Paljonko 124 saa maksaa ?

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29424
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Paljonko 124 saa maksaa ?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tällä kertaa ei kyselläkään että
"naapurilla on ruosteinen -90 200D, paljonko auton arvo on"

Ei, vaan kysytään paljonko 124 saisi maksaa uutena nyt, että sille löytyisi markkinoita ?

Otetaan esimerkiksi tähän muovihelma - 300D12V perusvarustein, mitä Suomeen uutena ostetuissa on yleensä ollut.
Siis ei juuri mitään, penkinlämmittimet kuitenkin.

Jos olisit ostamassa uutta autoa, paljonko em. auto saisi maksaa että se olisi realistinen vaihtoehto Sinulle :?:

Unohdetaan pakokaasu-eu-normit ja muut ongelmat auton hyväksymisessä katuliikenteeseen, mietitään vain arvoa.

Vai ostaisiko kukaan enää uutta 124ää :?:
wiimax.fi
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Taisi Haapavedellä tänä Wappuna simat onnistua odotettua paremmin. :shock: Vai ennakoiko tämä vähän käytetyn ja loistokuntoisen 124:n myyntihinnoittelua? :D Jos kavereita on uskominen ja miksei olisi, niin jos 124 on 100x väykkyä parempi oisko hinta sitten jotain 6.000.000 euroa?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
NicNac
Hemmittäjä
Viestit: 2942
Liittynyt: 12.11.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja NicNac »

jos saisi upoupo uuden ostaa olisin 300D 12V automaatilla valmis maksamaan n.30000 eeroa...tietty pitäisi olla ainakin muovihelmat(siis koska penkitkin paremmat).Omaa silmää hivelee loistokuntoinen w124 paljon enempi kuin yksikään väyrynen...ja uskoisin että se palvelisi uskollisemmin kuin yksikään nykyauto... :roll:

ps. tuo wikken auto on kyllä hieno...kuolavaluen kuvia täytyi katsoa...vielä kun olisi jotkut miedot 16" aluvanteet...
-Reikä-Klubi®-
-Lintta-AATELINEN- Kuva
Avatar
JS
Tolokun mies
Viestit: 971
Liittynyt: 30.9.2005 20:45
Paikkakunta: Raisio

D:n hinta

Viesti Kirjoittaja JS »

Varmaan n25-30keuroa olis sopiva hinta. Ja kauppa kävis kuin sima vappuna<br/><br/>-- post from SonyEricsson Z600 --
Avatar
Olli Lajunen
Mersutohtori
Viestit: 559
Liittynyt: 01.10.2005 13:52
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

No kyllä siitä ilomielin maksaisi saman hinnan kuin noista nykyisistä upouusista muovisista nipponeista yms pyydetään :!: (luokkaa 20-30k€) Munaa olisi ko kulkimeessa huomattavasti enemmän.

Jos ajatellaan keskimääräistä ei-mesehöyrähtänyttä poppoota niin menneiden aikojen maineella ratsastaen ehkä tuollainen 10-15k€ olisi saavutettavissa.
W115 200D 2.4 sttppdic -75
W211 E 320 CDI T 4Matic -05
Ex: W202 220 -96
® Mesen linttaklubi
Santeri Alkio
Viestit: 2095
Liittynyt: 02.10.2005 21:20

Viesti Kirjoittaja Santeri Alkio »

No, jos nyt oikein ymmärsin, niin nykyautojen kanssa kilpasille joutuessaan taitaisi 300D joutua antamaan kohtuullisen edun hinnassa. :wink:
Samalla viivalla ollessaan nykyautot ovat, kuin eri planeetalta varustetasoltaan.
Myös muut ominaisuudet alkavat olla autossa, kuin autossa kohdallaan.

Kävin koeajamassa viikolla uutta Saab 9-5 mallia ja veikkaan, että esimerkiksi siihen verrattuna 300D:n pitäisi maksaa, kuten Olli tuossa haarukoikin, noin 10-15KE :shock:

