takajarrut
takajarrut
pitäis taakse vaihtaa jarru palat, mutta ainoa ongelma on se et ne tapit jokka pitävät takajarru paloja kiinni, niin ovat pirhanasti ruosteessa, eikä meinaa saada lyömällä irti.... vai pitääkö vaan käyttää raakaa voimaa? vai hajoaako koko sylinteri? vai mitä pitäis tehdä? sylinteri on kyllä ok, mutta nuo perhanan tapit on ainoat jokka sikana ruosteessa. muutenhan tämä palojen vaihto ois ollu helppo homma...
Ostikko uudet tapit? Kannattaa ostaa. Ostoskeikkaa helpottaa kun tietää mennä kyselemään "niitä jarrupalojen liukutappeja, vai mitänenytoli". Sillä tuotenimikkeellä minä olen aina saanut oikeanlaiset.
Ja nehän lähtee irti kun ottaa. Tiukassa saattavat kylläkin olla. Ensimmäisenä kannattanee katkaista tapit keskeltä poikki. Siitä vaan putkipihdeillä kiinni ja vääntelemään. Lähtee tai ei lähde. Tai katkeaa.
Tuleeko ne yhtään läpi siitä jarrusatulasta? Jos tulee, niin hio tapin pää rälläkällä sileäksi. Sen jälkeen koita naputella vasaran ja tylpän puikon (iso naula on just hyvä kun tasottelee pään) avulla tapit pois. Terävällä tapilla, esim pistepuikolla, ei kannata hakata, semmoisella leviää vaan se tapin pää, ja sitten se vasta kiinni onkin.
Jos vieläkin meinaa olla piukassa, niin koita lämmittämistä. Mahottomasti (=punaseks) ei kannata lämmittää, saattaa se valurautainen satula vähän napsahtaa. Lämmityksen jälkeen koita edellämainittuja uudelleen.
Ei sitten kannata takoa vallan kovaa niitä satuloita, ne halkeaa aika helposti...
Ja nehän lähtee irti kun ottaa. Tiukassa saattavat kylläkin olla. Ensimmäisenä kannattanee katkaista tapit keskeltä poikki. Siitä vaan putkipihdeillä kiinni ja vääntelemään. Lähtee tai ei lähde. Tai katkeaa.
Tuleeko ne yhtään läpi siitä jarrusatulasta? Jos tulee, niin hio tapin pää rälläkällä sileäksi. Sen jälkeen koita naputella vasaran ja tylpän puikon (iso naula on just hyvä kun tasottelee pään) avulla tapit pois. Terävällä tapilla, esim pistepuikolla, ei kannata hakata, semmoisella leviää vaan se tapin pää, ja sitten se vasta kiinni onkin.
Jos vieläkin meinaa olla piukassa, niin koita lämmittämistä. Mahottomasti (=punaseks) ei kannata lämmittää, saattaa se valurautainen satula vähän napsahtaa. Lämmityksen jälkeen koita edellämainittuja uudelleen.
Ei sitten kannata takoa vallan kovaa niitä satuloita, ne halkeaa aika helposti...
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret
-Jokaisella kukalla on juuret
tapit saatiin pilkkomalla irti, eli rautasahaa apuna käyttäen. ja tongeilla sitten saatiin jämät nypättyä/pyöriteltyä irti.
kun hakata ei uskaltanut, ettei käy hullusti. ja nyt on sitten jarrupalat vaihdettu taakse.
nyt sitten pitäis herkistellä toisen puolen jarru sylinteri kun ei palauta.
jarru jää laahaamaan päälle kun vanne kuumenee.. ja sellainen voisiko sanoa et ns.palanu jarrupala haisee...
ja se sitten varmaan vaikuttaa abs:sään, kun tykkää tuo abs valo palaa.
kun hakata ei uskaltanut, ettei käy hullusti. ja nyt on sitten jarrupalat vaihdettu taakse.
nyt sitten pitäis herkistellä toisen puolen jarru sylinteri kun ei palauta.
jarru jää laahaamaan päälle kun vanne kuumenee.. ja sellainen voisiko sanoa et ns.palanu jarrupala haisee...
ja se sitten varmaan vaikuttaa abs:sään, kun tykkää tuo abs valo palaa.
tapit saatiin pilkkomalla irti, eli rautasahaa apuna käyttäen. ja tongeilla sitten saatiin jämät nypättyä/pyöriteltyä irti.
kun hakata ei uskaltanut, ettei käy hullusti. ja nyt on sitten jarrupalat vaihdettu taakse.
nyt sitten pitäis herkistellä toisen puolen jarru sylinteri kun ei palauta.
jarru jää laahaamaan päälle kun vanne kuumenee.. ja sellainen voisiko sanoa et ns.palanu jarrupala haisee...
ja se sitten varmaan vaikuttaa abs:sään, kun tykkää tuo abs valo palaa.
kun hakata ei uskaltanut, ettei käy hullusti. ja nyt on sitten jarrupalat vaihdettu taakse.
nyt sitten pitäis herkistellä toisen puolen jarru sylinteri kun ei palauta.
jarru jää laahaamaan päälle kun vanne kuumenee.. ja sellainen voisiko sanoa et ns.palanu jarrupala haisee...
ja se sitten varmaan vaikuttaa abs:sään, kun tykkää tuo abs valo palaa.