V126 300SEL-->300SDL Projektia+Kuvia-->Myyty.

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

"uus" loota paikoillaan. Kesti jopa käydä vajaan 100km lenkin töissäkin. :shock:

"uudessa" vaihteistossa sellainen omituisuus. Kun painaa vaikka 50km/h vauhdista kaasun pohjaan ( ei KD) niin kierrokset pomppaa noin 2800-3000 ja pysyy siinä samassa niin kauan että vauhtia kelautuu noin 110km/h sitten kierrokset lähtee nousemaan nopeuden mukaan. :shock:

Vaihteiden kytkeytyminen tuntuu selvinä nykäyksinä (kierrokset ei vaella kuin noin 50-100kierrosta) joten ainoa paikka joka tuossa "luistaa" on turbiini. :D

Lootassa mobilin dextron III
Viimeksi muokannut Mika.T, 10.4.2007 22:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Mika.T kirjoitti: Ostanko Tojotan????? :shock:
No yks tojota ois hyvä olla aina talossa jossa on myös mersu(ja) :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
JTY
Mobilemultimediameedio
Viestit: 290
Liittynyt: 24.4.2006 1:15
Paikkakunta: Selangor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Mika.T kirjoitti:"uus" loota paikoillaan. Kesti jopa käydä vajaan 100km lenkin töissäkin. :shock:

"uudessa" vaihteistossa sellainen omituisuus. Kun painaa vaikka 50km/h vauhdista kaasun pohjaan ( ei KD) niin kierrokset pomppaa noin 2800-3000 ja pysyy siinä samassa niin kauan että vauhtia kelautuu noin 110km/h sitten kierrokset lähtee nousemaan nopeuden mukaan. :shock:

Vaihteiden kytkeytyminen tuntuu selvinä nykäyksinä (kierrokset ei vaella kuin noin 50-100kierrosta) joten ainoa paikka joka tuossa "luistaa" on turbiini. :D

Lootassa mobilin dextron III
Vie se loota siekkiselle niin loppuu luistot, ei tuu pitämään muuten.
Ne on kitenkin jo kelannu sen verta kilomterejä sisäänsä et antautuu jos pikkasen härnää :(
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Sulla taitaa olla turbiinissa ongelmia. Tosin superturbomiehet olisivat mielissään tuosta turbiinista. Eikös sen turbiinin voi vaihtaa siihen entisestä?

Itse kiristäisin vaihteiston vaijeria. Minusta turbiinin ei kuulu luistaa ajossa, vaan vaihteiston on vaihdettava riittävän pienelle pykälälle, niin että turbiini pitää. Turbiinin luisto syö vain voimaa ja polttoainetta.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
jiipee
Maitopoika, Turbopöljä, Ladanautti jne..
Viestit: 1241
Liittynyt: 29.9.2005 20:40
Paikkakunta: Sukeva

Viesti Kirjoittaja jiipee »

Minä löysäsin omasta pikkusen tuota vaijeria laatikko huollon jälkeen ja nyt tuntuu, että on samanlainen "vika" kuin Mikallakin, eli turpiini tuntus vähän luistavan. Onko tuosta turpiinin luistamisesta mitään haittaa, hajottaako mitään?
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Samanlainen on tuossa väykyssäkin laatikko, ei nyt ihan ehkä noin paljoa luista, mutta 70-80 vauhdista puolella kaasulla kyllä nostaa tuonne 2500 nurkille kierrokset. Ei kai näissäkään kuulu tuollainen olla, vaiko mitenkäkö?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu... Turbiinista tuo luisto tulee. Lootan vaihdot tuntuu nyt selvinä terävinä nykäyksinä kun kirin lootan paineita kokeeksi. Ja nykäsee onneksi joka vaihteella samallalailla.
Vanha loota ei nykässyt ollenkaan 2--->3 ja muut vaihteet suorastaan paukahti päälle. :lol:

Vanha turbiini on bensakoneesta ja mietin että oisko tuo tiisselin orkkis turbiini parempi. Nojoo... Empä ala vaihtamaan niin kauan kuin auto liikkuu :lol:

Tasasessa vauhdissa kierrokset pysyy samoissa kuin ennenkin eli sen puolesta turbiini ei luista tasasessa vauhdissa. Kiihtyvyys on tosiaan nelosella kiihdytettäessä aika paljon heikompaa. Pudotus kolmoselle korjaa asian. :D

Onko lie turbiinin toiminnan kannalta isoa ero noissa dextron II ja III tyypeissä. Kolmonenhan on ohuempaa. Ja sellaiset on nyt lootassa.
Oisko lie liian ohutta litkua.

