V126 300SEL-->300SDL Projektia+Kuvia-->Myyty.
"uus" loota paikoillaan. Kesti jopa käydä vajaan 100km lenkin töissäkin.
"uudessa" vaihteistossa sellainen omituisuus. Kun painaa vaikka 50km/h vauhdista kaasun pohjaan ( ei KD) niin kierrokset pomppaa noin 2800-3000 ja pysyy siinä samassa niin kauan että vauhtia kelautuu noin 110km/h sitten kierrokset lähtee nousemaan nopeuden mukaan.
Vaihteiden kytkeytyminen tuntuu selvinä nykäyksinä (kierrokset ei vaella kuin noin 50-100kierrosta) joten ainoa paikka joka tuossa "luistaa" on turbiini.
Lootassa mobilin dextron III
"uudessa" vaihteistossa sellainen omituisuus. Kun painaa vaikka 50km/h vauhdista kaasun pohjaan ( ei KD) niin kierrokset pomppaa noin 2800-3000 ja pysyy siinä samassa niin kauan että vauhtia kelautuu noin 110km/h sitten kierrokset lähtee nousemaan nopeuden mukaan.
Vaihteiden kytkeytyminen tuntuu selvinä nykäyksinä (kierrokset ei vaella kuin noin 50-100kierrosta) joten ainoa paikka joka tuossa "luistaa" on turbiini.
Lootassa mobilin dextron III
Viimeksi muokannut Mika.T, 10.4.2007 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vie se loota siekkiselle niin loppuu luistot, ei tuu pitämään muuten.Mika.T kirjoitti:"uus" loota paikoillaan. Kesti jopa käydä vajaan 100km lenkin töissäkin.
"uudessa" vaihteistossa sellainen omituisuus. Kun painaa vaikka 50km/h vauhdista kaasun pohjaan ( ei KD) niin kierrokset pomppaa noin 2800-3000 ja pysyy siinä samassa niin kauan että vauhtia kelautuu noin 110km/h sitten kierrokset lähtee nousemaan nopeuden mukaan.
Vaihteiden kytkeytyminen tuntuu selvinä nykäyksinä (kierrokset ei vaella kuin noin 50-100kierrosta) joten ainoa paikka joka tuossa "luistaa" on turbiini.
Lootassa mobilin dextron III
Ne on kitenkin jo kelannu sen verta kilomterejä sisäänsä et antautuu jos pikkasen härnää
Sulla taitaa olla turbiinissa ongelmia. Tosin superturbomiehet olisivat mielissään tuosta turbiinista. Eikös sen turbiinin voi vaihtaa siihen entisestä?
Itse kiristäisin vaihteiston vaijeria. Minusta turbiinin ei kuulu luistaa ajossa, vaan vaihteiston on vaihdettava riittävän pienelle pykälälle, niin että turbiini pitää. Turbiinin luisto syö vain voimaa ja polttoainetta.
Itse kiristäisin vaihteiston vaijeria. Minusta turbiinin ei kuulu luistaa ajossa, vaan vaihteiston on vaihdettava riittävän pienelle pykälälle, niin että turbiini pitää. Turbiinin luisto syö vain voimaa ja polttoainetta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Juu... Turbiinista tuo luisto tulee. Lootan vaihdot tuntuu nyt selvinä terävinä nykäyksinä kun kirin lootan paineita kokeeksi. Ja nykäsee onneksi joka vaihteella samallalailla.
Vanha loota ei nykässyt ollenkaan 2--->3 ja muut vaihteet suorastaan paukahti päälle.
Vanha turbiini on bensakoneesta ja mietin että oisko tuo tiisselin orkkis turbiini parempi. Nojoo... Empä ala vaihtamaan niin kauan kuin auto liikkuu
Tasasessa vauhdissa kierrokset pysyy samoissa kuin ennenkin eli sen puolesta turbiini ei luista tasasessa vauhdissa. Kiihtyvyys on tosiaan nelosella kiihdytettäessä aika paljon heikompaa. Pudotus kolmoselle korjaa asian.
Onko lie turbiinin toiminnan kannalta isoa ero noissa dextron II ja III tyypeissä. Kolmonenhan on ohuempaa. Ja sellaiset on nyt lootassa.
Oisko lie liian ohutta litkua.
Vanhoilla jenkkilitkuilla huomasin kyllä tuon turbiinin luiston mutta se ei kuitenkaan sen erikoisemmin häirinnyt. Öljy oli kuitenkin huomattavasti paksummat.
