Moottorietnisiä kysymyksiä OM602 liittyen
Moottorietnisiä kysymyksiä OM602 liittyen
Hola!
Mulla kun on tuossa Kaapissa (209D) 310:stä evakuoitu OM602.940 moottori joka on siis 2.9l rivipumpullinen.
Siinä on vähän vikkää jakopään naamataulussa, tekisi mieli vaihtaa, mutta käykös siihen naamataulu normaalista OM 60x koneesta, näkisikö sen jostain tieokannasta? Kun minulla on semmoinen epäilys että siinä on jotain eroa oikeassa yläreunassa, mihin tehostimen pumppu tulee kiinni
Ja sitten millainen homma tuo naama on vaihtaa, vaatiiko kannen irroittamisen? Entäs öljypohjan? Mitä muuta pitää purkaa koneesta että irtoaa?
Ja mitäs kannattaa hommata plakkariin jos alkaa vaihtaa? Tiivisteitä, laahaimia?
Oliko jossain kuvia aiheesta?
Mulla kun on tuossa Kaapissa (209D) 310:stä evakuoitu OM602.940 moottori joka on siis 2.9l rivipumpullinen.
Siinä on vähän vikkää jakopään naamataulussa, tekisi mieli vaihtaa, mutta käykös siihen naamataulu normaalista OM 60x koneesta, näkisikö sen jostain tieokannasta? Kun minulla on semmoinen epäilys että siinä on jotain eroa oikeassa yläreunassa, mihin tehostimen pumppu tulee kiinni
Ja sitten millainen homma tuo naama on vaihtaa, vaatiiko kannen irroittamisen? Entäs öljypohjan? Mitä muuta pitää purkaa koneesta että irtoaa?
Ja mitäs kannattaa hommata plakkariin jos alkaa vaihtaa? Tiivisteitä, laahaimia?
Oliko jossain kuvia aiheesta?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Oli se tuossa henkilömallissa mun muistaakseni jonkinverran erilainen juurikin ainaskin tuon ohjaustehostimen pumpun korvakon takia ja ajotusmerkkikin sielä taisi olla ihan muualla itse kun vaihdoin tuon autoon päin aikanaan niin kansipahvia tuli mukana muutama sentti,sikaliimalle siinä oli sitten käyttöä kun ei sen pikkusen öljyvuotamisen takia viittiny jälleen kansijumppaan alkaa ja sillä kertaa se pahvi oli kuitenkin päättänyt paikoillaan pysyä kun ei liki kolme kiloa ahtojakaan sitä sieltä pihalle lähettänyt
ö-pohjaa löyhdyttää ja jakopään alta parit ruuvit auki niin pitäs sen sieltä irrota,moniuraremmin alapyörä irti ja vetovasaraakin siinä taisi tarvita että laahaimen tapit irtoaa. tiivistettähän tuossa naamassa ei ole mutta alipainekopan välissä on ainakin joskus
se tefa kannattaa sinne alapäähän vaihtaa samalla,siihen saa muistaakseni korjausmallin stefja joissa siis tiivistepinta eri kohdassa kuin vakiossa ei pitäsi alkaa vuotaan viä ens viikollakaan
ö-pohjaa löyhdyttää ja jakopään alta parit ruuvit auki niin pitäs sen sieltä irrota,moniuraremmin alapyörä irti ja vetovasaraakin siinä taisi tarvita että laahaimen tapit irtoaa. tiivistettähän tuossa naamassa ei ole mutta alipainekopan välissä on ainakin joskus
se tefa kannattaa sinne alapäähän vaihtaa samalla,siihen saa muistaakseni korjausmallin stefja joissa siis tiivistepinta eri kohdassa kuin vakiossa ei pitäsi alkaa vuotaan viä ens viikollakaan
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Se harmittavasti taitaa olla erilainen kun tuossa OM602.940 koneessa, tehostimen korvakko on erissä paikassa
Kuka, miten ja mistä pystyy tarkistamaan että onko henkilöauton 2.5l OM602 kansi erilainen jotenkin kuin tuo 2.9l OM602.940 koneessa oleva? Kävisikö ristiin?
Eikun mietin että jos huvikseen vaihtas kansipahavin, niin saisi minimoitua downtimen kun olisi valamiiksi timmattu kansi
Kuka, miten ja mistä pystyy tarkistamaan että onko henkilöauton 2.5l OM602 kansi erilainen jotenkin kuin tuo 2.9l OM602.940 koneessa oleva? Kävisikö ristiin?
Eikun mietin että jos huvikseen vaihtas kansipahavin, niin saisi minimoitua downtimen kun olisi valamiiksi timmattu kansi
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Samanlainen lakki se muistaakseni oli mutta en muista että minkäaiset esikammiot/suuttimet tuossa 2.9 koneessa onkaan. Eli onko se verrattavissa ns vapariin vaiko turboon mutta muistelisin että sopii jos sinulla on siinä kannessa kaikki jo kiinni
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]