Yleisesti käytetty "kikkakolmonen" on katsoa sopiva tehomäärä joka on laillinen järkevillä alusta- ja jarrumuutoksilla. Tämän jälkeen ajetaan dynamometrissä teholappu jossa on sopiva teho ja käydään muutoskatsastuksessa dynolapun ja mahdollisesti päivitetyn alustan sekä jarrujen kanssa. Sitten moottoriradalla / ulkomailla suljetulla alueella voidaan myös ajaa täysillä tehoilla. Suomessa yleisen liikenteen seassa ei tietenkään...
Kaikkein vastuuntuntoisimmat kuitenkin päivittävät jarruvarustusta parempaan kuin teholappu vaatisi (=todellisten tehojen tasalle).
Eipä taida olla yhtäkään dieselhenkilöautoa suomessa jonka rekisteriotteessa lukisi tehon kohdalla esim 300kW (=408hv).
Ainoa manuaali joka kestänee täyden ST:n kurituksen on 190E 2.3/2.5 16V:n Getrag, mutta siihenkään ei ole kukaan vielä saanut rakenneltua luistamatonta kytkintä. Automaattien kanssa on helpompaa, tekijämiehiä on ainakin muutama jotka nuita osaavat vahvistaa. Iso ASD-lukollinen perä on myös ainoa joka kestää. Tähän sopivat vetoakselit ovat kai myös kestäneet.
I drive an Opel. What's your excuse?