Eipä se vanhaa suunnittelua oleva mese pärjää uusille, nykyajan autoille oikeasti missään ominaisuudessa... :?
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Olisin valmis maksamaan uudesta w124 300d mersusta noin 30000€ ja laatua siinä olis varmasti enemmän kuin missään nykyautossa.Mä en niin välitä niistä varusteista onhan ne tietysti mukavia mutta ilmankin pärjää hyvin.Mulle laatu on pääasia ja vanhoissa mersuissa sitä on koska joka paikassa ei ole säästetty niinkuin uusissa muovi autoissa.Esim muijan Mazda 626 vm 90 ajettu 291tkm ja mun mersu w123 vm 81 ajettu 496tkm.Mazdan kuskin oven saranatapeissa on väljää mersun tapeissa ei ja saranat on varmuudella alkuperäiset.Mersun kori ei natise Mazdan kori ja muoviosat natisee.Siinäpä muutama esimerkki miksi ottaisin uuden w124 300d mersun kuin mitään muuta uudempaa.Mazdan viat ovat vain pikku vikoja tietäisittepä minkälaisia vikoja esim uusissa Bemareissa on :lol: Niitä en voi tietyistä syistä alkaa tässä luettelemaan mutta sen voin sanoa että ei käy Bemari miehiä tai naisia kateeks jotka ajavat uusilla autoilla.Itse ajelen w123:sella tyytyväisenä hamaan tulevaisuuteen eikä harmita yhtään 8)
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Re: D:n hinta

Viesti Kirjoittaja Daimler »

JS kirjoitti:Varmaan n25-30keuroa olis sopiva hinta. Ja kauppa kävis kuin sima vappuna<br/><br/>-- post from SonyEricsson Z600 --
Olisi vaan mielenkiintoista tietää paljonko W124:n valmistus tulisi tänä päivänä maksamaan..lienee muutama insinööri,laaduntarkkailja jne. enemmän kuin tämän päivän mersulinjastolla...
Avatar
Leka
W123-Spesialisti
Viestit: 498
Liittynyt: 15.10.2005 18:17

Viesti Kirjoittaja Leka »

Niin, autoja ei enää ikinä tulla valmistamaan yhtä kalliisti kuin esim. juuri W124 on tehty. Pienenä kaukaisena referenssinä 90-luvun puolivälissä väyrysen tullessa hintalistoille E-sarjan hinnat Suomessa laskivat kymmeniä tuhansia markkoja. Nämä kymppitonnit tuskin ovat olleet pelkästään pois katteista.
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Kyllä W201 oli mersun ensimmäinen halpa malli, eli siitä se sitten lähti...W124, W210, jne. paskaa paskan perään. Viimenen laatumersu oli W115 ehkä jos ei olla kovin tiukkoja niin W123 voidaan laskea vielä oikeaksi mersuksi. Konstruktio muuttu paljon halvemmalla tehdyksi kaikin puolin esim. jarrusatulat liukukappalemalliin niinku jossain apinadatsunissa. Oikeastaan japanilaiset pilasivat koko autotekniikan tekemällä halvalla, tosi halvalla, toimivia autoja mutta kun saksalaiset ja muut yritti tehä perässä vastaavalla konseptilla niin tuli pelkkää sutta ja sillä tiellä nyt ollaan.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

mb300sd kirjoitti:Kyllä W201 oli mersun ensimmäinen halpa malli, eli siitä se sitten lähti...W124, W210, jne. paskaa paskan perään. Viimenen laatumersu oli W115 ehkä jos ei olla kovin tiukkoja niin W123 voidaan laskea vielä oikeaksi mersuksi. Konstruktio muuttu paljon halvemmalla tehdyksi kaikin puolin esim. jarrusatulat liukukappalemalliin niinku jossain apinadatsunissa. Oikeastaan japanilaiset pilasivat koko autotekniikan tekemällä halvalla, tosi halvalla, toimivia autoja mutta kun saksalaiset ja muut yritti tehä perässä vastaavalla konseptilla niin tuli pelkkää sutta ja sillä tiellä nyt ollaan.
Olen aikalailla samoilla linjoilla, hyvä puheenvuoro. :wink:
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

HVM kirjoitti:
mb300sd kirjoitti:Kyllä W201 oli mersun ensimmäinen halpa malli, eli siitä se sitten lähti...W124, W210, jne. paskaa paskan perään. Viimenen laatumersu oli W115 ehkä jos ei olla kovin tiukkoja niin W123 voidaan laskea vielä oikeaksi mersuksi. Konstruktio muuttu paljon halvemmalla tehdyksi kaikin puolin esim. jarrusatulat liukukappalemalliin niinku jossain apinadatsunissa. Oikeastaan japanilaiset pilasivat koko autotekniikan tekemällä halvalla, tosi halvalla, toimivia autoja mutta kun saksalaiset ja muut yritti tehä perässä vastaavalla konseptilla niin tuli pelkkää sutta ja sillä tiellä nyt ollaan.
Olen aikalailla samoilla linjoilla, hyvä puheenvuoro. :wink:
Näinhän se taitaa Ameriikassakin olla, jotta ne oman maan tuotteet myi hyvin (ja olivatko lie laadukkaitakin? :roll: ), mutta kun Toyota, Honda ja muut japanilaiset tuli kilpailemaan halvemmalla, mutta laadukkaammalla, niin hintapaineissa alkoi GM:ltäkin tulla amerikanraudan sijaan amelikanlautaa...
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Onko jossain w123 mallissa liukutappisatulat :eec: :?:
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