Vanha loota ei nykässyt ollenkaan 2--->3 ja muut vaihteet suorastaan paukahti päälle.
Vanha turbiini on bensakoneesta ja mietin että oisko tuo tiisselin orkkis turbiini parempi. Nojoo... Empä ala vaihtamaan niin kauan kuin auto liikkuu
Tasasessa vauhdissa kierrokset pysyy samoissa kuin ennenkin eli sen puolesta turbiini ei luista tasasessa vauhdissa. Kiihtyvyys on tosiaan nelosella kiihdytettäessä aika paljon heikompaa. Pudotus kolmoselle korjaa asian.
Onko lie turbiinin toiminnan kannalta isoa ero noissa dextron II ja III tyypeissä. Kolmonenhan on ohuempaa. Ja sellaiset on nyt lootassa.
Oisko lie liian ohutta litkua.
Vanhoilla jenkkilitkuilla huomasin kyllä tuon turbiinin luiston mutta se ei kuitenkaan sen erikoisemmin häirinnyt. Öljy oli kuitenkin huomattavasti paksummat.
- Malm
- W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
- Viestit: 1657
- Liittynyt: 23.10.2005 18:00
- Paikkakunta: Limika/Oulu
Mie vaihoin tuohon omaani (W123 722.4) Dextron III:t entisten II:n sijaan ja miulla rupesi turbiini vinkumaan kuumana, vinkuu vähän niinku jotkut turbot saattaa vinkua, kun vaihde on vapaalla tai peruuttaa. Tyhjäkäynnilla ei vingu, mutta kun vähän kaasuttaa niin siinä 1200rpm alkaa vinkaseen. Eteenpäin mennessä ei vingu. Tosin en tiiä menikö mulla sitten liikaa paskaa vaihdon yhteydessä vai johtuuko vinkuminen juuri tuosta öljylaadun vaihtamisesta. Aika litkua se kuumana kuitenkin on, kun laskin liikoja öljyjä poissa kun "vahingossa" meni liikaaMika.T kirjoitti: Onko lie turbiinin toiminnan kannalta isoa ero noissa dextron II ja III tyypeissä. Kolmonenhan on ohuempaa. Ja sellaiset on nyt lootassa.
Oisko lie liian ohutta litkua.
-Risto
Viimeksi muokannut Malm, 11.4.2007 11:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Makialle kuullostaa tuo turbiini Onko se 250mm vai 270mm ? StallSpeed on niin korkee että vallan ihmetyttää - normaalisti ja normiöljyillä luisto on max 2500rpm joten tuo olis perinteiselle luolamiesahtimelle tosi hyvän kuulloinen kapistus.
Risto: Mulla on Nesteen Type-F litkut ja nekin ääntää vähän enemmän kuin ATF:t mutta taas pito vahvistetulla askilla on ihan eri luokkaa.
Risto: Mulla on Nesteen Type-F litkut ja nekin ääntää vähän enemmän kuin ATF:t mutta taas pito vahvistetulla askilla on ihan eri luokkaa.
No ni.
olisko foorumilaisilla kiinnostusta ässää kohtaan
Mielenkiinto loppu kun auto ei jouda seisomaan ja töissä pitää kulkea millon missäkin päin suomea (tällä viikolla 1400km). Eli ei ole aikaa tehhä autoa kuin vasta syssyllä kesälomalla jota en ajatellut tuhlata auton kimpussa ärisemiseen.
290 väykky ois kiikarissa.
olisko foorumilaisilla kiinnostusta ässää kohtaan
Mielenkiinto loppu kun auto ei jouda seisomaan ja töissä pitää kulkea millon missäkin päin suomea (tällä viikolla 1400km). Eli ei ole aikaa tehhä autoa kuin vasta syssyllä kesälomalla jota en ajatellut tuhlata auton kimpussa ärisemiseen.
290 väykky ois kiikarissa.
Hö, ekkö aio nauttia kovan työn hetelmistä..
Itte pidän bensakäyttöistä kulkinetta ainoana oikeana..
Seuraavaks voisit ottaa projektiks corveten dieselöimisen.. Ja siihen vielä kattotelineet ja vetokoukku perään ni jo ois "unelmien" työajoneuvo alla..
"päivänä jona dieselmoottori keksittiin, taivas oli synkkä"
-Alfred Hasting-
No eipä vaiskaa, kyllä sen joku vielä pois hakee..
Itte pidän bensakäyttöistä kulkinetta ainoana oikeana..
