Mukava topikki.
Oma mersu-ura alkoi W110 sarjasta, olikohan 190 vai 200D, en muista enää ihan varmaksi. Vuosi oli vissiinkin -86 tai -87, eli auto oli noin 20 vuotta vanha. Mielellään olisin kokeillut mallisarjaa uudempanakin, mutta olin valitettavasti vasta hullunkiiltona isän silmissä kun nämä autot olivat uusia.
Mersuhan oli vielä tuolloin suorastaan legendaarisessa maineessa, niin hyvässä kuin "laiskassakin."

Autot olivat ajettavuudeltaan junan maineessa -kuten mb300sd tuossa jo mökkitiekokemuksiaan tilittikin- mutta se herätti hilpeyttä että tuon hintaluokan auto ei kulje kuin 115km/h, ja senkin vasta puolen tunnin polkemisen jälkeen.

Huomatkaa, tämä siis 80-luvun puolivälissä, ei silloin kun mallisarja julkistettiin. Tarjollahan oli tuolloin jo näitä VW:n "kierrosdieseleitä", ominaisuuksiltaan jo lähes bensiinimoottoreita.
Mitään vikojahan noissa ei ollut, poislukien hehkut ja muut vastaavat kuluvat osat. Kylmäkäynnistyvyyttä ei kannata laskea viaksi, ei ne syttyneet sen kummemmin muutkaan sen ajan dieselit.
Eli nyt mentiin siis reippaasti aiheen viereen, mutta minä laittaisin sen 30 ke W110 mersuun, en W124:n. Siitä sen vasta ikiliikkujan saisi jos auton saisi hommattua uutena tänne suolattomalle maaseudulle yksityisajoon.

Loppuuko tuollainen auto milloinkaan jos siitä huolehditaan, ja sillä ajetaan vaikkapa 15tkm vuoteen?