mb300sd kirjoitti:Kyllä W201 oli mersun ensimmäinen halpa malli, eli siitä se sitten lähti...W124, W210, jne. paskaa paskan perään. Viimenen laatumersu oli W115 ehkä jos ei olla kovin tiukkoja niin W123 voidaan laskea vielä oikeaksi mersuksi. Konstruktio muuttu paljon halvemmalla tehdyksi kaikin puolin esim. jarrusatulat liukukappalemalliin niinku jossain apinadatsunissa. Oikeastaan japanilaiset pilasivat koko autotekniikan tekemällä halvalla, tosi halvalla, toimivia autoja mutta kun saksalaiset ja muut yritti tehä perässä vastaavalla konseptilla niin tuli pelkkää sutta ja sillä tiellä nyt ollaan.
Noh noh, kuinka monta 15-20 vuotiasta hyväkuntosta autoa on tällä hetkellä paanalla?

Sanoisin ihan lämpimikseni että ne autot jotka näette on juurikin mursuja :!:

Japsit ruostuu käsiin mutta mursut vaan vaihdattaa alapalloniveliä ja jatkaa matkaa...

Oma 124:n vaatii sitä perushuoltoa ja kuluvien osien vaihtoa ja taas mennään :D
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

mb300sd kirjoitti:Kyllä W201 oli mersun ensimmäinen halpa malli, eli siitä se sitten lähti...W124, W210, jne. paskaa paskan perään. Viimenen laatumersu oli W115 ehkä jos ei olla kovin tiukkoja niin W123 voidaan laskea vielä oikeaksi mersuksi. Konstruktio muuttu paljon halvemmalla tehdyksi kaikin puolin esim. jarrusatulat liukukappalemalliin niinku jossain apinadatsunissa. Oikeastaan japanilaiset pilasivat koko autotekniikan tekemällä halvalla, tosi halvalla, toimivia autoja mutta kun saksalaiset ja muut yritti tehä perässä vastaavalla konseptilla niin tuli pelkkää sutta ja sillä tiellä nyt ollaan.
Kyllä näinkin mutta jotain on parempaakin.

-Korit taitavat kestää 201/124 -malleissa korroosiota paremmin.
- Moottorit myös lujempia ja taloudellisempia.
- Melutaso on alentunut huimasti 123:n ajoista.
Nämä näin äkkiä mietittynä. :jerkit:
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

jari_w123 kirjoitti:Onko jossain w123 mallissa liukutappisatulat :eec: :?:
Ei ollu vielä siinä. Monen mielestä viimenen kunnon mersu tehtiin vuonna 1985 eikä se ollu kakkosnelonen malliltaan...
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

romu kirjoitti:
mb300sd kirjoitti:Kyllä W201 oli mersun ensimmäinen halpa malli, eli siitä se sitten lähti...W124, W210, jne. paskaa paskan perään. Viimenen laatumersu oli W115 ehkä jos ei olla kovin tiukkoja niin W123 voidaan laskea vielä oikeaksi mersuksi. Konstruktio muuttu paljon halvemmalla tehdyksi kaikin puolin esim. jarrusatulat liukukappalemalliin niinku jossain apinadatsunissa. Oikeastaan japanilaiset pilasivat koko autotekniikan tekemällä halvalla, tosi halvalla, toimivia autoja mutta kun saksalaiset ja muut yritti tehä perässä vastaavalla konseptilla niin tuli pelkkää sutta ja sillä tiellä nyt ollaan.
Kyllä näinkin mutta jotain on parempaakin.

