Auto vai leija? – Takapään narinan lähde selvisi.

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No nythän auto on luultavasti melko suorassa,jopa niinpäin että perä korkeammalla..Lokasuojenkaarethan ovat takana matalemmalla :roll: paras mittari on kuitenkin silmä,ehkäpä tuota keulaa voisi pudottaa sen sentin pari :wink: jos ei kerran perääkään voi nostaa :lol: Perä saa tosiaan olla aavistuksen korkeammalla,muttei paljon.

Ois tuossa omassa farmarissakin pieni madallus poikaa,muutaman sentin kun sitäkin laskisi...Vois nyt ne kumit vaihtaa eteen ensin,kolmosen kumit näyttää olevan paikallaan.mitään matalaa ei siitäkään tarkoitus tehdä,sedanilla sa kolistella pohjaa ihan tarpeeksi :roll: siinä on muuten perä vielä 6 senttiä matalemmalla kuin roiston farkussa...30,5 senttiä kaaresta napaan,edessä taisi olla 31,5,muistaakseni.


Ja narinakin loppu takaa farkusta kun vaihdoin narinanivelen,oli aika räjähtänyt :roll: Nyt se on aika hyvä ajaakin,205/55/16 renkaat alla ja tuli paljon tukevampi kuin orkkis koolla,aika hyvä kompromissi mukavuuden ja ajettavuuden välillä.Perä haki vielä viime kesänä reilustikin kiihdytyksessä,ja hieman muutenkin,mutta loppui perän vaihdon yhteydessä kun vaihdoin ne kiinnikkeetkin perään :roll: en kyllä ymmärrä miten siihen voi vaikuttaa mutta...samapa tuo kunhan on hyvä ajaa.Kengurubensakin loppui tankista kun uudet helat ja timmi perä.Kelkan etukumit pitää vielä vaihtaa kun jaksaa,oli vähän kärsineen näköiset.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Roisto kirjoitti:Olisikohan sedanin takajousi ollut jäykempi.
Sedanin jousi on niin paljon jäykempi että sanovat viisaammat farmarin menevän pilalle sellaisilla :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Kävin könyämässä taas auton alla ja katselin tiukasti niitä etualatukivarsien puslia. Takimmaiset olivat vähän lyöpyneen oloiset ja heiluivat kepillä avustettaessa helposti. Alla pari kuvaa. Ei ole mikään ihme, etteivät säätövarat riitä. :shock:

Kuva Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Leijailun välttämiseksi omaan 86- farkkuun vaihdetiiin nuo puslat. Työn suoritti Lintosen pajan edeltäjä ylivieskassa. Puhuivat silloin jostain paremmista versioista.
-Lintosen edeltäjällä tarkoitan edellistä KL- varaosa toimipistettä jossa tehtiin mersuihin tuttuja asioita. :D

(Leijailee se nykyäänkin... :lol: )
Avatar
JariK
Viestit: 246
Liittynyt: 22.3.2006 10:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

oman farkun takapää on "jämäkkä" ja se olisi ok, jos vaan se on "ok"

:?: :roll:
612 Vario

WWW.KMAP.FI
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Takapäätä jäykistämällä(lisää paineita)leijailu väheni oleellisesti. Se vain ei ollut niin mukavaa menoa. :roll:

-Eikös tuosta ohjaussimpukasta ole myös eri versioita? Jotenkin vaan noissa vanhemmissa ajamissani yksilöissä on ollut jotenkin "suurpiirteinen" tuntuma. Nykyisin en enää välitä- olkoon minkälainen on. :lol:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Roisto kirjoitti:Terve,

Kävin könyämässä taas auton alla ja katselin tiukasti niitä etualatukivarsien puslia. Takimmaiset olivat vähän lyöpyneen oloiset ja heiluivat kepillä avustettaessa helposti. Alla pari kuvaa. Ei ole mikään ihme, etteivät säätövarat riitä. :shock:

Kuva Kuva

t.
Risto
Omaan ex-farkkuun vaihdoin kans nuo kumit. Kyllä se muuttui myös noiden vaihdolla... Mulla tosin oli ojanpuoleinen taaempi kumi jo ihan päreinä. Vaikka ei nuokaan kaukana siittä ole. Hyvin näkee että pultti ei ole lähelläkään puslan keskikohtaa. :D

