takajarrut

Katso myös W124
Vastaa Viestiin
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

takajarrut

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

pitäis taakse vaihtaa jarru palat, mutta ainoa ongelma on se et ne tapit jokka pitävät takajarru paloja kiinni, niin ovat pirhanasti ruosteessa, eikä meinaa saada lyömällä irti.... vai pitääkö vaan käyttää raakaa voimaa? vai hajoaako koko sylinteri? vai mitä pitäis tehdä? sylinteri on kyllä ok, mutta nuo perhanan tapit on ainoat jokka sikana ruosteessa. muutenhan tämä palojen vaihto ois ollu helppo homma... :?
Avatar
Sivonen
Viestit: 4939
Liittynyt: 20.9.2005 20:48
Paikkakunta: Jämsänkoski City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ostikko uudet tapit? Kannattaa ostaa. Ostoskeikkaa helpottaa kun tietää mennä kyselemään "niitä jarrupalojen liukutappeja, vai mitänenytoli". Sillä tuotenimikkeellä minä olen aina saanut oikeanlaiset. :lol:

Ja nehän lähtee irti kun ottaa. Tiukassa saattavat kylläkin olla. Ensimmäisenä kannattanee katkaista tapit keskeltä poikki. Siitä vaan putkipihdeillä kiinni ja vääntelemään. Lähtee tai ei lähde. Tai katkeaa. :?

Tuleeko ne yhtään läpi siitä jarrusatulasta? Jos tulee, niin hio tapin pää rälläkällä sileäksi. Sen jälkeen koita naputella vasaran ja tylpän puikon (iso naula on just hyvä kun tasottelee pään) avulla tapit pois. Terävällä tapilla, esim pistepuikolla, ei kannata hakata, semmoisella leviää vaan se tapin pää, ja sitten se vasta kiinni onkin.

Jos vieläkin meinaa olla piukassa, niin koita lämmittämistä. Mahottomasti (=punaseks) ei kannata lämmittää, saattaa se valurautainen satula vähän napsahtaa. Lämmityksen jälkeen koita edellämainittuja uudelleen.

Ei sitten kannata takoa vallan kovaa niitä satuloita, ne halkeaa aika helposti... :oops:
® Mesen linttaklubi
-Jokaisella kukalla on juuret

Kuva
mcee
Mr.Brazilian wax
Viestit: 1900
Liittynyt: 11.6.2006 18:35
Paikkakunta: Kultahammasrannikko

Viesti Kirjoittaja mcee »

Pistä jarrusatulan alle jokin tuki maata vasten että pääset lyömään siitä päästä sitä tappia läpi jollakin sopivan kokoisella "tuurnalla" ja vasaralla, ensin kannattaa ruippia sinne väliin ruosteenirroitusainetta,
Avatar
PK
Autoencyklopedia
Viestit: 1481
Liittynyt: 01.10.2005 20:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Eihän sitä satulaa kannata irroittaa jos männät vaan kunnolla liikkuu eikä niitä tarvitse herkistellä. Lyö tuurnalla siinä paikallaan ollessa kun se on tukevasti kiinni.
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

tapit saatiin pilkkomalla irti, eli rautasahaa apuna käyttäen. ja tongeilla sitten saatiin jämät nypättyä/pyöriteltyä irti.
kun hakata ei uskaltanut, ettei käy hullusti. :) ja nyt on sitten jarrupalat vaihdettu taakse.

nyt sitten pitäis herkistellä toisen puolen jarru sylinteri kun ei palauta. :(
jarru jää laahaamaan päälle kun vanne kuumenee.. ja sellainen voisiko sanoa et ns.palanu jarrupala haisee...
ja se sitten varmaan vaikuttaa abs:sään, kun tykkää tuo abs valo palaa.
:(
Avatar
mb-lady
Viestit: 92
Liittynyt: 03.8.2006 22:12

Viesti Kirjoittaja mb-lady »

tapit saatiin pilkkomalla irti, eli rautasahaa apuna käyttäen. ja tongeilla sitten saatiin jämät nypättyä/pyöriteltyä irti.
kun hakata ei uskaltanut, ettei käy hullusti. :) ja nyt on sitten jarrupalat vaihdettu taakse.

nyt sitten pitäis herkistellä toisen puolen jarru sylinteri kun ei palauta. :(
jarru jää laahaamaan päälle kun vanne kuumenee.. ja sellainen voisiko sanoa et ns.palanu jarrupala haisee...
ja se sitten varmaan vaikuttaa abs:sään, kun tykkää tuo abs valo palaa.
:(
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201 jarrut”