-Korit taitavat kestää 201/124 -malleissa korroosiota paremmin.
- Moottorit myös lujempia ja taloudellisempia.
- Melutaso on alentunut huimasti 123:n ajoista.
Nämä näin äkkiä mietittynä. :jerkit:
Tuo pitää paikkansa, no ehkä moottoreiden kestossa ei myönteistä kehitystä ole paljon tapahtunut. Automaattilaatikot on taas jokainen uusi malli edellistä reilusti heikompi. Ennen ajettiin kone loppuun ja laatikkoon ei vielä tarvinnut tehdä mitään. Nyt väykyn laatikko kestää enää 200tkm. Se on sitä kehitystä. Itse tekniikan miehenä tulee lähinnä tutkailtua miten jotkin tekniset ratkaisut on tehty ja tämä nykyinen kertakäyttökulttuuri ei sanottavasti innosta. Kyllähän japanilaiset autot on varmoja valintoja jos haluaa ilman ongelmia hakea sen mäyräkoiran sieltä natsisivasta, mutta ei ne teknisessä mielessä kiinnosta enempää kuin peltiämpärikään että siksi kait sitä murheenkryynillä ajellaan.
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

No sitähän minäkin, en ole kyllä vielä nähnyt yhtään w123 mersua jossa olis ollu liukutappisatulat vakiona.Ja tosiaan se ruoste herkkyys on tietääkseni pienempi w201 ja w124 malleilla ja melutaso myös.Ajatelkaapa esim muovisten "kromi osien"määrää w123 mersussa on sivupeilien paneelit jotka ovat auton sisällä kromattua muovia ovat ainoat kromatut muoviosat autossa.Ihastelin noin 2vuotta sitten vm96 750 Bemarin(E38)kromattuja puskureita joita aikani koputeltuani havaitsin muoviksi :evil: Petyin suuresti hämäävään laatuvaikutelmaan(voiko missään Bemarissa sitä ollakkaan?).Entisessä pystärissä oli ajovalojen pesureiden reikien tulpat myös kromattua muovia että mites sen laatu?Etuakselin rakenne on kyllä pystärissä tukevampi mutta miten perustellaan muuten parempi laatu w123:seen verrattuna?Niin minulla on joskus ollut w115 220d mersu :D
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29424
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tähän olisi voinut yhtä hyvin ottaa esimerkiksi W123 korimallin, mutta sen käyttöominaisuudet ovat jo niin kaukana nykypäivän autosta että ajattelin aloittaa keskustelun 124 mallista.
Lähinnä tarkoitan polttoaineenkulutusta / käytännön kiihtyvyyttä.

Itse olen joskus ajatellut asiaa - uskon että ajaisin 124llä aaaaaika pitkään ilman isompia murheita jos uuden sellaisen käsiini saisin.
Oikeasti vähän ajettujakin toki löytyy vielä, mutta aika on tehnyt tehtävänsä eikä ongelmattomia aikoja voi ennustaa autolle joka on 15 vuotta vanha.

Jos jollain tällaisen aiheen miettiminen tökkää varusteiden puutteeseen, voidaan toki ajatella että puheena olevassa uudessa 124ssä olisi sähkölasit, ilmastointi, automaattilaatikko jne...

Moottorin käyttöominaisuudet eivät mitenkään vastaa nykydieseleitä, CDI on vääntävä ja miellyttävä moottori.

Niin kauan kun se toimii, eli ei kovinkaan pitkään - siinä kun vanhalla 300D:llä ajetaan pelkän huollon turvin satoja tuhansia kilometrejä, CDI:hin on jo vaihdettu ilmamassamittareita, imusarja, polttoaineputket, laturi (900 euroa), imusarjan painetunnistin, vesipumppu, erinäisiä muita osia.
Vaikka lompsa kestäisi tämän niin monen mersumiehen nuppi ei kestä, kesälomareissulla perhe kyydillä ja vaunu perässä ajaminen ei ole herkkua kun kone ei ota kuin 3000 kierrosta ja kiihdytys 100 km/h huippunopeuteen kestää 4 minuuttia - ja korjaamoilla on kolmen viikon jonot.

Monen asiakkaan kanssa on ollut puhetta myös siitä, että uudempien autojen viat ovat ikäviä; ne tulevat kuin salama kirkkaalta taivaalta, yhtäkkiä huomaat että eipä kulje mihinkään.