Niin ja ei kannata farkkuun laitaa sedanin takajousia... Tulee aivan liian jäykkä. Niitä kun joutuu vielä lyhentämäänkin että saa matalaksi. :D

Oikea oppisesti takapään pitäsi olla normaalitilassa jousien varassa. Alusta jäykistyy vain turhaan jos iskareilla nostetaan perää. Tulee sellanen täryjyrä meininki. :D
Avatar
JariK
Viestit: 246
Liittynyt: 22.3.2006 10:15
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

Mistäs niitä paineita voi säätää?
612 Vario

WWW.KMAP.FI
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Mika.T kirjoitti:Oikea oppisesti takapään pitäsi olla normaalitilassa jousien varassa. Alusta jäykistyy vain turhaan jos iskareilla nostetaan perää. Tulee sellanen täryjyrä meininki. :D
Näinhän se on. Nuo madallusjoustimet vaan tiputtivat perää sen verran alas, että kolmosen kumeilla renkaan ja kaaren väliin jäi vain vajaan parin sentin rako. :( Vuoleskelin jo vanhoista kumeksista viiden millin limut, josko semmoiset uskaltaisi pistää lisäsuuteiksi yläpäähän. :D

Edessähän on nyt kakkosen kumit mutta ykkösetkin piisaisivat. Omituisesti mitoitetut jouset. :shock:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve taas,

Nyt hommasin ne alatukivarren korjaussarjat. Pikku kysymys kuitenkin tuli mieleen, kun katselin paketin sisältöä. Satsi sisältää siis kaksi paria puslia, joista toinen pari on kovempaa ja toinen pehmeämpää kumiseosta.

Kovemmassa (124 333 42 14) on kolme nappulaa ja pehmeämmässä (124 333 43 14) kaksi ja yksi nappula erikseen. Ääh. Ehkä on parempi, että katsotte kuvasta. :D

Kysymys kuuluu: tuleeko pehmeämpi pari taaempaan reikään vai kui?

Kuva

Sarja oli Lemförderin valmistetta mutta siinä oli myös Mersun vara(osa)numero 124 330 06 75.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Voisi kuvitella että vanhoissa on samanlaiset nännit kyljessä.
Ainakin omissa näkyi jotain näppylöitä kasvavan, kun viimeksi vilkuilin auton alle.
Kai niistä näkisi kuinka päin niiden kuuluu olla :roll:
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jani kirjoitti:Voisi kuvitella että vanhoissa on samanlaiset nännit kyljessä.
Ainakin omissa näkyi jotain näppylöitä kasvavan, kun viimeksi vilkuilin auton alle.
Kai niistä näkisi kuinka päin niiden kuuluu olla :roll:
Tuossa omassa kotterossa on takimmaiset puslat vielä sitä yksiosaista vanhempaa mallia, joten niistä ei valitettavasti ole hirveästi apua. :( Etummaisista voisi tieten katsoa osviittaa, josko niissä olevat nappulamäärät mätsäisivät jompaan kumpaan noista uusista. Tänks.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuon kuvan perusteella ne kolmenänniset tulisi takimmaiseksi.

Kuva
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jani kirjoitti:Tuon kuvan perusteella ne kolmenänniset tulisi takimmaiseksi.
Kappas vaan. :D Tuo näyttää varsin lupaavalta, kun näyttää olevan ihan Lemförderin tekemä tukivarsi. Kiitos taas.

