Moottorietnisiä kysymyksiä OM602 liittyen

Vastaa Viestiin
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Moottorietnisiä kysymyksiä OM602 liittyen

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Hola!

Mulla kun on tuossa Kaapissa (209D) 310:stä evakuoitu OM602.940 moottori joka on siis 2.9l rivipumpullinen.

Siinä on vähän vikkää jakopään naamataulussa, tekisi mieli vaihtaa, mutta käykös siihen naamataulu normaalista OM 60x koneesta, näkisikö sen jostain tieokannasta? Kun minulla on semmoinen epäilys että siinä on jotain eroa oikeassa yläreunassa, mihin tehostimen pumppu tulee kiinni :?

Ja sitten millainen homma tuo naama on vaihtaa, vaatiiko kannen irroittamisen? Entäs öljypohjan? Mitä muuta pitää purkaa koneesta että irtoaa?

Ja mitäs kannattaa hommata plakkariin jos alkaa vaihtaa? Tiivisteitä, laahaimia?

Oliko jossain kuvia aiheesta?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Oli se tuossa henkilömallissa mun muistaakseni jonkinverran erilainen juurikin ainaskin tuon ohjaustehostimen pumpun korvakon takia ja ajotusmerkkikin sielä taisi olla ihan muualla :shock: itse kun vaihdoin tuon autoon päin aikanaan niin kansipahvia tuli mukana muutama sentti,sikaliimalle siinä oli sitten käyttöä kun ei sen pikkusen öljyvuotamisen takia viittiny jälleen kansijumppaan alkaa ja sillä kertaa se pahvi oli kuitenkin päättänyt paikoillaan pysyä kun ei liki kolme kiloa ahtojakaan sitä sieltä pihalle lähettänyt :shock:

ö-pohjaa löyhdyttää ja jakopään alta parit ruuvit auki niin pitäs sen sieltä irrota,moniuraremmin alapyörä irti ja vetovasaraakin siinä taisi tarvita että laahaimen tapit irtoaa. tiivistettähän tuossa naamassa ei ole mutta alipainekopan välissä on ainakin joskus :shock:

se tefa kannattaa sinne alapäähän vaihtaa samalla,siihen saa muistaakseni korjausmallin stefja joissa siis tiivistepinta eri kohdassa kuin vakiossa :wink: ei pitäsi alkaa vuotaan viä ens viikollakaan :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Lähetin joville sähköpostia tuohon email-nappulassa olevaan osoitteeseen. WIS-ohje jossa on kuvia.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Kiitosta Meissenkeri 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Mulla löytyis om603sen naamalevy jos tarvetta :)
C250TDT -98
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Se harmittavasti taitaa olla erilainen kun tuossa OM602.940 koneessa, tehostimen korvakko on erissä paikassa :?

Kuka, miten ja mistä pystyy tarkistamaan että onko henkilöauton 2.5l OM602 kansi erilainen jotenkin kuin tuo 2.9l OM602.940 koneessa oleva? Kävisikö ristiin?

Eikun mietin että jos huvikseen vaihtas kansipahavin, niin saisi minimoitua downtimen kun olisi valamiiksi timmattu kansi :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Samanlainen lakki se muistaakseni oli mutta en muista että minkäaiset esikammiot/suuttimet tuossa 2.9 koneessa onkaan. Eli onko se verrattavissa ns vapariin vaiko turboon :? mutta muistelisin että sopii jos sinulla on siinä kannessa kaikki jo kiinni :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

En kyllä usko suuttimissa olevan mitään eroa, esikammioista en sitten tiijä mittään :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Käy ristiin.

Suuttimissa/kammioissa vuosimalliero kuten 2.5:ssakin.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, juuri sama kansi samalla varaosanumerolla. Joskus tarkistin.
wiimax.fi
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minulla olisi kokonainen hieno moottori osina ;)
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

millainen tämä suutin ero on? siinä rungossakos se vaihtuminen on vai missä?
® Mesen linttaklubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Esikammio ja suutinrunko muuttuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Moottorit”