Vanhoilla jenkkilitkuilla huomasin kyllä tuon turbiinin luiston mutta se ei kuitenkaan sen erikoisemmin häirinnyt. Öljy oli kuitenkin huomattavasti paksummat. :D
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mika.T kirjoitti: Onko lie turbiinin toiminnan kannalta isoa ero noissa dextron II ja III tyypeissä. Kolmonenhan on ohuempaa. Ja sellaiset on nyt lootassa.
Oisko lie liian ohutta litkua.
Mie vaihoin tuohon omaani (W123 722.4) Dextron III:t entisten II:n sijaan ja miulla rupesi turbiini vinkumaan kuumana, vinkuu vähän niinku jotkut turbot saattaa vinkua, kun vaihde on vapaalla tai peruuttaa. Tyhjäkäynnilla ei vingu, mutta kun vähän kaasuttaa niin siinä 1200rpm alkaa vinkaseen. Eteenpäin mennessä ei vingu. Tosin en tiiä menikö mulla sitten liikaa paskaa vaihdon yhteydessä vai johtuuko vinkuminen juuri tuosta öljylaadun vaihtamisesta. :roll: Aika litkua se kuumana kuitenkin on, kun laskin liikoja öljyjä poissa kun "vahingossa" meni liikaa :shock: :roll:

-Risto
Viimeksi muokannut Malm, 11.4.2007 11:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Makialle kuullostaa tuo turbiini :shock: Onko se 250mm vai 270mm ? StallSpeed on niin korkee että vallan ihmetyttää - normaalisti ja normiöljyillä luisto on max 2500rpm joten tuo olis perinteiselle luolamiesahtimelle tosi hyvän kuulloinen kapistus.

Risto: Mulla on Nesteen Type-F litkut ja nekin ääntää vähän enemmän kuin ATF:t mutta taas pito vahvistetulla askilla on ihan eri luokkaa.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mikä se lie turbotiisselisä alunperin. Eiköhän tuo se 270mm ole. Ei tuonne suurempikaan kyllä mahu. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No ni.
olisko foorumilaisilla kiinnostusta ässää kohtaan :?: :D

Mielenkiinto loppu kun auto ei jouda seisomaan ja töissä pitää kulkea millon missäkin päin suomea (tällä viikolla 1400km). Eli ei ole aikaa tehhä autoa kuin vasta syssyllä kesälomalla jota en ajatellut tuhlata auton kimpussa ärisemiseen.

290 väykky ois kiikarissa. :shock:
Avatar
500sel
Viestit: 240
Liittynyt: 28.1.2007 21:31

Viesti Kirjoittaja 500sel »

Hö, ekkö aio nauttia kovan työn hetelmistä.. :!:
Itte pidän bensakäyttöistä kulkinetta ainoana oikeana.. :no:

Seuraavaks voisit ottaa projektiks corveten dieselöimisen.. :) Ja siihen vielä kattotelineet ja vetokoukku perään ni jo ois "unelmien" työajoneuvo alla.. :D

"päivänä jona dieselmoottori keksittiin, taivas oli synkkä"
-Alfred Hasting- :idea:


No eipä vaiskaa, kyllä sen joku vielä pois hakee..
Avatar
ArPi
Lievä Eskoriihelä
Viestit: 1079
Liittynyt: 30.9.2005 20:44
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Jos vaan olisi elämän tilanne eri, niin voisinpa lompsia pankkiin ja sitten rueta kaupan tekoon ässästä.. :) Tuossa yhdistyy hyvin yksi parhaista korimalleista ja koneista mitä mersu on tehnyt..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...

Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Avatar
Perttu K
Mersutohtori
Viestit: 1062
Liittynyt: 16.10.2005 9:38
Paikkakunta: Kajaanikity

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Muisteilen Suomesta löytyvän C3-korisen corveten 5.7 litraisella dx dieselillä. Sekin ihme siis löytyy.

Mika: Älä vaivu synkkyyteen. Kyllä siitä ässästä vielä hyvä tulee, jos vain jaksat pakertaa. Itsekin yhden ässän epäonnistuneesti dieselöineenä voin puhua kokemuksen syvällä rintaäänellä. Itse en tosin jaksanut puurtaa loppuun asti, vaan bensinöin sen lopuksi. Silloin ei vielä ollut kohtuuhintaan osia tarjolla, joten luovutin.
MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo tiisselöintihän tuossa pelaa kuin ajatus. Kiitos siitä kuuluu tuolle löytyneelle orkkis SDL:n tekniikalle (Rehtijiille) :D

En vain jaksa alkaa taas kerran purkamaan autoa osiin ja taas kohta kasaamaan työkeikkaa varten.

Seuraava keikka parinviikon päästä Raumalle/Uuteenkaupunkiin jossa tuleepi kahessa viikossa noin 2500km :shock:
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Toissailtana vaihdettiin kaverin kans PPD:n säätämä turbon oma pumppu koneeseen vaparin pumpun tilalle.