BTW. Joko ne puristimet ovat rantautuneet sinulle asti? Meinaan, että minulla kyllä on ne omatekoisetkin puristimet, joilla kyllä saa sen verran jousia littiin, että alatukivarren saa pois. Ongelma vaan noissa on, että ne ovat nyt 160 km päässä Oulussa. Tänään kävin siellä mutten ääliö muistanut ottaa niitä mukaan. :ttu:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Roisto kirjoitti:BTW. Joko ne puristimet ovat rantautuneet sinulle asti?
Joo, tänään tuli salkku.
Jos sitä viikoloppuna viimeistään sais ruuvailtua ja ihmeteltyä.
Joutais sitten varmaan ens viikolla muualle.
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Julli
Viestit: 132
Liittynyt: 19.2.2006 13:56
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Täällä on kans nuo puslat odotellu asentajaa jo tovin. Vanhat on aika finaalissa. Tarviikohan vaihtoon prässiä vai lähteekö perinteisin menetelmin (ruuvipenkki, vasara...)?
W211 270 CDI
ex. W124 "vanha läähättäjä" 200DT 155 kW
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Julli kirjoitti:Täällä on kans nuo puslat odotellu asentajaa jo tovin. Vanhat on aika finaalissa. Tarviikohan vaihtoon prässiä vai lähteekö perinteisin menetelmin (ruuvipenkki, vasara...)?
Kuulemma vanhojen irrottaminen saattaa viedä aikaa, jos ovat päässeet ruostumaan kiinni tukivarteen. Toinen harmin pesä saattaa olla ne sisäholkit, jotka tuppaavat jämähtämään kiinni pulttiin. Ohjeissa on käytetty kaksiosaisen puslan irrottamiseen vasaraa ja sopivaa tappia ja yksiosaiseen jotain ulosvetäjää. Tuo takimmainen yksiosainen vähän jänskättää. Uudet pitäisi asentua ihan ruuvipenkissä. Joku 60 mm:n sisäreiällä oleva holkki auttanee asennuksessa.
Jani kirjoitti:Joo, tänään tuli salkku.
Jos sitä viikoloppuna viimeistään sais ruuvailtua ja ihmeteltyä.
Joutais sitten varmaan ens viikolla muualle.
Oukei. Eiköhän tässä vielä vähän aikaa kulu muissakin hommissa. :D Pitäisi uskaltaa avata tuon takaluukunkin sähköjohtosatsi, kun toinen rekisterikilven valo pilkkii ja tuskin se on ainoa johto, jossa on häikkää.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo tosiaan alatukivarren irrotus korista voi olla melkosen mielenkiintoista hommaa... :D Iteltä jouduin rälläkällä katkomaan pultit puslien molemmilta puolin.

Uudet pultit tein 14mm kierretangosta kun ei siihen hätään mistään pultteja löytynyt.
Avatar
NFS
Bensa-superturbottaja
Viestit: 220
Liittynyt: 06.5.2006 21:41
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja NFS »

Keskusteluun voisin kommentoida sen verran et etu-alatukivarren puslat on Sportlinessä jäykemmät, kuvissa näkyvät 1 ja 3 nänniset :wink: on huomattavasti pehmeämpää kumiseosta kuin sportlinen 2 nänniset. Jouduin omaan 16V:n vaihtaan nuo kumit joku aika sitten, varaosa liikkeet ei tunteneet moisia osia, eikä myöskään Kl-varaosat. Noh ei auttanut kuin tilata Veholta :shock: Hinta oli 2x normipuslan verran. Kävin näyttämässä puslia sittemin Ylivieskan KL:llä ja he eivät olleet ikinä nähneet moisia, sitten verrattiin jäykkyyksiä vakio pusla vs sportline ja eroa oli tod paljon.
Jos alustaa haluaa jäykemmäksi niin nuo Sportlinen 2 nänniset on suositeltavaa. Tänään vaihdoin takakelkan etummaiset puslat, homma ei ollut läheskään niin paha kuin luulin, loppujen lopuksi helppo homma. aikaisemmin ohitustilanteessa perästä ei oikein tiennyt mihin se on menossa. Koeajoa en vielä suorittanut mutta eiköhän se tästä
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve taas,

Auto kulkee nyt melkolailla suoraan, kun vaihdoin oikealle puolelle ulomman raidetangon pään.

Ohjaus on kuitenkin tahmean ja äkkinäisen oloinen, minkä XUX:kin eilen havainnoi. Varsinkin liukkaalla on tuntuma tiehen aika tehokkaasti hukassa. Simpukkaa olen pikkuhiljaa kiristänyt ja onkin mahdollista, että olen tohkeissani kiristänyt sitä jo vähän liikaa. :oops: Välys ei kuitenkaan ole ratista poistunut – joku sentin klappi siinä vielä on.

Pitänee ottaa simpukan säätöä pikkuisen takaisin ja katsoa vähän aikaa, miltä tuntuu. Jos ei tuolla toimenpiteellä kummene, niin sitten pitänee alkaa etsiä parempaa simpukkaa, mikä sekään ei taida olla helppo homma. :( Alunperin ratissa oli joku kolmen sentin tyhjä kohta. Simpukkaa ei kuitenkaan varmaan koskaan ollut säätänyt ja säätöpultti oli melkein lukkomutterin tasalla. M102:n tapauksessa kun säätö on tehty isokätisille lähes mahdottomaksi. :D Pitäisikö väljyys pienentyä, jos moottori on käynnissä? Itse en ole omastani moista huomannut.