Seuraavaks voisit ottaa projektiks corveten dieselöimisen.. Ja siihen vielä kattotelineet ja vetokoukku perään ni jo ois "unelmien" työajoneuvo alla..
"päivänä jona dieselmoottori keksittiin, taivas oli synkkä"
-Alfred Hasting-
No eipä vaiskaa, kyllä sen joku vielä pois hakee..
Jos vaan olisi elämän tilanne eri, niin voisinpa lompsia pankkiin ja sitten rueta kaupan tekoon ässästä.. Tuossa yhdistyy hyvin yksi parhaista korimalleista ja koneista mitä mersu on tehnyt..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Muisteilen Suomesta löytyvän C3-korisen corveten 5.7 litraisella dx dieselillä. Sekin ihme siis löytyy.
Mika: Älä vaivu synkkyyteen. Kyllä siitä ässästä vielä hyvä tulee, jos vain jaksat pakertaa. Itsekin yhden ässän epäonnistuneesti dieselöineenä voin puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä. Itse en tosin jaksanut puurtaa loppuun asti, vaan bensinöin sen lopuksi. Silloin ei vielä ollut kohtuuhintaan osia tarjolla, joten luovutin.
Mika: Älä vaivu synkkyyteen. Kyllä siitä ässästä vielä hyvä tulee, jos vain jaksat pakertaa. Itsekin yhden ässän epäonnistuneesti dieselöineenä voin puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä. Itse en tosin jaksanut puurtaa loppuun asti, vaan bensinöin sen lopuksi. Silloin ei vielä ollut kohtuuhintaan osia tarjolla, joten luovutin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99
Tuo tiisselöintihän tuossa pelaa kuin ajatus. Kiitos siitä kuuluu tuolle löytyneelle orkkis SDL:n tekniikalle (Rehtijiille)
En vain jaksa alkaa taas kerran purkamaan autoa osiin ja taas kohta kasaamaan työkeikkaa varten.
Seuraava keikka parinviikon päästä Raumalle/Uuteenkaupunkiin jossa tuleepi kahessa viikossa noin 2500km
En vain jaksa alkaa taas kerran purkamaan autoa osiin ja taas kohta kasaamaan työkeikkaa varten.
Seuraava keikka parinviikon päästä Raumalle/Uuteenkaupunkiin jossa tuleepi kahessa viikossa noin 2500km
Tuli hommattua tuomonen
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000646.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000647.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000651.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000652.jpg
Elikkä -96 E290DT avantgarde.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000646.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000647.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000651.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000652.jpg
Elikkä -96 E290DT avantgarde.
Pari kuvaa nykyisestä kulkineesta. Nykyisessä kuosissa.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000649.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000648.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0647-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0646-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000645.jpg
Eli renkaat on vaihtuneet. Vanhat vanteet kaunistaa nykyään kaverin passattia.
Tuli vaihdettua joka rööriin öljyt.
Kuskinpuolen etupyörälaakerikin tuli vaihdettua. Jurisi jo niin pahasti ettei sillä viittinyt ajella.
Vähän on maalipinnassa sanomista lähinnä ovissa.
Pitänee kysellä jospa tuo menis vielä edes osaksi takuuseen.
Nooh. Ei nuo nyt niin pahoja ole etteikö noita itekkin kohtuu helpolla sais korjattua.
knoppitietoa pirssistä.
-avantgarde
-Suomiauto
-huoltokirja (Veholla täytetty )
-webasto kellolla
-autom. ilm.
-Nahkasisusta
-sadetunnistin
-jne jne
Ainoa miinus autossa on MANUAALI laatikko.
Suunnitteilla olikin jo vaihtaa autoon w124 300turboD:n 722.3 loota
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000649.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000648.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0647-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0646-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000645.jpg
Eli renkaat on vaihtuneet. Vanhat vanteet kaunistaa nykyään kaverin passattia.
Tuli vaihdettua joka rööriin öljyt.
Kuskinpuolen etupyörälaakerikin tuli vaihdettua. Jurisi jo niin pahasti ettei sillä viittinyt ajella.
Vähän on maalipinnassa sanomista lähinnä ovissa.
Pitänee kysellä jospa tuo menis vielä edes osaksi takuuseen.
Nooh. Ei nuo nyt niin pahoja ole etteikö noita itekkin kohtuu helpolla sais korjattua.
knoppitietoa pirssistä.
