoin säätimen popat-samamat kuin kerroit :jook: Myt joulun viettohon ja uutta vuotta ottamaan :pidu: kun taas tulevina pyhinä taas "töissä" tai ainakiin paikassa läsnä"työpäikka"
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2442
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Ollos hyvä vaan :P Ei ole näköjään kaikki kikat näköjään vielä unohtunut päästä vaikka aikaa on kulunnut siitä kun viimeksi kaappia olen roplannut :lol:
-07 Mb ML 280CDI
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super748 Kesäkauden ajokki
-74 MF 50B
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”