Ajelin eilen pikkupätkän viesti-Ladalla (Kempeleestä Ouluun) ja se oli omaan verrattuna varsin mukava kulkine. Suhinaahan siinä oli mutta se taisi johtua raollaan olevasta takaovesta (Ladan ovia saa paiskoa ihan eri käskystä kuin Mersun ovia, että menevät pirulaiset kiinni). :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
romu
Orkkis-entusiasti
Viestit: 1172
Liittynyt: 01.10.2005 0:42
Paikkakunta: OULAINEN

Viesti Kirjoittaja romu »

Omassa vanhuksessani on simpukka samanlaisessa tilassa. Kiristäminen ei poista välystä, ainoastaan ohjaus tahmaantuu. :x
Avatar
EzKo
satunnainen tarkkailija
Viestit: 2054
Liittynyt: 15.12.2005 20:32
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

Roisto kirjoitti:Terve taas,

Auto kulkee nyt melkolailla suoraan, kun vaihdoin oikealle puolelle ulomman raidetangon pään.
Sinä onnellinen, meikäläisellä ei ole pelkoo suoraan menosta :cry:

Tuo raidetanko juttu on kans sellainen mikä mua askarruttaa...vasemmalle on kyllä vaihdettu muttei oikealle.

Pari päivää sitten meinasin joutua rekan alle kun auto päätti yht äkkiä muuttaa suuntaansa rekan kylkeen :eec: siis oikealle.

Kummaa muljuamista siellä oikealla on muutenkin, pitäisköhän vaihtaa raidetanko :idea:
S124 E220 -93
W124 230 -90
Alfa Romeo 166 2.4 JDT 20V Ti -05
nissanin nassani x2 -90-96
®Mese Linttaklubi
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5209
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Saatesanat:
Vaikka tämä vika ei sinällään ajettavuuteen liitykään, niin ajomukavuuteen kuitenkin. Ompa tämän takia vaihdettu myös turhaan narinaniveliä... :D

Takapää on pitänyt satunnaista narinaa ainakin puolitoista vuotta. Välillä se on hiljennyt ja välillä tullut takaisin ilmankosteuden mukaan. Kun tuon tallipaikan sain niin alusta on pysynyt kuivana ja narina on ollut lähes jatkuvaa. Viime kesänä käytin iskarin päätkin irti tukivarresta ja pistin ööliä niveliin. Olivat jämyt. Samaa tein narinanivelille, jotka myös tuntuivat jämäköiltä. Hovimonttöörin ehdotuksesta päädyttiin kuitenkin vaihtamaan epäillyn puolen nivel mutta turhaan. Nyt kuitenkin nariseva paikka löytyi. Pidän kuitenkin hulluja vähän aikaa jännityksessä ja paljastan löydöksen illemmalla.

Missä siis oli vikapesäke? Pitääkö pistää auto paaliin vai korjautuuko vika lompsallisella euroja? :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Daimler
Laksatiivi-spesialisti
Viestit: 3246
Liittynyt: 19.9.2005 20:21

Viesti Kirjoittaja Daimler »

Roisto kirjoitti: Pitääkö pistää auto paaliin vai korjautuuko vika lompsallisella euroja? :D t.
Risto
Ilmota jos aiot myydä auton... 8) Toki voin antaa coupen sekä lompsallisen euroja väliin. :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29110
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Roisto toisessa topikissa kirjoitti:Diileri on jostain tainnut löytää näihin uusimpiinkin autoihin sopivan korjausoppaan.
8)

Outoja ääniä.

Jos koneistosta kuuluu jotain outoja ääniä, on otettava heti selville mistä ne tulevat.
Jos ääni on nariseva tai raapiva, on vaunu heti seisautettava.
Jos ääni silloin lakkaa vaikka moottori käy, tulee se voimansiirtolaitteista tai pyöristä.
Jos sitä jatkuu on vika luultavasti moottorissa. :(
Avatar
jone77
Viestit: 589
Liittynyt: 18.2.2006 18:02
Paikkakunta: nivala

Viesti Kirjoittaja jone77 »

Nyt kuitenkin nariseva paikka löytyi. Pidän kuitenkin hulluja vähän aikaa jännityksessä ja paljastan löydöksen illemmalla.