Ihan kivasti alkoi kulkemaan. :D Voimaa on reilusti enemmän kuin kotona ruuvatulla pumpulla.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ehrotus: Osta potkulaudaksi jokin halpa tieliikennelaite, ei tarvitse joka reissua varten alkaa ajoneuvosta niputtamaan :idea:

Noitahan saapi nettiautosta satasilla.
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei anna hermot periksi ajjaa suomea päästä päähän millään satasen räpsyllä. :D
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Heti innostu, ei tarvinnu kun vähän yllyttää. :P

No nyt voit pitää harrasteauton harrasteautona, ja käyttöauto erikseen. Kumpi muuten on kumpi? :?:


Hianon laitoksen olet ostanut, onnittelut :!:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onneksi olkoon perheenlisäyksen johdosta :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Oho, tuota on näköjään liikkeellä.Otan..eiku onneks olokoon :lol:
Avatar
kerosiini
Viestit: 772
Liittynyt: 05.12.2005 15:59
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Jahas, onnittelut kalusto lisäyksestä :D Taisitkin olla menossa hakureissulle eilen kun tulit siinä Lapintuulen kohalla vastaan?
190E 2.6 '90, 220 '69, 240TD '83, 220D 3.0 '77, 250 2.8 '74, Coronet '68, Taunus 1.3GX '82, Volvo 240 D6 '83
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep Jep...

Ja vielä mokoma toimii. :shock: 480km takana. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pari kuvaa nykyisestä kulkineesta. Nykyisessä kuosissa.

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000649.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000648.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0647-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 0646-1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000645.jpg

Eli renkaat on vaihtuneet. Vanhat vanteet kaunistaa nykyään kaverin passattia. :D
Tuli vaihdettua joka rööriin öljyt.
Kuskinpuolen etupyörälaakerikin tuli vaihdettua. Jurisi jo niin pahasti ettei sillä viittinyt ajella. :D

Vähän on maalipinnassa sanomista lähinnä ovissa. :?

Pitänee kysellä jospa tuo menis vielä edes osaksi takuuseen. :shock:
Nooh. Ei nuo nyt niin pahoja ole etteikö noita itekkin kohtuu helpolla sais korjattua. :wink:

knoppitietoa pirssistä.
-avantgarde
-Suomiauto
-huoltokirja (Veholla täytetty :D )
-webasto kellolla
-autom. ilm.
-Nahkasisusta
-sadetunnistin
-jne jne

Ainoa miinus autossa on MANUAALI laatikko. :supersad:
Suunnitteilla olikin jo vaihtaa autoon w124 300turboD:n 722.3 loota :mrgreen:
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ihan siistillehän se kuvissa näyttää, hyvä värikin. Minkäs ikänen tuo on? Jos 97 niin niissähän "hieno" suomiauto ominaisuus, Xenonit puuttuu vaikka kaikkialla muualla maailmassa ne olivat avantgardeissa vakiona :roll:

Tuostahan vosi tehdä sellaisen vanhan hyvän ajan auton kun kerran manuaali, rivipumppu ja vanhan mallin tomaatti vaan paikalleen 8)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Joo joku suomen lainsäädännön älynväläys :?: Ei oo xenoneja... Vielä....
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Juu,tuohonhan on helppo laittaa laillisesti jälkeenpäin Xenonit. Alunperinhän näissä on automaattinen korkeuden säätö Xenoneitten kanssa, mutta kuitenkaan sitä ei vaadita näin vanhoihin jälkiasennuksessa. Muuta kuin xenoni umpiot tilalle niin johan kelpaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7116
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuli laitettua kailottimia.

Eteen Hifitalon audiokit 3650B mkII. Pitäs olla hyä. Ainakin ääni on aika hyvin kohdallaan. :D

Hattuhyllyllä on lähinnä matalia ääniä toistamassa 4kpl 6.5" elementtejä. On siellä kyllä diskantitkin. Lähinnä takapenkkiläisiä varten :D Nelikanavainen Alpinen vahvarikin tuli asenneltua hattuhyllyn pohjaan.
Supparia ei ole eikä näillä näkymin tulekkaan. :shock:
Yllättävän jämysti tulee mataliakin yhteensä kuudesta 6.5" bassosta. :D

Taajuuskorjaimen sain piilotettua soittimen alla olevaan lokeroon. Tai siis lokero pois ja taajuuskorjain tilalle. :D

Kuvatuksia... Huonoja sellaisia. :?

http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000659.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000660.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000666.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000667.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000668.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000669.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000670.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000671.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000672.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000673.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000674.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v625/ ... 000675.jpg


Alkaa olla jo pikkuhiljaa kuunneltavassa kuosissa tuo äänentoisto. :dj:
Pioneerin DSP olisi tuossa pöydällä odottelemassa virtapiikkiä korjaukseen. Sen kanssa kävi ässässä pieni haveri. :nocando: Tosin ei se toiminut ostaessakaan. :D Onneksi osaa jotain noille kuiten itsekkin tehdä. :D
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5932
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Istuiko elementit miten hyvin paikalleen? Suoraan vai pitikö sorvata ja sovitella..

Hienosti tuo taajuuskorjain piilossa, DSP:hän menee sitten samaan kohti piiloon. Ainoa vaan että pitää aina aukoa kun kuuntelee musiikkia.. Nuo elementtien jakosuotimet nyt vähän turhaan jää tuonne jos DSP:n laitat :roll: Olisi parempi säädellä jos ei mitään turhia kikkareita välissä 8)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”