Vanhempi auto varoittelee käyntihäiriöillä ensin jonkinaikaa.
wiimax.fi
Avatar
jari_w123
Mersutohtori
Viestit: 1919
Liittynyt: 11.2.2006 0:35
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Totta dealeri puhuu olen samaa mieltä.Ainakaan vanhojen mersujen kohdalla ei tarvi pelätä tielle jäämistä ei ole mitään ylimääräisiä mittareita ja antureita jotka hajotessaan vie moottorista viimeisetkin tehot.Tässä on se syy miksi ajan mersulla ja miksi ostaisin uuden w124 tai w123 mersun.Mikään nyky auto ei pysty samaan luotettavuuteen.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

jari_w123 kirjoitti:No sitähän minäkin, en ole kyllä vielä nähnyt yhtään w123 mersua jossa olis ollu liukutappisatulat vakiona.Ja tosiaan se ruoste herkkyys on tietääkseni pienempi w201 ja w124 malleilla ja melutaso myös.Ajatelkaapa esim muovisten "kromi osien"määrää w123 mersussa on sivupeilien paneelit jotka ovat auton sisällä kromattua muovia ovat ainoat kromatut muoviosat autossa.Ihastelin noin 2vuotta sitten vm96 750 Bemarin(E38)kromattuja puskureita joita aikani koputeltuani havaitsin muoviksi :evil: Petyin suuresti hämäävään laatuvaikutelmaan(voiko missään Bemarissa sitä ollakkaan?).Entisessä pystärissä oli ajovalojen pesureiden reikien tulpat myös kromattua muovia että mites sen laatu?Etuakselin rakenne on kyllä pystärissä tukevampi mutta miten perustellaan muuten parempi laatu w123:seen verrattuna?Niin minulla on joskus ollut w115 220d mersu :D
Juu, tätä se on tämä ns. kehitys, autotehtaalla on enemmän insinööreja, jotka laskevat miten saisivat sen kolmen euron anturin tehtyä vielä halvemmalla, kuin itse varsinaisessa tuotekehityksessä. Kaikki muuttuu pikkuhiljaa muoviksi, jota ei voi korjata pysyvästi. Esim. jäähdyttimet muutu jo 80-luvulla muovipäätyisiksi paskoiksi, katkaisimet tehtiin umpinaisiksi, jne.
Muistan aikoinaan tikkusuoran mökkitien, jonka uudenkarhealla pystärillä pysty ajamaan 120km/h ilman mitään sivuääniä, helinöitä ja homma hanskassa. Vastaavasti sama tie samanikäisellä Ford Cortinalla niin tuntui kuin mikään osa ei olisi kovin tiukasti kiristetty, kaikki rämisi ja paukkui jo 60km/h vauhdissa. Ainoa osa joka ei helissyt oli ratti, kun siitä piti puristaa niin lujaa...tästä traumaattisesti kokemuksesta kait se jäi syvä kunnioitus tätä merkkiä kohtaan.
Se on kuitenkin käytännön fakta että uusi malli on aina halvemmalla tehty kuin vanha, koska autotehtaat on vaan firmoja tienaamassa omistajilleen rahaa. Auton ominaisuudet: polttoainetalous, äänettömyys jne. ovat suhteellisia eli tottahan ne paranee koko ajan vaikka auto teknisesti muuttuu kertakäyttökamaksi. Siksi uusi malli tuntuu aina paremmalta vaikka se teknisesti muuttuu huonommaksi.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mukava topikki. :D

Oma mersu-ura alkoi W110 sarjasta, olikohan 190 vai 200D, en muista enää ihan varmaksi. Vuosi oli vissiinkin -86 tai -87, eli auto oli noin 20 vuotta vanha. Mielellään olisin kokeillut mallisarjaa uudempanakin, mutta olin valitettavasti vasta hullunkiiltona isän silmissä kun nämä autot olivat uusia.

Mersuhan oli vielä tuolloin suorastaan legendaarisessa maineessa, niin hyvässä kuin "laiskassakin." :D Autot olivat ajettavuudeltaan junan maineessa -kuten mb300sd tuossa jo mökkitiekokemuksiaan tilittikin- mutta se herätti hilpeyttä että tuon hintaluokan auto ei kulje kuin 115km/h, ja senkin vasta puolen tunnin polkemisen jälkeen. :D Huomatkaa, tämä siis 80-luvun puolivälissä, ei silloin kun mallisarja julkistettiin. Tarjollahan oli tuolloin jo näitä VW:n "kierrosdieseleitä", ominaisuuksiltaan jo lähes bensiinimoottoreita.

Mitään vikojahan noissa ei ollut, poislukien hehkut ja muut vastaavat kuluvat osat. Kylmäkäynnistyvyyttä ei kannata laskea viaksi, ei ne syttyneet sen kummemmin muutkaan sen ajan dieselit.