Missä siis oli vikapesäke? Pitääkö pistää auto paaliin vai korjautuuko vika lompsallisella euroja? :D

t.
Risto
takapenkin lukot :?: :shock: :shock: :?:
ensimmäinen hullu tuli tolloksi ja yrittää epätoivoisena arvata
iloisest elää pitää vaik päivää vähemmän
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tiilerillä se on muuten jottamoisen nerokas lähdeteos hallussaan, ei tuohon auta paljoa vastaan inttää. Vai kertoneekohan tuo ihan kokemuksiaan? :shock:
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Varsin outoja ääniä

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

dealer kirjoitti:
Roisto toisessa topikissa kirjoitti:Diileri on jostain tainnut löytää näihin uusimpiinkin autoihin sopivan korjausoppaan.
8)

Outoja ääniä.

Jos koneistosta kuuluu jotain outoja ääniä, on otettava heti selville mistä ne tulevat.
Jos ääni on nariseva tai raapiva, on vaunu heti seisautettava.
Jos ääni silloin lakkaa vaikka moottori käy, tulee se voimansiirtolaitteista tai pyöristä.
Jos sitä jatkuu on vika luultavasti moottorissa. :(
Insinöörin teoria ! Hän ajeli tuolla mainiolla kulkimella Talbot Horizont. Käyttövoima petrooli. Ja tämä mainio vaunu alkoi narista , mutta insinööri teoriansa mukaan vain ajeli. Sill hän tuumi , mikä itsekseen tulee se myös itsekseen menee. Se oin sen insinöörin teoria.
VALMET 5oo -69
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Roisto kirjoitti:Terve,

Saatesanat:
Vaikka tämä vika ei sinällään ajettavuuteen liitykään, niin ajomukavuuteen kuitenkin. Ompa tämän takia vaihdettu myös turhaan narinaniveliä... :D
Missä siis oli vikapesäke? Pitääkö pistää auto paaliin vai korjautuuko vika lompsallisella euroja? :D

t.
Risto
Ittelläni oli yks kiekka jousta poikki alapäästä, ja se narahteli satunnaisesti, yleensä aina samassa paikassa kun syvään jousitti. Sitten toinen narahtelu osoittautui jousen ja tukivarren väliin kiilautuneesta kivensirusta. Näitäpä veikkailen.
VALMET 5oo -69
Lokkiistiikkapiällikkö
Perunankeittäjä
Viestit: 1567
Liittynyt: 23.12.2006 21:01
Paikkakunta: JUVA . Metsän poika tahdon olla, sankar jylhän kuusiston ....

Kyllä miestä syö !!

Viesti Kirjoittaja Lokkiistiikkapiällikkö »

Roisto kirjoitti:Terve taas,

Nyt hommasin ne alatukivarren korjaussarjat. Pikku kysymys kuitenkin tuli mieleen, kun katselin paketin sisältöä. Satsi sisältää siis kaksi paria puslia, joista toinen pari on kovempaa ja toinen pehmeämpää kumiseosta.

Kovemmassa (124 333 42 14) on kolme nappulaa ja pehmeämmässä (124 333 43 14) kaksi ja yksi nappula erikseen. Ääh. Ehkä on parempi, että katsotte kuvasta. :D

Kysymys kuuluu: tuleeko pehmeämpi pari taaempaan reikään vai kui?

Kuva

Sarja oli Lemförderin valmistetta mutta siinä oli myös Mersun vara(osa)numero 124 330 06 75. Joo joo , ja just , just. Syksyllä vaihdoin nuo gummit ja nyt vasta tänään näin etevän artikkelin näistä puslista. Oli kerranki onnea. Tais mennä oikein, laskin nuo nännit ja puristin uudet samoin kuin entiset ja noita varaosanumeroita noudattelin. Ne jotka eivät vielä ole vaihtaneet niin takaisinasennuksessa kannattaa käyttää Rubber lubrikaattia eli sitä jarruosa rasvaa, sen ei kuulemma pitäis pehmettää tahi turvottaa kumia. Vai mitä mieltä on asiantuntijat.

t.
Risto
VALMET 5oo -69
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”