-avantgarde
-Suomiauto
-huoltokirja (Veholla täytetty )
-webasto kellolla
-autom. ilm.
-Nahkasisusta
-sadetunnistin
-jne jne
Ainoa miinus autossa on MANUAALI laatikko.
Suunnitteilla olikin jo vaihtaa autoon w124 300turboD:n 722.3 loota
Ihan siistillehän se kuvissa näyttää, hyvä värikin. Minkäs ikänen tuo on? Jos 97 niin niissähän "hieno" suomiauto ominaisuus, Xenonit puuttuu vaikka kaikkialla muualla maailmassa ne olivat avantgardeissa vakiona
Tuostahan vosi tehdä sellaisen vanhan hyvän ajan auton kun kerran manuaali, rivipumppu ja vanhan mallin tomaatti vaan paikalleen
Tuostahan vosi tehdä sellaisen vanhan hyvän ajan auton kun kerran manuaali, rivipumppu ja vanhan mallin tomaatti vaan paikalleen
Tuli laitettua kailottimia.
Eteen Hifitalon audiokit 3650B mkII. Pitäs olla hyä. Ainakin ääni on aika hyvin kohdallaan.
Hattuhyllyllä on lähinnä matalia ääniä toistamassa 4kpl 6.5" elementtejä. On siellä kyllä diskantitkin. Lähinnä takapenkkiläisiä varten Nelikanavainen Alpinen vahvarikin tuli asenneltua hattuhyllyn pohjaan.
Supparia ei ole eikä näillä näkymin tulekkaan.
Yllättävän jämysti tulee mataliakin yhteensä kuudesta 6.5" bassosta.
Taajuuskorjaimen sain piilotettua soittimen alla olevaan lokeroon. Tai siis lokero pois ja taajuuskorjain tilalle.
Kuvatuksia... Huonoja sellaisia.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000659.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000660.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000666.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000667.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000668.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000669.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000670.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000671.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000672.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000673.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000674.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000675.jpg
Alkaa olla jo pikkuhiljaa kuunneltavassa kuosissa tuo äänentoisto.
Pioneerin DSP olisi tuossa pöydällä odottelemassa virtapiikkiä korjaukseen. Sen kanssa kävi ässässä pieni haveri. Tosin ei se toiminut ostaessakaan. Onneksi osaa jotain noille kuiten itsekkin tehdä.
Eteen Hifitalon audiokit 3650B mkII. Pitäs olla hyä. Ainakin ääni on aika hyvin kohdallaan.
Hattuhyllyllä on lähinnä matalia ääniä toistamassa 4kpl 6.5" elementtejä. On siellä kyllä diskantitkin. Lähinnä takapenkkiläisiä varten Nelikanavainen Alpinen vahvarikin tuli asenneltua hattuhyllyn pohjaan.
Supparia ei ole eikä näillä näkymin tulekkaan.
Yllättävän jämysti tulee mataliakin yhteensä kuudesta 6.5" bassosta.
Taajuuskorjaimen sain piilotettua soittimen alla olevaan lokeroon. Tai siis lokero pois ja taajuuskorjain tilalle.
Kuvatuksia... Huonoja sellaisia.
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000659.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000660.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000666.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000667.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000668.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000669.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000670.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000671.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000672.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000673.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000674.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000675.jpg
Alkaa olla jo pikkuhiljaa kuunneltavassa kuosissa tuo äänentoisto.
Pioneerin DSP olisi tuossa pöydällä odottelemassa virtapiikkiä korjaukseen. Sen kanssa kävi ässässä pieni haveri. Tosin ei se toiminut ostaessakaan. Onneksi osaa jotain noille kuiten itsekkin tehdä.
Istuiko elementit miten hyvin paikalleen? Suoraan vai pitikö sorvata ja sovitella..
Hienosti tuo taajuuskorjain piilossa, DSP:hän menee sitten samaan kohti piiloon. Ainoa vaan että pitää aina aukoa kun kuuntelee musiikkia.. Nuo elementtien jakosuotimet nyt vähän turhaan jää tuonne jos DSP:n laitat Olisi parempi säädellä jos ei mitään turhia kikkareita välissä
Hienosti tuo taajuuskorjain piilossa, DSP:hän menee sitten samaan kohti piiloon. Ainoa vaan että pitää aina aukoa kun kuuntelee musiikkia.. Nuo elementtien jakosuotimet nyt vähän turhaan jää tuonne jos DSP:n laitat Olisi parempi säädellä jos ei mitään turhia kikkareita välissä