Eli nyt mentiin siis reippaasti aiheen viereen, mutta minä laittaisin sen 30 ke W110 mersuun, en W124:n. Siitä sen vasta ikiliikkujan saisi jos auton saisi hommattua uutena tänne suolattomalle maaseudulle yksityisajoon. :idea: Loppuuko tuollainen auto milloinkaan jos siitä huolehditaan, ja sillä ajetaan vaikkapa 15tkm vuoteen? :D
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Sopiikohan tämä vanha totuus tähänkin topikkiin?

Mikä voimassa voitetaan se matkassa hävitään." :D
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

No joo, se pitkä suora oli sorapintanen lievä alamäki ja puhuin mittarinopeuksista, niinku jokainen joka noilla vehkeillä on ajanut niin tietää mikä niiden suorituskyky on, ehkä rivoa puhua edes suorituskyvystä, vaan lähinnä liikkumiskyvystä...mutta tosi ikiliikkujia ja ilman huoltoa, huomatkaa! Nyky väykky ei toimi ilman huoltoa ja surkuhupaisaa on, että edes tehdas ei tiedä miten sitä pitäisi huoltaa.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

mb300sd kirjoitti:Nyky väykky ei toimi ilman huoltoa ja surkuhupaisaa on, että edes tehdas ei tiedä miten sitä pitäisi huoltaa.
Miten ne voisikaan tietää. Ensin ne ei osaa suunnitellla autoa. Sitten hihnalla ei osata tehdä suunnittelematonta autoa. Miten huolto muka osaisi huoltaa vielä sellaista? :shock: No onneksi Tiileri ja muut sepät ovat olleet tarpeeksi monta kertaa kainalot rasvassa väykkyjen kanssa, että osaavat sepittää ne selllaiseen kuntoon että liikkuvat. Kunnossahan väykyt eivät olleet koskaan, edes tehtaan portilta työnnettäessä :vayrynen:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Niinpä, ihan meinaa housut kostua kun ajattelen seuraavaa kolmesataatuhattakilometriä ajettua väykkyäni, jossa tulee olemaan ne SBC-jarrut, jotka JOPA tehdas on todennut teknisesti epästabiileiksi ja palannut takaisin oikeisiin jarruihin...miksihän ne muuten poistivat käytöstä VAAN ne SBC-jarrut?
Avatar
nokileka
Kannentiiviste-spesialisti
Viestit: 600
Liittynyt: 03.2.2006 0:27
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Datsuni on mun ratsuni.
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Millonhan KL-varaosat rupeis myymään värillisenä näitä tankoja...

Kuva
mb300sd
OBD-spesialisti
Viestit: 150
Liittynyt: 20.12.2005 11:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mb300sd »

Kivan värisiä. Vois marssia tiskille ja ostaa kaks punasta ja yhen vänkärin puolen vihreen, kiitos!
Hyvärinen
Viestit: 18
Liittynyt: 30.3.2006 9:06

Viesti Kirjoittaja Hyvärinen »

Haikara kirjoitti:No, jos nyt oikein ymmärsin, niin nykyautojen kanssa kilpasille joutuessaan taitaisi 300D joutua antamaan kohtuullisen edun hinnassa. :wink:
Samalla viivalla ollessaan nykyautot ovat, kuin eri planeetalta varustetasoltaan.
Myös muut ominaisuudet alkavat olla autossa, kuin autossa kohdallaan.

Kävin koeajamassa viikolla uutta Saab 9-5 mallia ja veikkaan, että esimerkiksi siihen verrattuna 300D:n pitäisi maksaa, kuten Olli tuossa haarukoikin, noin 10-15KE :shock:

Eipä se vanhaa suunnittelua oleva mese pärjää uusille, nykyajan autoille oikeasti missään ominaisuudessa... :?

Mielestäni toi 320ce pärjää/löy laudalta monessa asiassa uusiakin autoja. :wackit: Mm. melutasossa, suuntavakavuudessa, ja tekniikkakin on "nykyaikaista" ominaisuuksiltaan (uusin kone). Lämmitys on parempi kuin monissa jne. Se riippuu siitä miten asiaa katselee :) Itse olen ajanut monia uusia autoja eikä nykyisellä kotterolla autoliikkeen pihasta lähteminen sureta yhtään, päin vastoin :fillari:


Osku
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”